lapaloma napísal:
Iron, info je z kedy? V pondelok som tade siel

V utorok vecer pri Propeleri bola znacka zosadni, nie zakaz, v smere od Stareho (isiel som tade peso, dost casu vsinnut si, aj cyklistiv ignorujucich to)

Ale nepovolene to je 'by default', lebo cyklocesticka konci z jednej strany pod Novym a z druhej pri prístavnom parkovisku tusim. Cize zbytocna znacka...ktoru navyse vacsina ignoruje.
10.06.2021 - 23:40:56
00
Jano1987 napísal:
Napríklad ja osobne by som si tam vedel predstaviť namiesto ďalšieho betónového/asfaltového chodníka uvalcované drobnejšie kamene, niečo ako je v Medickej tie chodníky. Dá sa na tom jazdiť aj s cesťákom, je to lepšie aj pre peších a vyzerá to v tom prostredí lepšie. Ono je jedno, či tam bude čisto cyklotrasa na jednej strane a čisto chodník na druhej strane. Chodci aj cyklisti sa budú premávať kade sa im bude chcieť. Nič sa reálne nezmení.


Len uvazujem na hlas. Z pohladu ekologie je cokolvek lepsie ako asfalt, ale z pohladu cyklistu, uprednostnim vzdy singlac alebo asfalt. Cokolvek medzi tym povazujem za nutne zlo na presun. Na druhej strane vsetky chodniky sa v meste vzdy budovali asfaltove, i ked na chodzu uvitam cokolvek okrem asfaltu. Ak ide o financne naklady tak budovat chodniky z makadamu by malo byt viac ako dostacujuce pre chodcov, dokonca by v zime ani nenamrzali a neboli by na nich kaluze. Cyklotrasy kede hrozi odskakovanie kamenov z pod kolies, otlcenie laku, kompykovane brzdenie, velke opotrebenie plastov, vytvorenie jam ktore nebude vidiet, neprejdu po nich korculiari kolobezkari, tam podla mna makadam/drveny kamen nepatri. Zasa je to nejak cele naopak.
11.06.2021 - 11:41:26
00
Sú tam 2 paralelné cesty, každá na jednom brehu, človek si môže vybrať, kade pôjde.

Teoreticky:
Ak sa bavíme o tom, že má to byť čisto chodník, makadam je plne postačujúci pre chodcov.

Ak sa bavíme o zmiešanej komunikácii chodec-cyklista, makadam je tiež postačujúci, keďže ten makadam môže prinútiť príliš veľkých pretekárov spomaliť, niečo ako keď sa na ceste použijú užšie pruhy.

Ak sa bavíme cyklotrase, makadam je jedna z možností.

Nerád by som, aby to zase skĺzlo na štýl mám 300€ karbónové tretry a nechcem si ich poškriabať. Kopa ľudí tu jazdí na MTB, keď jazdia v Karpatoch či niekde inde, tam už nevadia kamienky ale na cyklotrase vadia? Ak vadia, dajú sa kúpiť ochranné fólie, či kryty na rám, dajú sa podomácky vyrobiť, minule som pozeral, ako chlapík ukazoval, že ochrana spodnej rámovej rúrky, zobral starú pneumatiku, čo chcel vyhodiť rozrezal, dal ju na spodnú časť rámovej rúrky až pokiaľ potreboval, zvyšok odrezal, na 3-4 miestach to stiahol elektrikáraskymi páskami a ohrana na svete, alebo ochrana teleskopickej sedlovky, rozrezaná duša, jedna čas prichytená pod uchytením sedlovku, druhá o hornú časť sedlovky pod sedlom. Síce štýl Mad Max, ale účel to isto splní. Existujú blatníky, dá sa ísť pomalšie. Nemám rád také, že kúpil som si 8000€ bike, mám tam pneu hrubé 0,74mm, lebo ušetrím 23 gramov a každý kamienok ich môže prepichnúť, mám 500€ karbón-keramické tretry atď. Nikto nehovorí, že si to ten človek nemôže kúpiť, len zase sa vraciame k tomu, že je to ako keď si človek kúpi Ferrari a zistí, že s ním nevie prejsť retardér, alebo ísť do podzemnej garáže. Ja mu verím, určite je to auto úžasné na pretekárskej trati, ale žijeme v reálnom svete na reálnych cestách, čo nemajú veľa spoločného s pretekárskou dráhou. Ten človek si môže kúpiť to Ferrari, či bicykel, ale musí rátať s tým, že tu budú isté obmedzenia pre neho.
11.06.2021 - 12:56:08
02
Nevidim zmysel na makadamovy chodnik na sidlisku. Mne sa po tom zle chodi. Nie je to pevne cize slabsi cyklisti z toho maju hrozu ze sa to hybe. Zle sa to cisti. Rozhadze sa to. Ked na tom spadnes je vacsie zranenie. V lese alebo vo vinohrade mi to nejak nevadi. Za mna beton, asfalt, dlzba bez velkych medzier.
11.06.2021 - 23:06:01
01
scarinko napísal:
Dufam ze ten retarder uz davaju prec

