https://www.velosprint.sk/bicykle-horske-celoodpruzene/specialized-stumpjumper-alloy-satin-blaze-black-2021/
pre teba velkost S6 uplne v pohode, akurat su nedostupne teraz
Spesl je mozno drahsi so slabsou vybavou, zasa ma jeden z najlepsich ramov co sa tyka pevnosti aj stability.
Ja mam stump Carbon comp aj identicky Levo com AL oba ramy su vynikajuce mam ich vo velkosti XL, jazdim hlavne AMEN, mam tiez nejakych 103kg 188cm a ramy uplne v pohode bez akychkolvek problemov a to im dost nakladam. Prvy bike mam uz 5 rokov druhy ma 4 roky takze maju daco odjazdene.
Obcas treba servisovat tlmic, ale tieto nove ramy uz maju ine tlmcice ako mam ja aj geometria je viac k enduru sa bliziaca.
27.05.2021 - 17:56:49
00
[quote="@1737994"]26" Trek Fuel bol v tomto legenda ;)
https://www.bike-forum.cz/forum/trek-fuel-90.html#comment1931183

Celkom zaujimave o tom treku, ani som to netusil, ja som ho mal predtym skoro 10 rokov a bez problemov, nic neprasklo :)
27.05.2021 - 18:01:38
00
vrabc0
Trek fuel - nemyslel som obrazky ale text na konci vlakna.
Giant Trance - tiez masivny ram, konstrukcne velmi podobny Reignu (tie starsie modely). Vobec nemal povest, ze by praskal. Praskol som 2 identicky po par tisic km. Viem len o jednom dalsom pripade v CR - identicke podmienky. Takze tak.
Glory sa spomina tu - https://www.mtbiker.sk/forum/post1735976.html#p1735976 (beriem s rezervou tie ramy neboli nove, ale aj tak - zase sedlova).
Osobne (ako rizikovy pouzivatel s 95kg+, 3kkm rocne) nemam chut riesit, ktory vyrobca ma ako spevnenu sedlovu trubku, kupovat enduro biky na xc/trail jazdenie, pripadne zabijat cas reklamaciami kazde 2 roky. Pri danych podmienkach pouzitia zovseobecnujem a aj inym odporucam "principialne" riesenie. Vsetky ramy s tlmicom vodorovne, co som odvtedy mal za identickych podmienok vydrzali a nepraskli doteraz.

doživotná záruka na rám po registracii , ne-prie-strel-ne :D a dokonca xl a vaha daleko cez 90kg

Silne slova :) Kolko km najazdene?
Drzim palce, nech novy bike dobre sluzi a aj na pivo/kolu pozvem, ked sa aj po 6kkm budes moct pochvalit, ze vsetko OK.
27.05.2021 - 22:38:13
02
Palo TT - Tak samozrejme som to napísal s nadhľadom lebo sám predávam náradie a viem ako je to s doživotnými zárukami,dokonca som strojár takže aj o materiáloch aspoň základy.Hliník pracuje to je jasné po tých rokoch a km to už nebude mať zdaleka vlastnosti nového rámu ale dokonca včera som zistil že Kona má max limit 136kg jazdec + 2,3kg na batožinu čiže 138kg + váha Biku 153kg celkove max zataženie.Každopádne za 2-3roky už budem jazdiť na niečom inom ak sa nič nestane :D Na karbon nemám ešte ani zdaleka váhu :D
28.05.2021 - 09:39:10
00
MilanMi napísal:
Každopádne za 2-3roky už budem jazdiť na niečom inom ak sa nič nestane :D
:y: Tak je to spravne. Tocit, kupovat, planovane zastaravanie :) Moju pripomienku mozes v takomto pripade kludne ignorovat.
Btw. karbonove Heihei maju tlmic vodorovne. Ak by bolo moc zle, doplatis si pri reklamacii upgrade.
Jeden stary bike je vzdy dobre si nechat ako zimak/zalohu.
28.05.2021 - 09:54:25
00
Palo TT napísal:
:y: Tak je to spravne. Tocit, kupovat, planovane zastaravanie :) Moju pripomienku mozes v takomto pripade kludne ignorovat.
Btw. karbonove Heihei maju tlmic vodorovne. Ak by bolo moc zle, doplatis si pri reklamacii upgrade.
Jeden stary bike je vzdy dobre si nechat ako zimak/zalohu.


Najvačšie zlo su podla mna biky najnižšej kvality tých je plno už aj ako odpadu,pokial sa človek postará tak to vydrží jazdiť dlhé roky a mám rád celkom si vychutnávať progres vo vývoji už toto bol neskutočný skok s Honzo na Hei Hei.
28.05.2021 - 20:09:07
00
Tie Canyony su podla mna fajnove ale dostupnost tipujem tak na rok 2022 :-/

S mojimi podobnymi parametrami (110kg, 193cm) by som poradil bud vybrat bajk s uz takymi komponentami alebo mat nejaku financnu rezervu
- brzdy. Na novom som mal zakladne mt200. Skusal som prasiatka 4piestikove mt520. Taku vahu to neubrzdilo. Zainvestoval som do Saint + icetech kotuce, parada. Cize fakt bacha na brzdy - teleskopka (!!). Ja mam na moju vysku 175mm a akurat.
- vidlica. Ja som mal Foxu 32. Ako uplny zaciatocnik som az po mnohych km zacal citit, ze nieco nie je OK. Vymena za 34 SC, je to neskutocna zmena k lepsiemu. Nepoznam rockshock ale teda odporucam si to nastudovat. Fakt tie zakladne vidlice s nasou hmotnostou su ako blato a nebude to dobre
- upravoval som si aj posed - predstavec, rajdy. Bajky ani nemas kde pred kupou vyskusat, cize ak ti to nesadne uplne

