RANDAL napísal:
Keby isli v baliku,tak by zaberali miesta ako 1 auto a dali by sa obehnut.Preto je lepsie,ak ked ich je viac nejdu za sebou,pretoze ako pises v takom pripade mali 60 m a bolo nebezpecne taku dlhu "kolonu" obiehat.

Hej, v tomto sú rakušáci popredu, keď cestným cyklistom povoľujú jazdiť vo dvojiciach v prípade skupiny, čím sa takáto skupina napr. šiestich cyklistov stiahne o polovicu.
Ako vidno, legislatívne sme stále za opicami.
Aj povinne denné svietenie v lete hovadina, keďže sa tým ohrozuje bezpečenosť chodcov a cyklistov, viď napr. moja nehoda.
10.06.2021 - 07:43:27
00
Chlapci, nemá zmysel strácať čas na tento problém, veď musíte vidieť, že toto je vymyslený úplny nezmysel: "Pred 2 rokmi som zažil, skupinka cyklistov cez Čertovicu, žiaľ nedala sa obehnúť, ani chlapík na Ferrari si netrúfol, takže od Bystrej po Kráľovu Lehotu nám to namiesto cca 35 minút čo to bežne trvá šli len skoro 3,5h.",
Venujte čas niečomu zmysluplnejšiemu.
10.06.2021 - 07:51:53
01
Prečo je to nezmysel? Je to reálny problém. Odstup 1,5m reálne znamená, že treba obiehať cez ďalší pruh. Čo keď sa niekto vyberie z BA - Cintorín Vrakuňa cez Rovinku - Dunajskú Lužnú po ceste do centra Šamorína? Tá cesta je dosť frekventovaná, jazdí tam veľa áut. Ale zase je aj pomerne široká. Pri autách je trvanie cesty je okolo 15 minút, pre cyklistov podľa mapy.cz je to 59 minút, je to 17,5km trasa a výpočet pre cestný bicykel. Podstatný rozdiel. Takýchto ciest budú stovky na Slovensku a v meste bude problém vypuklejší. Na Štúrovej medzi Starým mostom a Kamenným námestím potom nemôže premávať električka, keďže nedodrží 1,5m odstup (resp. pôjde rovnako rýchlo ako cyklista). Pionierska to isté, stačí aby šli 2 cyklisti v jednom smere za sebou a už sa začína vytvárať kolóna. Čo Račianska? Tomášikova? Prievozská? Ružinovská? Pražská? Šancová? Trnavská? Všetky tie cesty práve došli o 1 pruh a treba zabudnúť na to, že len tak sa hodím do ľavého pruhu, ten bude tiež plný. MHD tiež bude riadne meškať. Alebo čo tak Košická medzi Prievozskou a Miletičkou? Tam sa nedá ako obehnúť cyklista. Na Jiraskovej nedávno spravili cyklopruhy, zo 4 pruhov pre autá spravili 2x cyklopruh a 2x pruh pre autá. Je tam dvojitá plná čiara, takže ja s autom, aj keď tam cyklista má cyklopruh ho nemôžem obehnúť, keďže aby som mal 1,5m odstup, musím ísť až do protismeru. Čo potom kopa jednosmeriek v meste? Cyklista na niektorých môže ísť cyklista v smere a dokonca aj v protismere jednosmerky, tam je nereálne dodržať 1,5m odstup, keďže tie cesty nie sú ani tak široké.

