scarinko, bohuzial zdrazuje uplne vsetko na "vstupoch" a da sa povedat ze brutalnym sposobom. Bud si isty ze ten "koncovy" obchodnik co ti preda ten ktory bike/komponent na tom profituje z celeho toho retazca da sa povedat najmenej. Ano, aktualne su v podstate prec casy "kto mi da vacsiu zlavu", ale treba si uvedomit to, ze ochodnici si tym kompenzuju druhu stranku dnesnej situacie, ze sa k velkemu percentu tovaru ktore kedysi bezne predavali nevedia tyzdne/mesiace dostat a teda nevedia ho predavat a tvorit tam pre seba zisk...a sam uznas ze ani ty nechodis do prace pre dobry pocit, ale preto aby si zarobil.

V podstate v clankoch ktore tu boli bolo uz vsetko zhrute a moj optimisticky nazor je ze ak sa to v roku 2023 dostane ako tak do normalu tak bude dobre. Momentalne su tie zauzivane retazce z vyroby k zakaznikovi da sa povedat v troskach ( aspon z pohladu ako sme boli kedysi zvyknuti ), ceny prepravy su v stratosfere a stale stupaju a napr medzi recou, my sme este z vyroby dodnes nedostali vsetky ramy zaplatene uz v oktobri 2020. Ked sa na vsetky tie problemy pozriem trosku z nadhladu, tak si myslim ze mozeme byt radi ze ceny su este stale tam kde su a ze sa ako tak mame a com bikovat...
30.08.2021 - 22:53:05
09
lto napísal:
Pre tych, co socializmus videli iba z rychliku to bude ponaucenie .. ak sa chcu ponaucit. Ti, co sa nechcu, sa tomu budu smiat stale a vymyslat, ze je to ine.

xemanpet: no , nebudu. Ti, co im bolo 600e za bajk vela, za 1200e ho nekupia. Preco by aj preboha :D

A keby aj bajky stali 10x viac .. tak sa kupia nove boty a pojde sa do hor na peso ;)) .. aj lacnejsie to bude. Vzdy je lepsie nosit len batoh, nez batoh s bajkom :lol:


Keď ti "dojdu" komponenty, tak sa ozvi.. a potom si tam daj smajlika
30.08.2021 - 22:58:32
00
matt ale ja som pisal aj o ostatnych vstupoch nie len o doprave. Niekedy mam pocit ze do prace chodim pre ten pocit nakolko to co posielaju ako proti hodnotu je tiez len pre dobry pocit ale asi nie moj 😁
30.08.2021 - 23:15:05
01
Ak by sa vratili ceny vsetkych vstupov, bol by rovnaky dopyt a rovnaka dostupnost ako pred covidom tak ano, ceny sa vratia na rovnaku uroven. Lenze to je velmi nepravdepodobne, pretoze:
- rastie cena prace (celosvetovo) a zvysuju sa bariery pre medzinarodny obchod. Tato zlozka tlaci ceny vsetkych vstupov nahor konstantne, nezavisle od covidu.
- cena dopravy je uletena kvoli obmedzeniam sposobenych covidom, ale postupne sa normalizuje a klesne, pravdepodobne ale nie na urovne pred covidom. Na to aby klesla na normalnejsiu uroven sa musi zvysit kapacita prepravy (a pristavov) a/alebo znizit globalny dopyt po produktoch (najma) z Azie. Obe veci sa mozu diat, ale potrvaju dlho. Cena dopravy bude mat velky vplyv na ceny produktov este dlhu dobu (trva nejaky cas kym sa veci nalodia, prepravia, naskladnia a vypredaju) a vplyv bude relativne najvacsi na lacne a objemne predmety z Azie (menej na drobnosti alebo tovar z EU).
- dopyt po cyklistike je vysoky globalne a je nepravdepodobne, ze klesne, kedze sa zvysuje tlak na ekologickejsiu dopravu a volnocasove aktivity. Vyrobcovia komponentov maju naplnene order booky na 3 roky dopredu a nemaju tym padom dovod znizovat ceny (skor naopak). Vytvorit konkurenciu Shimanu sa za par rokov neda a tak ani nie je velmi velka motivacia vyrazne zvysovat kapacitu produkcie, pretoze to je velmi drahe a je pre nich lepsie mat vyrobu vybookovanu na roky dopredu a zvysovat ceny. Snad to nakopne nejakych alternativnych vyrobcov a zvysi sa konkurencia v tomto segmente, inak toto bude este dlho hlavny bottleneck.
- sklady dodavatelov su prazdne, vsetko co pride ide hned na bicykle alebo predajcom. Malokto ma este zasoby z cias nizsich nakupnych cien, takze aj keby sa vsetko vratilo do normalu, potrva nejaky cas kym sa tovar opat dostane na sklady dodavatelov a predajcov v adekvatnych mnozstvach.

