V iných krajoch je to podobné. Tiež tie cyklocesty vedú od nikam nikam, nakoľko chýbajú bezpečné prepojenia z obcí a miest, viď nová cyklotrasa v Trenčíne smerom do Čiech.
22.06.2021 - 10:49:24
00
https://www.facebook.com/photo?fbid=10220574799265252&set=a.10201310874119163

Nejaka novinka? :D
22.06.2021 - 10:49:35
00
JOLI napísal:
Prosím ťa, tieto tankodromy cez krkaháje si jazdi sám, keď chceš. Píšem o kostre kvalitných cyklocestičiek v rámci kraja. Nie o rozjazdených poľných cestách, ktorých prejazdnosť je závislá na ročnom období.

V pohode klídek... ja som len hovoril o bezpečnosti, na ktorú si poukazoval... Takže dá sa bezpečne...
22.06.2021 - 12:37:08
00
milsu napísal:
user_id áno, a najviac sa sťažujú tí čo nepriložili ruku k dielu :P


takze podla tvojho nazoru by som si mal zobrat krovinorez a ist to tam osmikat sam po vlastnej osy ano?
22.06.2021 - 12:50:07
00
luky64 napísal:
V pohode klídek... ja som len hovoril o bezpečnosti, na ktorú si poukazoval... Takže dá sa bezpečne...

No uviedol si veľmi zlý príklad na bezpečnú cyklocestu a o kvalite sa baviť je už úplne bezpredmetné. Predstav si, že chceš dochádzať denne reláciu PK-SC bez toho aby si mal blato až za ušami a v práci si nemusel navštíviť wapku spoločne s bicyklom. Už dávno mala existovať alternatívna cyklocesta súbežne s II/502, ktorá je v týždni na jazdu s bicyklom medzi týmito dvomi okresnými mestami priam pre masochistov. Na tú sa aj ja odvážim iba cez víkend a v týždni ju zďaleka obchádzam.
22.06.2021 - 12:58:58
01
áno, na dochádzanie do práce to asi nebude...
22.06.2021 - 13:04:28
00
petrik napísal:
takze podla tvojho nazoru by som si mal zobrat krovinorez a ist to tam osmikat sam po vlastnej osy ano?

áno
22.06.2021 - 13:28:07
01
luky64 napísal:
áno, na dochádzanie do práce to asi nebude...

no a ked sa na to este pozrieme inymi ocami ako z nasho canyon fullu so skusenostami z jazdenia po lese, napr taki bezni ludia turistickeho typu ktori sedia na bicykli krossoveho charakteru s plastami sirokymi 35mm bez odpruzenia a so skusenostami a zruscnostami uplne minimalnymi tak ti vyjde ako uplne nevhodna trasa na bicyklovanie ;)
a takych ludia je viac ako nas co prejdeme takmer cokolvek
ja ked odporucam niekomu cyklotrasu zohladnujem aj jeho skill na biku. napr moja priatelka by tadia urcite nesla ak ano tak prvy a posledny krat. Preto to nie je vhodny priklad. To ze tadial nejazdia auta neznamena ze je to bezpecne. Ale nechcem aby to vyznelo ako utok prosim ta.
22.06.2021 - 13:33:33
00
scarinko Pohodka, chápem čo chceš povedať... mne len hlava neberie ako može byť poľna cesta nebezpečná z hladiska skillu, pre niekoho kto sa vie aspoň trochu bicyklovať... videl som tam a nielen tam, aj na iných polňačkách jazdiť rodinky z deľmi... a nezdalo sa mi že by boli odchovaní na canyon fulle...
ak sa niekto nevie bicyklovať a privodí si cestný lišaj na vyhladenom asfalte, tak potom aj tento cyklochodník je pre takúto osobu nebezpečný...
V každom prípade z hľadiska ochrany života je polňačka do PK bezpečnejšia ako cesta I.tr a takisto všetky polňačky vs. cesta I.tr.
Ale OK beriem aj tento pohľad, pre mňa táto téma skončená... :handshake:
22.06.2021 - 13:50:08
01
milsu napísal:
áno


Keby tam nebol taky drobny rozdiel ako, ze traily su vytvorene/spravovane dobrovolnikmi a kazda cast JuRaVy ma svojho spravcu na urovni samospravy, aj by som s tebou suhlasil :-P
22.06.2021 - 15:55:42
00
luky64 napísal:
scarinko Pohodka, chápem čo chceš povedať... mne len hlava neberie ako može byť poľna cesta nebezpečná z hladiska skillu, pre niekoho kto sa vie aspoň trochu bicyklovať... videl som tam a nielen tam, aj na iných polňačkách jazdiť rodinky z deľmi... a nezdalo sa mi že by boli odchovaní na canyon fulle...
ak sa niekto nevie bicyklovať a privodí si cestný lišaj na vyhladenom asfalte, tak potom aj tento cyklochodník je pre takúto osobu nebezpečný...
V každom prípade z hľadiska ochrany života je polňačka do PK bezpečnejšia ako cesta I.tr a takisto všetky polňačky vs. cesta I.tr.
Ale OK beriem aj tento pohľad, pre mňa táto téma skončená... :handshake:

