Pri kazdej papuci, ktoru mestska policia da za parkovanie na chodniku, realne tych 1,5m aj meraju (mali by). A fotia. Inak by nevedeli dokazat skutkovy stav.
Neviem ako to funguje v krajinach, kde maju 1,5 metra na obchadzanie cyklistu. Ale kedze by to bolo na odhade vodica, cize +- autobus, bola by tam v praxi urcite velka tolerancia. Pri rychlosti mas tachometer, policajt ma velmi presny radar a aj tak je tam odchylka merania a v praxi sa tusim pocita s 9%, preto za rychlost 56km v obci nedostanes pokutu, rovnako ako ked nafukas do 0,14 mg/l alkoholu.

Jaroh preco by bol zakon o cyklodoprave nesystemovy? Ty tvrdis, ze bicykle ako doprava do prace maju buducnost a maju sa podporovat. A vacsina z nas s tym suhlasi. A ta podpora je co? Nahodna peticia za to ci ono? Nahodna lokalna praca nejakych obcianskych zdruzeni? Cyklokoordinatori v kazdej dedine a meste, ktori robia...neviem, nieco? Mne sa to nevidi ani systematicke, ani efektivne. Naopak nejaky celonarodny plan ukotveny zakonom, v ktorom by bolo vsetko vratane povinnej edukacie deciek na zakladkach a koordinovanej vystavby cyklotras atd by jasne kazdemu deklaroval seriozny zaujem statu a spolocnosti riesit cyklodopravu.
Narodneho cyklookoordinatora mame od 2013 a v 2021 mame peticiu za 1,5m, aj to len preto, ze auto zabilo reprezentanta. (Mimochodom pozdravujem niekoho, kto mi 2x vymazal spravu o jeho smrti z tohto webu. Pravdepodobne ako offtopic. Good job...)
10.06.2021 - 13:07:31
00
Uz to moc necitam tu ale dnes som si vsimal krizovatku pri rozhlase. Keby auta mali aj v tej pomalsie rychlosti predbiehat 1.5 m, tak idu v odbocovacom pruhu alebo nepredbehnu za krizovatkou smerom k palacu uz su sice pruhy 2 alez ase by jeden padol ... vazne toto chcete? Ja vam teda budem doverovat a verim ze to dopadne dobre a vodici nebudu vidiet bicykel ako este vacsiu skodnu ako doteraz. Drzim palce

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

10.06.2021 - 13:41:10
11
Podla mna by sa tej peticie mal chytit minister dopravy/vnutra a zobrat vodicaky vsetkym co ju podpisali. Totiz to je jasny dokaz toho, ze nemaju ponatie ako funguje premavka a co je potrebne pre jej bezpecnost a plynulost. A tym co povedia, ze to necitali a nepochopili zobrat volebne pravo. Tako skoda, ze nie som diktator v nejakej malej stastnej republike :lol:

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

10.06.2021 - 13:54:27
01
Ja by som napr zobral vodicak kazdemu kto by ma lizol na menej ako meter, kto nepouzije smerovku, kto nezipsuje,... 😉
10.06.2021 - 14:05:11
00
no veru, roztvorený rázporok je horší ako ponožky v sandáloch

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

10.06.2021 - 14:07:14
04
scarinko Jasne kludne, cim menej vodicakov tym menej nehod. Len rataj s tym, ze kazdy komu vemzes vodicak bude jazdit po cyklotrase na odomknutom e-biku (citaj emotorke). :-) A nakladnu dopravu si podelia cyklokuriery, kazdy vezme 1/10 panelu a hura na stavbu. :-)

