netvrdím, že som tadiaľ nikdy nešiel, ale ten segment chytíš aj keď ideš po cyklochodníku... a prví na segmente sú z pretekov V4
25.06.2021 - 00:23:24
00
Hej chytis, ale podla mapky pekne vidis, kto isiel vrchom a kto nie. Tiez pochybujem, ze to niekto valali viac ako 30 po vrchu cez ten tankodrom.

https://www.strava.com/segments/20162425/local-legend
Dusan Vlach
Most segment efforts in the last 90 days
Total Efforts 41

To by uz asi mal dostat nejaku cenu :rofl:
25.06.2021 - 00:28:13
00
Kde je ten zly povrch?
Tu?

Prílohy:

Screenshot_2021-06-25-07-57-56-993_com.strava.jpg
Screenshot_2021-06-25-07-57-56-993_com.strava.jpg 218.35 KiB thumb_up0thumb_down

25.06.2021 - 07:58:26
00
Treba si uvedomiť, že každá skupina má svoju má svoji predstavu o doprave
1) cyklisti - cyklistika a cyklistická doprava nás zachráni, autá sú zlé. Keby to tak bolo, tak napríklad Tokyo a 100km spádová oblasť okolo (áno, sú tam ľudia, čo žijú 100km od Tokia a každý deň tak cestujú do roboty, lebo ceny bývania v Tokiu sú šialené) tak železnice + metro prepravia za 24 hodín 100 miliónov pasažierov. Pre predstavu, Slovenské železnice sa chválili, že za rok prepravili 55 miliónov pasažierov. Keby boli bicykle tak super, tak v Tokiu sa jazdí na nich prevažne. V Londýne, podľa TFL, autobusy prepravia 6,5 milióna pasažierov, metro využíva len 5 miliónov pasažierov za 24 hodín. Potom tam sú ešte mestské vlaky, DLR atď.
2) ľudia jazdiaci verejnou dopravou - len tá jediná je správna, autá sú fuj. Nie je to celkom tak, keďže vždy sa nájde časť verejnosti, ktorej potreby proste nedokáže verejná hromadná doprava naplniť. Je pekné, že niekto povie, že môj otec chodil celý život vlakom z PN do BA, super, neberiem. Ale má tam dobré spojenie. Kamoš z BA sa odsťahovať do Mad (dedinka vedľa Dunajskej Stredy), lebo lacné domy a bude dochádzať do BA vlakom/busom. Ráno to celkom ide, o 6tej odchádza z Madu, okolo 7:30 je v BA. Horšie to je po obede, ak chce stihnúť posledný bus do Madu, musí chytiť vlak o 17tej z BA. Ak nie, zo stanice k nemu to je niečo cez 7km. Na pešo ďaleko, bikom sa dá, ale to by musel ísť ráno tam bikom, takže ostáva taxi. Nemôže ísť v BA na pivo po robote, žiadne dlhé nákupy, žiadne kino, fitko, je limitovaný. A podobných prípadov sú tisíce. Že v tom jednom čase áno, všetko ide, ale akonáhle človek chce ísť trocha mimo času je problém.
3) ľudia používajúci IAD - veľká časť ľudí si nemyslí, že to je najlepší spôsob dopravy. Keby mali iné možnosti, tak ich využijú, ale proste nie vždy sa to dá. Samozrejme je tu aj časť ľudí, ktorá proste auto je najlepšie a verejná doprava je pre socky a nikdy do nej nepresadnem.

Realita je taká, že mala by byť preferovaná verejná hromadná doprava, na druhú stranu nie všade a nie každému môže vyhovovať a je zbytočne, aby sa nám hore-dole vozili prázdne autobusy (musí fungovať nejaká ekonomika a udržateľnosť). Cyklistika je super, ale keď väčšina dochádzajúcich nie je ochotná jazdiť viac ako 10km na 1 cestu, treba to brať ako fakt. Rozvoj e-bikov to možno predĺži o pár km, ale stále značná časť cyklistov odmietne jazdiť celoročne a za každého počasia. Otcov kolega chodí za každého počasia (okrem snehu a ľadu) na biku z Báču do BA (nejak 30km), baví ho to. Ale to je extrém, pre značnú časť ľudí to je neprijateľné. Preto treba pre každú spádovú oblasť vhodne namixovať dopravu. Treba si uvedomiť, že čas je najvzácnejšia komodita. Keď má byť človek 8 hodín v robote a 2 hodiny cestovať a 8 hodín spať, tak z 24 hodín mu na iné aktivity ostáva 6 hodín, z toho ešte treba ukrojiť tak 1-2 hodiny denne na raňajky, večeru, nejaký nákup, hygienu atď. Čo v momente, keď sa ten čas natiahne z 2 hodín cestovania na 4 hodiny? Prúser je na svete, človeku ostane tých 4-5 hodín voľného času tak 2-3 hodiny. Zo svojou rodinou potom strávi prakticky menej času ako s človekom a ktorým cestuje vlakom. Ak sa to tak natiahne, tak človek večer príde unavený na smrť. Chce ísť na bike? Do fitka? Nechce/nemôže, proste málo času a energie. Nakoniec človek zistí, že síce spí každú noc doma, ale reálne svoje deti nemusí vidieť od pondelka do piatku a vidí ich len cez týždeň. Ako chápem cyklistov, že tak nech si počká... Na druhú stranu, zvyšok prečo by mal čakať? Lebo niekto má čas? Tak keď ho má, prosím, ale ja ho nemám.

