Reakcia autodopravcov na povinnosť dodržiavať 1,5m odstup od cyklistov.
23.06.2021 - 20:58:43
00
Muso Nerozumiem, 2800 nie su tisice? Nevadi. dolezite je, ze den ma pre kazdeho iba 24 hod. ak starvis 4 dochadzanim 8 parcou a 8 spankom, kolko ti ostava na zivot ? 4hod? Alebo inak kolko stoji hodina tvojho volneho casu? Za kolko sa jej vzdas a stravis ju dochadzanim ? Ak sa doba dochadzania cloveku predlzi zo 4 hod denne na 2x tolko, ako tu niektori pisu, a tvaria sa ze to nieje problem, tak takemu cloveku uz neostane cas ani na nakup a na najedenie sa s rodinou. Moj otec dochadzal z BA do PN autom. Ale chodil tam v stredu a vracal sa v piatok, lebo tocit to kazdy den tam a spat nebolo realne, ekonomicky ani casovo. Inym slovom, prisiel som o 1/3 tyzdna ktory som s nim mohol stravit od mojich 10 rokov do 18 aj ked jazdil autom. O dalsich rodinnych problemoch ku ktorym to viedlo sa ani rozpisovat nebudem . Aku to ma hodnotu ?
Aku ma hodnotu ci vodic kamionu bude vikendovat doma s rodinou alebo na parkovisku ? Tiez isto nikomu nebude prekazat, ked sa prevezie v kamionovej doprave menej objemu za danuy cas. Vodici zarobia menej alebo cena prepravy pojde hore.
Dalej je tu ekologicke a ekonomicke hladisko. Cim menej akceleracii a brzdenia tym cistejsia a lacnejsia prepra.
23.06.2021 - 21:09:10
00
A cyklisti sú práve ten jediný problém, ktorý zavadzia a prekáža na cestách chudáčikom kamionistom.
Treba ich dať preč z ciest všetkých tried, aj z asfaltiek v lesa. Lebo aj sem tam auto jazdí.

corsair, Teba ako strašne zrbzďujú cyklisti, keď jazdievaš kamiónom?
24.06.2021 - 09:20:09
00
Kenai napísal:
Vsetko plati, len ludia su stale vo vseobecnom vyzname slova hlupejsi. Totiz zivot je velmi specializovany a ludom zasadne chyba rozhlad. Takmer vsetci su odbornici na jenu cionnost, ktora ich zivi, ale o ostatnom netusia. Cize mame lepsich odbornikov ... ale celkovo je clovek ako jednotlivec podstatne hlupejsi a menej schopny, ako bol pred 100 rokmi. Kedisi bolo v navode od auta ako sa steluje vola ventilov, dnes je tam nepi chladiacu kvapalinu, chaldic je horuci, neotvaraj devere za jazdy ....



Nein, dnes sú všetci odbornici na vsetko. Zrazu... :D
24.06.2021 - 09:31:39
02
@Kenai: dokopy je na SK 2800, osobne si nemyslim, ze existuje ani 100 podobnych pripadov ako je Vojka (obec odizolovana na ostrove s debilnym spojenim zo vsetkych stran.

Vsetko co pises dava zmysel - problem je v tom, ze presne o tom istom tu piseme uplne vsetci - len sa zjavne lisime v zaveroch, co z toho plynu... To, ze je doprava velmi zlozity probelm je absolutne zjavne - akurat ja osobne si nemyslim, ze problemom "pomalosti" dopravy su cyklisti. Sam pises, ze v sucasnej situacii sa od vas do BA dostanes horko tazko za vyse hodinu (rovnako to trva z PN vlakom a je to ovela dalej) - cize infrastruktura zjavne nefunguje a nie je to o tom, ze kazde rano su zapchy sposobene cyklistami.. to predpokladam uznas.
Takisto si nemyslim, ze je mozne danu situaciu riesit dlhodobo nejakymi velkymi stavbami, aj keby vam do Vojky zaviedli dialnicu (co asi uznas nie je uplne realne) tak by sa to cele casom aj tak zasekalo novymi a novymi autami a navyse BA by tiez nebola schopna tolko aut akceptovat... Cize jedina moznost je nejakym sposobom dostat ludi z IAD do verejnej dopravy - ci uz to budu vlaky, autobusy, bicykle.
a v celej tejto diskusii ide presne o toto - mozme mat na vsetko svoj nazor - ale pokial sa motoristi a cyklisti nenaucia spolu fungovat, tak to nikam nebude viest - a ten 1,5 metrovy odstup je jedna z moznosti ako sa niekam posunut - a nema vyznam riesit extremy na ooch stranach (ci uz blbcov na bicykli ktorym patri svet, alebo opacny extrem v autach/dodavkach/...). Pokial sa na beznych cestach (a nemusime sa bavit o cestach 1. triedy) nebudu cyklisti citit bezpecne, tak na tych bicykloch jazdit nebudu (a nepotrebujem pocut priklad niekoho co dochadza 40km - existuje X dalsich co dochadza menej ako 20km a dochadzkovy cas je porovnately s verejnou dopravou)

