Mal by som len pár poznámok už
1) navrhová rýchlosť nie je zároveň maximálna dovolená rýchlosť na komunikácii. Polícia SR disponuje určite krásnou sadou fotiek a videí, kde na cestách s návrhovou rýchlosťou 40km/h šli jedinci 140km/h a nič sa im nestalo. To isté platí ak pre cyklistov. Ak si dobre pamätám, tak aj koruna bratislavskej hrádze je navrhnutá myslím na 20km/h (pôvodne to bola obslužná cesta) a cyklisti tam bežne jazdia rýchlejšie, teda aspoň tí trénovaný.
2) Zákon 8/2009, § 3 ods 2 písmeno a) v skratke treba prispôsobiť rýchlosť a svojím schopnostiam atď... Ak sa spýtate hocijakého právnika, každý vám povie, že tento zákon je tak blbo napísaný, že akýkoľvek účastník nehody, aj ten čo ju nezapríčinil je vinný. Idete autom po hlavnej a nedali vám prednosť a zrazíte sa? Prebehne niekto na červenú keď vy máte zelenú? Rozhodne sa niekto náhle vkročiť bez varovania vám do cesty? Napríklad takých chodec, čo beží krížom cez Bajkalskú aby stihol autobus a ešte mimo prechodu? Ste šofér? Stala sa nehoda? Ste vinný, pretože buď ste išli prirýchlo, kde argument protistrany bude, že keby ste šli 4km/h tak sa nič nestane, lebo stihnete zareagovať a je irelevantné, že niekto to dal na červenú, či nezastavil na STOPke, proste mali ste ísť pomalšie. To tvrdí ten zákon. Tak isto tvrdí, že pokiaľ pôjdem po dokonalej ceste, ale v istej malej časti bude olej a ja dostanem šmyk a havarujem, tak som na vine zase ja. Ak nasnežilo a sneh zakryje jamu cez celú šírku cesty, čo niekto predtým vykopal a zabudol označiť a ja sa tam rozsekám, na vine podľa to zákona som zase ja.
3) drvivá väčšina ľudí sa asi zhodne ma tom, že MPR má svoje odôvodnenie, hlavne v mestách. Môj otec ešte zažil dobu, keď na slovenských diaľniciach bola neobmedzená rýchlosť. To že autá zvládali ísť max tak 100-110km/h nejak dlhodobejšie, je druhá vec, ale mali sme neobmedzenú rýchlosť na diaľnici. Prišli výkonnejšie vozidlá a zaviedla sa 130km/h. Na moju otázku, koľko teda môžem ísť pri Chorvátskom ramene Jaroh na jednej strane povedal, že legálne tam je 50, ale hneď argumentoval, že toľko tam ísť nemôžem. Ale nevedel mi povedať koľko tam môžem ísť, hádzal to na zákon z 2). ktorý vlastne tvrdí, že v prípade nehody som vždy išiel príliš rýchlo, aj keby som šiel 1km/h.
4) obmedzenia rýchlostí na ceste ceste plus mínus reflektujú reálne a pomerne bezpečné rýchlosti pre drvivú väčšinu šoférov s ohľadom na daný terén a situáciu. S tým asi veľa ľudí súhlasiť nebude, lebo každý je predsa lepší šofér ako priemernú vodič alebo cyklista. Zákrutu, pri ktorej v 60tke vyletím von na Fabii 1. generácie môžem na na Ferrari preletieť v 80tke a nič sa mi nemusí stať, pritom na tej Fabii by som skončil v strome už dávno. To znamenajú tie obmedzenia, aby sa nejak dodržala bezpečnosť (dá sa polemizovať o niektorých rýchlostiach niekde, ale v princípe to platí). Tu pri cyklistike nastáva veľký problém a to, že technológie predbehli zákony a schopnosti ľudí. Kým 10 rokov dozadu nikto nemusel veľmi riešiť rýchlosť cyklistu na zmiešanej trase, lebo 90% populácie nedokáže jazdiť dlhodobejšie ako 20km/h, tak sa to až tak neriešilo, rýchlosti boli pomerne malé, keďže 80% populácie jazdilo tak do 15km/h. Teraz pôjdem a za 1000€ viem mať kolobežku, čo dokáže ísť 60km/h, viem mať za to upravený e-bike (alebo to nazvime e-motorka), čo mi umožňuje ísť 60km/h. A to je problém. Väčšina populácie je celá pokaná ísť dole kopcom 40km/h, že ako rýchlo idú a zrazu môžu ísť 60km/m. Pritom ich schopnosti zďaleka nedosahujú úroveň, aby to vedeli bezpečne ovládať. Ak teraz zoberiem 100 náhodných cyklistov na hrádzi a poviem, choď 20 a niekde mu spravím krízovú situáciu, kde treba núdzovo zabrzdiť, drvivá väčšina to nedá. To je holý fakt. 60 ročná babka, čo má problém s rovnováhou a má reakcie slimáka (nechcem generalizovať) si môže kúpiť e-bike, či e-motorku ktorá jej umožní jazdiť rýchlosťou, ktorú absolútne nezvláda. Nemusí to byť babka, môže to byť 15 ročný pubertiak (stačí sa pozrieť, čo ľudia stvárajú na Bolt kolobežkách). Z môjho pohľadu riešiť rýchlosť minimálne na zmiešaných komunikáciách je potrebné z dôvodu ochrany chodcovi. Keďže z pozície sily, najslabší je chodec, nad ním je cyklista, nasleduje motorkár, auto, kamión, električka (prázdna dlhá električka váži okolo 40-50t, záleží od typu) a vlak. Z rovnakého titulu prečo máme v meste 50 pre autá plošne a to chodci majú chodníky, by mala prísť aj úprava rýchlosti na zmiešaných trasách kde sa dokonca pohybujú cyklisti a chodci na tej istej komunikácii. Je nereálne tváriť sa, že cyklista/kolobežkár, ktorý koľkokrát ani neovláda zákony a neprešiel žiadnou skúškou bude plne spôsobilí a zodpovedný, stačí sa pozrieť, čo sa deje teraz na cyktrasách a čo predvádzajú cyklisti na cestách. A teraz si predstavme, že namiesto bežnej cca 15-20km/h to budú robiť v 50+km/h. Ak 9/10 cyklistov si na bicykel nevie dať ani povinnú výbavu (dokonca ani netuší, že niečo také je) ozaj čakáme, že budú ovládať cestné pravidlá?

