Pri spešlíkoch je rozmer batérie pri 500 aj 700 rovnaký, rozdielna je len váha. Takže prípadné zvýšenie kapacity je len vec peňaženky.
02.09.2021 - 12:23:36
01
Len pre info o tom doháňaní konkurencie: Ktorá motorizácia okrem Bafangu ponúka väčšie ako 750Wh baterky?
02.09.2021 - 12:23:48
00
Nešlo mi o větší kapacitu, ale o tu hmotnost, tedy o 750Wh. Tu v té specifikaci (3,55kg) jezdím na Rotwildu a ta hmotnost opravdu taková je. Větší baterky také na trhu jsou, třeba Bulls má 925Wh s Brose motorem. U těch větších kapacit než 750Wh to může mít pro někoho také ještě smysl, ale právě tam by to chtělo o to více jít s hmotností dolu. A když už jim to u Bosche nejde ani se 750Wh...

A i u Shimana na tom umí někteří výrobci být o něco lépe než Bosch. Konkrétně např. Stevens se 726 Wh baterií, která má 3,78kg. Ale už je ten rozdíl méně výrazný. U Bosche je to ale navíc novinka, ty zmíněné (Rotwild, Stevens) už to tak mají delší dobu.

Já bych při tom ocenil co největší konkurenci. Ať příště váhám nad výběrem Bosch vs Brose a mohu vybírat jen dle drobných detailů v čem bude, který lepší. Takhle to zatím vypadá stále na jasnou volbu na Brose, i když tam je zatím ještě jeden neznámý faktor. A tím je spolehlivost.
Brose motory měly jedinou zásadní nevýhodu a tím byla dříve spolehlivost, která byla jasně horší než u Bosche.
Poslední úpravy (přepracovaný řemen, některé další změny v detailech, které budou mít znatelný vliv na spolehlivost) to snad řeší, ale ještě je na pořádné hodnocení trochu moc brzo, když verze motoru obsahující tyto úpravy nemá ještě prodané tak masové množství kusů jako ty předchozí.
Tím, že Spešl pro 2022 modely zůstal u Brose ale dosta naznačuje, že nové verzi věří. No uvidíme za půl roku až rok.
A doufám, že ne tím, že budu reklamovat už několikátý motor....


Naposledy upravil Mlok dňa 02.09.2021 - 12:40:38, celkovo upravené 1 krát.

02.09.2021 - 12:30:25
00
Tak pokiaľ budú aj nové baterky tak spoľahlivé ako doteraz (lebo spoľahlivejšie baterky ako Bosch nepoznám), tak by som tú hmotnosť asi aj akceptoval...

Inak, ak som sa dobre dočítal, tak motory na 2022 Spešloch by už nemali mať remeň, ale klasické ozuby...
02.09.2021 - 12:40:38
00
Měl by to být přepracovaný řemen. Např.
https://ebike-mtb.com/en/new-specialized-s-works-turbo-levo-2022-emtb-review/
Cituji: "Specialized 2.2 motor: still based on the Brose Drive S-Mag motor but with special motor software, hardware and an updated drive belt."
Stejnou informaci jsem četl z mnoha jiných zdrojů.
02.09.2021 - 12:52:33
00
Bosch aj Kellys robia baterky v BMZ. Zjavne su ale uplne ine specifikaciou. Bosch stavil na stare clanky s vacsim poctom. Kellys/BMZ baterka na novsie clanky s mensim poctom. Dovody si mozme asi len cucat z prstu. Mozno economy of scale u boschu.. ak su starsie clanky o chlp lacnejsie aj ked ich je poctovo viac, mozno pri tych milionoch kusoch to robi zaujmave cisla. A k motorom bosch ti bosch nedovoli mat ine baterky ako od nich, takze vyrobcovia bikov s boschom nemaju na vyber aj keby sa im to nepacilo. Ale ta vaha je velka skoda. Ved o nic ine nejde hadam, len kolko mas stavy na kilo
02.09.2021 - 12:57:12
01
ako pride mi to zbytočné dramatizovanie :) dosiahli 750Wh - dosiahli. bude niekto riesit 700g na bateriii oproti takym maloseriovkam ako Rotwild alebo Stevens? nebude. Job done.