Vcera rano/piatok to uz bolo komplet preasfaltovane,ani mechanizmy uz neboli na okoli. O prekazku menej.
12.06.2021 - 00:39:23
02
Jano1987 Len upresnim, lebo som to nenapisal dost jasne. Mne neslo len o kamienky niciace lak a brzdne plochy na rafoch. Ohybajuce spajdle ked ich chytis do vypletu... Ale hlavne o bezpecnost. Este do vcera som mal na ruke modrinu od kamena co vysklocil spod manzelkynho biku a ona modrinu na nohe od kamena co vyskocil s pod mojho. A to moze taky kamen kludne trafit dieta do oka. Cyklista ma okuliare ale chodci velmi nie. Proste uz Rimania vedeli, ze strk pod kolesa nepatri, tak pouzivali kamennu dlazbu.
12.06.2021 - 13:12:15
00
Osobne si myslim, ze v meste nemaju co robit cyklocesty s nespevnenym povrchom - treba si uvedomit, ze mesto buduje hlavne rekreacne a "comute" cyklochodniky, o ktore sa treba aj starat, mali by byt zjazdne prakticky celorocne a dhovne pre siroku skalu bicyklov, kolobeziek a pripadne korculi.
Na druhu stranu, uznavam, ze akonahle by tam bol hladky povrch, tak pre znacnu skupinu nie len cyklistov, ale aj kolobezkarov to signalizuje moznost ist 50kmh+, ale riesit to umyselne degradovanym povrchom je dost rezignacia na doveru v ludi a hlavne doveru v to, ze raz pochopia ako sa spravat ohladuplne :)
12.06.2021 - 14:54:35
07
to je asi ako keby sme nechali derave cesty lebo ved aj tak na tom nepojdu viac ako 50 a to je dobre
12.06.2021 - 17:05:18
03
Je dokazany fakt ze nekavlita vozovky pocet nehod zvysuje, nie naoapk. Nevidim dovod preco by to na cstickach pre cyklistov malo fungovat opacne.
12.06.2021 - 17:25:23
00
Pre cyklistov treba jednoznacne hladky kvalitny asfalt. Pokial teda niekto neoblubuje natrasat sa po zlych cestach a nicit si chrbticu. Dlazobne kocky na cyklistiku nie su dobre, casom vseliako sadnu, su hrbolatejsie a ide sa po tom zle. Na chodnikoch v meste su po case vytlcene a treba ich kazdu chvilu opravovat. Pevne kocky ako na autobusovej zastavke na Kosickej vydrzia vela, aj brzdenie autobusu, ale na cestaku alebo inom neodpruzenom bicykli sa po tom neda ist, uplne to cloveka vytrasie. Je to velmi neprijemne, ked okolo mna lietaju auta a musim menit smer najprv vlavo a potom vpravo, aby som sa vyhol tym kockam. Ak su najazdy na most Apollo schvalne hrbolatejsie, aby tam cyklisti chodili pomalsie, tak to mohol vymysliet iba uplny kreten. Pretoze ten najazd je tak zatoceny, ze smerom hore a dole na strane z mesta vidim maximalne 5 m pred seba, co je pre bicykel absolutne nedostacujuce, chcelo by to aspon 10 m, takze sa tam aj tak neda ist rychlo.
13.06.2021 - 10:48:00
02
By si sa cudoval, ako sa da ist dole z Apolla... Jedneho krasneho dna som isiel opatrne dole, ked okolo mna preletel junacik, ktoreho som predbehol na moste. Vzapati rachot, pristal na zabradli. Oproti isiel niekto iny, zlakol sa, zatocil prudsie, hamsol na brzdy a bol v zabradli. Ked som ho zbieral zo zeme, tak som mu preventivne sliapol do vypletu. Uznavam, mudrejsie by bolo prefackanie...
13.06.2021 - 13:57:32
00
neviem či sem to patrí, ale včera som po dlhom hodne dlhom čase šiel medzi pezinkom a sv. jurom. Videl som oboma smermi kopec cyklistov ale aj tak sa spýtam, nie je tam alternatíva mimo cesty? No a ešte čo ma šoklo, aj keď to je asi do inej témy, medzi limbachom a pezinkom, grinavy či ako sa to volá, ma skoro kolesom bicykla sejmul zjavne vodič-cyklista (mal na zadných dverách bicykle) ... pričom teda brzdové a iné svetlá u pomedzi tie kolesá veľmi vidieť nebolo, takže ak takto jazdí furt je to minimálne na pokutu
14.06.2021 - 08:27:05
00
Je tam alternativa cez vinice, ale po ceste je to rychlejsie. Je tam siroka krajnica.
--ale pre ziletkarov je to vlastne jedina moznost, lebo ta alternativa nie je cela asfaltova
14.06.2021 - 08:51:28
00
no a navyse ta alternativa je teraz este aj predlzena kedze ta skratka pred grinavou sa preraba
na konci tej polnej cesty su dost kamene a potom pekny strmy vyslap po betonke
nic moc. Tiez hladam alternativu pre mladu ale ci po ceste alebo hentom, ani jedno asi nebude chciet ist.
14.06.2021 - 09:13:15
00
.


Naposledy upravil Touro dňa 13.01.2022 - 10:16:49, celkovo upravené 1 krát.

14.06.2021 - 09:18:11
00
keyboard_arrow_up