Jano1987 kedze v sucasnom zakone bezpecny odstup nie je stanoveny, mozem si povedat, ze podla mna je sucasny bezpecny odstup 1,5m a teda sa podla mna nic nezmeni. Na Slovensku nesposobuju kongescie cyklisti ale vodici motorových vozidiel. Ty pises o teoretickej buducej moznosti ale zabudas, ze motoristi uz v sucasnosti sposobuju v dosledku prekracovania kapacity komunikácii kongescie a zdrzania v milionoch hodin iba v SR. Riesenim je zvysenie kapacity alebo znizenie intenzity. Ako si pisal, mesta nie su nafukovacie, takze bude potrebne znizovat intenzitu.
21.06.2021 - 14:00:40
00
Najväčší prínos v 1,5m odstupe by mal byť v tom, že zabráni obiehať cyklistu v momente ked ide oproti další učastnik dopravy. Je jedno či je to auto , iný bicykel alebo konský povoz. Zaujem je aby obiehanie bolo bezpečne.
21.06.2021 - 14:14:12
02
Rachela napísal:
Vzdy ked sa (dnes uz len velmi vynimocne) ocitnem v nejakej zapche autom a sledujem tie vyjazdene kolaje, ktore stojace auta zapustaju do komunikacie, napadne mi este taka zabavna myslienka, ze kolko asi cyklistov na bicykli by muselo po tejto ceste prejst, aby ju rovnakym sposobom zdevastovali, a opat sme ju museli z verejnych penazi opravovat.


Uz som zazil aj nie jeden semafor/cestu s vyjazdenymi kolajami od bikov do asfaltu, som pucal jak puk ze to co je (aj ked aby som bol presny, na cyklo tu jazdia aj skutre, ale zasa chodniku tu dostavaju novy povrch castejsie ako svk dialnice) :D - to ja len tak, na odlahcenie
21.06.2021 - 14:18:37
00
Najväčší prínos 1,5 m je (postupné) zníženie obáv z použitia bicykla ľuďmi (resp. časťou z nich) , ktorí by ho aj chceli používať, ale sa boja aj kvôli tomu, že ich sundá auto. Cieľom tej úpravy nie je buzerovanie vodičov, ale je to jeden z mnohých krokov príprave spoločnosti na radikálne obmedzenie individuálnej automobilovej dopravy, ktorému nás v najbližších 10 rokoch nevyhneme.
Je preto úplne jedno, že petrolheadi robia paniku, že budú kvôli tomu zápchy, cieľom zmien, ktoré prichádzajú, nie je zrýchliť dopravu, ale znížiť intenzity.
1,5 m je pritom iba detail, ktorý síce budí emócie, lebo sme národ petrolheadov, ale je to iba detail. Čakajú nás oveľa drastickejšie a oveľa väčšie zmeny (napríklad zvyšné tri body v tej petícii sú v tomto smere veľmi dôležité).
21.06.2021 - 14:24:36
01
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/221411030520021/

Zaujímavá diskusia, kto nevidel môže pozrieť, je to k téme 1,5m odstup vozidla od cyklistu pri predbiehaní. Za mňa tam padli všetky argumenty z každej protistrany. Žiaľ tvrdé nastavenie odstupu 1,5m nič nerieši. Niekto dal nejaké číslo a nezaoberal sa tým, čo to spôsobí.

Zaujímavé to bolo ku konci, keď sa spomenuli cyklopruhy (nie cyklotrasy). Naša norma odporúča šírku 1,25m, minimálna šírka 1,0m. Pani tam frflala, že potrebuje na ceste 1,5m odstup. Ale v momente, keď tam je cyklopruh už nemala problém že ju to minulo o 30cm, že v Berlíne to funguje. Tak isto ani predkladateľ toho zákona. Ja chápem ten princíp, psychológia, proste tá biela čiara mi určuje moje hranice, či už auta alebo cyklistu a je to veľmi dôležité z hľadiska pohody, proste toto je moje, toto tvoje. Vo veľkých mestách sa nájde dosť ciest, kde by sa dali dať tie cyklopruhy pomocou úpravy ciest (zmena šírky pruhov, počet pruhov atď), prípadne rozšírenie určitých ciest mimo zastaveného územia miest. Len treba byť ochotný a urobiť kompromis.