Takze je sice pekne robit nejaku vecnu kritiku, aby sa tie veci mohli posunut a pripadne poopravit - nieco na sposob toho zakona v CR, kde pre nizsie rychlosti je ten povinny odstup mensi - ale hladat nerealne priklady a poukazovat na to, ze je to cele zle nikomu nepomoze...
24.06.2021 - 09:35:29
13
luky64 nešťastne formulované, ale vraciame sa zase k tomu istému. Podľa tohto zákona cyklista bude široký ako celý pruh (alebo skoro celý). Toto je názorná ukážka, čo sa stane, keď sa pri určitej hustote premávky vytvorí prekážka, je jedno, či to je cyklista, odstavené auto na kraji, traktor, konský povoz, proste čokoľvek, čo je výrazne pomalšie ako rýchlosť prúdu https://m.imgur.com/gallery/CIhYAiv mimochodom, to isté platí aj pre správanie sa chodcov na chodníku, či cyklistov na cyklotrase.

Nikto nehovorí že netreba byť ohľaduplný voči cyklistom. Na druhú stranu, reálne k spomaleniu dopravy príde. Niekde medzi Hornými Vlkodlavcami a Zabudnotou Dierou, kade za deň prejde 60 vozidiel sa to dotkne menej, ako napríklad ciest priamo v mestách ako Košice, Bratislava, Žilina atď, alebo na hlavných ťahoch do miest, či medzi mestami, kade prúdia tisíce, či dokonca desať tisíce vozidiel za deň.
24.06.2021 - 09:59:58
10
Ono to nakoniec skonci presne tym zakazom cyklistov na cestach 1. triedy (podporujem, osobne by som na ne dobrovolne neliezol). Zvlast ked su pre kamiony spoplatnene a este sa im tam motaju "saganovci". A aj v mestach sa asi zacnu delit ulice na cyklistom zakazane a povolene. Pretoze jednoducho nemoze mat kazdy vsetko.
24.06.2021 - 10:21:56
02
cokupit dalsi z rady "ja viem vsetko lepsie ako ostatni a statistiky" - to, ze mozno v tvojom okoli su cesty prvej triedy "obiditelne" neznamena, ze to je tak uplne vsade - skus si pozriet napriklad okolie Velkeho Krtisa a pod - kde je jedna cesta prvej triedy (nie extra vytazena, lebo je v katastrofalnom stave) a nic ine. Takze taketo pausalne vyjadrenia su fakt odveci. Rovnako by sme sa mohli bavit, ze preco jazdia kamiony po cestach 1. triedy ked ide paralelne dialnica a podobne...
V mestach je to presne naopak - idealne maju byt okolo mesta obchvaty a v samotnych mestach treba preferovat pesich, cyklistov, verejnu dopravu a co najviac vytlacit pretekarov a kamiony...
24.06.2021 - 10:53:37
04
cokupit napísal:
Ono to nakoniec skonci presne tym zakazom cyklistov na cestach 1. triedy (podporujem, osobne by som na ne dobrovolne neliezol).

Toto mi pride vysoko nepravdepodobne, nakolko na mnohych miestach neexistuje k cestam 1. triedy absolutne ziadna alternativa. Existuju obce, z ktorych sa inak nez cestou 1. triedy neda dostat. Z hlavy mi napada napr. obec Kozelnik, ale teda aj ten nestastny Harmanec nema alternativu, nie? Neviem, ci je tam nejaka paralelna cesta v doline, ale pri spominanom Kozelniku urcite ina cesta nie je.
Rovnako su spojenia obci, ktore sa nedaju prejst bez toho, aby siel cyklista po ceste 1. triedy, z mojho blizkeho okolia napr. Zohor -> Lozorno prip. Plavecky Stvrtok -> Lozorno, kde je potrebne prejst po kilometrovom useku cesty 1. triedy a ziadna ina alternativa neexistuje, je totiz potrebne prejst ponad dialnicu.