Ako si potom predstavujete to riešenie? Priemerná rýchlosť cyklistov sa uvádza 15km/h, nad 20km/h jazdí len menej ako 10% cyklistov. Reč je o rýchlosti na rovinke za optimálnych podmienok. Som zvedavý.
10.06.2021 - 08:31:57
02
Riesenie je vsehochut. 1,5 metra nie je riesenie, ale gesto. Ok mozno takyto zakon rocne pomoze par (doslova) cyklistom vyhnut sa kolizii - odfuknutiu. Systematicke budovanie cyklotras by tiez pomohlo, vychova detto. Moje okamzite riesenie v obciach by bolo zmenit niektore nevyuzivane chodniky na cyklotrasy. Resp. cesticky pre chodcov a cyklistov. Zvlast povedla 4 prudoviek (Vajnorska, Roznavska atd ) chodi minimum chodcov, tam by to mohli spravit hned. A tiez po jednoduchej analyze vsade tam, kde je chodcov malo a chodnik nevedie rovno popred dvere.
Plosny odstup 1,5 metra je ako tu uz bolo pisane v praxi casto nevykonatelny, nekontrolovatelny a bude sluzit iba na ex post kriminalizaciu vodicov po kolizii. Cize old school "riesenie", ktore v realite nic neriesi. Ale mimo obce na presne vymedzenych (pozitivne ci negativne) usekoch a ako gesto, preco nie. Ale od cyklofanatikov by som skor cakal komplexny a vycerpavajuci zakon o cyklodoprave, v ktorom bude riesene vsetko. A nie taketo hura system vykriky
10.06.2021 - 09:14:18
01
cokupit, zákony sú politikum a vieš, že politika je umenie možného. Nový "zakon o cyklodoprave, v ktorom bude riesene vsetko" je absolútny nezmysel, to je nereálna a navyše nesystémová vec.
Na druhej strane samozrejme implementácia cyklopodporných opatrení do relevantných zákonov je samozrejme potrebná a petícia niektoré z týchto vecí navrhuje. Navyše naše zákony sú už dosť procyklistické, problém nie je v tom, že by boli úplne zlé, ale že sa nevymáhajú.

Tá petícia má ešte ďalšie tri body, ktorú sú zo systémového hľadiska podstatnejšie, než ten prvý o 1.5 m odstupe. Ale aj on je užitočný, väčšina ľudí sa snaží dodržiavať zákony a tak sa zváši počet vodičov, ktorí dodržia potrebný odstup. V každej krajine, kde prijali presný odstup, nahlas hovoria, že ide o "osvetové" pravidlo, ktoré má upozorniť na problém. Podobne je tomu aj na Slovensku. Nikto neočakáva, že teraz policajti začnú nejako merať 1500 mm.
Na druhej strane je bez problémov uplatniteľná prax, že v prípade nehody, zapríčinenej nedostatočným odstupom, vie pri určitých okolnostiach súdny znalec zistiť, či bol dodržaný odstup - najmä na základe kamerových záznamov, ak sú dostupné. Robí sa to bežne v iných krajinách a niet dôvodu, prečo by sa to nedalo robiť u nás. Nie je to žiadna "ex post kriminalizácia", je to hľadanie spravodlivosti.

