Jano1987 napísal:
1) bazos nie je dopravno-sociologický prieskum: podľa rôznych prieskumov, dal som sem aj link môže skákať priemerný nájazd medzi 10-15 tisíc km. Tak ma ukamenujte, že som dal 15 000k a nie 13 8000 čo sa uvádza pre Rakúsko, či Nemecko, alebo 10 000 čo je pre Taliansko.

Uvedený prieskum hovoril a priemernej dlzke jednej cesty, pripadne o hybnosti. Sluzobne vozidlo moze vystriedat aj viacero pouzivatelov a jedna osoba moze za den vykonat aj viac ako 2 cesty. Spajat najazd vozidla a priemernu dlzku jednej cesty ktorymkolvek modom je blbost, miesanie hrusiek s jablkami.

Jano1987 napísal:
2) otvoril som si normu z SSC, uvádza sa tam maximálna kapacita na pruh až 2000 vozidiel. Uznávam moja chyba, lebo som 8 rokov zo školy a evidentne sa niečo menilo. Tak sa ospravedlňujem.

OK. 2000 voz/h je pre FU E, max. pripustna intenzita na jeden pruh je 1800 voz/h.

Jano1987 napísal:
3) dal som len údaje, ktoré boli k dispozícii. Sčítacie zariadenia sú na najviac frekventovaných cyklistických trasách. Ak mi nájdete štatistiku za celú BA, prosím budem rád. Stále ostáva faktom, že BA MHD prepraví za 24 hodín cez 300 000 pasažierov (nerátajme čas cez koronu ale pred ňou). Aké teda budú čísla cyklistov? Vieme že za tých 9 mesiacov to je 300 000 na tých 3 miestach. Koľko to bude v celej BA? Treba to dať x2? x3? x4? Viete dať podklady? Ak to teda podelím 300 000 deleno 9 mesiacov deleno 30 dni, aritmeticky priemer cca 1111 cyklistov za 24 hodín na najviac vyťažených a najobľúbenejších trasách v meste. Aj keby sme to dali x5, sme na ani nie 6000 cyklistov vs 300 0000 pasažierov v MHD. Myslím, že pre predstavu je to jasné.

Opat miesas hrusky s jablkami- intenzity z profilovych prieskumov s prepravnymi vykonmi. Opakovane som uvadzal, ze sa mas zamerat na dopravno-sociologicke prieskumy. V nich sa vyhodnocuje modal split- delba prepravnej prace. Ak sa ti nepaci celoslovensky vysledok, tak pozri napr. projekt Brawisimo, kde sa zamerali v SR na BA a okolie. Graf v prilohe.

Jano1987 napísal:
4) kongescie spôsobuje IAD. Vyššie som dal 2 videá/gify. Pozrite si ich. Kongescie spôsobuje výrazne pomalší účastník premávky, kvôli ktorému sa doprava spomaľuje, je nutné ho obiehať. Je jedno, či to je auto, traktor, konský povoz, cyklista, bager, tank, alebo kosačka čo kosí trávnik pri ceste z cesty.

Tvoje 2. video vysvetluje akceleracny sum. Ak si mal dopravne inzinierstvo, mozno si spomenies. Samotne videa zachytavaju iba motorove vozidla. V reale sposobuje akceleracny sum napr. ludska nedokonalost- zivnutie a stlacenie brzdy, vytlky, vtaciky apod. Chcel som od teba realny priklad, kde cyklisti v SR sposobuju kongescie, prikladov kde ich sposobuju motoristi pozname vsetci stovky.

Jano1987 napísal:
5) zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií. Čo tak čítať s porozumením? Cyklokoalícia a podobné organizácie. Či Cyklokoalícia je jediná cykloorganizácia na Slovensku? Opravte ma, ak sa mýlim. Priznal som, že hlavná stránka Cyklokoalície dala 2 príspevky. Čo som našiel, stránka Cyklokoalície Košice, Cyklo Bratislava - Nové Mesto, Slovensku na bicykli atď. Každé väčšie mesto, či kraj bude mať nejakú cyklo stránku a organizáciu. Nesledujem všetky, ale 15 ich určite bude.

CK ma za cely tento rok na str. 9 clankov, k policajnym akciam ani jeden. Cyklodoprava 45 clankov, 1 vyhodnotenie nehodovosti cyklistov za cely rok, nie ku jednej konkretnej akcii. Mulica o policajnych kontrolach a kampaniach nepise.

