Pozeranie na svet cez ružovú spomienkovú optiku? Otec robil vodičák na auto v 1980. Počet registrovaných vozidiel na SR v tom čase bolo okolo 1,1 milióna https://www.minv.sk/?celkovy-pocet-evidovanych-vozidiel-v-sr v tých časoch po D1 medzi BA a Trnavou prešlo tak 6-7 tisíc vozidiel denne (to dnes prejde za menej ako 30 minút), po Novom Moste/Most SNP v tom čase jazdilo tak 7 000 vozidiel za deň z čoho bolo tak 700-800 vozidiel autobusov MHD. Jasne z nejakého pohľadu to vyzeralo lepšie, keď v tom čase bolo na cestách minimálne 3x menej vozidiel (kľudne aj 5x keďže veľa ľudí auto používalo minimálne, preferovalo MHD, vlaky a SAD a na autách sa jazdilo minimálne, nebolo nič zvláštne, že auto najazdilo za 10 rokov 30-40 tisíc km, kým teraz sa najazdí tá porcia km za 2-3 roky). Aj otec hovoril, že vtedy nebolo problém spraviť blbosť, lebo ďalšie auto proste nešlo polhodinu okolo, kým teraz po tej istej ceste prejde za pol hodinu aj 100 áut.
12.06.2021 - 08:51:48
03
Lebo ja potrebujem auto, žena potrebuje auto, deti takisto a ešte jedno auto mi treba do lesa a keď sa nudím idem sa voziť. A potom, keď poviem na fóre, že by bolo treba spoplatniť každé ďalšie (1+) auto v domácnosti napríklad poistka +200% tak som necitlivý...

Ja by som zaviedol riadne zdanenie ďalšieho auta (jedno auto v rodine) na nehnuteľnosť a ešte aby sa na cyklistov nevzťahovali niektoré pravidlá cestnej premávky (zvýhodnenie) a ešte verejnú vnútroštátnu osobnú dopravu zdarma (platila by sa z odvodov) -> utopia

Proste, chceš jazdiť autom? Tak budeš jazdiť iba takto... V 90% nie je auto nutnosť ale iba pohodlnosť
12.06.2021 - 09:20:03
02
Pali65 napísal:
Niektorí asi nepamätajú 90. roky, kedy pravdepodobne ešte cikali do plienok. Eldorádo bezohľadného jazdenia vyvrcholilo niekedy v tom čase. Odvtedy sa ohľaduplnosť kontinuálne zvyšuje.
Ešte zopár faktov, ktoré to odzrkadľujú.


Mne sa jazdilo absolutne najlepsie v roku 2000 a potom sa to zacalo zhorsovat a pokracuje to do dnes. Tolko moj pohlad. Dnes mam pocit ako Yossarian z hlavy 22 ked sadam do auta. Vsetci ma chcu zabit a ak nie zabit, tak zavriet alebo aspon spokutovat. Bezne musim volit medzi bezpecnostou a dodrziavanim predpisov. Bezne musim porusit predpis aby som zabranil nehode... chore....
12.06.2021 - 13:19:12
00
corsair napísal:
Lebo ja potrebujem auto, žena potrebuje auto, deti takisto a ešte jedno auto mi treba do lesa a keď sa nudím idem sa voziť. A potom, keď poviem na fóre, že by bolo treba spoplatniť každé ďalšie (1+) auto v domácnosti napríklad poistka +200% tak som necitlivý...

Ja by som zaviedol riadne zdanenie ďalšieho auta (jedno auto v rodine) na nehnuteľnosť a ešte aby sa na cyklistov nevzťahovali niektoré pravidlá cestnej premávky (zvýhodnenie) a ešte verejnú vnútroštátnu osobnú dopravu zdarma (platila by sa z odvodov) -> utopia

Proste, chceš jazdiť autom? Tak budeš jazdiť iba takto... V 90% nie je auto nutnosť ale iba pohodlnosť


