semiro napísal:
blackman Prosim ta hodis sem link na tu sedlovku. Dikes


Paci sa https://www.aliexpress.com/item/1005002671056148.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.456a4c4dax82lP
03.08.2021 - 22:16:17
00
Jaiub napísal:
Jazdite niekto cyklokros na gravel/endurance vyuzitie? Zaujma ma posed, pohodlie, ovladatelnost atd. Ponevac zohnat takyto bike v aktualnej dobe je nemozne, a cx sa este obcas objavi tak uvazujem uz aj takto…


Ja jazdím Giant tcx advanced pro 2 asi 3 mesiace a zatiaľ spokojnosť jediná vec čo mi chýba je že nemá montážne body takže na bikepacking je to horšie ale za to váha a ovládateľnosť plus vyššia výška stredu robia z neho mašinu na slušný výkon a zatiaľ som spokojný akurát chcem meniť kazetu na vyšší rozsah inak všetko super
04.08.2021 - 17:18:58
00
Mna skor zaujma stranka pohodlia/geo na dlhsie vyjazdy a schopnosti filtrovat nerovnosti. Ako ideal by som v tomto smere videl nieco na sposob supu x-road a pod., s casti gravel, s casti endurance, pohodlne, absorbujuce, 28-32 plaste a pod. A prave cx mam zafixovany ako kostitras, urceny na hodinove preteky s “vrtkou” geo. Nie bike s ktorym v pohodli odkrutim kilo. Mozno to pre ortodoxneho ziletkara nepredstavuje problem, ale pre mna ako mtb-ckara, co to chcem ako druhy bike na najazdievanie a zimak ano. A to ma najviac odhovara. Proste agresivna geo, uzke plaste( aj ked to v tomto pripade neplati), mozna nestabilita vo vyssich rychlostiach a dlhsich zjazdoch, to skratka neni pre mna. Po skusenostiach sa necitim bezpecne a najma pohodlne. Ale co ked nic ine neviem momentalne zohnat, situacia je ako vsetci vieme zalostna :tmi: Zas nemam zaujem ani o 11kg gravel na 40mm plastoch, ale nieco svizne a pohodlne na spominane ucely co zvladne aj horsie cesty.
04.08.2021 - 21:36:39
00
Tak môj gravel váži s pedálmi, košíkmi do 11 kg, 40mm plášte a zajazdim si celkom svižne keď chcem, na ceste prifúknem, v terene podfuknem. Na bezdusakoch aj relativne pohodlne. A to som tiež MTBckar a gravel mám ako univerzál na všetko podľa chuti. Krížom krážom som na ňom pozbehal aj to čo jazdim na MTb okrem nejakých už veľmi technických úsekov... Limit je len v podstate v nejakých zjazdoch nerovnym terénom...
04.08.2021 - 22:26:50
15
Presne, najvyraznejsi faktor urcujuci pohodlie a schopnost tlmit vibracie pri tychto typoch bikov je tlak v gumach. Aj ja mam bike s "vychytavkami" ako karbonove hoverbar barany a karbonova split sedlovka. No jedine vyrazne citelne zmeny v pohodli a tlmeni dosiahnem zmenou tlaku. Pri CX bikoch sa pocita s max sirkou plasta 35mm ci kolko je ten UCI limit, tak si vies odhadnut ake najnizsie tlaky mozes na tubeless jazdit cca. Zalezi od toho co chces jazdit, ked kratke 2-3h svihy v slusnej intenzite tak kludne aj CX, preco nie. No cim viac chces univerzalnejsi bike tak skor ten gravel. A s tou hmotnostou to tiez nieje tak tragicke ja mam v 40mm verzii 9kg s pedalmi.
05.08.2021 - 09:44:01
01
UCI limit je 33mm. Výhoda CX biku je hlavne v nižšej váhe oproti gravel-u.
CX je super na krátke švihy okolo šopy a kurníka.
Gravel je ideálny na backpacking niekam pánubohu za chrbtom.
05.08.2021 - 09:47:17
00
JaiubO aky konkretne CX bike ti ide? Posledne sa aj tam trosku pomenili geometrie od tych klasickych.
05.08.2021 - 09:51:30
00
Známy má cyklokrosový bike, aj gravel. Chodí behať maratóny, občas aj tá kombinácia beh+bike, dal na CX za 2,5 dňa BA - Berlín. Ale zase je zvyknutý. A je to ten klasický vychrtlík. Čo mi hovoril, tak:
1) CX - vyšší stred, vyšší rám, aby sa dal ľahšie vyhodiť na rameno a odniesť, agresívna geometria, určené na to, aby človek za tú 1 hodinu podal maximálny výkon, žiadne zbytočnosti, plášte max. 33c, plus nejaké ďalšie veci podľa UCI. Geometria ako keby nútila človeka šliapať viac a viac.
2) gravel - odvodené skôr od endurance, do niektorých sa dajú dať už skoro 2" plášte, pohodlnejšia gemetria, o niečo nižší stred, viac možností úchytov, možnosť bike packing, možnosť osadiť seriózne blatníky koľkokrát, nemusí sa riadiť UCI.