Pytas sa ze ci radsej trail alebo enduro. Na to ti asi nikto neodpovie. Asi az casom zistis, co ta viac bavi. Ja by som volil zlatu strednu cestu a teda trail.
29.05.2021 - 13:01:31
00
Celé to praskanie je dôsledok 4 vecí hlavne. 1) cyklisti chcú čo najľahší bicykel. Stačí sa pozrieť do iných vlákien, že kde to sme, kedy XC bike vo veľkosti L váži 12kg, mal by vážiť pod 10kg a podobne. Preto tu sú tie 3x zoslabované rúrky a neviem čo všetko. Hliník je fajn materiál, len má tú nevýhodu, že sa rovno láme, kým taká oceľ sa najprv ohne.
2) bicykel je vždy drahší ako by kupujúci chcel. Teda sa šetrí na množstve materiálu atď.
3) bicykle sú dimenzované na kvázi správnu hmotnosť človeka, teda pri výške 185cm by mal vážiť nejak 75kg, 2-3kg hore dole.
4) koľkokrát zlá technika jazdy. V tom nie som expert, ale pri zlom zaobchádzaní sa dá zničiť aj kovadlina a zničiť bicykel je oveľa ľahšie.
29.05.2021 - 13:09:14
00
odporucam urcite posadit sa na:
Focus Jam XL
Specialized Stumpjumper Size6

pozri este CUBE, Ghost, Trek
urcite nevhodne vsetko od Scott, Merida, LaPierre, Giant, Kellys, CTM atd atd atd. canyonu by som sa velkostne vyslovene bal, hoci som nemal moznost skusit.
celkovo robia vacsie bajky nemci

pozor na brzdy dokupis zdvihnuty predtavec, motylik rajdy, sirsie pedale

vaha nie je tema, tema je vyska. nic ti nepraskne, nedaj sa zatiahnut do diskusii o praskani, vyber si co najpohodlnejsi bajk, ktory uz len mierne doladis.
03.06.2021 - 09:15:42
00
sikovnybrigadnik napísal:
vaha nie je tema, tema je vyska. nic ti nepraskne, nedaj sa zatiahnut do diskusii o praskani,

Mohol by si aj konkretnejsie. Kolko poznas vysokych bikerov (nech je dobra paka na sedlovu ruru) nad 95kg, co maju na rame najazdenych aspon 6000km terenom. Mena uvadzat nemusis :), ale znacku biku napis.
Vyska nie je tema, ale problem. Sedlova rura 50cm dnes bezna pri XXL ramoch je pre vysokych/dlhonohych zalostne malo.
03.06.2021 - 22:24:38
00
Palo TT kamarát má Giant Trance 2016 ešte na 27.5 čistá váha 95kg s nákladom určite cca 100kg a hovoril že jazdil aj na pridretych ložiskách čo si všimol až keď išiel robiť servis. Samozrejme žiadne zlomenie rámu a najazdené má určite viac ako 6000km a chodí s tým do Kalnice, Rychleby atď
04.06.2021 - 17:45:55
01
Palo TT napísal:
Mohol by si aj konkretnejsie. Kolko poznas vysokych bikerov (nech je dobra paka na sedlovu ruru) nad 95kg, co maju na rame najazdenych aspon 6000km terenom. Mena uvadzat nemusis :), ale znacku biku napis.
Vyska nie je tema, ale problem. Sedlova rura 50cm dnes bezna pri XXL ramoch je pre vysokych/dlhonohych zalostne malo.


Dlzka sedlovej rury nie je podstatna. Podstatne je ci mas sedlovku ponorenu dostatocne hlboko v nej. Sedlovka by mala byt dnu tak aby koncila aspon nejakych 3-5cm pod bodom kde sa spaja horna ramova a sedlova rura. Riadit sa cisto ciarkou oznacujucou minimalne zasunutie na sedlovke je chyba a ram to casom schyta.
05.06.2021 - 22:40:13
00
Podla fotky tvojho biku zjavne nemas problemy, co riesia dlhani.
05.06.2021 - 23:29:39
00
zrejme ani šajnu...

seriózny výrobca rámu by mal určiť minimálne zasunutie sedlovky teleskopky majú min. zasunutie od 80mm pri Reverbe po 180 9point8, alebo 190mm PNW
takže čím dlhšia sedlová trubka, tým menšia šanca, že bude niečo mimo limit
05.06.2021 - 23:39:19
00
Tak ono všetci chcú čo najnižšie rámy, aby tam mohla ísť teleskopka s čo najväčším zasunutím, hlavne pri AM, enduro a trail modeloch, kde to je významná pomoc. Zvyčajne platí, že čím viac je zasunutá sedlovka v sedlovej rúre, tým lepšie keďže sa sila roznáša na väčšiu plochu. Takže teoreticky nie je problém 50cm sedlová rúra, ale to, že z nej trčí 35cm sedlovka, ktorá je zasunutá na nutné minimum hlavne pri ťažších jazdcoch. Kúpov dlhšej sedlovky sa tomu dá pomôcť. Ďalej k tomu platí aj technika jazdy, že proste keď vidím, že bude výrazne hrbolatý terén, tak nebudem sedieť, ale postavím sa, alebo sa podvihnem aby som odľahčil sedlo.
07.06.2021 - 09:10:44
03
keyboard_arrow_up