Inak súhlas, premena chodníkov pozdĺž výpadoviek a iných frekventovaných na zdieľané chodníky cyklistov a chodcov je nízko visiace ovocie a nechápem, prečo to mestá ako dočasné riešenie nerobia vo veľkom. Potrebné úpravy sú minimálne, de facto iba nájazdy na obrubníky a dopravné značenie (i keď tu opäť zohráva negatívnu úlohu dopravný inšpektorát - to rieši bod 3 petície). Pokiaľ viem, tak sa to chystá v Bratislave na Vajnorskej (?).
10.06.2021 - 09:34:35
00
cokupit ono je to podobná situácia ako s rýchlosťou. Pár rokov dozadu som videl reportáž z Česka, že vodič bol označený za vinníka nehody, lebo šiel 55km/h namiesto 50km/h. Šofér sám priznal, že šiel rýchlejšie ako by mal, ale zároveň tvrdili, že zrážke by nemohol zabrániť aj keby šiel 50km/h, keďže chodec tam vbehol náhle (mal to našťastie na videu). 3 súdny znalci potvrdili, že aby zabránil zrážke musel by ísť rýchlosťou medzi 20-25km/h. Polícia to proste neriešila, išiel rýchlejšie ako mal = je vinný. Nakoniec tak či tak dostal 4 ročnú podmienku, lebo súd uznal síce, že zrážke nemohol zabrániť, ale išiel o 5km/h rýchlejšie ako mal a mal predvídať, že chodec mu tam skočí do cesty, aj keď tam nebol prechod pre chodcov (ten bol o nejakých 5m ďalej) a zobrali mu vodičák na 5 rokov. Chodca nikto neriešil, pritom podľa znaleckých posudkov za nehodu mohol chodec, ktorý náhle vkročil do dráhy vozidla a nepresvedčil sa, že vzhľadom na rýchlosť vozidiel môže bezpečne prejsť a prednostne nevyužil prechod pre chodcov. Podľa niekoľkých oslovených právnikov, čo riešia podobné situácie, proste šofér, aj keby dodržal rýchlosť a zrazil ho na prechode s tým, že chodec tam náhle vkročí, v 9/10 prípadov bude vinníkom šofér, lebo mal predvídať, že tam môže niekto náhle vbehnúť, aj keby mu tam skočil doslova 0,5m pred auto. Keďže zákon neurčuje ako rýchlo treba ísť cez prechod, len že má ísť dostatočne rýchlo aby vedel zareagovať a má predvídať chodcov, čo sa dá vyložiť aj tak, že šofér by mal zastaviť pred prechodom a prejsť rýchlosťou 1km/h. Záleží od sudcu.

Jaroh v čom je osvetový? Nikde nie je ani slovkom spomenutá dopravná výchova cyklistov. Tak isto sa ste ani raz neodpovedal, ako riešiť tých 1,5m v praxi. Zákon je zákon a ten nepustí. Nedodržal 1,5m je vinník. Nik sa s vami baviť nebude. A
10.06.2021 - 09:54:18
02
Jano1987, zase drístaš. Ak prekročenie rýchlosti nebolo dôvodom nehody alebo jej závažnejších následkov, tak nemohol byť postihnutý podmienkou, maximálne tak pokutou. A ak prekročenie rýchlosti bolo bolo dôvodom nehody alebo jej závažnejších následkov, tak potom je rozhodnutie súdu OK.
Čau.
10.06.2021 - 09:59:34
00
Jaroh pozerám, že ste to nečítal celé. Sudca sa jasne vyjadril, že mal predvídať, že tam ten chodec bude a mal tomu prispôsobiť rýchlosť. Keďže ho zrazil, neprispôsobil rýchlosť dostatočne.

Uvediem totálne primitívny príklad, aby ste pochopil. Ja ako cyklista zrazím chodca na chodníku a spôsobím mu 14 dňovú práceneschopnosť. To už je kvalifikované ako ťažké ublíženie na zdraví či tak nejak. Policajta ani sudcu nebude zaujímať, či som išiel 5km/h alebo 50km/h, či chodec išiel vpravo, vľavo, alebo či mi vyslovene skočil do cesty. Ja ako cyklista nemám čo robiť na chodníku. Takže som vinný. Nikoho nebude zaujímať, čo robil ten chodec. Ja ako cyklista som tam nemal čo byť. Bodka. Tak isto to je s rýchlosťou, a bude to aj s tým 1,5m odstupom. Zákon sa nepýta.

Inak nechcete odpovedať na dopravné problémy s tým 1,5m odstupom? Alebo neviete? Lebo ak to prejde, bude treba ten 1,5m dodržiavať a nik sa na to pýtať nebude.
10.06.2021 - 10:20:14
02
Jano1987 napísal:
Inak nechcete odpovedať na dopravné problémy s tým 1,5m odstupom? Alebo neviete? Lebo ak to prejde, bude treba ten 1,5m dodržiavať a nik sa na to pýtať nebude.


Sorry, nemám síl čítať tvoje príspevky celé :-) Aká bola otázka? Aké dopravné problémy? Je možno ju položiť na max 5 riadkoch?

