Ak si myslis ze je na tom len nieco pravdy tak si to mozes relativne lahko overit a presvedcit sa sam. Najdi si nejaky vyslap a skus si ho najskor so sedlom uplne vzadu a potom so sedlom uplne vpredu (normalne posuvas lyziny v zamku sedlovky). V podstate podobnu zmenu kazdy robi vo vyslapoch instinktivne tym ze sa posunie blizsie k spicke sedla. A skusit si mozes i to ako sa bude spravat
bike len pri zmene hlavoveho a to tak ze das jeden vyslap normalne a v druhom otocis vidlicu tak aby smerovala dozadu cim spravis akoby strmsi uhol (posunies
koleso viac k sebe pri rovnakej dlzke vidlice).
Ono tym chipom u teba sa meni uhol predneho trojuholnika voci zemi takze tam sa meni viac veci a kazda ma nejaky vplyv na jazdu a pocit z nej. Ked polozis stred nizsie tak ziskas polozenejsi uhol hlavy i sedlovej trubky. So stredom nizsie je opat bike viac stabilnejsi, ma nizsie tazisko a ty si akoby viac v rame medzi kolesami. Meni sa i reach lebo stred posuvas nizsie po kruznici so stredom niekde pri hlavovej trubke a ten ma zase vplyv hlavne ked stojis v pedaloch, bud ked zjazdujes ale pri tej zmene si to vsimnes skor pri sprintoch v stoji. Nie vsetky tieto parametre sa ti ale otocenim chipu menia z xc k viac zjazdovejsej geometrii a naopak, napr ten reach sa ti polozenim vidlice skrati. Preto treba pozerat na geometriu ako celok so vsetkymi parametrami, nieco sa ti zmensi, nieco naopak zvacsi, vsetko ma nejaky vplyv na jazdu, nie je to len o uhle vidlice.