vyhladaj si nieco o tom preco sa v holandsku tolko vyuzivaju
bicykle a preco je infrastruktura na ne na kazdom kroku a preco dostane sofer vycipovane aj ak chybu spravi cyklista.
Mam hint - predchadzalo tomu vela umrti a "povstanie zien" a zdaleka to nieje ze holandsko je cyklonarod od jakziva, prave naopak, cyklo historia je tu hodne mlada a je vysledkom vychovy a zmeny priorit.
ja napr. nevidim absolutne ziaden dovod, preco by sa trebars okolo Tesca v BA na kamennom, alebo obdobne V NR a kope dalsich miest malo promenadovat tolko aut v 2 az 6 prudovkach - kopu ciest zavriet a zmenit na cyklochodniky.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_the_NetherlandsZjavne nevies koho poucujes o holandskej cykloinfrastrukture
Jano spolupracuje s Dutch cycling embassy a tento rok organizoval webinare s holandskymi expertmi o cyklistickej infrastrukture, mozes sa dovzdelat:
thumb_up0thumb_down Otto mal prezentaciu aj na konferenci cyklodoprava v Galante. Ak bude mozne ju tento rok zorganizovat znova, tak pridi pozriet.
K tomu "povstaniu" najdes viac ako "stop kindermoord". Mal som k nemu exkurziu, ked som bol na University of Amsterdam a vsetci sa vyjadrovali, ze to bol dolezity medznik ale je neprenositelny do inych krajin.
K segregacii cyklistov este kratky priklad:
- na Slovensku mame 18130 km ciest a D mimo miestnych komunikácií
- ak by sme chceli vybudovat segregovanu cesticku pre cyklistov, tak by sme pri cene 300 tis. €/km potrebovali by sme 5,49 miliárd € (bez pozemkov)
- otazka je o kolko by klesla nehodovost a o kolko by vzrastol podiel cyklistickej dopravy na delbe prepravnej práce, ak by sme nemali dobudovanú integrovanu infrastruktúru v mestách a teda by boli segregované cesticky pre vacsinu ludi nedostupne?