A ci to je riesenie, to tiez neviem, lebo najma teda riesenie coho? Kolko tych cyklistov je, ktori po cestach I. triedy chodia/potrebuju chodit? Mam za to, ze skutocne minimum. Takze mne pride, ze to riesi problem, ktory je v celej tejto diskusii len velmi marginalny.
24.06.2021 - 10:54:56
04
Napodobne Kysucke nove Mesto - Kysucky Lieskovec , jedina alternativa je ist po tankodrome povedla zeleznice. Co nieje pre kazdy bicykel.
24.06.2021 - 11:21:17
00
Zoberte takú cestu NR- PE kde je viac ako 50% vozovky vedená cez obce, jediný obchvat je v TO. Pod horu kamiony nesmú. Nie je absolutne možné aby tam bol zákaz cyklistov. To zakážeme volný pohyb po obci? Nie je lepšie riešenie postaviť dialnicu alebo rýchlostnu cestu mimo obcí? Kamiony patria predovšetkým na dialnice. A ked majú jazdiť na bežných cestách tak musia dodržovať predpisy.
24.06.2021 - 12:25:06
03
Muso napísal:
@Kenai: dokopy je na SK 2800, osobne si nemyslim, ze existuje ani 100 podobnych pripadov ako je Vojka (obec odizolovana na ostrove s debilnym spojenim zo vsetkych stran.

Vsetko co pises dava zmysel - problem je v tom, ze presne o tom istom tu piseme uplne vsetci - len sa zjavne lisime v zaveroch, co z toho plynu... To, ze je doprava velmi zlozity probelm je absolutne zjavne - akurat ja osobne si nemyslim, ze problemom "pomalosti" dopravy su cyklisti. Sam pises, ze v sucasnej situacii sa od vas do BA dostanes horko tazko za vyse hodinu (rovnako to trva z PN vlakom a je to ovela dalej) - cize infrastruktura zjavne nefunguje a nie je to o tom, ze kazde rano su zapchy sposobene cyklistami.. to predpokladam uznas.
Takisto si nemyslim, ze je mozne danu situaciu riesit dlhodobo nejakymi velkymi stavbami, aj keby vam do Vojky zaviedli dialnicu (co asi uznas nie je uplne realne) tak by sa to cele casom aj tak zasekalo novymi a novymi autami a navyse BA by tiez nebola schopna tolko aut akceptovat... Cize jedina moznost je nejakym sposobom dostat ludi z IAD do verejnej dopravy - ci uz to budu vlaky, autobusy, bicykle.
a v celej tejto diskusii ide presne o toto - mozme mat na vsetko svoj nazor - ale pokial sa motoristi a cyklisti nenaucia spolu fungovat, tak to nikam nebude viest - a ten 1,5 metrovy odstup je jedna z moznosti ako sa niekam posunut - a nema vyznam riesit extremy na ooch stranach (ci uz blbcov na bicykli ktorym patri svet, alebo opacny extrem v autach/dodavkach/...). Pokial sa na beznych cestach (a nemusime sa bavit o cestach 1. triedy) nebudu cyklisti citit bezpecne, tak na tych bicykloch jazdit nebudu (a nepotrebujem pocut priklad niekoho co dochadza 40km - existuje X dalsich co dochadza menej ako 20km a dochadzkovy cas je porovnately s verejnou dopravou)

Takze je sice pekne robit nejaku vecnu kritiku, aby sa tie veci mohli posunut a pripadne poopravit - nieco na sposob toho zakona v CR, kde pre nizsie rychlosti je ten povinny odstup mensi - ale hladat nerealne priklady a poukazovat na to, ze je to cele zle nikomu nepomoze...