Ako napisal matt, predajcovia aktualne nemaju velku motivaciu poskytovat velke zlavy, pretoze nemusia (je vysoky dopyt) a zaroven potrebuju zarobit na danom produkte viac, pretoze dalsi maju problem zohnat (znizena dostupnost tovaru). Predajcovia maju svoje fixne naklady, ktore im rastu (cena prace) a potrebuju ich vykryt. To zvysenie cien co ste videli napriec e-shopmi je konzervativne a vacsinou sa len znizili zlavy z MOC, ktore e-shopy davaju, aby si pokryli svoj rast nakladov / pokles predajnosti konkretnych produktov.

Osobne si myslim, ze toto bude najma pri komponentoch z Azie pokracovat este aspon 2 sezony. Rast cien sa postupne spomali a ked bude lepsia dostupnost komponentov, opat bude vyssi tlak na zlavy a e-shopy budu ochotnejsie akceptovat nizsiu marzu, lebo predaju vacsi objem. Bavime sa ale o sezone 2024, pokial nejaky existujuci alebo novy vyrobca seriozne nedupne na pedal vo vyrobe (idealne v Europe).
31.08.2021 - 11:57:15
014
Ale tu nejde o BYCIKLE, tých sa doteraz vyrobili milióny a je ich všade kopec. Tu ide o spotrebu a infláciu. Tá musí stúpať do nebies. Keby sa ľudia vrhli na staré biky, tak ich EU zakáže. Kto nie je padnutý na hlavu, kúpi si imbus č.4 a 5, 14-ku nástrčák, 13-17 vidličák, pár špeci kľúčov a s bikom za 50e sa môže voziť ďalších x-rokov. A prdieť im na tú cenovú politiku lebo....Fico...alebo korona :) Jediný ktorí môžu roniť slzy sú e-bikeri. Lebo je to viac menej stále novinka a nebude z čoho skladať. Mali sa radšej udržiavať v kondícii a mohli byť vysmiaty jak ja :D
31.08.2021 - 21:27:22
01
Ale ide o bicykle ;)
31.08.2021 - 22:05:07
04
Dnes som stál pred oc v Prešove a dvaja chlapi vyšli odtiaľ s fungel novými bicyklami, tak ako ze nie sú :D
01.09.2021 - 00:04:13
01
Komu sa nechce čítať cervov dlhý príspevok,
tak to zhrniem - sme v <> :)
01.09.2021 - 00:08:38
07
Kristina napísal:
Náklady na dopravu je iba jeden z dôvodov zdraženia všetkého. A ten sa zatiaľ veľmi neprejavil. Momentálne raketovo rastie cena surovín. Pretože dopyt prevyšuje ponuku.


Preco vlastne rastie cena surovin? Kvoli covidu - zatvorenym baniam/oceliarnam a pod.?
01.09.2021 - 07:27:51
00
xemanpet napísal:
Keď ti "dojdu" komponenty, tak sa ozvi.. a potom si tam daj smajlika

Preco by mi mali "dojst" ? Ja bajky nemenim kazde 2 roky. Setrim zivotne prostredie ;) :lol:
A je dost mozne, ze coskoro nas ceny komponentov trapit nebude. Ale nieco ine a podstatne dolezitejsie.
01.09.2021 - 07:42:37
00
cervo napísal:
Vytvorit konkurenciu Shimanu sa za par rokov neda a tak ani nie je velmi velka motivacia vyrazne zvysovat kapacitu produkcie tak ani nie je velmi velka motivacia vyrazne zvysovat kapacitu produkcie, pretoze to je velmi drahe a je pre nich lepsie mat vyrobu vybookovanu na roky dopredu a zvysovat ceny.

to funguje dnes uplne inak , ale to je nepodstatne, konkurencia tu je , SRAM da vyrobit ich NX sady niekde v pusti , ani linku nepotrebuju :lol: a skladaci bajkov sa na to vrhnu ako na teple rozky :D .. a trh to poznamena na dalsich 6 rokov :D :D
01.09.2021 - 08:33:45
00
Ako pozeram na mesto v ktorom zijes, tak to uz vsetko dava zmysel :-)
01.09.2021 - 09:18:04
06
Len tak informativne som sa dopytoval na RM Gravelride. Dostupnost tento rok nehrozi, ze vraj modely 2021 sa presunu do 2022. To akoze moze byt, ze niektori vyrobcovia ani nebudu robit novu kolekciu pre 2022...
06.09.2021 - 12:31:13
00
Nikoho, kto tuto temu sleduje aspon okrajovo, tato informacia dnes nemoze prekvapit.
Ale stale mas slobodnu moznost vyvijat, vyrabat a montovat komponenty/bicykle vo vlastnej rezii ;)
06.09.2021 - 13:32:35
00
TNM napísal:
Preco vlastne rastie cena surovin? Kvoli covidu - zatvorenym baniam/oceliarnam a pod.?


Aj preto. Svetové ekonomiky sa rozhodli pustiť do obehu bezprecedentné množstvo peňazí na ochranu zamestnanosti a stability čo zvýšilo dopyt(pandémia ľudí zasiahla naozaj minimálne, každý druhý ju využil na rekonštrukcie a investovanie ), no ponuka ostala nezmenená alebo ešte málo klesala kvôli opatreniam. Ceny nemajú prečo výraznejšie rásť, len peniaze strácajú hodnotu.
06.09.2021 - 16:43:03
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up