Ak si prečítate moje predchádzajúce príspevky, som za rozumné ukľudňovanie dopravy, za rozumné obmedzenia IAD (časť ľudí proste nepresadne do MHD, či na bike), uprednostňovanie verejnej hromadnej dopravy.

Zigo ja s tým súhlasím, áut je priveľa, je to problém všetkých veľkých miest na svete. Žiaľ toto zrovna nie je konštruktívne riešenie, plošný 1,5m odstup. Za mňa, v tom rozhovore na ČT bolo povedané všetko z oboch strán, treba nájsť kompromis a aj cyklisti ak chcú jazdiť v premávke, musia preukázať dostatočné znalosti a schopnosti.
21.06.2021 - 14:35:11
01
Jano1987 napísal:
aj cyklisti ak chcú jazdiť v premávke, musia preukázať dostatočné znalosti a schopnosti.


Nechápeš to. To nie je o tom, čo cyklisti chcú alebo nechcú. To je našim spoločenským záujmom, aby jazdilo menej áut a viac ľudí používalo MHD, nohy alebo bicykel. Preto aj úradníci a politici postupne (áno, stále veľmi pomaly) pristupujú k úprave zákonov a k budovaniu infraštruktúry. Nie preto, aby sa vyhovelo cyklistom, ale preto, aby sme (áno, potrvá to) znížili počet áut.


Naposledy upravil Jaroh dňa 21.06.2021 - 14:47:29, celkovo upravené 1 krát.

21.06.2021 - 14:45:14
12
Troska by som znova nadhodil co som uz spominal - cyklopruhy realne na inych ako velmi malo frekv. cestach/velmi kratkych usekoch, nie su pouzitelne a realne nebudu mat znacny efekt ("gender based discrimination"). Teda aspon podla toho co su moje vedomosti (to ze z 50 cykl narastie pocet na mozno par stovak nieje moc uzitocne, ked potrebujes aspon par tisicok).

A teda, to ze niekto niekde (navyse mozno aj z kontextu vythnute) povedal ze to abo ono je dobre/zle brat ako svaty gral, akoze toto je ciel jednej abo druhej strany, tak ako to tu prezentuje hlavne jano a kenai, je.... Pritiahnute za vlasy.
21.06.2021 - 14:46:17
00
stanos4 ak ženy zvládajú šoférovať autá od Fiatu 500 po 3t SUV typu Range Rover s 500 koňmi, tak použitie cyklopruhov musia zvládnuť. Ak nezvládajú ani cyklopruh, tak nezvládajú ani jazdu na cyklotrase či zmiešaných trasách s chodcami. A potom nemajú čo robiť na komunikáciách.
21.06.2021 - 15:01:04
10
A mozno podla niekoho ty nemas co robit na tomto svete, a co teraz?
21.06.2021 - 15:13:21
00
Jano1987 napísal:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/221411030520021/

Zaujímavá diskusia, kto nevidel môže pozrieť, je to k téme 1,5m odstup vozidla od cyklistu pri predbiehaní.....


Priznam sa nebol som si isty ako to je s plnou ciarou a obiehanie traktora, kombajnu, cyklistu atd...ide o to ze v zakone je definovane obchádzanie a predchádzanie. No a googlil som a Stojace "objekty" su povazovane za prekazku a tu moze sofer obist /obchadzanie/ cez plnu, vsetko ostatne co sa hybe spada do predchadzania a to je zakazane ked je tam plna ciara.
Robil som vodicak 25 rokov dozadu tak toto som si nepamatal ani nahodou :D
21.06.2021 - 15:58:35
00
Jaroh napísal:
To je zábavné čítanie, títo dvaja kamaráti Kenai a Jano1987.
Tr3mp, tiež ma napadlo, že koľko treba mať najazdené, aby mal človek oprávnenie diskutovať s Kenaiom :-)

Nikdy som si to nezapisoval ani nemeral, auto je pre mňa vec, nie predmet skúmania. Tak som teda vzal kalkulačku zaspomínal a môj konzervatívny odhad je 750.000 km, ale zrejme to bude o 10-15 % viac. Ťažko povedať.

