Ja ešte doplním k tomu, že čo môžu policajti cyklistovi spraviť. Áno, môžu mu dať pokutu, ak sa prizná, alebo ho majú na kamere a neujde im.
Problém ale je, ak cyklista nezaplatí. Vodičovi zadržia vodičák a ak nezaplatí šek, už si legálne nezašoféruje. Na cyklistu táto páka nie je. Áno, možno raz nejaký exekútor, pre 20€...
Preto potom vidíme rekordérov na bicykloch, ktorí nafúkali už 10x a nie je na nich žiadna páka. Niekedy sa to riešilo tým, že im zahodili bicykle do priekopy. Ale keď vytriezveli, našli ich.
Tí bezprilboví sú podobní ako odmietači rúšok. Už z diaľky vidieť, že sa blíži možný problémový kus, človek aspoň vie, čo môže čakať. A v konečnom dôsledku títo darwinisti škodia najmä sebe, takže win win.
14.06.2021 - 16:23:54
02
a ja mám pocit, že práve naopak jano triezvo hovorí, že všetci majú svoj podiel viny a svoj podiel na zodpovednosti instead of poniektorí, ktorý všetko hádžu na zlých zlých vodičov
14.06.2021 - 16:47:04
03
tak trosku sa to zvrhlo uplne zbytocne na osocovanie sa, ze kto za co moze - predpokladam, ze sa vsetci zhodneme na tom, ze idioti su na oboch stranach (aj cyklisti aj vodici) a je uplne jedno ako su nastavene pravidla - lebo pravidla podla nich maju dodrziavat len ti ostatni a oni sami najlepsie vedia ako sa maju spravat a nikto im do toho nebude hovorit...
kazdopadne z mojho pohladu je podstatne uplne nieco ine - ide o to, kto je v doprave zranitelnejsi - ak sa bavime o klasickych cestach, tak myslim ze je to celkom zjavne .. a osobne by mi nevadilo, keby sa vyzadoval onen odstup aspon sposobom, ze ked ma obehne idiot 10cm a cesta je uplne prazdna - tak by mu bolo dobre vysvetlit, ze to nie je s kostolnym poriadkom..
samozrejme, dalsia vec je potom otazka zmiesanych cyklochodnikov - kde za kratsi koniec tahaju chodci/korculiari... tam by som to kludne zaviedol v opacnom garde...
14.06.2021 - 17:06:43
01
Ja to vzdavam. Zavedme 1.5 metra, lebo vsak to bola povodne tema. Auto sa nesmie priblizit na menej ako 1.5m k cyklistovi. Cyklista sa nemoze priblizit na menej ako 1.5m k autu. Rychlost plati aj pre cyklistov. Takze povinne meranie rychlosti aby nahodou nesiel rychlejsie ako povolena rychlost.


Ja mam kam ujst, do lesa. Do prace budem chodit autom a cestaci si mozu trhnut nohou
14.06.2021 - 17:21:35
00
Jano1987 napísal:
Ja som sa osobne bavil na tému cyklopruhy na cestách v meste s pár ľudmi od Cyklokoalície na jednej opekačke. Poznamenal som, že cyklopruh 1,25m podľa normy pre jednosmernú trasu a vedľa klasický pruh pre vozidlá sú postačujúce (nehovorím optimálne, ale postačujúce) riešenia na veľa cestách (som z BA, tak neviem ako to vyzerá v Tornali)...

Nemas spravne informacie. Projektoval som v minulosti pre Cyklokoaliciu a pri vsetkych navrhoch islo o pruh pre cyklistov v hlavnom dopravnom priestore.

Jano1987 napísal:
Téma prilby, podľa tých istých ľudí prilba zabraňuje ľuďom používať bicykel, lebo nechcú nosiť prilby. Toľko k niečomu, čo môže výrazne zabrániť vážnym zraneniam.

Uz sa to tu riesilo viackrat a nechcem rozputavat flame ale prilba na bicykel ma ochranit pred padom z bicykla, nie pred narazom automobilu...

Jano1987 napísal:
Kamošov otec je už skoro 40 rokov u polície z toho 30 rokov na nehodovke. Nikto to neprizná, lebo keď zase bude vyhlásená 1 akcia za rok zameraná na cyklistov, tak zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií, že sa majú zamerať na šoférov, a nie na cyklistov. Polícia SR dala video, že odporúčajú nosiť prilby na bicykli, Cyklokoalícia vydala 1 stranový elaborát o tom ako cyklisti nemusia nosiť helmu, lebo zákon to neprikazuje. Dá Polícia SR na svoj FB že pokutovali cyklistu za jazdu na červenú? To zas bude 30 článkov a útokov na to, ako autá to a ono a nech dajú pokoj cyklistom a podobne. Cyklista za nič nemôže, to tie autá sú zlé a každý šofér je vrah. Minulý rok v BA prešiel cyklista na červenú po prechode pre chodcov a pri núdzovom brzdení si jeden pasažier v trolejbuse zlomil ruku myslím, bolo to aj v Bratislavských novinách. Zdielali to BA noviny, Polícia SR - Bratislava či ako sú na FB, Dopravný podniku Bratislava, že hľadajú vinníka. Všetky cyklostránky ticho. Ani čiarka. Ale keď sa hľadá šofér, čo ušiel z miesta nehody, sú prví čo o tom informujú a robia veľké haló. Prečo sa asi tak málo kontrolujú cyklisti?

