Všetko potrebuje údržbu. Namieste je aj vždy kvalita diela. Cemento-betónové diaľnice, resp. cesty majú oveľa lepšiu výdrž ako asfaltové, keď sa kvalitne spravia (aj základy) ako klasické asfaltové. Na druhú stranu, majú drsnejší povrch, čo nemusí všetkým vyhovovať. Asfalt je tvárnejší a nepraská tak ako betón. Ale zase pri oboch treba kontroly a vždy pred zimou zaliať praskliny, vytrhať burinu, čo tam začína rásť atď. Ako všetko, chce to čas, peniaze a energiu. Žiaľ na Slovensku sa priebežná údržba nerieši, nechá sa to spadnúť až do havarijného stavu a potom sa plače, že oprava je drahá.

Ďalšia vec, veľmi sa o tom nevie, ale aj na Slovensku je inštitút verejnoprospešných prác, ktoré môže súd nariadiť ako alternatívny trest. Ale využíva sa minimálne. Teda lacná pracovná sila by sa dala nájsť, nemusíme hneď všetkých tlačiť do basy a ešte na nich platiť.

Vždy sa nájdu nespokojný ľudia, môže to byť širšie, väčšie, viac vykosené, vyliate betónom atď... Dôležité je nájsť vhodný kompromis, čo pri Slovenskej spoločnosti je veľakrát ťažké.
12.07.2021 - 16:40:05
02
ak je zima, bude zatvorené :D
12.07.2021 - 17:44:57
04
Ak bé zima, nebé otvorené. Ak nebé zima, bé otvorené. Opakujem - ak bé, tak nebé, ak nebé, tak bé.
12.07.2021 - 18:23:35
00
Na najazde na most Apollo z mesta do drahy tiez trcia stromy, co este viac zuzuje uz aj tak dost uzku cestu v zakrute. A brani vo viditelnosti na dostatocnu vzdialenost. Zislo by sa aspon zostrihat konare trciace do drahy, ked uz nie uplne odstranit stromky, ktore tam rastu, co by zase bola skoda. Odstranenie stromkov by trochu zvysilo viditelnost do dialky aj ked ani zdaleka nie dostatocne.
13.07.2021 - 09:54:26
02
Typicka slovenska cyklotrasa. Konci nikde, zacina nikde ...
No choj nimi

Prílohy:

20210713_164427.jpg
20210713_164427.jpg 979.27 KiB thumb_up3thumb_down

13.07.2021 - 17:08:23
05
Toto som tiež nikdy nepochopil. Ked som išiel prvýkrát z Petržalky na DK. A išiel som po tej cyklotrase a zrazu schody a koniec. Nornalne som zastavil a začal som sa smiať na plné pecky 😁😁
13.07.2021 - 17:27:48
00
sorry za off.

Prílohy:

21219098_2eb64b717438225ba284ab643444dc03_x.jpg
21219098_2eb64b717438225ba284ab643444dc03_x.jpg 387.48 KiB thumb_up0thumb_down

13.07.2021 - 17:49:45
02
cesta do reštaurácie a cesta z reštaurácie :rofl: :rofl: :rofl:
13.07.2021 - 17:53:04
03
Vzdy chodim cez dubravku inakade ale dnes reku skusim cyklotrasu ... normalne som asi 5 minut hladal pokracovanie
13.07.2021 - 18:09:04
01
To HU vyzera na superbezpecnu obrátku ;)
13.07.2021 - 21:38:00
00
lapaloma napísal:
Typicka slovenska cyklotrasa. Konci nikde, zacina nikde ...
No choj nimi


Konkrétne táto cyklotrasa (číslo R11) končí aktuálne v Dúbravke na mieste na fotke a začína pri Moste SNP na Rybnom námestí a je to kombinácia samostatných cyklistických komunikácií, zmiešaného pohybu s chodcami a jazdy v upokojenej zóne. Je tu ešte priestor na zlepšenia (oprava povrchov, výraznejšie prvky na upokojenie dopravy, rozšírenie v niektorých miestach) ale zásadne sa to meniť nebude.

Ďalšie pokračovanie cez Dúbravku je aspoň v základnej forme (zmiešaný pohyb na 6 metrových chodníkoch) možné pomerne jednoducho a lacno spraviť. Zostávajú akurát tieto schody, kde treba dorobiť krátky nový úsek po svahu vpravo. Smutné však je, že toto ukončenie má už zo 20 rokov.
13.07.2021 - 23:00:27
00
misfit napísal:
sorry za off.


Pozrel som si to Maďarsko, je to toto miesto na StreetView. Je to ukončenie segregovanej cyklotrasy medzi dvoma časťami dediny. Oproti stavu z roku 2012, ktorý je zachytený na StreetView, pribudol ešte tento krátky úsek. Cyklista prejde z ľavej strany najskôr cez vozovku a potom sa týmto oblúčikom zaradí do vozovky. Možno trochu zbytočné, ale v technických podmienkach máme takéto riešenie aj na Slovensku.
13.07.2021 - 23:06:26
00
no tak to je obr chobotina, ved ked prechadza cez cestu a daa prednost autam tak sa uz rovno moze zaradit do praveho pruhu a nemusi ist znova mimo cesty a znova za 3m davat dalsiu prednost
13.07.2021 - 23:08:39
00
scarinko napísal:
no tak to je obr chobotina, ved ked prechadza cez cestu a daa prednost autam tak sa uz rovno moze zaradit do praveho pruhu a nemusi ist znova mimo cesty a znova za 3m davat dalsiu prednost

Je to chobotina. Ale niekedy mám pocit z týchto realizácii aby sa minulo zbytočne čo najviac dopravných značiek a kamarátova firma mala odbyt.
14.07.2021 - 08:18:32
02
Tiez si myslim, ze riesene je prehnane. Nevyriesi nic. Urcite boli nejake EU-fondy na cyklotrasu, tak paci sa, máme cyklotrasu.
14.07.2021 - 12:12:06
01
keyboard_arrow_up