Jano1987 napísal:
5) rátate len nehody auto vs. cyklista? Tak tam je to cca 55%. Záleží od roka, počasia atď. Ale cyklisti majú na cestách aj nehody bez účasti vozidiel. To sa akože neráta? Pri nehodách vozidiel sa uvádzajú všetky bez rozdielu (je jedno, či to je škrabanec na parkovisku, alebo autobus čo sa zrazil s vlakom). Mňa obviňuje z vyberania nejakých vecí čo sa vám páči a sem jednu rovno buchnete. Za 100% nehôd cyklistov nad 10 rokov na chodníkov môžu cyklisti. Krásna štatistika. Prečo sa nikde neobjavila? A prečo sa to nerieši? Chodec nemá právo na ochranu a bezpečnosť?

Vyhodnocuju sa nehody s ucastou cyklistu, teda aj cyklistu s cyklistom. Bicykel je vozidlo, nie je
mozne aby mal cyklista dopravnu nehodu bez bicykla. https://www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia/dn/prezentacie_dbs/2020/Vyhodnotenie%20DBS%20za%20rok%202020%20def..pdf

Jano1987 napísal:
6) 1,25m podľa TP085 zo stránky SSC je odporúčaná šírka cyklopruhu.
2m je bežná šírka osobných vozidiel na cestách spolu so spätnými zrkadlami. Prosím otvorte si hocijaké technické parametre vozidiel, nájdete to. Určite nájdete nejaké čo majú takto 2,1m tak sa ospravedlňujem za klamanie o 10cm.
Podľa TP085 norma uvádza šírku cyklistu 600mm. Ja mám momentálne MTB s 780mm riaditkami. Ak si otvorím výrobcov, nenájdem tam 800mm riaditká na MTB? Na cesťáku som mal 440mm široké barany. Niekde som tam klamal?
Cyklista s 80cm širokými riaditkami ide v strede svojho cyklopruhu širokého 125cm. Teda 125cm/2=62,5cm. Keďže cyklista ide v strede svojho pruhu, teda 80cm/2=40cm. Teda 62,5-40= 22,5cm ku kraju cyklopruhu? Kde som tam klamal?
Ak sa posunie cyklista viac ku kraju ako je chodník, tak tých 40cm ku kraju cyklopruhu tam nebude?
Šírka pruhu pre autá 2,75m auto je široké 2,1m nech ste spokojný a ide v strede svojho pruhu to sa rovná (275-210) a to celé deleno 2 = 32,5cm. Kde som tam klamal?
Bez toho aby som zarátal vodiaci prúžok V4 o šírke 25cm v TP085 Obrázok 7 (mestské komunikácie) som sa dostal na 55cm odstup medzi vozidlom a cyklistom ak každý z nich pôjde v strede svojho pruhu. S vodiacim prúžkom je to 55cm+25cm= 80cm. Kde som tam klamal? Aké číslo som mal zle? Dokonca som málo povedal. V čom sú nesprávne? Viete mi povedať? Nech sa dovzdelám.

Odporucana sirka je 1,5 m, minimalna je 1,25m. S touto sirkou aj so sirkou automobilu som suhlasil.
Ak sa bavime o pohybe cyklistov v meste, tak sa bavme o mestskych bicykloch- sirka riaditok napr. tych normovych 0,6m.
Cyklista ide pri pravom okraji vozovky/pruhu (0,3m od neho), pokial je zjazdny. Nalavo zostava 0,9m po vodiaci pruzok. Ak ide v strede, tak nalavo zostava 0,45m.
Vodiaci pruzok ma 0,25m.
Jazdny pruh bude mat 3,25m. Ak ide vozidlo v jeho strede, tak napravo zostava 0,625m.
Ak pojdu obaja v strede svojho pruhu, tak bude medzi nimi odstup 1,325m.