Nemám nič osobné proti Jaroh, chápem jeho pohľad, na druhú stranu technológie predbehli zákony a situácia sa mení, pribúda cyklistov, kolobežkárov, infraštruktúra nie je nafukovacia a zároveň s tým pribúda rapídne množstvo ľudí, ktorých schopnosti a vedomosti vo vedení bicyklov a kolobežiek sú vyslovene chabé, keďže to od nich nikto nevyžaduje. V ideálnom svete ktorý si Jaroh by to fungovalo, v reálnom svete som mal dnes ráno skoro kolíziu na lávke Prístavného mosta a nepríjemnú konverzáciu, keďže museli ísť traja cyklisti vedľa seba (išli oproti mne), keď som si ich dovolil upozorniť, že idú v protismere. Nadávky citovať nebudem. Keby že nezabrzdim a nezastavím, tak sa čelne zrazím, lebo ten čo šiel v protismere, len prestal pedálovať a tak sa pomaličky presunul do svojho pruhu pruhu, ak to tak môžem nazvať, keďže stále išiel po stredovej čiare. A podobné situácie sa množia. Ísť po obede alebo cez víkend na hrádzu je adrenalínový zážitok spojený s prekážkovou dráhou, čo sa deje na Starom moste či pred Riverparkom, to je čistá anarchia. Sestrinu kamošku tento víkend pri výlete z Bieleho Kríža smer Vojenská nemocnica po tej asfaltke zrámoval cyklista na tom dlhom klesaní, vyhýbal sa 3 deťom, čo tam behali krížom-krážom a podľa kamošov išiel dole tak 50km/h čo videli na cyklopočítači. Našťastie o ňu len zavadil, má len pár odrenín, ale cyklista dopadol oveľa horšie. Otázkou ostáva, kto je na vine? Cyklista? Deti bez dozoru, čo tam behali? A podobných situácii je tam denne obrovské množstvo, aj keď nie vždy príde k nehode.
14.06.2021 - 11:04:49
03
Jano1987 napísal:
...
Ak 9/10 cyklistov si na bicykel nevie dať ani povinnú výbavu (dokonca ani netuší, že niečo také je) ozaj čakáme, že budú ovládať cestné pravidlá? ...