Ale no, jednym zadkom mozes sediet len v jednom aute. Ja by som zaviedol skor jedno ECV jednu poistku na jendeho vodica. A prenosne znacky. Na co mam platit poistku za 3 auta ked realne ist mozem len s jednym. Nemozem sposobit 3 nehody naraz tromi autoami. To je len tahanie penazi z ludi. Radsej ani podobnym smerom neuvazuj, lebo uz dlhsie sa chysta zaviest ECV na bicykle a potom sa ti tovj sen o poistkach a daniach mozno splni. Babety su prvy krok uz terz na ne zavadzaju ecv STK, pokracovat budu ebiky pod zamienkov ich ilegalnych uprav a potom pod zamienkou bezpecnosti to nafasujeme aj na bezne bicykle. A tiez daju otazku na co ti je mat 3 jeden cestak, jeden full a jeden do mesta a pumptrack ? Ved mozes vsade na jednom....
12.06.2021 - 13:26:55
01
Cize by som mal 10 aut zaparkovanych pred barakom, a platil len za to ktorym jazdim?
A vadi ti vela aut. Trocha schyza nie?
12.06.2021 - 13:37:53
01
Teta čo žije v Nemecku spomínala, že sa začína uvažovať, že aj cyklista na ceste by mal mať PZP. Keďže za posledné 3 roky počet nehôd spôsobených cyklistom presahuje 8000 prípadov a priemerná výška škody je niečo cez 1200€. A bude to len stúpať, keďže moderné full led svetlá, rôzne senzory v prednej maske (povinné), predné sklá, používa sa viac hliník (narovnať hliník je riadne drahá záležitosť, to nie je obyčajný oceľový plech) atď budú značne predražovať opravy. Keďže v Nemecku platí podobná právna úprava ako na Slovensku, teda ak cyklista spôsobí nehodu a poškodí vozidlo, treba si škodu vymáhať v občiansko-právnom konaní. Tak isto prudko rastie aj počet nehôd cyklista-chodec (z PZP sa hradia aj náklady v prípade zrazenia chodca, čo veľa ľudí nevie). S rozvojom elektromobility, kde e-kolobežku schopnú jazdiť cez 60km/h kúpim pod 1000€, a za 1500€ mi vedia upraviť bike (nelegálna úprava na verejné komunikácie, ale kto to reálne bude kontrolovať), kde vám vedia dať 2kW motor a viac a vďaka tomu je človek schopný jazdiť cez 60km/h bez väčších problémov, ak niekto taký zrámuje chodca, chodec si s veľkou pravdepodobnosťou tie 2 týždne ak nie v nemocnici, tak doma určite poleží. Veľká šanca trvalých následkov, ušlý zisk, že nemohol pracovať... Stále sa to rieši na súde. Tých prípadov veľa nebolo ale s rozmachom e-mobility budú narastať. Kúpiť kolobežku za 1000€ je jedna vec, ale vyplatiť 200 000€ za to, že niekto prišiel o oko, skončil na vozíku a podobne už je druhá vec. A nie je to hudba ďalekej budúcnosti, ale je to už súčastnosť.
12.06.2021 - 13:48:56
02
Kenai, o nijakých EČV pre bicykle nikto neuvažuje.
12.06.2021 - 13:50:15
10
Jano1987, o nijakých PZP pre bicykle sa v Nemecku neuvažuje.
12.06.2021 - 13:51:45
00
darebak Nikde som nepisal, ze mi vadi vela aut, vadi mi vela neschopnych ludi za volantom a riaditkami. A pre mna mozes mat zbierku aj 100 aut a nie je to ziaden problem, kym su pred tvojim barakom. Skor naopak rad sa na ne pridem pozriet a aj vstupne ti zaplatim. Kym bude v kazdom case na ceste max 1 ktore budes riadit tak si len prispel do spotrebneho kosa ich nakupom a nieje dovod ta za to dalej zdanovat alebo inak postihovat, ved uzivas vzdy len jedno.

Mozno by ubudlo SUV a nakladiakov v mestach keby ludia mohli mat jedno auto na chatu ryby polovacku a druhe na cestu do prace.
12.06.2021 - 13:53:11
00
Jaroh napísal:
Kenai, o nijakých EČV pre bicykle nikto neuvažuje.


https://www.startstop.sk/doprava-nehody/43428/povinne-poznavacie-znacky-bicykle/

„Vzhľadom na rastúci počet sťažností, ktoré smerujú proti cyklistom, stojí za zváženie povinné označovanie bicyklov,“ vyjadrila sa Barbara Slowik, šéfka berlínskej polície.


a este dokonca uz v 2012
O označovaní bicyklov v súčasnosti uvažujú napríklad v Rakúsku. Viedenský starosta Michael Häupl chce návrh povinného označovania poznávacími značkami predložiť miestnemu zastupiteľstvu ešte túto jeseň. Odôvodňuje to tým, že cyklisti jazdia arogantne a čím ďalej tým viac ohrozujú chodcov. Häupl vyvolal na túto tému širokú diskusiu nielen doma, ale v celej Európe vrátane susedného Česka.