Je jasné, že to Kenaiovi nebude stačiť, ale nejako to prežijem :-)


Dakujem, tak to zrejme teoretik niesi. Ak si zodral 2 osobne auta a deries dalsie. Myslel som ze si cyklista ktory pozna auto len z vonu a aj tol len z lavej strany podla tovjich predstav o organizacii dopravy. Ale zda sa, ze som sa mylil. Tym padom nie som ani o mm blizsie k pochopeniu tovjho postoja, ale aspon mam lepsiu predstavu s kym diskutujem. :y:
21.06.2021 - 16:47:04
01
MarKac80 napísal:
Sorry chlapci, ale zle rátate. V prvom rade treba zohľadniť počiatočné stvy. Auto=1000kg, bicykel=10kg. A teraz je otázka:za koľko zoderieš 100 bicyklov a za koľko jedno auto? :-)


Nemozes to ratat na vahu. To je kravina. Priklad. Vezmi si 1000kg stavebneho zeleza alebo 1000kg M3x15 torx skutiek. Vaha nic nehovori. Rozhodu kolko minies energie (hlavne el prud) pri obrabani, transporte distribucii predaji.
21.06.2021 - 16:51:27
00
Rachela napísal:
Konecne dostatocne dlho na to, aby sa vyvinul silnejsi tlak verejnosti na vybudovanie vhodnejsej infrastruktury, ktora bude s cyklistami pre zmenu aj pocitat?


Prepac ale to nie je prirodzeny zaujem verejnosti pomoct cyklistom, tu sa bud vyvinie tlak na zakonadarcov aby s tym nieco robili (zrusili to), alebo nenavist voci cyklistom este porastie. Kedisi som sa zucastnil kampane za motorkarov, umyvali sme ludom zdarma na benzinkach okna a hovorili sme im ze to robime aby nas lespie videli a menej zrazali. Tiez sme lepili naplepky na svoje auta s textom pozri 2x zachranis zivot. Tiez sme tlacili na to aby kazdy motorkar podakoval ked ho auto pusti do predu. Pomahalo to az kym nepribudlo za posledne roky kopec radobi motorkarov co to maju ako spolocensky statut. Chcem tym povedat to ze necyklista bude poznat cyklistov len ako skupinu co zavadzia, je chcraney zivocisny druh ako pocerny a pretlaca zakony ktore sposobuju ze travia cestou do a z prace denne nie 2 hod ale 4 hod. Rozhodne bezpecnosti cyklistov nepomoze. Este stale o cyklistickej infrastrukture rozhoduju ludia co obvikle do prace na biku nechodia.
21.06.2021 - 17:00:52
01
mna za posledne 3 tyzdne auta obchadzaju na 1,5m daleko castejsie ako predtym, dokonca pockaju pred zakrutou a obehnu az za nou ked vidia dopredu aj ked som nalepeny na bielu ciaru ... to sa stavalo zriedka ... pomoze vychova, medializacia, nie zakonna povinnost ktora sa realne neda vymoct ani kontrolovat ani pokutovat
21.06.2021 - 17:07:35
04
Jaroh napísal:
Nechápeš to. To nie je o tom, čo cyklisti chcú alebo nechcú. To je našim spoločenským záujmom, aby jazdilo menej áut a viac ľudí používalo MHD, nohy alebo bicykel. Preto aj úradníci a politici postupne (áno, stále veľmi pomaly) pristupujú k úprave zákonov a k budovaniu infraštruktúry. Nie preto, aby sa vyhovelo cyklistom, ale preto, aby sme (áno, potrvá to) znížili počet áut.


Konecne argumentacia k veci. Konecne si pomenoval situaciu ako je. Snaha je liezt vodicom aut na nervy do takej miery, ze pouziju inu doravu. V poriadku legitimny zamer. Ale uplne zla forma. Zase po ruskou vsetkeho mozen od bezpecnosti cez , nehody .... sa vlasne sanizme povedat ze auta na ceste nechceme, ale bojime sa to ludom povedat do oci tak vymuslama vestko mozne po kuskoch. Njn politika a jej politicka korektnost. Skutocnost je taka, ze cim viac ludi tym menei slobody pre ludi. To je to co si treba priznat.
21.06.2021 - 17:10:17
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up