Policia a Becep na rozdiel od ceskeho Besipu dlhodobo propaguje kampane proti cyklistike. To ze sa obcas ozve CK je normalne. V jednej vete pises, ze CK vydala jeden eleborát a v dalsej vete, ze 30 clankov. Umyselne zvelicujes to, ze organizacia zalozena na podporu cyklistiky sa zastava cyklistov.
Napr. akcie zamerane na alkohol su vzdy zamerane aj na cyklistov- policajti zastavuju vsetkych vodicov.
Preco by mali stranky obcianskych zdruzeni podporujucich cyklistiku pisat o tom, ze si niekto v MHD zlomil ruku?

Jano1987 napísal:
Problém je ten, že keď sa rozhodne, že by sa mal spraviť poriadok aj s cyklistami, tak všetky cykloorganizácie, politici, verejne známe osobnosti začnú kydať na šoférov. Tak sa to zruší, a potom vidíme výsledok ako napríklad v Česku, z 36 mŕtvych cyklistov na cestách umrelo 29 cyklistov preto, lebo urobili chyby, ktoré ich stáli život. Dlhodobá 70-75% miera zavinenia nehôd zo strany cyklistov, tak treba ešte viac šliapnuť na vodičov, aby boli cyklisti viac v bezpečí, lebo predsa autá sú zbraň a zabíjajú. Auto nie je zbraň, je to dopravný prostriedok a nemôže za to, že nejaký blbec spraví kravinu a ja za to môžem...

Nie, vsetci politici nie. V sucasnej NR SR je zrejme jeden aktivny cyklista (Blanar), ostatni na ktorých zrejme narazas su v europarlamente alebo na zupach. Spolu asi 4 politici v SR. To naozaj nie su vsetci.
V CR v 2020 pri vaznych DN s ucastou cyklistu cyklisti zavinili 56% z nich. V SR je to dlhodobo okolo 50%. Na nasledky zomieraju cyklisti. Vodici motorových vozidiel zavinili v 2020 v SR okolo 66% vsetkých dopravných nehôd cyklisti zavinili 3% DN.
Motorove vozidla sa aj v EU relativne casto pouzivaju na teroristicke utoky- FR, AT, DE za posledne roky.

Jano1987 napísal:
Evidentne tento stav niekoho vyhovuje. Skúste hádať komu. Je zaujímavé, ako všetci chodci vedia, že auto im má dať na prechode prednosť, ale nejak už nevedia, čo má predchádzať tomu keď vstúpi na prechod. Cyklisti to isté, však ja vodičák nemám, ako to mám vedieť... Tam šofér nech sa stará. Takto sa k bezpečnosti nedopracujeme.

Stav ked odhadom 100x viac financi ide na "predrazenu" infrastrukturu pre motoristov, podobne nasobne viac financii ide na propagaciu motorizmu ako na propagaciu cyklistiky urcite lobistom vyhovuje...
Absolutna prednost chodcov na priechodoch u nas bohuzial uz par rokov nie je. Chodci si to podla mna uvedomuju. Motoristi si vtedy zabezpecili dost silnu kampan. Ani ako vodicovi ani ako spolujazdcovi sa mi nestalo, ze by mi chodec vosiel neocakavane na priechod, ale teda v noci soferujem a jazdim malo. Ze mi ako cyklistovi neda motorista na vedlajsej prednost sa mi stava viackrat tyzdenne.
14.06.2021 - 21:27:34
13
V sobotu 10-15 cm od ľavého lakťa. Skoro som sa dosral. Hon na cyklistov graduje.

Prílohy:

