Mt5 ky som mal par tyzdnov nahodene, uz so zakladnymi platnickami boli lepsie ako pred tym jazdene shimana 9120(uplne prva verzia). Je ich sice trosku tahsie odvzdusnit a ten ich trosku nestastny-zvlastny vyvod hadice z tela packy, ale bol som celkom spokojny. Idealne ku nim dokupit plno nastavitelne packy 🤓
23.07.2021 - 23:27:41
01
Ja som prechadzal z guide r na Shimano Zee, potom na Sainty, uz ZEE brzdili paradne absolutne dostacujuce.
Sainty brzdia vzdy a vsade, zatial 8200km bez jedineho problemu a nutnosti servisu.
24.07.2021 - 00:04:10
02
Mám sram G2R - čiže základnejšie 4piesty. Keď je bike doma, tak ide páčka skoro až ku gripu, ale keď si dám nejaký dlhší zjazd, tak zaberá presne kde by som to čakal.

Od sramu som očakával, že bude zaberať viac menej stále rovnako a teraz toto.

Niekto nejaké tipy, že čo s tým?

Brzdy majú cca 300km najazdených, takže úplne nové a na začiatku bolo všetko OK.
25.07.2021 - 20:58:59
00
misung napísal:
ahojte,
uvazujem na upgradeom zo svojich guide rs na shimano saint, magura mt5 alebo este ked tak shimano XT 4piston.
-dost casto porovnavavaju mt5ťky so saintami.
-ma to niekto odskusane na sebe. Keď tak ktore zobrat.
Brzdy potrebujem take aby zastavili 100kg zivej vahy bez toho aby som brzdil aj ocami a aby boli predvidatelne (guide rs su jedna katastrofa v tomto)
Ďakujem pekne :)


jednoznacne Saint, mam ich uz 7 rokov a musim skonstatovat ze je to absolutne overena a spolahliva brzda. Nemal som s nou ziadny problem, brzdi výbrone a za akychkolvek podmienok (Alpy, bikeparky, blato, sneh, dazd)
29.07.2021 - 08:59:08
15
rs955i napísal:
To znamena ze ked sa piestiky nevrátia to zistis na packe ktora sa nevrati?

Ano, presne toto iste sa mi stalo na brzdach Formula. Piestiky boli zasvinene, a packa sa vracala tak do 3/4 drahy. Stacilo vysunut piestiky, vycistit a trosku maznut kvapalinou (plus rozhybat) a cuduj sa svete, odvtedu sa aj packa vracia do povodnej polohy. Netvrdim ze toto plati u vsetkych brzd, ale u brzd Formula taha piestiky spat aj pruzina v packe... howgh
03.08.2021 - 10:51:23
00
chlapi poradte prosim nejaku dobru znacku metalickych platniciek do brzd sram code... nevravim ze mi sramacke platne nevyhovuju, ale urcite existuje aj daco lepsie... ci?.... dik
23.08.2021 - 22:56:07
00
mozno galfer, trickstuff (neviem ci niektore nevyraba galfer)?
23.08.2021 - 23:20:44
00
misung napísal:
ahojte,
uvazujem na upgradeom zo svojich guide rs na shimano saint, magura mt5 alebo este ked tak shimano XT 4piston.
-dost casto porovnavavaju mt5ťky so saintami.
-ma to niekto odskusane na sebe. Keď tak ktore zobrat.
Brzdy potrebujem take aby zastavili 100kg zivej vahy bez toho aby som brzdil aj ocami a aby boli predvidatelne (guide rs su jedna katastrofa v tomto)
Ďakujem pekne :)