Zaňho pohodlnejší je gravel (má tam 35c plášte), ale dá sa jazdiť aj na CX dlhšie, len to nie je tak pohodlné, len tam to už záleží od ohybnosti daného človeka a jeho fyzických daností. Pre bežného smrteľníka odporúča gravel.
05.08.2021 - 10:27:14
00
A je to tu. Známy známeho má toto a hento a preto odporúča tamto :-)

CX/gravel prudko závisí, čo sa jazdí a čo mu vyhovuje. Aj medzi CX sú rozdielne geometrie viď napr. Ridley X-Night vs Trek Boone.

Teraz testujem kamarátov Ridley X-Fire z 2012 na Sram Force (2x10) a canti brzdách a mne plne vyhovuje až na prevody, ktoré tam má (52-36 na 11-28). Je to rýchle, ľahké, hoci dole kopcom nervózne, ale lepšie ako môj starý favorit :-).
05.08.2021 - 11:20:29
00
Gravel nie je žiadna odvodenina od Endurance cesťáku. Gravel tu bol vždy. Porovnaj geometriu cestných bicyklov z 60-tych až 80-tych rokov s geometriou súčasných gravelov a uvidíš ten nerozdiel.
05.08.2021 - 11:28:03
10
tak si zober ten stary cestak a jazdi s nim gravel a nestazuj sa, ze ti chybaju sirsie gumy a prevody.
05.08.2021 - 11:58:53
00
Jazdím so starým cesťákom na 32 gumách s prevodmi 52-38x12-32 aj poľňačky a lesné zvažnice a nesťažujem si :-).
A teraz sa idem presunuť na CX a budem možno sa motať aj na trailoch :-).

Inak, prosím pekne, definujte mi druh povrchu, ktorý predstavuje pojem gravel.
05.08.2021 - 12:04:03
00
asi to vystihuje tento clanok https://cyclingtips.com/2021/03/grading-gravel-defining-off-road-surfaces/
05.08.2021 - 12:07:45
03
Je mi jasne ze aj medzi gravelmi su rozdiely a nie zrovna male, no ja sa skor zaujmam o tie sportovejsie strihnute, nie bikepacking, a pod. Nepotrebujem montazne body (aj ked blatniky must have :-) ), 2" plaste, a neviem co, ale skor take na pomedzi endurance a gravelu v zmysle sirsich plastov ako na klasickej ziletke a pohodlnejsiemu jak sedeniu tak prejavu. Ale to uz sa opakujem. Mam skusenosti s cestakom, ale prave pre to co hladam ma to nebavilo, tvrde, natiahnuty, vyrazne obmedzenie prejazdnosti (aspon pre mna),... No nevyhnem sa tomu pokial nechcem pokazde vytahovat a drat full (na HT mi to az tak nevadilo). Takze chciet nechciet musim do toho ist :-) A kedze je dostupnost idealnych modelov v mojich ociach aka je a rozpocet znacne obmedzeny, nahodou som na predajni zazrel Kroos vento cx 2.0 ktory by som vedel hned mat (a vonkoncom to neni bike aky by som si predstavoval), tak nad tym vaham. Ale pre spominane dovody mam z toho obavu, ci mi to opat a este viac neznechuti cestarcenie, ktoremu som zatial este ani neprisiel poriadne na chut :-D S ponukou v bazari nemam problem, dokonca by som ju pre pomer ceny/vybavy uprednostnoval, ale ponuka je taktiez tragicka. Tak stale hladam a priebezne sa len pytam na skusenosti s tymto typom biku na ucel najazdievania po cestach-necestach, v necase, v zime a v objeme povedzme 2-4hod.
05.08.2021 - 12:12:07
00
Sasulnik jazdit sa da aj na liberte. ale o nejakom pohodli a lahkosti slapania pri nalozenom graveli pri bikepackingu a tvojich prevodoch 38/32 namoze byt ani reci.

ano, zalezi kto a co a kolko jazdi.
05.08.2021 - 12:12:43
00
keyboard_arrow_up