Jasné, že bude treba ten odstup dodržiavať, na to sú zákony, aby sa dodržiavali a preto sa snažíme to dať do zákona, aby sa dodržiaval ten odstup od chodca a cyklistu.
10.06.2021 - 10:24:30
01
teraz mi docvaklo pri prupovidke o 3,5 hodinovom prejazde Certovice ze vas tu troli nova reikarnacia Vuka ;-] a vy mu to normalne zeriete ....
10.06.2021 - 10:46:19
03
Aha, chceme 1,5m odstup a neriešime čo to bude znamenať. Ďakujem za odpoveď.
10.06.2021 - 10:51:04
11
Jano1987 uz si videl policajtov niekd3merat 1.5 metra pri parkovani na chodniku?
ivast je mozne, ze je to troll.. Ale zial realne takto uvazuje strasne vela ludi..
10.06.2021 - 10:55:15
00
Ohľadom toho 3,5 hod prejazdu Čertovicou. Ak sa nemýlim, tak Jano1987 spomínal, že vodič si musel dať 2hod. prestávku.
Teda cesta reálne trvala 1 a pol hodiny, čo je o takmer hodinu viac (Ak naozaj autobus tiež ide tých 35 min a nie auto).
Stúpanie na Čertovicu z Bystrej môže mať tak okolo 10km, čo pri priemerke 20km/h môže trvať tak dobrú polhoďku. Do Lehoty je to ďaľších cca 25 km, ktoré sa v zjazde musia isť v priemerke cez 40km/h. Takže namiesto tých 35 min, za cyklistami sa šlo do tých 70 až 90 min. Pričom, je tam zopár miest, kde sa dá predbiehať (rovinka za Nižnou Bocou) alebo pred Lehotou.

Ale, potom ako stíhajú busári, keď chytia plne naložený kamión, veď ten ide presne pomaly ako cyklista a tiež ho bus nevie len tak ľahko obehnúť.
Podľa mňa, to bol chyba SAD-ky a nie cyklistov (alebo dosať zi za nich pomaly idúci kamión), že mali nasadiť dvoch vodičov, ak chcú dodržať grafikon v prípade zhoršenej premávky cez horský priesmyk.
10.06.2021 - 12:33:20
00
Nikto nebude merat 1.5m. Prax bude taka, ze ak doje ku kontaktu cyklistu a auta, v pripade ked bude cyklista v pravo a pojdu rovnakym smerom, bude automaticky na vinny vodic auta, lebo nedodrzal 1.5m. To aj v pripade ak v malej rychlosti cyklista iduci 40km/h trafi rajdami spatne zrkadlo auta iduceho 30km/h pri jeho predchadzani z prava a spadne hlavou pod koleso. Vivat spravodlivost zdravy rozum a logika..... A nikto nezisti co sa tam presne stalo a ani zistovat nebude.

A ktory intelektual je vlastne autorom tej peticie ? Nech si mozem raz a na vzdy mienku urobit.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

10.06.2021 - 12:47:33
01
Sasulnik my sme ich vychytali niekde medzi Bystrou a Mýtom pod Ďumbierom. Odpojili sa až v Kráľovej Lehote. Neboli to profíci, obyčajný ľudia okolo 40-50 rokov odhadom. Žiaľ bola hustá premávka a nedalo sa obiehať. Za cyklistami išlo nejaké osobné auto, spomínané Ferrari, ďalších asi 5 osobákov a už spomínaný autobus SAD, pár osobákov a my na aute a za nami kolóna. V autobuse sme nesedeli, tam sedel známy toho kamoša, čo nestihol na letisko. Nákladné autá majú problém len na pár pomerne krátkych úsekoch, inak dokážu ísť max. povolenou rýchlosťou, takže výrazne zdržanie tam nie je.
10.06.2021 - 12:58:39
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
cron
keyboard_arrow_up