Mas metalicke platnicky na Guide RS? Mal som Guide R a tie ma ubrzdili (mam podobnu vahu), akurat platnicky bolo treba vymenit. Menil som ich nedavno za XT so 4 piestami a tam nemam veru ziadny problem.
24.08.2021 - 12:41:54
00
Ahojte, chcem vymenit moje kotuce z priemeru 160mm na 203mm (kotuce uz mam vybrate) a potrebujem poradit s adapterom. Absolutne sa do toho nerozumiem, preto sa vas chcem opytat aky adapter zvolit ? Vobec neviem aky system uchytenia mam (pravdepodobne PM ?), preto pridam fotky. A ak vas mozem rovno poprosit, aby ste mi zaslali co najlacnejsi adapter zo 160mm na 203mm dopredu a aj dozadu. Vdaka :) Fotky predneho a zadneho uchytenia: https://imgur.com/a/5NjXkp2
28.08.2021 - 10:14:40
00
vpredu ti ta 203ka asi rozflaka vidlicu, podla upináku to bude asi nejaká základná a 32 nohami, ktoré su tak na 180ku... vpredu potrebujes uchyt PM-PM 180 ( alebo 203) Shimano a vzadu zas IS-PM 180mm shimano. tam to bude asi na tesno s tou vzperou.
28.08.2021 - 10:51:53
03
zihadlo 5 napísal:
vpredu ti ta 203ka asi rozflaka vidlicu, podla upináku to bude asi nejaká základná a 32 nohami, ktoré su tak na 180ku... vpredu potrebujes uchyt PM-PM 180 ( alebo 203) Shimano a vzadu zas IS-PM 180mm shimano. tam to bude asi na tesno s tou vzperou.


Vdaka za odpoved. Ano je to lacnejsi bajk a jedina vec, ktora mi na nom vadi, su slabsie brzdy a rychlo sa pri zjazde zahrievaju, preto by som chcel skocit rovno na 203ky, kedze cenovy rozdiel medzi 180 a 203 je minimalny ...
28.08.2021 - 21:06:51
00
orange... skorej by som ako trvalejsie riesenie skusil lepsie brzdy (trebars aj jazdene)... lebo ak ti tie tvoje nezabrzdia 180-ku tak moze to byt pobobne aj s 203...
28.08.2021 - 23:00:14
04
Orangesaft, tiez by som odporucal viac 180/180 ako 203 hlavne vpredu kvoli riziku poskodenia vidlice brzdnym krutiacim momentom. A ake mas vybrate kotuce? Nove platnicky predpokladam, ze tiez planujes? Zamyslal si sa nad metalickymi? Hlavne pri dlhsich zjazdoch stoja za to, aj ked fakt treba mat vacsi, dobre chladeny kotuc, lebo metalicke platnicky sice dobre brzdia pri vysokych teplotach, ale aj lepsie prenasaju teplo na piestiky a tie potom varia brzdovu kvapalinu a zas nebrzdis... :D Vsetko to spolu suvisi a narocne podmienky vyzaduju celu sadu lepsich komponentov, ktore bohuzial jeden lepsi diel nenahradi :(.
Ozaj, odvzdusnenie (vymena kvapaliny?) by tiez nemuselo byt na skodu, hlavne ak si mozno uz brzdovu kvapalinu trosku povaril.
29.08.2021 - 14:43:47
01
Jedna sa o pol rocny bicykel z decathlonu (cize brzdovka je este v pohode, ani som ju neuvaril), som s nim velmi spokojny, len pri dlhsich zjazdoch mi vednu brzdy. Dozadu davam 180ku a dopredu sa stale neviem rozhodnut ci dat ako pisete tu 180ku alebo 203. Ono je to tak, ze ja nebrzdim ostro, skor "dobrzdujem" kedze jazdim pomerne rychlo. Jednoducho v 9 z 10 pripadov potrebujem aby sa kotuce lepsie chladili a nie, aby mi namiesto 10metrov zabrzdili na 5m, takto by som popisal to, co chcem vacsimi kotucmi vyriesit.
29.08.2021 - 17:02:58
00
Pozri u výrobcu vidlice aký je max. povolený kotúč.
29.08.2021 - 17:09:50
00
keyboard_arrow_up