dodavka22.png
dodavka22.png 1.75 MiB thumb_up0thumb_down

14.06.2021 - 23:14:54
00
Zigo 1) Ako som spomínal, bol to pokec pri opekačke, boli to ľudia z CK, tak 3 roky dozadu, mená si už nepamätám. Aspoň ich postoj bol taký, že buď cyklopruh s 1,5m ochranným pásmom, alebo stavebne oddelené. Aj keď som to v jednej diskusii za posledných 12 mesiacov na FB stránke CK navrhol, odpoveď CK bola taká, že to nepreferujú a chcú buď stavebne oddelenú cyklotrasu, alebo 1,5m, nemali záujem to riešiť len cyklopruh a potom cesta pre autá. Kto odpisoval neviem, bolo to pod hlavičkou CK. Chápem, že každý člen môže mať istú víziu, ale ak už to prezentuje ich oficiálna stránka, tak asi došlo k zmene postoja.
2) úlohou prilby je ochrániť hlavu pred nárazom a je jedno, či to bude náraz do zábradlia, lebo dostal šmyk na nejakej rampe na moste, alebo že spadol na rovnej ceste, trafil konár na traily alebo že ho trafí auto. Ak si aj pozriete crash testy, najväčší problém je, že vo väčšine prípadov figurína narazí hlavou do predného skla, alebo na rozhranie kapota-predné sklo. Výrobcovia na tom pracujú aby to eliminovali, ale nedá sa to úplne.
3) CK nie je jediná organizácia na Slovensku, čo rieši cyklistiku. K posledným 3 policajným akciám mala CK aspoň po 2 príspevky k téme. Ako vodič som za 8 rokov fúkal viac 30x, ako cyklista, ak to zoberiem od mojích 18 rokov a mám teraz 34 som fúkal 0x. V mojom okolí poznám len jedného človeka, čo ako cyklista fúkal a aj to preto, že na mol opitý jazdil cik-cak okolo polnoci po Račianskej bez svetiel, odraziek. Dostal 20€ pokutu a pustili ho ďalej. V mojom okolí nepoznám nikoho, kto by okrem tej danej osoby poznal cyklistu, čo by fúkal. Nikde neviem nájsť od Polície SR štatistiku, koľko bolo vykonaných dýchových skúšok. Jediné, čo som našiel, je toto https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/dop_nehody.htm, kde počet nehôd sa spôsobený cyklistami drží na cca 380 za rok a ako príčina je alkohol uvedená bežne okolo 110-80 osôb. https://www.minv.sk/?statisticke-ukazovatele-sluzby-dopravnej-policie Bavíme sa teda, že prakticky skoro každý 3 cyklista čo spôsobil nehodu bol opitý. Otázkou ostáva, koľko nehôd ostalo skrytých, keďže zvyčajne Polícia SR sa volá len vtedy, keď je súčasťou nehody auto. Ani raz som si nevšimol, že by Polícia SR viedla antikampaň voči cyklistom. Ak niekto požaduje dodržiavanie pravidiel aj po cyklistoch ako antikampaň, tak niekde je chyba. Nedávno CK mala sériu dosť hejtujúcich príspevkov, keď našla, že zimná údržba ciest prosí cyklistov aby v prípade sneženia, námrazy a zlého počasia nechali bicykel doma. Že to je útok na cyklistov. To že myslím hneď vedľajší príspevok bolo to isté, len cyklisti boli vymenený za šoférov osobných áut už nejak taktne zamlčala. Bol to útok na cyklistov? Nebol. Ďalší prípad ohľadom sčítania obyvateľstva, keď mladá žena v evidentne zaparkovanom aute na parkovisku vypĺňa ten formulár pre sčítanie. Mega problém, podpora telefónov za volantom atď. Ďalší zo série obrázkov bola mladá slečna na bicykli za tmy, ako vypĺňa to isté. Bicykel nemal povinné reflexné prvky, nemal ani povinné svetlá a ani slečna na sebe nemala žiadne reflexné prvky. Keď na to veľa ľudí poukázalo, že pardon, ak je problém, to auto, tak by mal byť problém aj ten cyklista. Podľa CK ten cyklista nebol problém, že buď pôjde po chodníkoch, inak je to v meste, sú tam lampy a ak pôjde po ceste, lampy ju budú osvetlovať a autá predsa majú svetlá. Dosť ľudí ostalo pobúrených a po asi 2 dňoch ten príspevok zmizol. Či odfotený predstavitelia štátu a mesta na cyklotrase, ako idú 3 vedľa seba, jeden sa ani poriadne nedrží a 1,5 človeka z nich ide v protismere. Oni v tom nevidel ani morálny, ani právny problém, zaklincovali to hláškou: keď niekto pôjde, tak sa uhne. Byť to situácia 2 autá (3 sa veľmi nezmestia na 2 pruhy), ak div nebudú žiadať trest smrti. A takýchto podobných vyjadrení tam bolo oveľa viac a týkali sa priamo porušovania predpisov. Čo sa týka prípravy projektov CK, držím im palce, ale čo sa týka verejnej prezentácia, tam už to je obrovský problém. CK a iné podporujú cyklistiku. To beriem. Hneď pri prvom probléme spôsobenom autom útočia. OK, beriem. Ale keď spraví problém náš človek, tak sme ticho. Ak už vo veľkom kritizujem šoférov vozidiel za porušovanie predpisov, mal by som byť férový a povedať aj B) náš človek to pokašľal, dištancujeme sa od toho a prosím, pomôžte nám ho nájsť. Nič z toho. Keď chytili na nejakej ceste opitého šoféra niekde na Kolibe, do 1 hodiny o tom bol článok. Dnes okolo 13tej Polícia uverejnila príspevok ako opitý otec so skoro 2 promile jazdil po ceste s tým detským vozíkom za bicyklom v ktorom sa nachádzal jeho 2 ročný syn a jazdil si krížom krážom po celej ceste. Ani čiarka. Ak už chcem poukazovať na chyby iných, musím vedieť poukázať aj na svoje, inak to je pokrytectvo.
