Pravidlá UCI pre cestné preteky, článok 2.6.032 Finishing deadline
The finishing deadline shal be set in the specific regulations for each race in accordance with the characteristics of stage.
In exceptional cases only, unpredictable and of force majeure, the commissaires panel may extend the finishing time limits after consultation with the organiser.
Pri týchto dedinských krčmových rečiach o TdF, ktoré tu väčšinou vedú ľudia, ktorí zistili, že existujú preteky na ceste a TdF až keď začal vyhrávať Sagan a čo sú v prípade potreby kovaní epidemiológovia a infektológovia, bol jediný správny príspevok od
ennio.
Nie je v záujme organizátora vylúčiť polovicu balíka počas prvého týždňa pretekov. Nie je to ani v záujme teamov, pretože by sa ich pretekári neobjavovali na obrazovkách a ich sponzori by neboli ukojení... Nie je to ani v záujme nás fanúšikov a divákov, pretože čo by to boli za preteky, keby sa na štart postavilo 80 pretekárov. Žiadne úniky, manifestačná jazda až do posledného stúpania a desím sa toho, že v utorok by šprintovali o prvé miesto dva-traja päťdesiat kilový vrchári. To už radšej budem pozerať na preteky žien....
Tú svoju citáciu z pravidiel si IMHO "trochu" vytrhol z kontextu a uviedol ju neúplnú. To čo si uviedol je výklad časového limitu, ktorý môže nastať v nepredvídateľných situáciách. Inak platí nasledovné (pozri môj odkaz vyššie):
Všetko závisí od času víťaza. Časový limit je potom určitý zlomok z tohto času, vyjadruje sa v percentách. Nie každá etapa má rovnaký časový limit. Ťažšie horské etapy ponúkajú všeobecne väčší časový limit ako rýchle rovinaté trasy. Zároveň pri rovnakých typoch etáp sa časový limit môže zmeniť na základe priemernej rýchlosti víťaza.
Časový limit na Tour de France je počítaný ako čas víťaza etapy plus následný podiel jeho času:
Rovinaté etapy (koeficient 1)
4%, ak je priemerná rýchlosť víťaza menšia alebo rovná 36 km/h;
5% medzi 36 km/h a 38 km/h;
6% medzi 38 km/h a 40 km/h;
7% medzi 40 km/h a 42 km/h;
8% medzi 42 km/h a 44 km/h;
9% medzi 44 km/h a 46 km/h;
10% medzi 46 km h a 48 km/h;
11% medzi 48 km h a 50 km/h;
12% nad 50 km/h.
Zvlnené etapy (koeficient 2)
6%, ak je priemerná rýchlosť víťaza menšia alebo rovná 35 km/h;
7% medzi 35 km/h a 36 km/h;
8% medzi 36 km/h a 37 km/h;
9% medzi 37 km/h a 38 km/h;
10% medzi 38 km/h a 39 km/h;
11% medzi 39 km/h a 40 km/h;
12% medzi 40 km/h a 41 km/h;
13% medzi 41 km/h a 42 km/h;
14% medzi 42 km/h a 43 km/h;
15% medzi 43 km/h a 44 km/h;
16% medzi 44 km/h a 45 km/h;
17% medzi 45 km/h a 46 km/h;
18% nad 46 km/h.
Kopcovité etapy (koeficient 3)
10%, ak je priemerná rýchlosť víťaza menšia alebo rovná 35 km h;
11% medzi 35 km/h a 36 km/ h;
12% medzi 36 km/h a 37 km/h;
13% medzi 37 km/h a 38 km/h;
14% medzi 38 km/h a 39 km/h;
15% medzi 39 km/h a 40 km/h;
16% medzi 40 km/h a 41 km/h;
17% medzi 41 km/h a 42 km/h;
18% medzi 42 km/h a 43 km/h;
19% medzi 43 km/h a 44 km/h;
20% nad 44 km/h.
Horské etapy (koeficient 4)
10%, ak je priemerná rýchlosť menšia alebo rovná 35 km/h;
11% medzi 35 km/h a 36 km/h;
12% medzi 36 km/h a 37 km/h;
13% medzi 37 km/h a 38 km/h;
14% medzi 38 km/h a 39 km/h;
15% medzi 39 km/h a 40 km/h;
16% medzi 40 km/h a 41 km/h;
17% medzi 41 km/h a 42 km/h;
18% medzi 42 km/h a 43 km/h;
19% medzi 43 km/h a 44 km/h;
20% nad 44 km/h.
Krátke náročné etapy, menej ako 128 km (koeficient 5)
10%, ak je priemerná rýchlosť menšia alebo rovná 29 km/h;
11% medzi 29 km/h a 30 km/h;
12% medzi 30 km/h a 31 km/h;
13% medzi 31 km/h a 32 km/h;
14% medzi 32 km/h a 33 km/h;
15% medzi 33 km/h a 34 km/h;
16% medzi 34 km/h a 35 km/h;
17% medzi 35 km/h a 36 km/h;
18% nad 36 km/h.
Individuálna časovka (koeficient 6)
25% z času víťaza pri každej rýchlosti