Dakujem za rozumny prispevok.
Mojich par poslednych prispevkov reagovalo na vyjadetnie Jaroh ze snahou nie je zlepsit dopravnu situaciu, ale znechutit ludom jazdenie autom. Pravdu povediac uz roky pod zamienkou bezpecnosti sa o to sanzia asi uplne vsetci nie len cyklisti. Ked uz piseme o Vojke, hlavny problem obce nie je ze je na ostrove, ale kombinacia monhych faktorov. Individualne dochadzaniebolo este pre 8 rokmi uplne bez problemu. Ked som tu staval dom tak som po robote v ba isiel este na otocku na stavbu a az potom domov. Otocil som Petrazla, Vojka nad Dunajom, Karlovka za 60 min. Od vtedy pribudol semoafor v Rusovciach, vacsia kompa ktora viedla len k tomu ze z Pertzalky do Luznej sa jazdi cez Vojku, nejaky psychopat oblepil vsetko co sa oblepit dalo reflexkami popri ceste, cize uz sa neda spolahnut ze rozonas zver podla odrazu oci. A na zaver tomu vsetkemu tu zacali merat rychlost. Co viedlo ktomu ze plynula jazda 130 sa zmenila na jazdu 60-70 s neustalym strachom, ze sa zrazis s niekym kto predbieha lebo vzdy sa najde niekto kto ide predpisovo a niekto kto ide 130, lebo na to ta cesa v pohde dimenzovana je. Od vtedy narastol pocet nehod, pocet cyklistov jazdiacich po ceste (aj ked maju cyklotrasu 20m vedla paralenu s cestou). Cize ano cyklisti ten problem nevyvolali, len dopomohli.
Co sa tyka SAD a MHD tak to je o tom, ze nie je zaujem lebo nikto nepojde do ba 3 hod. A ked ze nie ze zaujem, nikto neposilni spoje aj tak ten autobus chodi s 2-3 ludmi v nutri (dochodci bez vedicaku). Hovorit o hromadnej doprave v case pandemie ako o rieseni je znacne trufale. Ak sa nahodou aj podari tuto pandemiu zazehnat pridu dalsie a ovlea horsie. Ludi do buducnosti treba drzart co najdalej od sebsa nie tlacit do hromadnej dopravy. Radsej by sa malo lobovat za pracu z domu u profesii u ktorych to mozne je. Inym slovom, chcme obmedzit IAD super, dajte ludom inu lepsi moznost. Bud sa postarajte aby nemuseli jazdit vobec alebo ich pozitivne motivujte. Restrikcie nikam nevedu.

PS: Z mojho osobneho pozorvoania kazde 3 auto iduce z BA do Vojky je dodvaka. Malo kto jazdi sam, lebo vozia deti alebo cela rodinma ide spolu. Dokonca sa susedi bezne vozia spolu jednym autom alebo sa vzdy hlada kto ide do ba aby niekoho zviezol. 100km denne si na PHM moze dovolit malo kto, tak sa to riesi ako sa da. Iste je, ze ziadne 1.5m pravidlo , vacsie pokuty, castejsie meranie, alebo technicka kontrola kazdeho pol roka situaciu nezlepsi.
24.06.2021 - 16:15:45
00
Ach jaj. Take ze miestne prisposobene dopravne znacenie a dodatkove tabule nepozname? Aj na pesiu zonu sa auto, ktore tam musi ist dostane, tak sa nechytajme za slovicka. Madari cyklistov na mnoho ciest nepustia, ale u nas sa neda, lebo Velky Krtis. Toto uz nie je o konstruktivnom hladani rieseni, ale fanatizme.
24.06.2021 - 18:47:40
01
Ty si pisal, ze suhlasis so zakazom pre cyklistov na cesty prvej triedy a my sme fanatici? Dobre vediet... Samozrejme, ze v miestnych podmienkach kde neexistuje ina cesta pre tranzitnu dopravu a zaroven existuju moznosti presunu po cestach nizsej triedy, lokalne zakazat vjazd nemotorovym vozidlam problem nie je..ved na to existuju cesty pre motorove vozidla a aj znacky..takze tam problem nie je, Neviem kde si nadobudol pocit, ze s tym ma niekto problem...
24.06.2021 - 19:47:29
01
https://www.strava.com/segments/20162425
8309 priestupcov a co voslo do zakazu vjazdu cyklistom a 4048 cyklistov tam prekrocilo povolenu rychlost. Pozehnane z nich ju prekrocilo o viac ako 20km /hod v obci. A to su data len v jednom smere.

Cize taky je problem so znackami zakaz vjazdu a obmedzenou rychlostou pre cyklisotv.
Celkom by ma zaujimalo ci by to urobili aj v milovanom AT.
25.06.2021 - 00:15:14
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up