Tiez som mal divne pocity pri prechode zo stareho CTM Terrano 2.0 "26" na novy GT Avalanche Comp 2019 "29" a este s jednoplackou, myslel som si ze som pomalsi pocitovo vsade ale po niekolko vyjazdoch som si v appke porovnaval casy na rovnakych drahach a vsade som bol naopak rychlejsi. Je to o zvyku, a po case som vymenil ako pisu aj chalani hore povodne plaste za nieco lepsie, v mojom pripade ContiCrossKing a ContiRaceKing obe 2,2 sirka a verzia RaceSport.
20.06.2021 - 06:36:40
00
Na 26ke mtb som daval aj 100 km gravel vyjazdy. Na 29 mam uz dost po 50 km aj ked pocitovo sa ide dobre, lepsia tuhost, radenie, brzdy, stabilita no zda sa mi, ze tie nove bicykle su skor stavane na 2-3 hodinove vyjazdy a vyniknu skor v zjazdoch. Na asfalt a do kopca bola asi lepsia 26
20.06.2021 - 08:41:13
01
Tak porovnavat stare a nove bajky je zbytocnost. Treba si uvedomit ze co bolo pred 10-timi rokmi ciste enduro je dnes klasicky trail bike. A ten sa viac a viac posuva do segmentu AM bikov, cize sa na tom bude horsie slapat hore a bude to rychkejsie a stabilnejsie doke. Na dlhe vyjazdy a slapavost su XC -ka. 😉
20.06.2021 - 10:47:29
00
Caba29 napísal:
Tak porovnavat stare a nove bajky je zbytocnost. Treba si uvedomit ze co bolo pred 10-timi rokmi ciste enduro je dnes klasicky trail bike

urcite nie ;)
20.06.2021 - 11:00:23
00
Ake zdvihy boli na trail bajkoch kedysi a ake su teraz? 120 vs 150 je rozdiel aj v geometrii takze asi tak 😉
20.06.2021 - 11:05:42
00
Nejak to tu rychlo eskalovalo k offtopicu. "Problemovy" bicykel je obycajne damske ht-cko, nie je preto dovod porovnavat 10rocne fully z inej kategorie s tymi aktualnymi a miast tak pytajucu sa. A to porovnanie 26 vs 29 zo skusenostami z dvoch mozno par dalsich bikov a urobenie si zaveru ze 26ka je na dlhsie vyjazdy je celkom vtipne - aspon ze su tam slovne spojenia "zda sa mi" a "asi lepsia" :D
20.06.2021 - 11:51:26
03
NJ,sú to ruhaci. Každý predá vie že 29 je na všetko naj,keďže ho má skoro každý..tak predsa musí byť naj..asi
20.06.2021 - 11:57:37
00
Per je to asi tym ze iny ani nezozenies, a ano je to ine na 26 a 29, ale je to len o tom zvyknut si na to. V podstate to bude stale pri akych kolvek vymenach, vid pohon 3/10 vs 1/12.
Pisal som z vlastnej skusenosti a ano aj ja si zvykam na 29” kolesa ?
20.06.2021 - 12:53:22
00
Zmena geometrie je vyrazna. A skutocne - stare biky spred 10-20 rokov boli stavane najma na vyslapy. Efektivna geometria pre posun vpred. Nevyhodou bola vyyrazne mensia stabilita.
Terajsie bicykle - dajme tomu so 68stupnami na hlavovej trubke oproti 72 atupnom su skutocnee menej efektivne v priamom sliapani. Avsak su vyrazne stabilnejsie a s velkymi a sirokymi kolesami maju lepsiu priechodnost terenom a grip v zakrutach. Pre masove pouzitie je to lepsie.
Pocit pomalosti ale moze vyplyvat aj z tej stability a velkosti biku. Inak vyzera rychlost 100kmh pri pohlade zo skody 120 a z novej octavie.
20.06.2021 - 13:04:45
02
@Cuba29 Hm,pozerám že mtbiker shop ma fakt na výber z 99% len 29" kolesá. To sú na tom takto aj iné shopy?
20.06.2021 - 13:05:54
00
Mal som 26" Author Modus - 2000, mam 27,5" Scott Spark 2014 a vlanajsi 29" Canyon Lux. Naozaj su tie 29" kolesa rychlejsie. A Spark so svojou geo je najlepsi z kopca a v klopkach ale Lux je v tom, co jazdim najrychlejsi. Uz Spark bol rychlejsi ako 26" Author.
20.06.2021 - 13:10:46
00
Téma je o výjazde,nie zjazde.