4) tu sa budem hádať, keďže je ste tie precentá len tak nahodil cez kontextu. Tvrdíte, že cyklisti zavinili 3% dopravných nehôd. Asi to bude pravda. Ale otázkou je, aký pomer tvoria cyklisti z celkového počtu účastníkov premávky? Je ich nehodovosť vysoká? Nízka k ich množstvu na cestách? Jedno prirovnanie z USA. Podľa policajnej štatistiky, afroameričania tvoria ak si dobre pamätám nejak cca 12% obyvateľstva. Ale majú na svedomí cez 60% násilných trestných činov celkovo. Pre porovnanie bielych američanov je cca 75% a počtom násilných trestných činov sú pod 10%, už si nepamätám presne. Ale asi chápete, čo chcem povedať. Politici sa priživujú, ak sa im to hodí. Argument s teroristami je úplne odveci. Tak isto teroristi používajú pri teroristických útokoch aj hnojivá, čistiace prostriedky, klince na drevo, ložiská do bickyklov atď. Nevšimol som si antikampaň proti hnojivám.
5) otázkou je, čo je predražené. Osobne si viem predstaviť, že namiesto D4R7 by sa postavil nejaký druh rýchlej koľajovej dopravy cez okolité obce v okolí BA, aby ich doviedla priamo do centra. Žiaľ hudba ďalej budúcnosti a lenivosti ľudí, ktorí by ju mali využívať. Čo sa týka propagácie automobilizmu, propagáciu si platia automobilky zo svojho, nejde to zo štátnych peňazí. Minule bolo kritizované, že BMW si dovolilo spraviť pár fotiek pred Novým SND na tej pešej zóne (riadne ohlásené, úrady to dovolili), že sú hrdý partner SND (že vraj za 5 rokov darovali SND cez 1 milión €, neviem, čo je na tom pravdy). Keď bude robiť Cube, CTM, Kellys, Trek partnera SND, prosím, môže si tam aj on spraviť fotku, že som hrdý partner. Tak isto sa zniesla kritika aj na Vlhovú za propagáciu Audi. Audi jej že vraj prispieva do rozpočtu až 1/3 celkovej sumy, kým štát naposledy že vraj poslal len 1500€? Na svete je dosť cyklofiriem. Prečo ju niektorá nesponzoruje? Naj na Slovensku máme cyklofirmy.
Čo sa týka absolútnej prednosti chodcov, všetci chodci ju chcú, chápem prečo. Na druhú stranu, v Poľsku momentálne začal platiť nový cestný zákon, kde chodec bezprostredne pred priechodom a na ňom musí venovať okoliu dostatočnú pozornosť a nesmie sa tým pádom pod hrozbou pokuty „hrať“ s mobilom. Poľská verejnosť to prijala s dosť veľkou nevôľou, obmedzovanie, čo ak mi niekto bude volať aťď. Autu môžu zlyhať brzdy, šofér môže dostať infarkt, môže byť zľadovatená vozovka. Ak budete mať čas, zistite si, čo to je smombie, toto video by vám to aj napriek tomu, že je asi v japončine ozrejmiť https://www.youtube.com/watch?v=iM5jH5O8chk Problém je ten, že všade, kde sa uzákonnila absolútna prednosť chodci sa už ani nenamáhajú pozrieť sa, či môžu ísť, rovno vkročia na prechod. Napríklad v Južnej Kórei stúpla nehodovosť na prechodoch pre chodcov až o 400% za posledných pár rokov. Dôvod mobil. Ľudia pozerajú do mobilu a nepozerajú na cestu, či semafory, či môžu ísť. Situácia sa len zhoršuje. V zahraničí doslova robia na chodníkoch špeciálne pruhy pre ľudí s mobilom aby zbytočne nevrážali do vecí. Keby to nebola tragédia, človek by si nad tým poklepkal na čele. Veľakrát sa mi stalo, že idem, blížim sa k prechodu, vidím, že sú tam chodci, tak spomaľujem a blikám, že nech idú. V dobrej polovici prípadov musím až zastaviť a až potom sa chodci pohnú, pritom za ten čas by kľudne prešla celá materská škôlka kým prídem k prechodu. Alebo len tak postávajú pri prechode a čakajú. Ja zastavím a oni na mňa pozerajú ako na debila, že však oni nechceli ísť, oni tam len tak stoja. Do roboty chodím okolo 2 základných škôl a jednej škôlky. V momente keď vidím rodiča s dieťatom, noha pre istotu na brzdu, len cca 1/3 rodičov nemá problém ísť so svojím dieťaťom na červenú, alebo prebiehať mimo prechodu (v 1 prípade sú tam 3 prechody na cca 500m a 2 majú aj svetelnú signalizáciu. Keď som bol v Londýne a pýtal som sa šoférov, že ako to je s chodcami, tak som dostal odpoveď že chodec má absolútnu prednosť, aj keď ju nemá. Je jedno čo šofér spraví, v 90% prípadov je označený za vinníka, aj keď ho zrazil mimo prechodu, keď išiel chodec na červenú a podobne. Políciu to nezaujíma zvyčajne. Už si na to zvykli, že pravidlá platia len pre autá a chodci a cyklisti môžu všetko. Žiaľ taká je doba.
15.06.2021 - 00:38:28
03
Nechápem ako je možné, že vyškolení a preskúšaní vodiči spôsobujú drvivú väčšinu dopravých nehôd?
15.06.2021 - 06:46:37
06
disclaimer: tento prispevok je feedovanim niecoho co sa podoba na trola, uvedomujem si, ale nedalo mi to uz. Taktiez, nizsie napisane nie nevyhnutne (uplne) vyjadruje moj nazor na cyklo/auto/verejnu-dopravu. Resp. cielom tohto prispevku nieje tvarit sa ze vsetko co pise uzivatel Jano1987 je zaujate/pritiahnute za vlasy. Ovsem veci co povazujem za "rozumne" sa podla mna nedaju rozlisit v tej zaplave tych za vlasy pritiahnutych, a preto som napisal toto:

