Tu je celkom zrozumiteľné video https://youtu.be/zQKqa2oLNkg stačí si ho pozrieť, pomocou kalkulačky vyrátať pomery a na novom a starom biku a porovnať.
29.07.2021 - 11:40:55
00
presne ako pisali vyssie, ked viac terenu, nepotrebujes jemnesie odstupnvanie tak jednoplacka je oka, ak na cesta a pod, tak je lepsia 2placka, a jemnejsie rozdieli...
ale aj jednoplacku si vies upravit, dopredu vies dat miesto 40 napr 38, alebo 42.... a tym sa to da upravit...
ja som kupil gravel dvojplaku, bohuzila som sa viezol iba raz zatial koli zdrav. problemom, ale test na cykloceste dopadol, ze mala v predu a a siel som vzadu na najlahsich a zase ked som dal dopredu velku, tak som sa zase tlacil na najvacsie vzadu, aby som siel ako som zvyknuty:)
29.07.2021 - 11:45:18
00
Ja by som to rozdelil skôr tak, že ak to chce používať skôr ako cesťák, tak 2 placka, ak to má byť skôr ako MTB tak 1 placka.
29.07.2021 - 11:47:41
01
Presne tak, ako píše Jano1987. Ak viac na cestu (asfaltku), tak 2x prevodník. Pretože sa Ti môže stať, že ideš dolu miernym kopcom, sily máš dostatok a nepustia Ťa prevody. Ušliapeš cca 45km/h (prevodník 42z, pastorok 11z), potom sa iba vezieš. Neobehneš prípadne niekoho pred Tebou.
29.07.2021 - 12:21:22
00
Taktiež zastávam názor, že v prípade jazdy na ceste sa dvojplacka hodí, avšak jednoprevodnik je dnešným trendom
29.07.2021 - 13:22:11
00
Trend ešte neznamená, že je to OK a že to všetci chcú.
29.07.2021 - 13:24:42
00
Sasulnik napísal:
Trend ešte neznamená, že je to OK a že to všetci chcú.

Vidíš že píšem že je to ok?
29.07.2021 - 13:33:05
00
Nie, prečo? Dopĺňam, neoponujem.
29.07.2021 - 13:34:17
00
Sasulnik napísal:
Nie, prečo? Dopĺňam, neoponujem.

Ok to bude asi vonkajšou teplotou 🙃, ale téma je to dobrá
29.07.2021 - 13:37:32
00
Trend je jedna vec, praktické využitie ktoré dokáže užívateľ využiť vec druhá. Za mňa funkčnosť by mala byť viac ako trend.

V inom vlákne bola tiež diskusia o prevodoch, tiež sa porovnávala dvojplacka a jednoplacka. Argumet pre dvojplacku, že na tej konkrétnej sa dá ťahať až 50+km/h pri nejakej kadencii, pri jedno placke len 46km/h. Nakoniec sa zistilo, že daný človek na rovinke viac ako 25-28km/h nevytiahne a tých klesaní, kde sa dá ísť 50+ v jeho okolí veľa nie je a aj tak nemá gule na to jazdiť tak rýchlo dole kopcom, že tých cca 40km/h mu stačí. Stúpania nejak extra strmé nemal, takže najľahšie prevody boli v pohode. Tým že to využíval viac ako cesťák (jazdil aj po lese, ale také tie lesné cestičky, zvážnice a podobne, žiadne trail záležitosti dole kopcom) tak zobral dvojplacku. Jeho kamoš zobral jednoplacku, lebo však trend a nie je zrovna spokojný.

Tak isto aj pri MTB, jednému odporučili to supernatiahnuté HT s 29 kolesami, lebo však profíci na tom jazdia a je to trend. Žiaľ daný človek nemal ani skúsenosti a ani fyzičku na to, aby s tým vedel jazdiť v teréne a na trailoch. Vyhodených 2500€ a nakoniec kúpil za 800€ nejaký starší jazdený model s kratšou stavbou (podľa miestnych odborníkov už zastaralou a vhodnou do múzea) a veľmi si pochvaľoval.

Trendy sú fajn, ale nie vždy odzrkadľujú reálne potreby ľudí.
29.07.2021 - 14:11:28
05
u mňa by mal ten gravel pokryť cestu, polne cesty, presuny po meste a možno aj lesne cestičky v štyle flow. taka všehochuť.
50+ km/h na rovine asi jazdiť nebudem s vetrom o preteky :) a dolu kopcom nemam potrebu šlapať ked sa to rozbehne na 50tku samé. užívam jazdu
určite s nim nebudem jazdiť nejake tvrdšie rozd°bane traily. Na to mam celopero. Proste chcem pohodlie na dlhších asfaltovoštrkovych a polnych vyjazdoch.
S dvojplackou neni v podstate v tejto vybave nič na výber. Tak rozmyšlam ze by som vzal ten SOOT 90 a ak by nevyhovovalo to odprevodovanie tak tam viem hodiť dvojpilu a prešmyk časom ked tak, no nie? Cube nema tu možnosť dať prešmyk....
29.07.2021 - 14:29:48
00
To už je na tebe. Úchyty na prešmyk ma sedlovú rurku sa dajú kúpiť, tak isto aj ľavý dual. Akurát že vedenie lanka možno bude vonku a nebude to tak elegantné. Možností je veľa. Kľudne by som skúsil pozrieť aj lacnejšie modely, tie ešte zvyknú mať 2 placku.
29.07.2021 - 14:36:59
00
@Tommy90: Soot 90 má vo výbave štandardne pribalený (nie namontovaný) úchyt na prešmyk a pripravené (zablendované) otvory na ráme na vedenie lanka.
29.07.2021 - 15:11:32
00
Dolu kopcom sa šlape a nefláka :-)
Velominati rule #93 Descents are not for recovery. Recovery Ales are for Recovery
Descents are meant to be as hard and demanding as – and much more dangerous than – the climbs. Climb hard, descend to close a gap or open one. Descents should hurt, not be a time for recovery. Recovery is designated only for the pub and for shit-talking.
29.07.2021 - 15:47:58
00
Páni, musím priznať že som sa trocha prerátal a unáhlil.
po jednom "odvezení" po predajni som mal zrazu pocit že gravel je to čo potrebujem a pobláznený som už chcel mať
(najlepšie už včera) nejaký doma.
Opak je však pravdou. Naštastie sa mi podarilo si zapožičať na pol dňa ten KELLYS SOOT 90 a zistil som že to
veru nie je tip bajku pre mňa. Nebudem to porovnávať s fullom pretože sú to dva uplne odlišné bajky, no ten komfort na ktory som za x rokov zvyknutý
na fulle bol pri graveli uplne preč a bohužial to bolo pre mňa skôr utrpenie ako nejaký pôžitok z jazdy. Moja zadnica cítila pri jazde každý kamienok a na asfalte hadam aj
pohodenú žuvačku :D Tým nechcem samozrejme tieto bajky dehonestovať, majú svoj účel, no pre mňa to veru nie je a som rád že pred skočením do neznámej vody
sa mi ho podarilo požičať na vyskúšanie.
Hádam týmto mojim poznaním pomôžem aj ďalším, ktorí sa chcú bez poriadneho vyskúšania bajku inej kategórie vrhnúť hneď na kúpu.
V mojom prípade k celopéru popremýšlam keď tak nad nejakým XC HTčkom. Chce to čas na premyslenie. Každopádne ďakujem za poskytnúté rady :)
30.07.2021 - 00:35:33
03
keyboard_arrow_up