A neni každý "človek na bicykli" cyklista? V Nemecku problematiku mŕtvych uhlov tiež nevedia riešiť, hoci obmedzili rýchlosť pri odbočovani vpravo.
09.06.2021 - 10:33:55
01
"Clovek na bicykli" je ludove oznacenie cloveka, ktory nema dost znalosti [najma dopr. predpisy] na to, aby jazdil na bicykli inde ako na trenazeri.
09.06.2021 - 10:41:11
00
Napríklad v Amsterdame či kde sa rozhodli znížiť plošne rýchlosť na 30km/h. Cyklisti jasajú, dopravný podnik podľa nejakých svojich simulácií vyrátal, že priemerná dĺžka cesty MHD sa predĺži o cca 15-20 minút a aby zachovali súčasné intervaly, tak budú musieť pridať 2-3 autobusy na linku. Čo je podľa nich ten menší problém. Autobusy nejak zoženú. Väčší je ten, kde zobrať šoférov. Lebo ako všetky dopravné podniky majú nedostatok šoférov. Takže podľa všetkého asi natiahnu interval a ľudia budú MHD cestovať do roboty o dosť dlhšie. Pre cca 1/3 cestujúcich by to že vraj mohlo robiť až o 30 minút dlhšie cestovanie. A čo si budeme klamať je obrovský rozdiel, či cestujem do roboty 60 alebo 90 minút. Podľa ich expertov očakávajú, že by mohli prísť o cca 15-20% cestujúcich, kde sa očakáva, že väčšina presadne do áut. Tým pádom, že sa spomalí rýchlosť v meste, tak očakávajú, že dopravná špička by sa mohla natiahnuť o cca 60 minút. To znamená viac áut, väčšie zápchy, viac emisií a prachu z bŕzd a pneu. Ako to naozaj dopadne sa uvidí najskôr pol roka po zmene, keďže štandardne sa uvažuje, že ľudia si na zmenu zvykajú cca 3 mesiace.
09.06.2021 - 10:54:02
01
Jano1987 napísal:

Je logické, že cyklista ťahá za kratší koniec v prípade nehody. Teda chápem že je snaha o ochranu. Ale byť cyklista zase neznamená mať zlatú priepustku, že som cyklista a môžem si robiť čo len chcem na ceste a správať sa ako debil. Pravidlá platia pre všetkých.


Sorry, ja naozaj nerozumiem reči tvojho kmeňa. O čom vlastne točíš? Čítal si tú petíciu vôbec? Kde tam vidíš tú zlatú priepustku? Kde tam vidíš nejaké navádzanie na tolerovanie porušovania pravidiel cyklistami? Čítal si to vôbec?
09.06.2021 - 10:56:32
00
corsair napísal:
A neni každý "človek na bicykli" cyklista?

podla legislativy ano

Podla mna nie. Cyklista vie ake su pravidla, dodrzuje ich, neohrozuje ludi svojou jazdou a nosi helmu!!
Vsetko ostatne su pre mna ludia jazdiaci na bicykli.
09.06.2021 - 10:57:00
00
včera na jurave bola cca polka ľudí bez prilieb a mnohí boli zjavne makači :) dokonca aj pár na cesťákoch boli hore bez ... niektorí, postarší, mali samozrejme cykločiapočky ... takže to tiež neboli cyklisti? A to napriek tomu, že mali drahé bajky aj tretry ? No ja sa v tom už nejako nevyznám
09.06.2021 - 10:59:41
02
scarinko napísal:
podla legislativy ano

Podla mna nie. Cyklista vie ake su pravidla, dodrzuje ich, neohrozuje ludi svojou jazdou a nosi helmu!!
Vsetko ostatne su pre mna ludia jazdiaci na bicykli.


A to platí aj pre vodiča auta? Teda vodič auta je ten, kto "vie ake su pravidla, dodrzuje ich, neohrozuje ludi svojou jazdou" a všetci ostatní sú iba ľudia jazdiaci na aute? :-D
09.06.2021 - 11:02:51
01
lapaloma napísal:
včera na jurave bola cca polka ľudí bez prilieb a mnohí boli zjavne makači :) dokonca aj pár na cesťákoch boli hore bez ... niektorí, postarší, mali samozrejme cykločiapočky ... takže to tiež neboli cyklisti? A to napriek tomu, že mali drahé bajky aj tretry ? No ja sa v tom už nejako nevyznám

Spravne si to napisal tak sa predaa vyznas ?
09.06.2021 - 11:03:44
00
Jaroh
Bohuzial aj na tuto skupinu sa to da aplikovat 😁
09.06.2021 - 11:04:49
00
Jaroh napísal:
Sorry, ja naozaj nerozumiem reči tvojho kmeňa. O čom vlastne točíš? Čítal si tú petíciu vôbec? Kde tam vidíš tú zlatú priepustku? Kde tam vidíš nejaké navádzanie na tolerovanie porušovania pravidiel cyklistami? Čítal si to vôbec?