1) preco ignorujete zvysne cisla dane zigom a vytahujete len 3%? To ste tie predosle 3 cele a zaciatok vety z ktorej ste tie 3% vytiahli odignorovali naschval? Chodte si podat ruky s par dalsimi v tejto teme/na tomto fore (mena radsej nebudem pisat) - alebo ste 1 a ten isty clovek?

2) ano, nesledujem cyklokoaliciu, a ano, ak su mnohe z tych veci ako sa vraj cyklokoalicia sprava pravdive, tak s mnohymi by som ani ja nesuhlasil. Napriek tomu, vpodstate prezentujete, ze kontroly zamerane (aj na alkohol u) cyklistov neexistuju. No to iste nieje pravda, napr.. Potom, pokial ma pamat neklame, pravidelne byva napr. pocas leta alebo okolo sviatkov, ze policia bude kontrolovavat cyklistov, lebo "pekne pocasicko tak pivecko musi byt".

3) situaciu v londyne/uk popisujete ako sodomu gomoru pre vodicov motorovych vozidiel. Len tak narychlo som preletel napr. tento dokument. Pokles umrti o 40% z posledne roky voci priemeru rokov 2005-2009... Iste, vela bude mat na svedomi ze v lepsich autach zomrelo menej ludi, ovsem vyrazne menej zomrelo aj chodcov a cyklistov. Pravdaze, zostava otvorene ze ci (hlavne cyklistov, a napr. vaznych urazov detskych cyklistov) nieje vyrazne menej preto, lebo menej bicykluju. Ale nepopieram, dokument som nestudoval do hlbky, ani situaciu londyna nemam do hlbky nastudovanu. Kazdopadne, o londyne sa hovori (pripadne donedavna hovorilo) ako o jednom z najnebezpecnejsich miest pre cyklistov - cize je fajn ze si ho vyberate ako hrozienko do vasich teorii o utlacanych autach....

4) to ze nerozumiete tomu preco niektori ludia hovoria o nepovinnosti nosenia heliem nebudem komentovat. Keby chcete, tak moje predosle prispevky na fore k tomu si iste najdete, tusim som prikladal aj studie na to (ale ano, "hlavny" prispevok ktory som k tomu chcel napisat som dodones nenapisal, mam k tomu len stiahnute nejake materialy).

5) hovorite o davani veci bez kontextu - vy ste tak isto nedali kontext - mozno ste si ho pri tej opekacke s tymi "anonymnymi" clenmi cyklokoalicie ani vy sami nevyzrejmili - ze k akym situaciam maju byt tie sirky/typy cyklochodnikov/pruhov. Opat, odkazem sa na svoj predosly komentar, resp. poprosim vas vyhladajte si nieco ako "gender based discrimination cycling lanes". Ja osobne mam len povrchnu znalost, ktora je ze je silna indikacia ze velka cast spolocnosti (napr. hlavne zeny a deti) nebude pouzivat Vami spominane uzke cyklopruhy tam kde ich auta budu obiehat. Teda ano, treba bud znacne siroke pruhy, ale ozaj idealne barierov oddelene cyklochodniky. Ine riesenie je +- rovnako dobre ako ziadne riesenie. Jedine kde to netreba budu cesty s ozaj nizkou a pomalou premavkou - ako napr. rezidencne oblasti "pomedzi domceky" - tych poslednych par desiatok/sto metrov ktore prejdete z hlavnej cesty k dveram svojho domu/bytu.
15.06.2021 - 07:50:26
01
Hosť napísal:
Nechápem ako je možné, že vyškolení a preskúšaní vodiči spôsobujú drvivú väčšinu dopravých nehôd?