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/251404-babety-zostanu-bez-spz-co-vsak-bude-s-bicyklami-ci-so-stvorkolkami/

Jaroh Na babetu ktora ma 0.5hp (0.3728499kW) motor treba ECV a STK tak by som si taky isty nebol.
Ako ches riesit nelegalne ebicykle ak nie ich kontrolou, ta ale nie je mozna bez ich oznacenia ECV.

Jano1987 Len pre ujasnenie nehadz prosim e-motocykle do jedneho kosa s ebicyklami. Vela ludi to uz aj tak tak vnima. To posledne co je nam treba, je aby viac ludi zacalo povazovat vsetko co ma pedale za bicykel. Uz som mal vymenu nazorov s vodicom ebabety na cesticke pre cykloistov, ktory bol predajcom uvedeny v omyl, ze kupuje ebicykel a moze s tym na cesticku pre cyklistov. Verim, ze rozdiel ti je jeasny, ale pre zopakovanie: E-bicykel musi mat motor s vykonom max 250W (0.25kW) a jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km/h, alebo aj skôr, keď cyklista prestane šliapať do pedálov. A kolobezka musi splnat to iste co ebicykel a nesmie mat sedacku. Inak sa jedna o vozidlo kategorie L.
12.06.2021 - 14:05:00
00
Ekolobežky v Mníchove idú samy... Stlačíš gombík a ide... Stačí ti mať appku a nejaký groš na karte (3c/min tuším)
12.06.2021 - 21:17:06
00
Jaroh mám rodinu v Nemecku už dlhé roky. Na celoštátnej úrovni sa to nerieši, ale na lokálnych úrovniach sa už o tom začína hovoriť. Tam, kde žije teta, tak počet nehôd zapríčinených cyklistami a kolobežkami či už s autom, alebo chodcom narástol 2 násobne za posledných 5 rokov. Ľuďom začína dochádzať trpezlivosť.

Kenai ja nehádžem e-bike a e-motorku do jedného vreca, len poukazujem, že nie je problém kúpiť podobné stroje čo som spomínal. Či už kolobežky schopné ísť 60+km/h, ale e-motorky ktoré človek (pokiaľ vyslovene nie je expert a nevyzná sa) nerozozná od e-bike. Nie len u nás sú firmy, čo ti síce dajú na papier, že výrobok ktorý spravili (upravili starý bicykel) nespĺňa parametre aby mohol jazdiť po komunikáciách. Splnil literu zákona a čo s tým bude robiť zákazník mu je jedno. Podobné to je aj pri predajoch, keď vám síce predajú e-bike (softwarovo zamknutý aby to mohol byť e-bike) ale za 100-150€ vám ho vedia odblokovať a už je z toho e-motorka s 1-5kW. Policajti nezastavujú cyklistov, keď prejdú na červenú, takže neverím tomu, že budú zastavovať cyklistov kvôli tomu, či to je e-bike alebo e-motorka. To je ten problém. Čo som zachytil jednu informáciu z Holandska, odhaduje sa, že až 30% e-bikov môže byť nelegálne upravených a z celkového počtu čo vyzerá ako e-bike a je v skutočnosti e-motorka môže byť až 1/5. To nie sú malé čísla.

Ako potom riešiť ten problém? Mimochodom aj je na ceste 20, 30, 40, 50, vzťahuje sa to aj na cyklistov, či kolobežky. Ale na ne netreba vodičský. Zakážu mu bicyklovať? Na cyklotrasách, či zmiešaných komunikáciách chodec-cyklista nie je určená MPR. Teoreticky tam môžem jazdiť aj 200km/h a policajt mi môže tak práškový cukor niekam fúkať. Tým že 90% populácie nie je schopné jazdiť dlhodobejšie nad 20km/h, tak to nikto ešte extra neriešil. Ale došla e-mobilita a predbehla zákony. Dnes som šiel na Kolibu po ceste ako chodia trolejbusy. Videl som 3 chlapíkov na e-biku, ktorý stíhali tam do kopca za trolejbusom. Ako nič v zlom, ale to by ani Armstrong na dopingu v najlepšej forme nedal. Podľa toho ako pomaly točili pedálmi a ako rýchlo išli si neviem predstaviť ísť tak po rovine a nieto ešte na Kolibu.

