Buďme zase realisti. BA a okolie, ako dlho tu vydrží sneh? Okrem Malých Karpát je tak do týždňa zvyčajne po ňom. Soľ nie je vôbec dobrá pre životné prostredie. Dajme tomu že v mestách ako tak, ide to do kanalizácie a tá voda sa spracúva, ale soliť každú trasu po ktorej prejde denne v zime pár ľudí sú vyhodené peniaze, aspoň za mňa.
Ak tu zase niekto vyskočí, že on má super
bike za 12 000€ a 300€ karbónové
tretry a super hladké pneu so supernízkym valivým odporom, a že on to potrebuje posolené (a po zime bude plakať, že soľ mu zožrala pol bicykla), tak je blbec. Tak isto ako blázon na aute na slickoch v zime na ľade a snehu v mínusových teplotách, ktorý sa potom čuduje, že ako to, že rozbil auto.
Ja zase poviem obľúbenú vetu, ktorú vždy vedia povedať chodci a cyklisti motoristom, keď ich skoro zrazia (koľkokrát chodec klapky na očiach a ideme cez cestu, cyklisti tiež zrovna predpisy nedodržiavajú): Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad. A netreba zabúdať samozrejme predvídať nepredvídateľné, napríklad že červená, či STOPka zvyčajne pre cyklistov neplatí.