ftu2 napísal:
Sasulnik jazdit sa da aj na liberte. ale o nejakom pohodli a lahkosti slapania pri nalozenom graveli pri bikepackingu a tvojich prevodoch 38/32 namoze byt ani reci.

ano, zalezi kto a co a kolko jazdi.

Veď práve. Na to čo a koľko jazdím, je to adekvátne.
Teraz sa idem posunúť iným smerom, preto testujem a následne kupujem CX bajk.
Ak by som chcel robiť bikepacking, pozeral by som na iný bajk.

Osobne si myslím, a to Ťa kľudne môže rozpučiť, že gravel bicykel je znovu objavené koleso, hoci slovo "gravel" vtedy nikto ešte nepoužival.
05.08.2021 - 12:32:31
00
Slavomirsk napísal:

Veď práve, gravel povrch je tak všeobecný pojem, že zahŕňa od našich ciest až po "stezky" v islandskom vnútrozemi.
05.08.2021 - 12:35:36
00
Jaiub napísal:
Je mi jasne ze aj medzi gravelmi su rozdiely a nie zrovna male, no ja sa skor zaujmam o tie sportovejsie strihnute, nie bikepacking, a pod. Nepotrebujem montazne body (aj ked blatniky must have :-) ) ...

... no na CX asi blatníky nedáš :-) ... a dokonca na niektoré rámy ani fľašu ...
05.08.2021 - 12:37:24
00
No jednoznacne najdolezitejsie je sa rozhodnut co chces jazdit, ja mam lahky cx na 700x40 a je to moj jediny bike, takze univerzal na vsetko, cesta, les, dochadzanie do roboty...a viac do rychla a kratsie jazdy, max 100km...vobec ma nezaujima pohodlie, to mam doma na gauci 😀
05.08.2021 - 12:43:20
00
Sasulnik ale to nieje znova objavene, len zdokonalene a prisposobene.

asi nemas kotucove brzdy, uchyty na brasne a pod. na graveli toto vsetko mozes vyuzit ale aj nemusis.
mozes dat kludne cestne kolesa s prevodmi, ked sa vyberies len na cestu. ked planujes bikepacking, tak namontujes brasne, sirsie gumy a vacsie prevody a ides. ked chces zimak, das blatniky a fungujes.

ani nove auta nieje vymyslene nic nove, len zdokonalenie stareho a predsa by si nechcel uz jazdit na trabante.
05.08.2021 - 12:49:59
00
Vidno, že sme sa nepochopili. Ale neva.
Ja som reagoval na Jana, ktorý postol, že gravel sa vyvinul z endurance cestných bicyklov. S čím nesúhlasím, keďže gravel sa jazdil dávno predtým, hoci sa to gravel nenazývalo. Toť vsjo. Nik ma nemusí presviedčať, že pokrok ide dopredu a mnoho vecí je oproti minulosti oveľa lepších, napr. samotné radenie.

Pre mňa je môj favorit presne ten lacný gravel ako začiatok postupného prechodu z cesty do terénu, hoci kedysi som na ňom mal 23 široké gumy a brázdil okolie na asfalte (ako toho času ikona cyklistiky Lance Amstrong, len to bolo 20 rokov dozadu). Posúvam sa ďalej, preto CX - to je najbližšie k tomu, čo som jazdil, čo teraz jazdím a čo budem v najbližšej dobe jazdiť.

A kotúčové brzdy nechcem, ani úchyty na brašne, ani blatníky a ani extra široké gumy. Preto idem do CX s cantilever brzdami. To je presne to, čo chcem a bodka.
05.08.2021 - 13:17:12
00
graveler napísal:
Ono tie KMC retaze su podstatne hlucnejsie ako shimano a sram. Ja im neviem prist na chut prave kvoli tej hlucnosti.


graveler dik moc za tip. Retaz som vymenil za Sram PC1130 a pazvuky su prec. Snad to nie je len docasne, ze je nova napatlana nejakou hustou vazelinou. Je to nebe a dudy oproti hrkotajucej KMC :y:
05.08.2021 - 13:27:05
02
Sasulnik možno som to len zle interpretoval, ale XC podľa UCI ma bližšie k cesťáku s race geometriou a gravel je skôr endurance geometria.

Samozrejme, všetky tvary a veľkosti tu už boli, reálne ak si prejdem všetky bicykle v histórii, tak za posledných 50 rokov nič nové prakticky neprišlo do segmentu bicyklov.