Som pezincan a tak nielen tuto cestu poznam dokladne. Z pohladu dopravnej bezpecnosti je to lepsia varianta. Ale celkovo vobec nie. Viacere useky sa casto zoru a zrazu cesta nie je, da sa zas vyjazdit ale pridu prve vacsie dazde a prebehne tade traktor a je tam 20 cm rigol. V Senkvickom haji je to takmer neprejazdne, bol som tam minuly tyzden, chvilami stopy hlboke pol metra. aj tam kde sa da ako tak jazdit je to od dezenov traktorov drncacka. Skratka pre vikendakov a deti neprejazdne. Ak je toto cesta, ktorou sa chce BSK a ini uberat - amen tma. Poviem ti, ze v karpatoch cesty , nehovoriac v lesoparku, su oproti tomuto hladucke dialnice. Neviem, ako casto toto jazdis ale 10 z 12 mesiacov je to skratka peklo. Aj pk primator zacal daco sevelit o prirodnych cestach bez asfaltu. Ale udrziavat take cesty je podstatne narocnejsie ako dat raz asfalt a par rokov klud. Plus je to legislativne ten samy problem, cudzi majetok nemoze mesto ci stat davat dokopy. Skratka co je funny jazda v karpatoch, to je katastrofa na poliach pod nimi a preto sa necuduj, ze kopec ludi co tade chodi casto na to nadava. Pre dobro cyklistickej komunity by preto na takychto usekoch a pre dobro cyklodopravy by aj pravoverni bajkeri mali verejne podporovat asfaltove cyklotrasy, pretoze tak ako to je je to nefunkcne a ked sa komunita rozdeli, politici si to vysvetlia po svojom - teda rychlo pred volbami bombasticky zasypat strkov, urobit promo a kaslat na to. takto sa nikam nepohneme.
22.06.2021 - 19:05:48
04
Je to naozaj smutne, je to asi vsetko birokracia, alebo proste nezaujem to riesit. Vsak to maju len rovinu, nemuseli by prekonavat teren nic. Uz len ten meter vedla cesty by stacilo vyasfaltovat a bolo by to o nieco lepsie.
Ale kedze niesu schopni ani len rozsirit staru senecku pre auta, nejaka cyklo trasa je asi otazka 20 rokov. Sice tu mapku spravili ale to je tak vsetko.

Minule bolo tiez v tv ze maju projekt niekde na cyklo trasu, vsetko schvalene, ale jedna obec je proti, lebo ludia sa tam stazuju, ze bude velka premavka a hluk. Ale auta tam asi lietaju u nich.
22.06.2021 - 20:09:35
00
Pascalwb napísal:

Minule bolo tiez v tv ze maju projekt niekde na cyklo trasu, vsetko schvalene, ale jedna obec je proti, lebo ludia sa tam stazuju, ze bude velka premavka a hluk. Ale auta tam asi lietaju u nich.

Chorá je táto spoločnosť. Za chvíľu budú protestovať susedia, že si si urobil na svojom pozemku kŕmitko pre vtáčiky a robia pri tom hluk, keď sa tam zlietavajú.
23.06.2021 - 08:00:23
00
Ono to je tak, všetci chcú parkovacie domy, nikto ho ale nechce pred domom. Všetci chcú ihriská pre deti, ale nie vo svojej blízkosti. Jeden extrémny prípad, v Bratislave na Michalskej si kúpil istý pán byt a potom sa sťažoval, že tam je celé dni a noci hluk. Natíska sa otázka, prečo kupovalo byt na Michalskej? Každému musí byť jasné, že hluk tam bude.

Pascalwb ono vyasfaltovať 1m nie je len tak. Ak to budú chcieť spraviť, nemôžu to nazvať oprava, ale musí to byť rekonštrukcia. Rekonštrukcia sa robí podľa platných technických noriem. Ak by tam chceli viesť cyklopruh, tak treba použiť niektoré riešenie obrázok 8, 10-12, záleží od kategórie cesty. Podľa TP085 je šírka cyklopruhu 1,25m (odporúčaná 1,5m). Takže ono to reálne bude skôr 2m na každú stranu, prípadne viac, keďže isto sa strhne bitka, že prečo nemôžu byť pruhy v oboch smeroch na jednej strane, prečo to je na tej strane a nie tej strane, prečo tie pruhy sú rozdelené (podľa smeru ma ceste, akým jazdia autá), prečo to nemôže byť obojsmerné pre každú stranu cesty. Pozemky v okolí cesty niekto vlastní (môže ich dokonca vlastniť aj pod cestou), teda museli by sa kúpiť, majiteľ by musel súhlasiť s predajom. Alebo ďalšia možnosť, viesť cyklotrasu separátne od cesty, cca 1m pás zelene a potom cyklotrasa 2x1,25m(2x1,5m). Len zase by boli hádky, prečo to je na tej strane, prečo nie na tej, ako cyklisti prejdú na druhú stranu. Tu by bolo tiež potreba vykúpiť pozemky a treba aj ten pás medzi cestou a cyklotrasou, nikto vám nepredá pozemok tak, že mu tam ostane 1m široký pruh pozemku, či menej. V prípade rekonštrukcie bude treba cestu aspoň čiastočne uzavrieť (optimálne bolo celé medzi križovatkami, ale to je nereálne) a doprava by musela by smerovaná na daných úsekoch do 1 pruhu. Ak to spravia typicky slovenský, že budú asfalt ukladať po 25m, za 2-3 roky budú všade praskliny.

Prílohy:

Screenshot_2021-06-23-08-23-43-963_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
Screenshot_2021-06-23-08-23-43-963_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg 258.77 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_2021-06-23-08-24-07-034_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
Screenshot_2021-06-23-08-24-07-034_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg 180.16 KiB thumb_up0thumb_down

23.06.2021 - 08:44:02
03
Na Starej Viedenskej/Tyrsovom nabrezi opravovali vytlky, dajte si pozor, je tam dost drobneho strku.
25.06.2021 - 10:08:49
02
keyboard_arrow_up