Keď už sme v téme cyklolegislatíva, tak len opravím: od 1.novembra 2019 nie je prilba povinná pre osoby staršie ako 15 rokov. Ale kto ju nemá, tomu sa nezdravím :-)
14.06.2021 - 11:34:38
01
Jaroh napísal:
Nič, ja to vzdávam s útrpným povzdychom, že už chápem, prečo na tých cestách zomierame - skrátka prinajmenšom časť vodičov je presvedčená, že jazda maximálnou povolenou rýchlosťou je v danom čase a mieste vždy a za každých okolností legálna. Ak je takýchto ľudí viac, tak to signalizuje nielen problem v premávke, ale aj problém s pochopením čítaného textu, legislatívy a fyziky.

Na záver pridám ešte paragraf zo zákona 8/2009 §16 odst. 1. "Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad. "

Je to asi ale zbytočné uvádzať, pretože pre Kenai a Jano1987 maximálka je vždy legálna. A tak sa tu pozabíjame.
Pekný deň prajem.


Asi je to marne, ale skusim este raz.
1. nikto nehovori ze mozes ist do zakruty 90 ked sa da prejst max 60 lebo je tam povolena 90. Prave na opak vzdy musis ist tak aby si zachoval bezpecnost a plynulust cestej premavky. Bohuzial mnohi zbadaju tu debilnu znacku obmedzujucu rychlost nastavia si na nu tempomat a valia az kym sa nevyvalia. Co je obrovska chyba lebo znacka nevie kolko je bezpecne ist za danych podmienok.

2. Nikto nikdy nedostane pokutu na useku kde je povolenych 90 ze isiel 60, lebo bola poladovica. Totiz jediny sposob ako mu prekuazart, ze neprisposobil rychlost je ze sposobi dopravnu nehodu. Ak dopravnu nehodu nesposobil, zjavne rychlost stavu a povahe cesty prisposobil.
14.06.2021 - 12:49:30
01
Hosť napísal:
Ja žasnem takto sa znechucuju ľudia ktorí pre cyklistov niečo chcú urobiť SKUTOČNE!
Kolki z vás ste podali nejakú pripomienku k zákonu? Mudrovat na nete v tom ste majstri.


Ja, skoro ku kazdemu z oboru dopravy, strelnych zbrani, polovnictva a ochrany prirody.
14.06.2021 - 12:51:26
00
Jano1987 napísal:
...Môj otec ešte zažil dobu, keď na slovenských diaľniciach bola neobmedzená rýchlosť. To že autá zvládali ísť max tak 100-110km/h nejak dlhodobejšie, je druhá vec, ale mali sme neobmedzenú rýchlosť na diaľnici. Prišli výkonnejšie vozidlá a zaviedla sa 130km/h....

A vies aku brzdnu drahu mala skoda 120 zo 110 na 0 ? a aku ma povedzme BMW 3 rady ? Nemusime zachadzat k extremom ako porsche 911. Komu sa necnce googlit tak 1/3 az 1/5 brzdnej drahy skody 120. Cize ak bolo v tedy bezpecne 110 tak dnes by malo podla spominaneho paragrafu, ktory hovori, ze musis zastavit na vzdialenosti kam mas dohlad. Tak 3-5 nasobok 330-550km/h :lol: Tu nejde o to ze auta dokazu ist rychlejsie, tu ide o to ze dnes ma vodicak a auto kazdy. Je ichh vlea a schonosti na ceste je malo. Tolko k tomu.

Jano1987 napísal:
Sestrinu kamošku tento víkend pri výlete z Bieleho Kríža smer Vojenská nemocnica po tej asfaltke zrámoval cyklista na tom dlhom klesaní, vyhýbal sa 3 deťom, čo tam behali krížom-krážom a podľa kamošov išiel dole tak 50km/h čo videli na cyklopočítači. Našťastie o ňu len zavadil, má len pár odrenín, ale cyklista dopadol oveľa horšie. Otázkou ostáva, kto je na vine? Cyklista? Deti bez dozoru, čo tam behali? A podobných situácii je tam denne obrovské množstvo, aj keď nie vždy príde k nehode.