Ide o to, ako sa na to nahliada. Nehod nevyskolenych cyklistov je vela - ak pocitame rozne pady, tukance a zrazenia ludi na chodnikoch kde sa nikomu nic nestane. Len sa nedostanu do zaznamov. Prirovnal by som to k dopravnym nehodam, ktore sa raz za cas objavia v spravach vs. Jednemu padnutemu lietadlu o ktorom sa pise este mesiac v kazdych novinach
15.06.2021 - 08:22:37
11
Keďže sme na bike fóre, predpokladám že všetci čo sa tu vyjadrujú majú skúsenosti cyklistu na ceste.
Potom sú tu takí ktorí sú aj vodiči a majú pohľad z oboch strán.
Pre každého účastníka cestnej premávky platia dopravné predpisy. A tu nastáva hlavný problém:
Väčšina cyklistov vie z dopravných pedpisov len to, že môžu predbiehať vpravo. Ak by prešla iniciatíva, tak budú vedieť ešte že ich auto musí predbiehať v 1,5m vzdialenosti.
15.06.2021 - 08:28:16
02
110mat110 do záznamov sa taktiež nedostávajú nehody spôsobené na parkoviskách , pod rúškom noci a pod. kde sa nič nestane.
milsu tu si dovolím nesúhlasiť stým, že cykl. poznajú iba pravidlo o obchádzaní v pravo. Uznávam, že na dedinách je u staršej generácie znalosť dop. predpisov mizerná. K alkoholu si myslím, že si obidve skupiny nemajú čo vyčítať stým rozdielom, že vodiči vozidiel spôsobujú ďaleko vyššie škody s ťažšími následkami. Amen.
15.06.2021 - 08:48:37
02
Problém je že dopravné predpisy oboberaju masy o možnosť si v rozumnej miere "rozbiť hubu",a tym presvedčiť o ich osožnosti.
15.06.2021 - 09:24:55
10
K prvemu bodu sa vyjadrovat uz nejdem, netusim co ti CK pisala v sukromnej komunikacii a o aku konkretnu ulicu islo.
Jano1987 napísal:
2) úlohou prilby je ochrániť hlavu pred nárazom a je jedno, či to bude náraz do zábradlia, lebo dostal šmyk na nejakej rampe na moste, alebo že spadol na rovnej ceste, trafil konár na traily alebo že ho trafí auto.

Nie, nebude to jedno. Cyklisticka prilba je určena na pohltenie narazu pri pade z bicykla https://en.wikipedia.org/wiki/EN_1078 - je tam aj odkaz na normu.

Jano1987 napísal:
3) CK nie je jediná organizácia na Slovensku, čo rieši cyklistiku. K posledným 3 policajným akciám mala CK aspoň po 2 príspevky k téme.

Z 30 clankov sa stali 2 prispevky. To uz bude blizsie realite.

Jano1987 napísal:
Ako vodič som za 8 rokov fúkal viac 30x, ako cyklista, ak to zoberiem od mojích 18 rokov a mám teraz 34 som fúkal 0x. V mojom okolí poznám len jedného človeka, čo ako cyklista fúkal a aj to preto, že na mol opitý jazdil cik-cak okolo polnoci po Račianskej bez svetiel, odraziek. Dostal 20€ pokutu a pustili ho ďalej. V mojom okolí nepoznám nikoho, kto by okrem tej danej osoby poznal cyklistu, čo by fúkal. Nikde neviem nájsť od Polície SR štatistiku, koľko bolo vykonaných dýchových skúšok. Jediné, čo som našiel, je toto https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/dop_nehody.htm, kde počet nehôd sa spôsobený cyklistami drží na cca 380 za rok a ako príčina je alkohol uvedená bežne okolo 110-80 osôb.

Ako vodic OA som fukal 0x ako cyklista 0x, a? Podrobnejsie statistiky asi neexistuju, vacsinou sa vyhodnocuju iba jednotlive akcie. Statistika, ktoru uvadzas je od VUD, kde som niekolko rokov pracoval, je mozne ze som cas z nej spracovaval. Aj kvoli chybajucim datam nehodovosti je dobre podpisat peticiu, ktora tu uz bola parkrat spomenuta.

Jano1987 napísal:
Ani raz som si nevšimol, že by Polícia SR viedla antikampaň voči cyklistom. Ak niekto požaduje dodržiavanie pravidiel aj po cyklistoch ako antikampaň, tak niekde je chyba.

Ako som uz uviedol vsetky kampane Becepu zamerane na cyklistov mali za ciel znizit pocet cyklistov na cestach propagaciou nejakych obmedzeni, vacsinou prilieb, aj ked uz neboli povinne. Kampan ktora by prilakala ludi na bicykel alebo poucovala vodicov OA o spravani sa voci cyklistom som nezaznamenal. Priklad si mozu brat z CR https://www.ibesip.cz/Tematicke-stranky/Aktivni-pohyb-v-silnicnim-provozu/Na-kole


Jano1987 napísal:
4) tu sa budem hádať, keďže je ste tie precentá len tak nahodil cez kontextu. Tvrdíte, že cyklisti zavinili 3% dopravných nehôd. Asi to bude pravda. Ale otázkou je, aký pomer tvoria cyklisti z celkového počtu účastníkov premávky? Je ich nehodovosť vysoká? Nízka k ich množstvu na cestách?