V tomto kontexte aj súčasná situácia s homeoffice. Časť ľudí došla s tým, že chcú od zamestnávateľa preplatiť zvýšené náklady na život. Ďalšia časť sa začala hádať (zamestnanci aj zamestnávatelia) že predsa nemusia cestovať do roboty, tak ušetria. Jeden pán tam napísal na Pracujúcej chudobe, že on vďaka tomu zrušil nájom v BA a nemusí cestovať a ušetrí tak skoro 400€ mesačne. Čo je isto super. Je to síce správny argument, ale zamestnávateľ mu neplatí za cestu do roboty. Ja čo chodím bikom do roboty som neušetril nič, kamoška to má 5 minút pešo do roboty, tiež nič neušetril. Zamestnávateľovi je predsa jedno, či bývam 3m od kancelárie, alebo každé ráno priletím z Londýna do roboty. Potom tam padol ďalší nápad na toho pána, že ak teda ušetrí 400€, tak zamestnávateľ by mu mal o tie peniaze potom znížiť plat. To už vehementne protestoval. A s dopravnou je to podobné...
25.06.2021 - 10:00:06
01
scarinko napísal:
Kde je ten zly povrch?
Tu?


Nie, tu:
https://ridewithgps.com/routes/36549541
25.06.2021 - 12:47:50
00
Urob tam segment, chcem vediet ako rychlo som tam siel ale nepamatam si ze by tam bolo nieco zle na tej ceste.
25.06.2021 - 19:59:10
00
Ved si to dohladaj, v tvojich jazdach prispadne segment si tam mozes urobit aj sam. Ked som sa raz ponahlal, mal som tam priemer 30,2 ale to som isiel viac po trave mimo asfalt ako po tej asfaltke. Je to proste povytlacane od korenov. Inak ten segment je tak blizko hlavnej cesty zeto dost casto chyta. Cize kludne pozri tvoj cas na tom zakaze a ak si isiel vrchom asi tam budes.
25.06.2021 - 21:36:05
00
Nie som doma ale potom pozriem. nic take si tam nepamatam
25.06.2021 - 21:39:08
00
Je to od bufetu Obratka vlavo po cyklocesticke vs ceste az po najazd na most/VD. Dalsi dlhsi segnent sa vola Divoka voda trail apodla Strava ide po tej ceste so zakazom ale aj ked ides vrchom po cylloceste, zapise ta tam. Mozem potvrdit, nikdy som nesiel v tom zakaze a vsetky Strava výjazdy mam tade...
25.06.2021 - 22:16:34
00
Jaj toto, ja som myslel ze to uz je pri gabcikove.
25.06.2021 - 22:46:20
00
Kenai napísal:
Mojich par poslednych prispevkov reagovalo na vyjadetnie Jaroh ze snahou nie je zlepsit dopravnu situaciu, ale znechutit ludom jazdenie autom.


Takmer správne, len trochu poopravím: "... znechutiť ľuďom jazdenie autom a tým zlepšiť dopravnú situáciu". To je zhruba znenie pre prvoplánových ľudí, medzi ktorých na základe tebou napísaného radím teba.
Samozrejme totiž, že mojim cieľom je zlepšiť dopravnú situáciu. Len máme rozdielny názor na to, čo znamená "zlepšiť dopravnú situáciu".

No a tak pre ľudí, ktorí sa zamýšľajú aj trochu inak ako len o sebe, by som to formuloval inak: "... vytvoriť podmienky aj pre iné módy dopravy, aby sme ľuďom umožnili jazdiť nie vždy a všade len autom". Ale nenádejám sa, že by si tomu porozumel.

:-)
27.06.2021 - 06:51:50
01
Jaroh napísal:
"... znechutiť ľuďom jazdenie autom a tým zlepšiť dopravnú situáciu".

"... vytvoriť podmienky aj pre iné módy dopravy, aby sme ľuďom umožnili jazdiť nie vždy a všade len autom"


Ktorá filozofia sa presadí, sa dá vidieť podľa postupnosti a zvolených prostriedkov.

Civilizovaný postup znamená, že sa vybuduje infraštruktúra – strážené záchytné parkoviská pri posilnených linkách kvalitnej a spoľahlivej verejnej dopravy, vrátane zlepšenia a zhustenia liniek v metropolitných oblastiach. Do toho patrí aj posilnenie prepravnej kapacity bicyklov a pod.