Či je Favorit gravel? Dá sa tak použiť, jazdil som na ňom 20 rokov. Potom som si kúpil Koyuk 1.0 z 2019 (nič extra, hliníkový rám, karbónová vidla, mechanické kotúče, Sora 2x9 a malo pevné osky). Ak porovnám tie 2 bicykle, tak ten Koyuk je iný svet. Otec má starý 20 ročný trekingový bike, čo váži tak 16-18kg, skúšal môj nový Rascal 3.0. bol šokovaný, aký je ľahký, ako rýchlo ide, hydraulické brzdy vs klasické rafikové, aj to pohodlie atď. Ovládateľnosť, stabilita... Je to niekde úplne inde.
05.08.2021 - 13:40:27
00
XC určite nie. Jedine CX :-)
05.08.2021 - 13:56:38
00
mam starsi CX Felt F65X 2015, origo tam boli 35mm plaste ale narval som tam thunero co maju cca 38,5mm
je to hlinik a viem s tym zajazdit aj take tie flow traily v MK, hore rychlejsie ako na HT, dole samozrejme pomalsie. Je to aj tym ze zatial som to nedal na bezduse.
na asfalte sa s tym da kludne cez 40 jazdit. Prevody to ma take CX. 46/36 vpredu, dozadu som dal kazetu 105kovu 11-34 a zatial mi to stacilo vsade. Je mi trosku kratky lebo je to len 55ka ale tak darovanemu konovi, viete ako sa hovori. Mozno dam dlhsi predstavec a bude vybavene, Taky ten pravy gravel som este nemal ale neviem ci by som chcel ist cez 40mm lebo to uz ma potom blizsie k HT. Ten co som mal predtym bol v podstate ram z endurance cestaku do ktoreho vliezli 42mm smart sam plaste ako nic a aj na tom som jazdil zvaznice. Cize CX by som sa nebal a ten Kross vyzera celkom fajn. Jedine co by som ja uz chcel su hydra brdy. Neviem prist na chut tym mechanikam. Mal som 2x TRP spyre, v podstate na oboch uplne tie iste a na oboch to piska/lo a nebrzdilo az tak ako by som si predstavoval. Aj kotuce a platne som menil.
05.08.2021 - 14:00:14
00
Ja osobne som 2 sezóny jazdil Ghost Fire road rage a tam nebol problém napratať 29x2 palce plášte. Kopec úchytov na brašne a na blatníky. Skvelý a parádne vyzerajúci bajk. ALE pre mňa bohužiaľ bez využitého potenciálu. Jazdil som to na 35mm pláštoch a na 99% po asfalte výjazdy tak do 2 hodín. V zime išiel bajk preč a kúpil som CX (Cube Cross Race). Na moje jazdenie je vhodnejší...z toho vyplýva, že voľba Gravel/CX by sa mala primárne odvíjať od toho čo chceš na tom jazdiť. BTW na tom CX jazdím 28 cestné plášte, aktuálne mám nahodené 35mm plášte, ale myslím ,že by zvládol natesno aj 40mm
05.08.2021 - 21:37:10
02
Som dnes tak rozmyslal pocas asfaltoveho vyjazdu :) ak som dobre postrehol, grx pouziva cestne aj mtb kazety? To znamena, ze kazety maju rovnake rozostupy pastorkov?
07.08.2021 - 14:22:28
00
Ja som na grxku jazdil 11s deore mtb kazetu, musel som dat 1,85mm podlozku, radilo to bez problemu.
(Grx 812 prehadzka s Garbaruk dlhym ramienkom)
07.08.2021 - 14:26:11
01
Jaiub napísal:
Mna skor zaujma stranka pohodlia/geo na dlhsie vyjazdy a schopnosti filtrovat nerovnosti. Ako ideal by som v tomto smere videl nieco na sposob supu x-road a pod., s casti gravel, s casti endurance, pohodlne, absorbujuce, 28-32 plaste a pod. A prave cx mam zafixovany ako kostitras, urceny na hodinove preteky s “vrtkou” geo. Nie bike s ktorym v pohodli odkrutim kilo. Mozno to pre ortodoxneho ziletkara nepredstavuje problem, ale pre mna ako mtb-ckara, co to chcem ako druhy bike na najazdievanie a zimak ano. A to ma najviac odhovara. Proste agresivna geo, uzke plaste( aj ked to v tomto pripade neplati), mozna nestabilita vo vyssich rychlostiach a dlhsich zjazdoch, to skratka neni pre mna. Po skusenostiach sa necitim bezpecne a najma pohodlne. Ale co ked nic ine neviem momentalne zohnat, situacia je ako vsetci vieme zalostna :tmi: Zas nemam zaujem ani o 11kg gravel na 40mm plastoch, ale nieco svizne a pohodlne na spominane ucely co zvladne aj horsie cesty.



Tak ono záleží dosť od materiálu. Jazdil som veľa na ocelaku a teda Carbon frameset a sedlovka to je veľmi príjemné čo sa týka tlmenia a vieš si podhustenim zvýšiť komfort na ceste zas dofukas ale teda pohodlie čo sa týka posedu je také všelijaké je to jednoducho na výkon pri dlhšom výjazde chrbát dostáva nažrať ale predsa je to len o zvyku. Neviem ako iné gravle ale moje CX je dosť položené dopredu kokpitom čo na pohodlí nepridáva avšak jazdiť sa dá riadne agresívne čo sa mi osobne páči pri nízkej váhe ľahká ovládateľnosť. Ak chces makať a nie sa voziť tak CX je fajn voľba podľa mňa, mne sa to zatiaľ dosť pozdáva. Plus s geometriou vieš do istej miery pracovať. Ja napríklad budem meniť riadidlá lebo tie čo mám originál su dosť úzke na mňa a v zjazdoch sa sem tam aj bojím ?
10.08.2021 - 11:29:40
00
Výmena riadidiel bola prvá vec čo som urobil ...
Príloha:
20210808_141650.jpg
20210808_141650.jpg 2.18 MiB thumb_up1thumb_down

11.08.2021 - 09:06:22
03
keyboard_arrow_up