tym neospravedlnujem Bosch. OK da sa to spravit lepšie, ale v zásade spravili to čo si trh vypytal pri najmenších nákladoch s cieľom maximalizovať zisk.

mna osobne by 700g oproti rotwildu netrapilo moc. :) cim dalej vsak jazdim a naberam na vykone tym viac ma laka vyskusat koncept light e-mtb ako Orbea Rise alebo prave Rotwild R.X375 a ktovie, buduci rok sa pod Railom kludne môžu "otriasať" kolesá. Na 40km výjazde, cucnem v priemere 20% 625Wh baterie.
02.09.2021 - 13:12:54
02
Modely Norco 2022 (Shimano EP8) majú voliteľnú batériu pri nákupe, človek si vie zvoliť z 540, 720 alebo 900Wh, batérie sú rozmerovo identické, čiže veľké. konkrétne tieto bajky ma neoslovili, pomer výkon/cena je katastrofa, ale koncept ako taký sa mi vcelku pozdáva
02.09.2021 - 13:22:26
00
Tak nějaký menší rozdíl hmotnosti není tak podstatný, při hmotnosti ebiků se 750Wh baterkou.

Ale na druhou stranu se pak všechno nasčítá. Pro mě osobně by u Bosche byl zajímavý Cube, protože mám dobrého prodejce v místě bydliště. U klasiky mi to bylo úplně jedno (a kupoval jsem většinou kola v zahraničí), tam jsem si stejně vše servisoval výhradně sám, s výjimkou tlumící části u Fox vidlic a tlumičů, kde jsem to sundal a poslal na servis.
U elektrokola se ale význam dobrého lokálního servisu výrazně zvýšil, na motoru si už sám neudělám skoro nic.
S Rotwildem mám štěstí, že ho nabízí právě u prodejce v místě bydliště (přitom je to jediný prodejce v ČR) a současně prodává i Cuby.

Oproti Rotwildu, co mám bych srovnával
https://www.cube.eu/cz/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-140/cube-stereo-hybrid-140-hpc-actionteam-29-actionteam/
Cenově bych se dostal na skoro to samé (Rotwild je sice s doporučenou cenou výrazně výše, jenže u něj prodejce dokáže jít s cenou o hodně více dolu než u Cubu, kde není takový prostor). A to jsou na Cubu pořád třeba horší kola (taky jsou za polovinu ceny těch DT na Rotwildu), zadní stavba není carbon.
A pak jsem ve srovnání celých kol už na rozdílu skoro 2kg (při v podstatě stejné ceně). U Rotwildu jsem reálně i s pedály pod 23kg (váženo). U Cubu bych byl rád, když bych se vešel do 25kg.
A to už není tak málo.
A aspoň, že Cubu začal dotahovat ty vyřešené detaily, co má Rotwild (a nejen Rotwild, ale spousta jiných značek) dávno (vyřešení senzoru rychlosti, všechna vedení včetně kabeláže vedené skrz představec, propracované řešení čepů, atd.). Třeba takový senzor rychlosti mimo rám a magnet ve výpletu byla u Stereo hybridu 140 2021 vyloženě ostuda.
Geometrii Cuby u 2022 také už vcelku dohnaly.

Je jasné, že když máš tak malou spotřebu baterie, tak by ty varianty lehčích ebiků s malou baterii byly dobrá volba.