Jasne ze rodicia deti, co tam volne behali. Keby vbehli deti pod vlak, bol by na vine rusnovodic, sotva, V com je rozdiel. Keby isiel cyklista 20 a aj tak by nedokazal zrazke zabranit, bola by situacia ina, asi nie. Dufam ze ich cyklista bude zalovat.

Jano1987 napísal:
Ak 9/10 cyklistov si na bicykel nevie dať ani povinnú výbavu (dokonca ani netuší, že niečo také je) ozaj čakáme, že budú ovládať cestné pravidlá?
Co povinna vybava... Ale signal o zmene smeru. Kolko ludi denne vidite ze ukazuje rukou ze idu menit smer ? 1 z 1000 ci este menej ?
14.06.2021 - 13:11:13
00
Páni ešte raz kolko času ste tu strávili nad písaním príspevkov, ste mohli využiť na to aby ste vaše pripomienky poslali na ministerstvo, vládu a aj prezidentke. Bol by vtom čert aby to nedopadlo na úrodnú pôdu. Tu len mlátite prázdnu slamu tu sa zákony nerodia.
14.06.2021 - 13:29:46
00
Hosť napísal:
Páni ešte raz kolko času ste tu strávili nad písaním príspevkov, ste mohli využiť na to aby ste vaše pripomienky poslali na ministerstvo, vládu a aj prezidentke. Bol by vtom čert aby to nedopadlo na úrodnú pôdu. Tu len mlátite prázdnu slamu tu sa zákony nerodia.

Hosť napísal:
Ja žasnem takto sa znechucuju ľudia ktorí pre cyklistov niečo chcú urobiť SKUTOČNE!
Kolki z vás ste podali nejakú pripomienku k zákonu? Mudrovat na nete v tom ste majstri.


Ja, skoro ku kazdemu z oboru dopravy, strelnych zbrani, polovnictva a ochrany prirody.


A neuveris, nepadlo to na urodnu podu, lebo zakony uz davno nie su pre ludi ,zakony su na ovladanie ludi. Dokonca ani hromadna pripomienka, ktoru podpisali 10 000 ludi nepadla na uropdnu podu. Nepomohol ani lobing v EU parlamnete. Mozno pomoze zmena verejnej mienky. a to je to co tu robime osvetu a stimulujeme kriticke myslenie.
14.06.2021 - 13:39:18
02
Hosť napísal:
Páni ešte raz kolko času ste tu strávili nad písaním príspevkov, ste mohli využiť na to aby ste vaše pripomienky poslali na ministerstvo, vládu a aj prezidentke. Bol by vtom čert aby to nedopadlo na úrodnú pôdu. Tu len mlátite prázdnu slamu tu sa zákony nerodia.


Hosť napísal:
Ja žasnem takto sa znechucuju ľudia ktorí pre cyklistov niečo chcú urobiť SKUTOČNE!
Kolki z vás ste podali nejakú pripomienku k zákonu? Mudrovat na nete v tom ste majstri.

Kenai napísal:
Ja, skoro ku kazdemu z oboru dopravy, strelnych zbrani, polovnictva a ochrany prirody.


A neuveris, nepadlo to na urodnu podu, lebo zakony uz davno nie su pre ludi ,zakony su na ovladanie ludi. Dokonca ani hromadna pripomienka, ktoru podpisali 10 000 ludi nepadla na uropdnu podu. Nepomohol ani lobing v EU parlamnete. Mozno pomoze zmena verejnej mienky a to je to co tu robime. Osvetu a stimulujeme kriticke myslenie.


Naposledy upravil Kenai dňa 14.06.2021 - 13:44:55, celkovo upravené 1 krát.

14.06.2021 - 13:41:53
00
Hlavne, ze jedine co vyriesi vsetky problemy je autoskola pre cylistov:) a pritom by stacilo si nemylit maximalnu povolenu rychlost s minimalnou - to ze je niekde povolene ist 50, neznamena, ze tam tych 50 ist musim... ked je na dialnici kolona, tiez tam nejdete 130.
Ale to by bolo nutne pouzit tu vec na krku na nieco ine ako na nosenie helmy...
ale aj tato tema krasne ukazuje, ze problem nie su ani predpisy, ani ich neznalost - ale proste obycajna ohladoplnost a trosku ludskosti...
14.06.2021 - 13:42:18
10
Presne tak, ak by nebol problem medzi riaditkami a pedalmi resp mezdi volantom a pedalmi, nebolo by trreba ziadne obmedzenia rychlosti. Presne tam smeruju vsetky moje pripominky. Bezpecnost na cestach sa nezlepsuje predpismi ale zlepsenim schopnosti ucastnikov cestnej premavky. A ano, empatia, porozumenie, ohladuplnost je tiez jedna zo schopnosti. Ludskost vynecham za posledne roky ten vyraz zasadne zmenil vyznam. Ziadne ziera nepacha take zverstva ako ludia.
14.06.2021 - 13:47:15
00
Kenai napísal:
Bezpecnost na cestach sa nezlepsuje predpismi ale schopnostami ucastnikov cestnej premavky.