125cc motorku od 1000cm rozozná snáď každý. Pri bikoch to tak ľahké nie je. Podobný problém je aj pri skútroch. U nás sa na nich až tak veľa nejazdí, ale Španielsko, Taliansko, Británia, tak je možné kúpiť 500cc či dokonca aj 750cc skútre a na to už treba iný vodičák ako na 125cc skúter a sú skoro na nerozoznanie.
12.06.2021 - 21:37:23
02
Jano1987 napísal:
? Na cyklotrasách, či zmiešaných komunikáciách chodec-cyklista nie je určená MPR. Teoreticky tam môžem jazdiť aj 200km/h a policajt mi môže tak práškový cukor niekam fúkať.


Zase drístaš. Samozrejme, že na nich platí obmedzená rýchlosť ako na všetkých ostatných komunikáciách.
12.06.2021 - 21:55:44
00
Jano1987 napísal:
... Čo som zachytil jednu informáciu z Holandska, odhaduje sa, že až 30% e-bikov môže byť nelegálne upravených a z celkového počtu čo vyzerá ako e-bike a je v skutočnosti e-motorka môže byť až 1/5. To nie sú malé čísla.


Neverim ze je to v skutocnosti tak malo. Moja cestovna rychlost na zliletke je cca 26-28km/h ked idem sam. Predbehnem tak 1-2 ebickyle za vyjazd ale mna predbehne aspon zo 10 ked zratam aj kolobezky. Cize moja osobna statistika = 1 z 10 je legalny.

Jano1987 napísal:
Ako potom riešiť ten problém? Mimochodom aj je na ceste 20, 30, 40, 50, vzťahuje sa to aj na cyklistov, či kolobežky. Ale na ne netreba vodičský. Zakážu mu bicyklovať? Na cyklotrasách, či zmiešaných komunikáciách chodec-cyklista nie je určená MPR. Teoreticky tam môžem jazdiť aj 200km/h a policajt mi môže tak práškový cukor niekam fúkať. Tým že 90% populácie nie je schopné jazdiť dlhodobejšie nad 20km/h, tak to nikto ešte extra neriešil. Ale došla e-mobilita a predbehla zákony. Dnes som šiel na Kolibu po ceste ako chodia trolejbusy. Videl som 3 chlapíkov na e-biku, ktorý stíhali tam do kopca za trolejbusom. Ako nič v zlom, ale to by ani Armstrong na dopingu v najlepšej forme nedal. Podľa toho ako pomaly točili pedálmi a ako rýchlo išli si neviem predstaviť ísť tak po rovine a nieto ešte na Kolibu.


Uz niekolko krat za posledne roky som na trailoch v MK stretol cistokrvne elektricke enduro bez ECV. To sa ako bicykel ani netvarilo a chlapik na tom kludne na BK na pivo, minimalmne 100 ludi ho muselo vidiet a pod ho na Svaty vrach.... Potom, ze preco su tie traily ako po divych sviniach.

Jano1987 napísal:
125cc motorku od 1000cm rozozná snáď každý. Pri bikoch to tak ľahké nie je. Podobný problém je aj pri skútroch. U nás sa na nich až tak veľa nejazdí, ale Španielsko, Taliansko, Británia, tak je možné kúpiť 500cc či dokonca aj 750cc skútre a na to už treba iný vodičák ako na 125cc skúter a sú skoro na nerozoznanie.


Nerozoznas 125 pd 750 ale na oba treba vodicke opravnenie. Na tych elektrickach sa u nas vozia aj deti a niektore maju aj 15kW. A nikoho to netrapi. Asi si fakt kupim ten Quest a dam tam len 1.5kW koleso do zadu. Ked to chodi 60km/h na 200W tak na 1.5kW to musi ist pekne cez 100 a pojdem sa vozit nikema na cesticku pre cyklistov s napisom cez cely bok Zastavne nelegalne ebicykle! Mozno to uz potom zacne niekto riesit.
i.ytimg.com
12.06.2021 - 22:03:52
00
Kenai v Holandsku je veľa seniorov, takže senior si veľmi tuniť bike nebude. Inak krásna ukážka toho. Vyzerá to ako obyčajný trekkingový e-bike. https://www.bicycling.com/bikes-gear/a28184784/rad-power-radcity-review/ bum 750W motor. Teraz to neviem nájsť, ale našiel som to aj v úprave tzv. holandských bicyklov kedysi, prípadne na štýl Sobi 20. Síce 60km/h nevytiahnu, ale 45-50km/h väčšina z nich zvládala.

jaroh aká je maximálna dovolená rýchlosť na cyklotrase? Nech si doplním vzdelanie. Tak isto aj na zmiešanej trase. Lebo ja som to nikde nenašiel a nikto mi to nevedel povedať. Stačí mi Slovensko.
12.06.2021 - 22:58:36
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up