Miloš veď práve tu sme pri koreni veci, keď poštuduješ zistíš, že predsa len veci sú trochu inak a aj plug in hybridy majú pre mnoho ľudí zmysel, hlavne ekonomický, to nepopieram…
Full hybrid predstavuje v prípade
batérie a elektromotoru uzavretý systém, do ktorého majiteľ nevstupuje. Akumulátor sa teda dobíja výhradne iba prostredníctvom rekuperácie alebo z generátora elektrickej energie, na ktorého pohon slúži časť výkonu spaľovacieho motora. To si ale vyžaduje o čosi vyššiu spotrebu, ako je to v prípade Plug-in systémov. Čiže inými slovami benzínom dobíjaš
baterku za ceny vyššej spotreby?.
Je to o osobných preferenciách a aj spôsobe akým je auto využívané. Do mesta má čistá elektrika v menších autách zmysel. Pri dlhých trasách a neobmedzovaní sa ( neustále myslenie kedy kde a za ako dlho dobijem) už čistá elektrika je na zváženie.
Ja nabíjam v koncových bodoch trasy (doma - firma). Ak by došlo k hraničnej situácii, urobím to, čo full hybrid, dobijem v športovom režime jazdy baterku ak treba, na čo sú ideálne dlhšie trasy (diaľnice), k tomu však u mňa prakticky nedochádza. Nabijem aj pri hociktorej väčšej Bille počas nákupu, aj tak tam auto stojí?.
Za cca 14 mesiacov prevádzky vyhadzuje štatistika distribúcie pohonu zhruba 27,5 percenta prejdených km na čistú elektriku, zvyšok je jazda v režime sport (dobíja sa baterka) resp adaptive (ide sa na elektriku, a v prípade akcelerácie nad určité ptáčky sa automaticky zapája motor) . Kombinovaná spotreba je 6,7 litra čo síce nie je u mňa podstatné, ale poteší, keď si uvedomíme hmotnosť auta cez dve tony a
výkon 400 koní. Bonus je skrátená odpisová doba (len dva roky) a pomerne značne nižšie sadzby poistného.
Koľko ľudí, toľko názorov, dôležité je, že si môžeme vybrať. ?