V poslednej dobe veľmi často zažívam situáciu, že tovar objednaný z Nemecka vráti prepravca (konkrétne DHL, UPS, SPS) obratom nazad. Zákazník nedostane žiadne upozornenie (sms, mail, telefón) iba si prečítate na tracking webstránke, že tovar "nie je možné doručiť, lebo chýba adresa".
Dôvod je, že kvôli ochrane osobných údajov nemecký internetový obchod neposkytuje prepravcovi telefónne číslo zákazníka, a ten ho tým pádom nevie kontaktovať. Zažil som to opakovane práve s bike-components.de, taktiež s r2-bike.com. V UPS sa mi podarilo dovolať a dať im moje telefónne číslo, ale v DHL a SPS moje maily s adresou zostali odignorované, a tovar vrátili aj tak do Nemecka. Dokonca som narazil na doručovaciu spoločnosť ktorá mi tvrdila, že ja im svoje číslo síce môžem nadiktovať, ale oni ho nesmú použiť, a mám kontaktovať predajcu a on im ho musí poslať...
Ja si to sledujem pri každej objednávke, lebo viem že let. č. oni dávať ku zásielke nemôžu, tak hneď ako vidím že je zásielka na SR tak kontaktujem dopravcu a doplním číslo. Nemal som ešte ani raz problém že by vrátili naspäť.