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

10.06.2021 - 14:15:40
00
Takito experti sa na biku ani ebiku nevozia. Krcma je ich revir.
10.06.2021 - 14:18:12
00
Sa smejete, ale v Holandsku tento rok že vraj bolo až 75% e-bikov z celkového počtu bicyklov. Na Slovensku až tak ďaleko nie sme, ale predpoklad je, že do 5 rokov prekonajú e-biky klasické bicykle v predajoch. Moderné technológie prichádzajú. Nie je problém si kúpiť do 1000€ elektrickú kolobežku, čo dokáže ísť 65km/h a má dojazd 60+km. A to je problém, už aj v Holandsku sa to vo veľkom rieši, aj v Nemecku, či Británii, kde proste ľudia na e-kolobežkách, či e-bikoch (pekne odomknutých) sa preháňajú 40+km/h po cyklotrasách, chodníkoch a podobne a prudko rastie počet nehôd. Bratranec čo žije v Londýne mi hovoril, (mimochodom, obrovské množstvo ciest tam je vlastne zóna 30 v km/h), že je už pomerne bežné tam vidieť na cestách jazdiť kolobežky 50km/h, aj bicykle. Prudko narastá počet nehôd s chodcami (však načo by sa pozrel, či môže ísť cez prechod), kde sú zvyknutý, že sa jazdí 30 a zrazu priletí úplne potichu e-bike či e-kolobežka. Pritom zóna 30 platí aj pre cyklistov či kolobežkárov. Ale čo im zoberiete, keď nepotrebujú vodičák? Čo s nimi?
10.06.2021 - 14:38:31
01
Keby som robil niekde kde nemam sprchu alebo musim byt v koseli a pod tak mam asi tiez ebike na dochadzanie do prace.
10.06.2021 - 14:45:54
00
Ked bude buzeracia vodicov motorovych vozidiel narastat a naozaj bude na kazdom rohu 30km/h a policajt s blocikom, kvalita aut bude nadalej klesat, servisy budu nadalej len neschopnejsie a vodicak bude mat skutocne kazdy, predam auto. Vodicak ostentativne poslem policajtom naspat a kupim si elektricky Quest a nejaky hodne nadupany elektricky nakladny ebike. Quest pojde v pohde cez 130km/h po rovine a ten nakladny ebike urcite odvezie co budem potrebovat z obchodu a nebude sa to dat objednat s donaskou. Aj tak sa uz dnes viac oplati jazdit taxikom po meste ako vlastnit auto. Ked ma pripravia aj o zvysok portesenia z jazdy na aute, nie je o com. Legistaliva spolu s vyrobcami aut to zatial jasne smeruju k tomuto vysledku.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

10.06.2021 - 19:40:51
00
""Podla mna by sa tej peticie mal chytit minister dopravy/vnutra a zobrat vodicaky vsetkym co ju podpisali. Totiz to je jasny dokaz toho, ze nemaju ponatie ako funguje premavka""

Podpísala som. Sprísniť zákon a postihy je potrebné, pretože slovenskí motoristi sa za 20 rokov naučili beztrestne porušovať takmer všetko, bez ohľadu na ľudský život. A rádiá ich v tom ešte podporujú. Prekračovanie rýchlosti, predbiehanie cez plnú čiaru, v križovatke, na priecestí, na prechode pre chodcov, nepoužívanie smeroviek, parkovanie v protismere a na chodníkoch, nerešpektovanie obytných zón, jazda na oranžovú/červenú, lepenie sa na kufor, zastavovanie na prechodoch pre chodcov, nebezpečne tesné predbiehanie cyklistov často vysokou rýchlosťou, jazda pod vplyvom alkoholu, bezohľadnosť voči chodcom na prechodoch, nedanie prednosti cyklistovi na kruhových objazdoch atď. a v neposlednom rade arogancia a agresivita za volantom.
12.06.2021 - 00:54:54
02
Niektorí asi nepamätajú 90. roky, kedy pravdepodobne ešte cikali do plienok. Eldorádo bezohľadného jazdenia vyvrcholilo niekedy v tom čase. Odvtedy sa ohľaduplnosť kontinuálne zvyšuje.
Ešte zopár faktov, ktoré to odzrkadľujú.

Prílohy:

CB2C656F-28D2-4C13-84E0-75B511C3501D.png
CB2C656F-28D2-4C13-84E0-75B511C3501D.png 671.65 KiB thumb_up0thumb_down

https://instagram.com/pali65/

12.06.2021 - 06:22:34
00
Pali, nejdem hodnotiť, či sa znižuje bezohľadnosť vodičov, ale tie čísla, čo si poslal, sú vo všeobecnosti prejavom bezpečnejších áut a ich bezpečnostných systémov a nárastu diaľnic a ciest pre motorové vozidlá.

Len off topic: podľa mňa subjektívne sa bezohľadnosť nijako zásadne nezlepšuje. Zdá sa mi, že sa trochu zvýšil odstup áut pri predbiehaní, za ostatné dva či tri týždne, ako sa z toho stáva mediálna téma.
Čo som si však všimol (neviem, či je to subjektívne alebo aj iní to vidia) je velikánsky nárast nepoužívania smerovky a spolu s nástupom denného svietenia aj tiež nárast nepoužívania zadných obrysových svetiel za zníženej viditeľnosti.
12.06.2021 - 07:25:14
00
V 90 rokoch som robil vodicak :) a suhlasim s jarohom, vtedy bolo na cestach bezpecnejsie

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

12.06.2021 - 08:17:31
01
V 90. rokoch bolo podstatne menej áut.

Prílohy:

Pocty evidovanych vozidiel v SR5.fw.png
Pocty evidovanych vozidiel v SR5.fw.png 980.36 KiB thumb_up0thumb_down

https://instagram.com/pali65/

12.06.2021 - 08:35:15
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up