Prílohy:

modal split BA.jpg
modal split BA.jpg 192.4 KiB thumb_up0thumb_down

22.06.2021 - 15:55:51
01
Iba som reagovala na príspevok vyššie, kde niekto s diskutujúcich uvádzal, že 100% nehôd na vrub vodičov. Nie, nejde. Chyba, mala som citovať, dohľadať.... Čo sa štatistík týka, je to náročný terén, škála je široká, od vymyslených, cez zmanipulované až po tie seriózne.
22.06.2021 - 17:17:57
02
Ako človek, ktorý študoval mat. štatistiku, by som na to povedal, že štatistika je tretí druh lži po tej malej a veľkej. :-)
22.06.2021 - 17:27:14
12
Hosť napísal:
Všetky tieto operácie s číslami, preratúvania nemajú veľký zmysel. Číslami sa dá excelentne zavádzať a manipulovať. Skúste sa opýtať niektorého zamestnanca štatistického úradu, čo si myslí o štatistikách.... Ľudstvo ba sa malo hlavne upokojiť a menej HMÝRIŤ. :) Menej spotrebúvať. Aj na cyklistickej výstroji.
Môj muž jazdí v sezóne takmer denne a stačí mu ku šťastiu starý author, prilba, fľaša vody, vyťahané tričko, kraťasy, vietor do chrbta a lúka na zdriemnutie. Spotreba takmer žiadna, servis raz do roka. Mohol by si kúpiť najdrahší bicykel a najlepšiu výstroj. Ale načo?? Mal by krajšie zážitky??
Koniec moralizovania...
Mmch, čo sa týka zavinenenia dopravných nehôd, namiesto zavádzajúcej štatistiky uvediem jeden konkrétny príklad. Poznám cyklistu, ktorý krkolomnou jazdou zavinil minimálne dve nehody. Raz nedal prednosť autu a pristál vydesenej vodičke v lone. :) Nielenže to priznáva, aj sa na tom dobre zabáva.... Predpokladám, že väčšie škody, starosti a traumu mala tá žena. :(
22.06.2021 - 17:55:03
03
primula akýže vietor ťa sem na toto forum privial?
22.06.2021 - 18:41:53
10
Zvedavosť. Aj vlastná skúsenosť... Dlho tu nebudem. Odídem s horúčavou.:)
22.06.2021 - 22:19:13
10
mozno uz pridal niekto do inej temy https://dennikn.sk/minuta/2440474/
23.06.2021 - 10:14:31
10
heh, "Tvrdia tiež, že nie je možnosť, ako obísť cyklistu s požadovaným odstupom bez rizika kolízie s oproti idúcim autom. Možnosť počkať na predbiehanie na bezpečný moment sa v stanovisku nespomína."
23.06.2021 - 10:21:54
01
V Cesku tieto utoky boli podobne, a vlastne aj horsie, no aj tak to preslo :)
23.06.2021 - 10:23:10
00
Toto bude este zaujmave..
23.06.2021 - 10:30:29
00
čakať v dnešnej dobe, čo ste sa zbláznili?!
ako povedal jeden kanadský hokejový tréner: "Slováci by chceli všetko najlepšie už včera"
23.06.2021 - 10:46:07
01
snad sa nam to tu nezvrhne na "tichy boj na ceste" cyklisti vs auta..to by sme tahali za dost kratsi koniec
SR je zial velmi dobra poda na rast podobnych konfliktov
23.06.2021 - 11:07:44
00
To sa niekto vážne potrebuje baviť o predbiehaní cyklistu? Je problém spomaliť, ak mi ide auto oproti a nie je možné ho predbehnúť bezpečne? Čo také sa stane šoférovi, keď musí spomaliť auto? To vážne sa treba aj baviť o niečom podobnom?
Prečo je také ťažké spomaliť, vystupiť sa na kraj, pustiť oproti idúceho, neohrozovať ostatných, byť ohľaduplný?

Nezastávam sa nikoho, debil je nebezpečný aj pešo na chodníku. Len by bolo fajn, keby sa ľudia vedeli trochu zamyslieť nad svojím správaním.
23.06.2021 - 13:04:39
03
Smutné a to sú organizacie ktorím by malo záležať najviac na bezpečnosti.
Ešte ma pobavilo "vymalovaní saganovia". Pozreli sa oni niekedy ako vyzerajú tie ich kamiony?
23.06.2021 - 14:07:18
01
martinerbr napísal:
Nezastávam sa nikoho, debil je nebezpečný aj pešo na chodníku. Len by bolo fajn, keby sa ľudia vedeli trochu zamyslieť nad svojím správaním.

Platí to aj pre šoférov a aj pre cyklistov
23.06.2021 - 14:42:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up