Vieš Rumakk...Mne sa tá úvaha čo píšeš veľmi páči. Ale ja ťa sklamem..Nemám vidlu zanorenú vlastnou hmotnosťou 1cm....Priznám sa, že keby mi uberalo 1 cm zo zdvihu, tak by šla na reklamačku....Bola by to sprostosť kupovať vidlu teoretického zdvihu 150mm aby som finálne mal 140mm. Takže môžem ti ju poskytnúť na rozbor, že prečo mi vidla nepadá...ja to vysvetliť neviem. A áno..ona zostane zanorená po nafúkaní, ale pri spomínanom trhnutí zasyčí a potom je vo zdvihu ako má byť. Čo písali na pinbike ma nejako extra nezaujíma...možno len dvaja opisujeme rovnakú vec ináč. Skôr si mi nevysvetlil čo je zlé na tej mojej a prečo mi ostáva v plnom zdvihu :) už len nafúkať, netrhať - nechať zanorené a pojazdiť, že či to je lepšie ??
14.07.2021 - 22:22:56
00
branomelis neviem preco povazujes vyjadrenie Rock Shoxu za moju uvahu, z mojej hlavy to nie je, proste je to chovanie 2 rozdielnych shaftov respektive 2 velkosti negatyvnych komor a vyskou umiestnenia ich tesneni voci transfernemu kanaliku na vnutornej strane noh, viac polopate sa to asi neda opisat, je to uvedene v prilozenom linku..... na reklamacke by si s B1 shaftom asi nepochodil, to je ako keby si reklamoval vyssiu spotrebu auta ako je v uvedena TP...
inak necudoval by som sa keby si mal nakoniec C1 shaft, fakt by ma zaujimalo co tam mas...
14.07.2021 - 22:52:35
00
Mám tam B1ku..dokonca ich mám aj v 130ke verzii aj v 140ke..obidve majú presný zdvih. Ale aj na fotkách bicyklov rôznych katalógových s RS PIKE tie vidly majú plný zdvih. Neviem si vysvetliť prečo ináč by som mal ja normálny zdvih...veď daj aj ty fotku ako to má vyzerať. Či ty to máš tak ako tuto chalanisko čo sa pýtal na to prečo to je zanorené ?

Alebo ešte ináč sa skúsim spýtať až tu nedochádza k mylným informáciam...ak mám aktuálny PIKE Ultimate, tak tam je aký Shaft? C1 či B1? Lebo potom asi budem mať C1...čiže potom zanorenie sa týka tých starších verzií B1?
14.07.2021 - 22:59:51
00
Ja mam B1 v Yari 150mm, r.2019 a zanorenu ju mam na cca 7%, teda 1cm a vobec mi to neprekaza, naopak, vyberal som si este aj bumber z negativky a teda ju este o nieco zvacsil.. nerozumiem popravde celkom, preco ludia ocakavaju, ze ked pod ich vahou je sag povedzme 25%, tak pri vahe samotneho bajku, ktory nevazi 0 kg, bude sag 0%..
14.07.2021 - 23:20:49
01
C1 sa do vidlic montoval tusim od roku 2020... ja mam pike ultimate 2021 a prisla s C1 ale dal som tam B1 kvoli piciatocnej citlivosti....
Ono tu B1 mozes trhat ako chces smerom hore, ale aj tak ti ju potiahne smerom dole... aj ked som skusal potiahnut bez vrchnej matice air komory tak pri fukani sa zanorila cca 10mm dovnutra noh.... vlastna skusenost...
A ano zanorenie sa tyka starsich verzii s B1
14.07.2021 - 23:22:43
00
Jáj takto to bude. Tak potom mám už C1, lebo ja som ten PIKE kupoval pred 6 mesiacmi asi. Model 2021. Len to zanorenie som mal jeden čas aj ja, ale pomohlo to vytiahnutie - trhnutie. A aj nový 140mm shaft som si objednal podľa najnovšej verzie, aby som to mal originál. A je pravda, že počiatočná citlivosť sa mi zdá taká oničom, ale pod váhou biku nepadá..tak potom je to asi vysvetlené. Ja mám C1 a to zanorenie je na B1 teda?? Chalan čo sa tu na to pýtal nehovorí o ročníku vidly, tak možno ak trhne sa mu to vyrovná ako mne :)
14.07.2021 - 23:29:36
03
ja som to tusil :D.... ale v poho.... a ano, pociatocna citlivost C1 je ,,onicom´´ ako pises...
chalan ma najskor B1 a s tym zanorenim teda nic nespravi...
14.07.2021 - 23:32:29
00
ja som už minule keď sme sa bavili o tom došiel k takej mystifikácii....Hovorím si , že chalan má tu istú vidlu a jemu padá a mne nie...čo je vo veci???... Ale potom som to hodil za hlavu a neviem či vtedy som prehliadol, alebo sme sa nebavili o tom, že si menil shaft za akoby predošlú verziu B1. ja som PIKE predtým nemal, tak neviem čo bolo a aké boli problémy. Ale aspoň už budeme vedieť čo je vo veci a treba sa nám asi vždy, keď sa toto tu rieši ľudí opýtať aj na model a verziu shaftu....Lebo mne sa to pri prvom servise tiež pri fúkaní prepadlo, ale vytiahol som a odvtedy to drží. :) Ale ako som spomínal, že radšej si to vysvetlime, lebo ja som tiež tušil, že pravda bude inde :)
14.07.2021 - 23:40:04
00
najlepsie by bolo keby kazdy kto ten problem ma odfotil shaft ktory ma vo vidlici a hned budeme vediet kde je pes zakopany....
B1 vlavo, C1 vpravo
ep1.pinkbike.org
14.07.2021 - 23:45:57
01
Najkrajšie na tom je, koľko toho znesie marketing.