Dopravnosociologicke prieskumy uz nastastie realizovane boli https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/dopravne-modelovanie/dopravny-model-sr/dopravne-prieskumy/prieskum-mobility Cesty na bicykli 7%, cesty IAD ako vodic 30% ako spolujazdec 13%, motocykel 1%. Pocet ciest 4 nasobny, pocet zavinených nehod 20 nasobny.

Jano1987 napísal:
Argument s teroristami je úplne odveci. Tak isto teroristi používajú pri teroristických útokoch aj hnojivá, čistiace prostriedky, klince na drevo, ložiská do bickyklov atď. Nevšimol som si antikampaň proti hnojivám.

Antikampan proti umelym hnojivam som si rozhodne vsimol, napr. vcera alebo predcerom bolo referendum vo Svajciarsku.
Ako narocne je obstarat niekolko ton hnojiv a "chemicke laboratorium" v porovnanim s ukradnutím alebo pozicanim alebo len pouzitim vlastneho auta si asi vie kazdy predstavit.

Jano1987 napísal:
5) otázkou je, čo je predražené. Osobne si viem predstaviť, že namiesto D4R7 by sa postavil nejaký druh rýchlej koľajovej dopravy cez okolité obce v okolí BA, aby ich doviedla priamo do centra. Žiaľ hudba ďalej budúcnosti a lenivosti ľudí, ktorí by ju mali využívať.

D4, D3, D1 aj par usekov R, radovo stamiliony eur.

Jano1987 napísal:
Čo sa týka propagácie automobilizmu, propagáciu si platia automobilky zo svojho, nejde to zo štátnych peňazí.