Utláčateľský a choromyseľný prístup je nič z toho poriadne neurobiť, ale začať tým, že sa najprv strpčuje život obyvateľom v autách – drakonické zvyšovanie cien parkovného, znižovanie rýchlosti na miestach, kde to nedáva nijaký zmysel, atď.

Treba totiž dodať, že jazdenie do mesta nie je pre obyvateľstvo záľuba, ale riešením. Človek predsa nie je úplný hlupák, aj keď môže nejaký čas používať svoje zvyky zo zotrvačnosti, nakoniec príde na to, čo mu najlepšie vyhovuje za daných okolností. Príklad – my, čo dochádzame do Bratislavy od Dunajskej Stredy, sme sa naučili jazdiť vlakom, ale parkovanie pri zastávkach bola katastrofa, až po rozhorčených reakciách sa tie parkoviská začali budovať. V špičke sa už s bicyklom veľmi zle nastupovalo a vlaky začínali byť tak nabité, že to už bolo nedôstojné, to ešte nehovorím o pravidelnom meškaní ranných spojov.

Skutočne osvietená politika je o budovaní náhradných príležitostí, opačný prístup je skôr postavený na tradíciách utláčateľských režimov.
27.06.2021 - 11:29:00
10
Pali65, máš super teoretické úvahy, ale prax je o ničom úplne inom. Napríklad "infraštruktúra – strážené záchytné parkoviská pri posilnených linkách kvalitnej a spoľahlivej verejnej dopravy, vrátane zlepšenia a zhustenia liniek v metropolitných oblastiach" - len naštarovanie takéhoto procesu na systémovej úrovni by trvalo odhadom 5-10 rokov a dosiahnutie nejakého uspokojivého stavu tak 25-30 rokov.
Kľudne si snívaj ďalej, teraz ale potrebujeme nejaké rýchle riešenia.

Inak, zaujímavou sondou do tvojej duše je obrana obyvateľov v autách - že "strpčovanie životu obyvateľom v autách". :-) Je nejaký dôvod, prečo by sme obyvateľom v autách mali strpčovať život menej ako obyvateľom mimo áut, vrátane tých, ktorým tí obyvatelia v autách strpčujú život? Obyvatelia v autách sú nejaké privilegované chránené druhy?

"Jazdenie do mesta", what ever it means, je iba podmnožinou používania auta, netuším, prečo si si vybral práve tú.

Haha, že "utláčateľské režimy"... To znamená, že keď budeme obmedzovať používanie auta, to je "utláčateľský režim"? Môj ty kvet...
27.06.2021 - 11:47:21
02
Jaroh mohli by sme ich premenovať na "obyvateľov v suburbánnych oblastiach". Kúpili si tam bývanie v rámci svojich možností (nemali na cenu bytu v meste, chceli záhradku, bývať na vidieku, atď.), pracujú v meste, chodia im tam deti do školy a na krúžky a potrebujú sa prepravovať. To nie je o chránenom druhu, to je o tom, že oni pracujú, platia dane a vyberajú si dopravu, ktorá najlepšie vyhovuje ich životnej situácii.

Každopádne si nepredstavujem "rýchle riešenia", ktoré sú postavené na útlaku tejto vskutku veľkej skupiny produktívneho obyvateľstva, ktorej potreby si sa rozhodol nielenže ignorovať, ale ich priam ostrakizuješ.

Poznám celý rad ľudí, ktorí rozmýšľajú v šablóne: "Hajzel za volantom si apriori zaslúži trest." Takto sa politika nerobí. Pointa je v poskytnutí alternatívy, ktorá nemôže byť postavená na tom, že budeme drviť skupinu ľudí, lebo momentálne je to v istých kruhoch cool. Niečo mi to bolestne pripomína.

Pre mňa nie je bariérou, že prestavba systému dopravy bude nejaký čas trvať, všetko niekedy začalo nejakou ideou, možno by stačilo pozrieť sa, ako si to dopravní inžinieri predstavovali v roku 1970...
Poďme začať, krok za krokom.

Prílohy:

rozvoj_bratislava_1970.jpg
rozvoj_bratislava_1970.jpg 174.56 KiB thumb_up0thumb_down

27.06.2021 - 12:07:32
10
Pali65 pozri, takto sa nedá diskutovať, keď oponentovi vkladáš do úst niečo, čo nepovedal. Neignorujem potreby, nemyslím si o vodičoch, že sú hajzli, nekonám podľa toho, čo je cool. Takto sa nedá viesť diskusia.

Veľmi dobre viem, že sa bez áut nezaobídeme ešte desiatky rokov. Volám po ich regulácii v čase, priesore a množstve, nie po ich eliminácii. Autá regulujeme už desiatky rokov a je naivné si myslieť, dnešný stav je status quo. Nie je. Budú regulované stále viac a viac.

Pre teba dlhodobosť riešení nie je bariérou, ale pre naše životné prostredie a pre veľkú masu ľudí to bariérou je.
27.06.2021 - 12:19:43
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up