Ja som si vsimol aj taky efekt, ze ked idem v aute a dobieham cyklistu (za mnou dalsie auta), tak ked ho obidem vyrazne cez protismer, tak aj ti za mnou ho obchadzaju s väcsim odstupom. Mozno predpokladaju, ze ked ho obchadzam s tak vyraznym odstupom, tak ze sa mota zo strany na stranu a aj oni teda automaticky nechavaju väcsi odstup. Ked cyklistu obidem s normalnym / primeranym odstupom, tak ti za mnou ho castejsie obchadzaju tesnejsie. Takze aj takto sa da vplyvat na ostatnych vodicov (aspon na tu normalnu väcsinu).
Z pohladu cyklistu som si vsimol, ze to velmi zavisi od toho, ci dal prvy smerovku. Casto sa mi stalo, ze prvy mal dostatocny odstup, druhy mensi, treti este mensi a posledny ma lizol. Podla mna hlavne pre to, ze dalsi v kolone ani netusili, ze tam cyklista bude a ked ides nalepeny, tak nie je priestor na reakciu