Tak nějaký menší rozdíl hmotnosti není tak podstatný, při hmotnosti ebiků se 750Wh baterkou.
Ale na druhou stranu se pak všechno nasčítá. Pro mě osobně by u Bosche byl zajímavý Cube, protože mám dobrého prodejce v místě bydliště. U klasiky mi to bylo úplně jedno (a kupoval jsem většinou kola v zahraničí), tam jsem si stejně vše servisoval výhradně sám, s výjimkou tlumící části u Fox vidlic a tlumičů, kde jsem to sundal a poslal na servis.
U elektrokola se ale význam dobrého lokálního servisu výrazně zvýšil, na motoru si už sám neudělám skoro nic.
S Rotwildem mám štěstí, že ho nabízí právě u prodejce v místě bydliště (přitom je to jediný prodejce v ČR) a současně prodává i Cuby.
Oproti Rotwildu, co mám bych srovnával
https://www.cube.eu/cz/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-140/cube-stereo-hybrid-140-hpc-actionteam-29-actionteam/Cenově bych se dostal na skoro to samé (Rotwild je sice s doporučenou cenou výrazně výše, jenže u něj prodejce dokáže jít s cenou o hodně více dolu než u Cubu, kde není takový prostor). A to jsou na Cubu pořád třeba horší kola (taky jsou za polovinu ceny těch DT na Rotwildu), zadní stavba není carbon.
A pak jsem ve srovnání celých kol už na rozdílu skoro 2kg (při v podstatě stejné ceně). U Rotwildu jsem reálně i s pedály pod 23kg (váženo). U Cubu bych byl rád, když bych se vešel do 25kg.
A to už není tak málo.
A aspoň, že Cubu začal dotahovat ty vyřešené detaily, co má Rotwild (a nejen Rotwild, ale spousta jiných značek) dávno (vyřešení senzoru rychlosti, všechna vedení včetně kabeláže vedené skrz představec, propracované řešení čepů, atd.). Třeba takový senzor rychlosti mimo
rám a magnet ve výpletu byla u Stereo hybridu 140 2021 vyloženě ostuda.
Geometrii Cuby u 2022 také už vcelku dohnaly.
Je jasné, že když máš tak malou spotřebu baterie, tak by ty varianty lehčích ebiků s malou baterii byly dobrá volba.
Pro mě je těch 750Wh tak akorát a to mám jen 70kg. Líbí se mi, že na tom dám 2000m výškových (při velkém šetření baterii se přiblížím i k v 2500m výškových). 1500m+ výškových na tom jezdím často.