Čítal som som
1) 1,5m odstup, týka sa to všetkých situácii čo som napísal. Legislatívu máme dostatočnú, je rozdiel 1,5m odstup na ceste, kde je 30km/h a kde je 90km/h. Ako som spomínal, tým že sa zadefinuje, cyklistu bude možné obehnúť len cez ďalší pruh na ceste.
2) merianie rýchlosti a trestanie vodičov je tradičný evergreen, prakticky požadujú hon na vodičov.
3) ohľadom dopravných inšpektorátov, v niečom majú pravdu, v niečom nie. Dopravný inšpektorát to rieši komplexne, nejaká forma kompromisu medzi všetkými zúčastnenými stranami.
4) chcú mať nejaké dáta o nehodách aby sa to mohlo nejak koncepčne riešiť.


Čo som nikde nevidel, nikde ani zmienka o dopravnej výchove na školách, o vzdelávaní cyklistov/chodcov v doprave. Jediné čo tam vidno, je kontrolovať a trestať šoférov áut, o cyklistoch zmienka len pri obchádzaní 1,5m od cyklistu.

Celé mi to pripomína situáciu, keď sa isté organizácie sťažujú, že 15 a menej ročné dievčatá sú tehotné, tak sa vymýšľajú rôzne zákony, ale dať sexuálnu výchovu na školu ani náhodou.
09.06.2021 - 12:22:00
03
Jano1987 A kde je tá zlatá priepustka? Požiadavka na tolerovanie nedodržiavania predpisov cyklistami?

1. Legislatíva v ohľade odstupu evidentne nie je dostatočná, čo ti potvrdí každý cyklista, ktorý jazdí po cestách, samozrejme okrem teba, ktorý si spokojný. A áno, obiehanie s vojdením do ďalšieho pruhu je práve tá požiadavka, o ktorú ide.
2. Aký hon na vodičov? Ak dodržiavaš obmedzenú rýchlosť, tak ťa nikto honiť nebude. A ak ju nedodržiavaš, tak áno, to treba postihovať a osobitne tam, kde je to nebezpečné.
3. Dopravné inšpektoráty to vôbec neriešia komplexne. nemajú na to ani ľudí, ani vzdelanie. Dopravné inšpektoráty to vo veľkej veľkej časti (česť výnimkám) riešia v prospech "bezpečnosti a plynulosti" individuálnej automobilovej premávky a teda v neprospech zraniteľných účastníkov. Nemáš ani šajnu, o čom diskutuješ. Neviem, aké je tvoje povolanie a koľko si podal žiadostí na DI o orčenie dopravného značenia, že si strelil "to rieši komplexne". Tipujem, že ani jednu. Dopravné inšpektoráty sa považujú za bhov, ktorí vedia všetko lepšie ako vyštudovaní odborníci a príslušná samospráva. Popri nevysporiadaných pozemkoch sú dopravné inšpektoráty najväčšou brzdou plynulosti a bezpečnosti akejkoľvek inej premávky, než individuálnej automobilovej.

Fakt vôbec netušíš, o čom tu vypisuješ...
09.06.2021 - 13:42:37
10
Čím viac bude na cestách cyklistov, tým viac bude takýchto správ - tri sundania cyklistov za jeden deň v Trnavskom kraji. Vďaka bohu žiadne fatálne.

https://mytrnava.sme.sk/c/22677966/za-jeden-den-riesili-az-tri-nehody-s-cyklistami.html

Ak dobre rozumiem logike Jano1987, tak v podstate sú si na vine tí cyklisti ... :-D :-D
09.06.2021 - 13:48:41
00
Vypichnem z clanku:

"Mužovi alkohol v dychu nepotvrdili, žena nafúkala 2,77 promile. Vodička nešoférovala pod vplyvom alkoholu prvýkrát"

2,77 promile? Ctjb? V takom stave ani netrafim k autu. Takito ludia by uz nikdy v zivote nemali mat moznost soferovat.
09.06.2021 - 13:56:45
00
Normálne ju uväzniť aspoň na dva roky, tam zabudne na alkohol 😬
09.06.2021 - 14:03:05
00
No pri dvoch z týchto troch prípadov bol okrem alkoholu a nepozornosti vinníkom aj práve ten nedostatočný odstup vozidiel od cyklistu. Práve ten odstup, kde je teraz požiadavka na 1,5 m. Presne to čo síce nie je merateľné, ale v prípade dokázania viny sa stáva ďalším priťažujúcim porušením predpisov. A zase pri iných by to malo psychologický vplyv a prestali by sa tlačiť, tam kde sa nezmestia bez toho aby 10 cm neminuli cyklistu so svojím späťákom.
09.06.2021 - 14:08:56
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up