Pro mě je těch 750Wh tak akorát a to mám jen 70kg. Líbí se mi, že na tom dám 2000m výškových (při velkém šetření baterii se přiblížím i k v 2500m výškových). 1500m+ výškových na tom jezdím často.
02.09.2021 - 13:32:23
00
sorcerer napísal:
Modely Norco 2022 (Shimano EP8) majú voliteľnú batériu pri nákupe, človek si vie zvoliť z 540, 720 alebo 900Wh, batérie sú rozmerovo identické, čiže veľké. konkrétne tieto bajky ma neoslovili, pomer výkon/cena je katastrofa, ale koncept ako taký sa mi vcelku pozdáva


Koncept rozměrově identické zaměnitelné baterii s různou kapacitou je super. Pak lze mít dvě baterie, na běžné kratší vyjížďky v místě bydliště jezdit lehčí kolo s malou baterií a na dovolenou vzít pořádnou velkou baterii.
I když tedy to bude ne zrovna málo peněz navíc.
02.09.2021 - 13:34:44
00
Skor 720Wh a 3.55kg. 21700 su max 5Ah, cize 40 clankov.

BMZ je najlepsi vyrobca baterii, maju premakanu konstrukciu.
02.09.2021 - 13:36:19
00
Zubesuch napísal:
ako pride mi to zbytočné dramatizovanie :) dosiahli 750Wh - dosiahli. bude niekto riesit 700g na bateriii oproti takym maloseriovkam ako Rotwild alebo Stevens? nebude. Job done.

tym neospravedlnujem Bosch. OK da sa to spravit lepšie, ale v zásade spravili to čo si trh vypytal pri najmenších nákladoch s cieľom maximalizovať zisk.

mna osobne by 700g oproti rotwildu netrapilo moc. :) cim dalej vsak jazdim a naberam na vykone tym viac ma laka vyskusat koncept light e-mtb ako Orbea Rise alebo prave Rotwild R.X375 a ktovie, buduci rok sa pod Railom kludne môžu "otriasať" kolesá. Na 40km výjazde, cucnem v priemere 20% 625Wh baterie.



Naco ti je potom ebike, ked cucnes iba 20%. To mozes jazdit aj na neelektrike. Ja cucnem na 40km 800Wh. :)
02.09.2021 - 13:39:13
01
ved ja jazdim aj na neelektrike :D

pozri jazdim tak 4x tyzdene (mix kratsich do 20km a dlhsich tras v MK). hovorim o priemere 20%. Niekedy je to 30%, niekedy 15%, niekedy robim aj dlhšie trasy a miniem viac kapacity s tym potrenovat co najviac. A ebike je skvely treningovy nastroj. Preto.


Naposledy upravil Zubesuch dňa 02.09.2021 - 13:48:19, celkovo upravené 1 krát.

02.09.2021 - 13:43:50
00
Baterii jsem vykuchanou zatím opravdu neměl, takže netuším, co je uvnitř a jak moc odpovídá udávaných 750Wh. K tomu je k mání pouze měření Bike-magazinu, kde na nabití zcela vybité baterky se spotřebovalo 792Wh. Nevím, ale jestli mají různé baterii stejnou nebo mohou mít znatelně rozdílnou účinnost při nabíjení. Tedy jestli se z té hodnoty dá vzhledem k účinnosti nabíjení určit aspoň nějak reálná kapacita baterie.

Ve srovnání oproti Bosch motorům s 625Wh baterií v testu, tak nájezd výškových metrů byl právě zhruba v poměrnu 625 vs 750 (dokonce o pár více u než v tom poměru, ale to už byl zanedbatelný rozdíl). V tom je ale už započítána i účinnost motorů.
02.09.2021 - 13:47:13
00
Tak to som prekvapeny, ze namerali 792Wh, to moc nedava zmysel. Ake tam maju clanky 18650, ci 21700? 60x 18650 ti neda 800Wh. Tie parametre clankov (Ah) sa v reale nedaju disiahnut. Nabijanie je velmi efektivne, strata jednotky percent, ked nabijas pomaly. Pri vybijani rychlo, namiesto 3.5Ah mas 3.2Ah, zvysok ide do tepla clankov.
02.09.2021 - 18:52:30
00
cron
keyboard_arrow_up