DEBONAIR C1 UPGRADE KIT FULL ASSEMBLY

DESCRIPTION
Upgrade your ride. The highly tunable DebonAir air spring is ready for whatever the trail demands. Buttery smooth feel off the top, now optimized to maintain higher ride height and add more confidence on technical terrain.


Presvedčiť ľudí:
1. aby si za vlastné peniaze kúpili upgrade kit,
2. aby tak vyriešili pôvodnú nešťastnú konštrukciu s nedostatkom objemu vzduchu pri doraze vo vonkajších nohách,
3. aby im C1 kit zhoršil citlivosť vidlice oproti B1,
4. a ešte k tomu ich presvedčiť, že vidlica bude "Buttery smooth feel off the top".

Neviem si pomôcť, no Rock Shox až po 5-6 rokoch používania Solo Air systému (dnešnej podoby) prišlo na tento nedostatok a vyriešili to viď vyššie. Pritom vo Fox začali SA používať v 2015-16 a už od začiatku mali tento problém vyriešený. Už len čakám kedy objavia aj v RS semibath FIT-Grip patrónu (podobne ako Charger silne inšpirovaný FIT).
15.07.2021 - 00:01:41
03
Asi mas pravdu lapierre.... aj tak oprasia stary dobry dualAir a budu sa tvarit ze to je brutalna novinka :D
15.07.2021 - 00:13:59
03
branomelis napísal:
Vieš Rumakk...Mne sa tá úvaha čo píšeš veľmi páči. Ale ja ťa sklamem..Nemám vidlu zanorenú vlastnou hmotnosťou 1cm....Priznám sa, že keby mi uberalo 1 cm zo zdvihu, tak by šla na reklamačku....Bola by to sprostosť kupovať vidlu teoretického zdvihu 150mm aby som finálne mal 140mm.


A aký je rozdiel zdvihu medzi tvojou ktorá sa nezanára a kamošovou kt. áno ak máte nastavený rovnaký napr 20% Sag? 🙂

.. problém by to bol vtedy, ak by sa po úplnom odľahčení nevrátila do základu. Ľutujem chalanov z RS ktorým chodia takéto ,,reklamácie” a musia si hrýzť do jazyka ✌️
15.07.2021 - 06:41:52
02
mám 120mm sidu35 s rovnakými vnútornostami z pike a mne sa mič nezanára ....
15.07.2021 - 06:51:52
00
Glance so sagom to nema nic spolocne... mozes si ho dat 10 az 30%... ide o to ze shaft ma inak velku negativnu komoru a vysku tesnenia na hlave voci transfernemu kanaliku.... davam obrazok shaftov kde uz to musi pochopit kazdy ;)
a nie problem nie je ked sa pri odlahceni navrati do zakladu... preco by bol? akoze sa ti vypadnu spodne nohy?:D

www.mtbr.com
15.07.2021 - 07:45:56
20
Vidíš Glance...Tvoja ľútosť ľudí z RS asi nebola vyslyšaná, kdeže sami od seba sa rozhodli vytvoriť upgrade shaftu na C1. Vidla už nepadá, ale stratila citlivosť. Takže teraz zas budú ľudia chcieť okrem toho aj úvodnú citlivosť, tak o rok bude zas ďalšia úprava shaftu pravdepodobne. Ja aby som sa priznal s vidlicami RS nie som úplne nadšený, mám ich len kvôli nízkej cene.
RS SID 2018 - OEM vidlica na starom bicykli - prejav ako guma z teplákov, pocit z jazdy divný, na predpísaných tlakoch využiteľná na 40%, na nízkych tlakoch ako hojdačka
RS SID 2020 120mm ale ešte na 32mm nohách. Prejavy podobné ako predošlý SID, trochu citlivejšia a pri nízkom tlaku menej hojdavá...problém čo tu niekto minule na fóre načrtol - po asi roku slušne vyjazdené púzdra a vidlica má poriadny vakel....v RS to riešia údajne výmenami celých spodných nôh ( pre Glance neplatí - on ľutuje ľudí v RS keď im niekto niečo reklamuje)
RS PIKE 2021 - celkom fajn, ale úvodná citlivosť divná, napriek vybratým všetkým tokenom na plný zdvih by som sa dostal len asi skokom z 5m vysokého dropu, vyladiť tú vidlicu do skalných trailov je prakticky nemožné, resp to ide, ale na druhý deň keď je iná teplota vonku, tak vidlica ide zas citeľne odlišne....

Čiže reklamácie..ale zas Glance aby si tomu rozumel...ja po kúpe niečoho ak sa to výrazne neskazí nikdy nič nereklamujem, lebo na to nemám čas...ja kupujem rovno nové. A po sérii zvláštnych RS vidlíc z ktorých ani jedna ma nenadchla sa veľmi vážne začínam pokukovať po novej FOX 36 Factory GRIP 2...ale tú si niekde predtým odskúšam radšej.
15.07.2021 - 08:48:16
00
keyboard_arrow_up