Bohužiaľ, to je úplne nereálne. Odkedy vzišli z opíc a až do úplneho vyhynutia ľudia robili, robia a budú robiť chyby, či už úmyselne alebo neúmyselne.
A tak musíme bezpčnosť zvyšovať nielen 1. zlepšovaním schopností účastníkov (v čom som skeptik), ale aj 2. kvalitnými predpismi a 3. kvalitnou premyslenou infraštruktúrou (2. + 3. je smer, ktorým sa vydáva civilizovaná Európa).
14.06.2021 - 13:51:49
02
Ano, ale predpis nerob chyby uz mame, naco ho napisat na 3000 roznych sposobov. Nikto nikdy nepsosobil dopravnu nehodu umyslene, cize zakazat mu ju sposobit nema absolutne ziaden efekt. Jedina moznost je naucit ho ako ju nesposobit.
Ale samozrejme nemozeme vsetku legislativu hadzat do jedneho vrca. Su predpisy, ktore su konstruktivne napr. typu: kto ma kedy prednost, po ktorej strane sa jazdi.... A potom su predpisy represivne, ktore kriminalizuju vodica. Tych mame privela a su zbytocne a kontraproduktivne. Sluzia len na umytie si ruk, ako si spravne spomenul v predoslom prispevku . Tam kde zlyha infrastruktura hodi sa to na vodica. Isiel pri rychlo, nedodrzal odstup, neprisposobil ....
Lepsia infrastruktura je samozrejme vhodna cesta. Cim menej krizovych situacii a cim je vedenie vozidla jednoduchsie, tym su aktualne schopnosti vodicov dostacujucejsie. Je to len druhy konec tej istej palice. Dolezite je aby schopnosti boli primerane podmienakm. Riesit sa to da z oboch koncov. Kazdopadne infrastrukturu si sami nezlepsime, ale vzdelavat sa mozeme a to je verim to co tu robime.
14.06.2021 - 14:01:02
00
Ja som sa osobne bavil na tému cyklopruhy na cestách v meste s pár ľudmi od Cyklokoalície na jednej opekačke. Poznamenal som, že cyklopruh 1,25m podľa normy pre jednosmernú trasu a vedľa klasický pruh pre vozidlá sú postačujúce (nehovorím optimálne, ale postačujúce) riešenia na veľa cestách (som z BA, tak neviem ako to vyzerá v Tornali). Hustá premávka je ráno medzi 7-9 a po obede tak 16-18 aj to len na pár komunikáciách. Teda autá idú výrazne pomalšie ako 50km/h a mimo toho, je doprava pomerne riedka. Teda priestoru je dosť aj pre auto cyklistu. Bolo mi vmietnuté do tváre, že to je blbosť, cyklista potrebuje buď 1,5m odstup od áut (teda prakticky zaberie na šírku 2,75m, čo je šírka pruhu), alebo potrebuje stavebne oddelenú trasu. Nič iné nie je dostatočne vhodné riešenie pre cyklistov. Téma prilby, podľa tých istých ľudí prilba zabraňuje ľuďom používať bicykel, lebo nechcú nosiť prilby. Toľko k niečomu, čo môže výrazne zabrániť vážnym zraneniam. Padla reč aj na alkohol za bicyklom aj dodržiavanie predpisov. Diskusia skočila v štýle, šofér auta má predvídať, pravidlá platia len pre autá a ešte žiaden cyklista nikoho nezabil, ak prešiel na červenú. Na moju otázku, že sám seba ten cyklista nezabil? Odpoveď, to sa neráta, zabilo ho auto, lebo šofér mal predvídať, že cyklista pôjde na červenú. Alkohol na biku? V pohode, opitý šofér je vrah, opitý cyklista ležiaci uprostred cesty je obeť, ak ho zrazí auto. Najlepšie, ak je ešte celý v čiernom. Téma policajné kontroly - polícia nech kontroluje autá, lebo porušujú predpisy a zabíjajú a nech im poviem, koľko cyklistov niekedy niekoho zabilo. Nedávno bolo video na nete, ako na traily skoro nejaký cyklista zabil 2 deti, čo tam nemali čo robiť, chýbalo pár cm a 100kg rútiacich sa tak 40km/h dole kopcom vs tak 8-10 ročne deti odhadom. Výsledok nebude pekný.