Autorke témy odporúčam prehodiť na najľahší prevod. Nič viac neurobí,možno nastavenie posedu kus skusit zmeniť.

TO asi bude všetko z mojej strany, nech tu nie je veľa ot.
20.06.2021 - 13:15:47
00
will napísal:
Zmena geometrie je vyrazna. A skutocne - stare biky spred 10-20 rokov boli stavane najma na vyslapy. Efektivna geometria pre posun vpred. Nevyhodou bola vyyrazne mensia stabilita.
Terajsie bicykle - dajme tomu so 68stupnami na hlavovej trubke oproti 72 atupnom su skutocnee menej efektivne v priamom sliapani. Avsak su vyrazne stabilnejsie a s velkymi a sirokymi kolesami maju lepsiu priechodnost terenom a grip v zakrutach. Pre masove pouzitie je to lepsie.
Pocit pomalosti ale moze vyplyvat aj z tej stability a velkosti biku. Inak vyzera rychlost 100kmh pri pohlade zo skody 120 a z novej octavie.


will toto mi vysvetli ako si vypocital, ze hlavovy uhol ma vplyv na rychlost bicykla v priamom slapani :) Ja si naopak myslim, ze pokial zachovas rovnaky posed (kvoli aerodynamike), tak aj bicykel s 20 stupnovym hlavovym uhlom pojde dopredu uplne rovnako. Co sa tyka obratnosti, tak to uz bude ina debata :D
06.07.2021 - 20:15:03
00
Vypocitat som to nevypocital. Ale na Sparku mam link na tlmici, ktory ho dokaze predlzit a menit tym geometriu. Uhol sa sklopil myslim o pol stupna na 68,3. Ked som jazdil strmsi uhol, ten bike bol rychlejsi v priamom smere ale taky ostrejsi. Ked som ho polozil, tak rovnaky bicykel bol na ceste trochu pomalsi, ale v terene prijemnejsi.
XC bajky sa drzia vyssich uhlov a nemyslim si, ze by to potrebovali v zakrutach. Az teraz so zmenou XC trati pomaly na enduro sa presadzuju viac polozenejsie uhly ako bolo 69.5 . Uvidime, co to Scott s tohtorocnym Sparkom uz neprehnal.
Porovnam trochu neporovnatelne (lebo su to ine velkosti bikov a maju ine pneumatiky):
Ja mam teraz Canyon Lux - ciste klasicke XC, 69.5stupna. Manzelka ma Neurona (trail) s cca 67.5 stupnami (neviem isto). Pocit rychlosti na asfalte pri rozbiehani je neporovnatelny. A nie je to len pneumatikami. To je raketa oproti traktoru. V lese a terene je to samozrejme ine.

Tak z tohoto vychadzam. Empiria a pozorovanie.
06.07.2021 - 21:15:30
00
Popisal si akurat co spravi zmena hlavoveho uhlu - kolmejsi uhol rovna sa obratnejsi bike ktory rychlejsie reaguje na zmenu smeru, polozenejsi uhol rovna sa stabilnejsi bike ktory treba ale trochu viac prehovarat k zmene smeru. Nejaky radikalny rozdiel pri slapani do kopca tam nebude a ked tak skor sa bude lepsie slapat na polozenejsej hlave pretoze pri rovnakej dlzke vidlice klesne predok o nejaky ten mm nizsie (aj ked rajdy budu zase o nieco blizsie). Ak mas pocit ze je tam rozdiel pri slapani do kopca tak to bude sposobovat najskor uhol sedlovej trubky ktory sa s otocenim flipchipu urcite meni tiez. Pri kolmejsej sedlovke je tazisko viac pred zadnym kolesom, nemusis sa tolko predklanat, neslapes nohami tolko pred seba zatial co pri polozenejsej sedlovke si viac taziskom nad zadnym kolesom, v kopci sa ti to bude viac stavat na zadne a slapat budes viac pred seba z coho budes mat pocit ze sa viac krcis. Cize stavim sa s tebou ze sa tam zmenou flipchipu meni uhol sedlovky a ze prave pri strmsom uhle hlavy je strmsi uhol sedlovky. Aky je to model a aky rocnik? Nech si to mozem pozriet.
No a LUX vs Neuron su samozrejme bajky na ine urcenie, nemozes pri nich porovnavat spravanie len na zaklade jedneho parametra geosky.
06.07.2021 - 22:27:26
00
keyboard_arrow_up