12mld v DE https://www.theguardian.com/business/2020/oct/05/state-subsidies-for-company-cars-top-32bn-in-uk-and-eu
Na zvysok sa mi reagovat nechce, je to uz aj tak zbytocne dlhe.
15.06.2021 - 09:27:13
22
1) ja tie čísla neignorujem. Podľa štatistík denne sa pohybujete po slovenských cestách nejak 1,5 milióna vozidiel, možno aj viacej. Najazdia výrazne viac km ako cyklisti. Tým pádom aj stúpa šanca na nehodu. Otázkou je, ak cyklisti sa podieľajú 3% na nehodách, jazdí ich každý 45 000 po slovenských cestách, aby zostal ten pomer zachovaný? Teda tvorili 3% z dopravy na cestách? Ak áno som ticho, neriešme. Ak ich je viac, ok, poďme riešiť autá. Ak nie, znamená to, že menšia skupina spôsobuje väčšie problémy. Keďže sa všetci oháňajú bezpečnosťou, ako zabezpečiť bezpečnosť ľuďom, ktorý nedodržiavajú bezpečnostné predpisy? Je to základná otázka.
2) žijem v časti BA je je veľmi ľahký prístup na hrádzu a je tu niekoľko podnikov, tak isto na hrádzi je tiež niekoľko podnikov. Bežne vidno, ako cyklista vychádza z podniku a sadá na bicykel a policajná hliadka nič. Políciu som na hrádzi videl za tých cca 20 rokov, čo to je legálne tam jazdiť asi 3x a nikdy nie kvôli cyklistom.
3) čo sa týka Londýna, veľká časť má zónu 20mph, teda ekvivalent 30km/h, vysoká hustota premávky, na 10 minútové meškanie na Slovensku je to zápcha, v Londýne pokiaľ nie je meškanie aspoň 30 minút, tak sa o zápche nehovorí. Londýn vybudoval, alebo lepšie povedané nakreslil v krátkom čase veľa cyklopruhov, teda to, čom navrhoval ja a došlo aj zúženiu pruhov. Tak isto vybudoval aj dosť oddelených cyklotrás. Väčšina šoférov v Londýne už na situáciu rezignovala, kto nemusí, ani autom nejazdí. Mimochodom na cyklistov sa tam nadáva rovnako ako u nás. Jazda na červenú, nedanie prednosti, žiadne svetlá za tmy a podobne. Kvôli hustote dopravy je tam priemerná rýchlosť cca 11-12km/h. Isto uznáte, že aj vďaka extrémne hustej doprave, ktorá koľkokrát stojí je ťažšie, aby došlo k nehode. Na druhú stranu extrémne zníženie rýchlosti tiež nie je všeliek. Rovnakú vzdialenosť kým cca 12km trasu autobusu v BA to zvláda autobus v dopravnej špičke tak za 40-50 minút (mimo dopravnej špičky za 30), tú istú trasu robí autobus v Londýne okolo 45 minút mimo dopravnej špičky a v dopravnej špičke aj kľudne 1h 15min. Preto tam aj vzniká veľa BUS pruhov, aby zrýchlili MHD, ale nie všade sa dajú dať. Skúste si pozrieť nejaké videá na YouTube ako to tam vyzerá na cestách. Zistíte, že na napriek tomu, že majú užšie cesty ako my v BA, sa tam zmestia všetci.
4) pracujem v stavebníctve, mám dosť známych, čo napríklad aj lezú po horách. Väčšina známych, čo reálne jazdí na biku, nie nejaký rekreačný čo to vytiahnu raz za mesiac na 20km na hrádzu nosí helmu kvôli vlastnej bezpečnosti. Čo som čítal nejaké prieskumy, tak cca 2/3 ľudí si vybrali zlú veľkosť prilby a preto ju nenosia (nad tým sa mi rozum zastaví, keď sa nevyznám, je tam predavač, alebo aspoň minimálne na internete nájdem 20 návodov ako správne vybrať veľkosť prilby). Ďalší častý dôvod nenosenia prilby je, že mi rozhádže účes, potom nasleduje nejazdím v teréne, len ma chodníkoch, resp. cyklotrasách. Prilba mi už niekoľkokrát zachránila hlavu, autonehodu som ešte nezažil. Ak hodíte argument, že prilba nepomôže pri autonehode, lebo tam sa lámu nohy a ruky, ok, beriem. Ale prilba slúži na ochranu hlavy a nie nohy. Môžete mať iný názor, za mňa prilba by mala byť na cestách povinná.
5) tie vaše úzke pruhy. Moderné MTB majú až 80cm riadidlá, šírka cyklopruhu je 125cm podľa normy. Takže ak cyklista pôjde v strede svojho pruhu, tak mu ostáva naľavo tak 20-25cm, ak sa bojí môže ísť viac ku kraju, tam to môže narásť na 40+cm. Štandardná šírka pruhu pre autá je 2,75m, často sa používajú aj 3,00m široké pruhy. Bežná šírka vozidla aj so spätnými zrkadlami je 2m teda ak aj pôjde vozidlo v strede svojho 2,75m širokého pruhu, tak ostáva tam 30cm priestoru. Teda za predpokladu, že aj cyklista aj auto pôjdu v strede, máme tam cca 50cm medzeru. Ak sa cyklista bojí, pôjde viac na kraj sme na 70cm, ak sa aj auto uhne trocha doľava, sme kľudne na 100cm. Bavíme sa o meste. Na štandardnej smerovo oddelenej cyklotrase máme tiež pruhy široké 1,25, teda cyklotrasa má dohromady šírku 2,5m čo si tak bežne všímam na takých cyktrasách, tak veľa ľudí tam nemá problém jazdiť vo dvojici vedľa seba s tým, že ten čo ide v strede zasahuje to protismeru a že sa takto sa míňajú 3 cyklisti vo vzdialenosti vyslovene pár cm a v dosť veľkých veľkých rýchlostiach koľkokrát.
Najväčším problémom cyklistov je to, že väčšina z nich nikdy nejazdila na bicykli po ceste. Tak isto kopa šoférov, keď začínala sa tiež bála šoférovať, že čo sa môže stať. Bez praxe sa ťažko naučia niečo. Navyše značná časť cyklistov neovláda ani základy, teda ako núdzovo brzdiť, zvládnuť vedenie bicykla jednou rukou, kým dajú znamenie o zmene smeru. Kým pri autách a motorkách sa robia skúšky na parkovisku na tej prekážkovej dráhe, keby sa spravila podobná prekážková dráha pre cyklistov, veľa z nich by ju malo problém prejsť. Netreba zabúdať, že časť cyklistov nemusí byť v dobrom fyzickom stave, aby bola schopná plnohodnotne jazdiť na bicykli. Napríklad moja mama, naposledy bicyklovala tak 8 rokov dozadu, ale môže si zobrať bicykel a ísť hneď na cestu, má na to právo. Ale fyzicky nemá na to, aby napríklad zdvihla predné koleso počas jazdy pre prípad nejakej prekážky, čo ja viem retardér, zlom v asfalte a podobne. Už pred 8 rokmi ak chcela dostať bicykel na chodník, tak musela zastaviť a zosadnúť a tak dať predné koleso hore. A to sa bavíme, že u nás bol cca 5cm vysoký obrubník. Zákon jej nezakazuje jazdiť po cestách, na druhú stranu, už na to po fyzickej stránke nemá. Nehovoriac o prístupe, že ja som cyklista, tak všetci pozor na mňa. Pritom má vodičák, donedávna jazdila, ale na bicykli nemala problém prejsť na červenú, keď nič nešlo, vbehnúť do protismeru jednosmerky atď.

Za mňa, riešenia majú byť komplexné, mestá nie sú nafukovacie, nie všade sa dajú stavať separátne trasy. Autá tu sú aj budú. Časť riešení bude o kompromisoch a do budúcna treba aj disciplínu a ohľaduplnosť z oboch strán. Tak isto aj cyklisti by si mali uvedomiť, že drvivá väčšina pravidiel čo platí pre vozidlá platí aj pre nich. Momentálne to speje do štádia, že chodci vedia už len to, že na prechode majú prednosť a cyklisti vedia to, že môžu obiehať zprava vozidlá, šoféri majú na nich brať ohľad. Len nejak sa zabudli na to, že sú tu aj nejaké križovatky, semafory a podobne.
15.06.2021 - 09:34:44
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up