Kamošov otec je už skoro 40 rokov u polície z toho 30 rokov na nehodovke. Nikto to neprizná, lebo keď zase bude vyhlásená 1 akcia za rok zameraná na cyklistov, tak zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií, že sa majú zamerať na šoférov, a nie na cyklistov. Polícia SR dala video, že odporúčajú nosiť prilby na bicykli, Cyklokoalícia vydala 1 stranový elaborát o tom ako cyklisti nemusia nosiť helmu, lebo zákon to neprikazuje. Dá Polícia SR na svoj FB že pokutovali cyklistu za jazdu na červenú? To zas bude 30 článkov a útokov na to, ako autá to a ono a nech dajú pokoj cyklistom a podobne. Cyklista za nič nemôže, to tie autá sú zlé a každý šofér je vrah. Minulý rok v BA prešiel cyklista na červenú po prechode pre chodcov a pri núdzovom brzdení si jeden pasažier v trolejbuse zlomil ruku myslím, bolo to aj v Bratislavských novinách. Zdielali to BA noviny, Polícia SR - Bratislava či ako sú na FB, Dopravný podniku Bratislava, že hľadajú vinníka. Všetky cyklostránky ticho. Ani čiarka. Ale keď sa hľadá šofér, čo ušiel z miesta nehody, sú prví čo o tom informujú a robia veľké haló. Prečo sa asi tak málo kontrolujú cyklisti? Odpoveď je kúsok hore, verejný lynč. Aj policajti sú len ľudia a kto chce byť hviezdou internetu? Tou negatívnou. Navyše čo také môže policajti spraviť cyklistovi? Prakticky nič, max tak 50€ pokuta za jazdu ma červenú.


Problém je ten, že keď sa rozhodne, že by sa mal spraviť poriadok aj s cyklistami, tak všetky cykloorganizácie, politici, verejne známe osobnosti začnú kydať na šoférov. Tak sa to zruší, a potom vidíme výsledok ako napríklad v Česku, z 36 mŕtvych cyklistov na cestách umrelo 29 cyklistov preto, lebo urobili chyby, ktoré ich stáli život. Dlhodobá 70-75% miera zavinenia nehôd zo strany cyklistov, tak treba ešte viac šliapnuť na vodičov, aby boli cyklisti viac v bezpečí, lebo predsa autá sú zbraň a zabíjajú. Auto nie je zbraň, je to dopravný prostriedok a nemôže za to, že nejaký blbec spraví kravinu a ja za to môžem. Prirovnám to k situácii, keď sa hrajú deti, najlepšie súrodenci. A mladší súrodenec aj keď vie, že sa to nemá, zje Lego a zoberú ho aj vám, lebo váš súrodenec zjedol Lego a vy za to môžete. To že ste tam nebol ani vtedy a bol ste s rodičmi nikoho nezaujíma. Problém bude váš brat, čo spravil čo nemal.

Evidentne tento stav niekoho vyhovuje. Skúste hádať komu. Je zaujímavé, ako všetci chodci vedia, že auto im má dať na prechode prednosť, ale nejak už nevedia, čo má predchádzať tomu keď vstúpi na prechod. Cyklisti to isté, však ja vodičák nemám, ako to mám vedieť... Tam šofér nech sa stará. Takto sa k bezpečnosti nedopracujeme.
14.06.2021 - 14:39:30
210
Jano1987 dobre zhrnuté :y:
14.06.2021 - 15:02:55
01
Mne zasa pripadá že Jano1987 hadže všetko zlé na cyklistov a vodiči sú tí terorizovaní
14.06.2021 - 16:15:01
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up