Jano1987 napísal:
Problém je ten, že zákon neprikazuje používať cyklistom cyklotrasu/cyklocestičku, ak ide vedľa cesty. Ďalej tu máme istú triedu cyklistov, čo hodia argument, že cyklotrasal/cyklocesta je projektovaná len na návrhovú rýchlosť 25km/h a oni tam preto jazdiť nebudú. Doteraz som za nedozvedel ale, čo sa stane, ak na cyklotrase pôjdu rýchlejšie ako 25km/h. Vyskočí zajac a zobere ich bejzbolkou po hlave? Bicykel im nedovolí ísť rýchlejšie ako 25km/h? Ozaj neviem.

Ďalšia vec, nerieši sa, či vodič auta môže obehnúť cyklistu cez plnú čiaru, ak sa nemýlim, v súčasnosti je obliehanie cez plnú zakázané.


Mozno pre zaujimavost. preco sa najdu cyklisti co nechnu jazdit po cyklotrasach. Kedisi som to tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1089823.html riesil a vysla z toho zaujimava studia. Vela vody medzi tym pretieklko Dunajom a aj ja uz nemam az tak vyhradeny postoj, ze na biku treba vzdy po cyklotrase, ale merito veci ostava.
Da sa to zosumarizovat nasledovne:
1. zle podmienky na cyklotrase (vietor, zly povrch, ostre zakruty, zavadzajuci chodci, cyklisti, korculiari,)
sem vinimocne patrim aj ja, zvlast ked jazda po cesticke pre cyklistov zahrna nutnost mat >32mm plaste a ovladat bunyhop
2. som cestny cyklista jazdim po ceste.... lebo som sa tak rozhodol a auta maju povinnost ma nezrazit a preto sa citim bezpecne. Radsej budem v marnici/nemocnici ako by som sa mal zmierit s tym, ze na ceste nemam co hladat.
3. neviem o existencii cyklotrasy

A ano, predchadzat cez plnu ciaru nesmies a cyklistu sa predchadza nie obchadza.
07.09.2021 - 15:21:26
00
Kenai len zase sa vraciame k tomu istému, ak je vytvorená cyklotrasa: sú tam pomalí cyklisti, chodci, psy, mačky, korčuliari, agresívne bobry, ostré zákruty, atď. Tak cyklista sa hodí ma cestu a vlastne tvorí ekvivalent toho chodca, korčuliara atď. a potom je vytočený, agresívny, a neviem čo všetko, lebo šofér si dovolil niečo povedať, ON je predsa cyklista a kto je viac. Pritom cyklista hodil tie isté argumenty na chodcov, ako šofér ma cyklistov.

Obľúbená 2 vety cyklistov na šoférov:
1) Kam sa ponáhľaš? Však počkáš, nič sa ti nestane. - Kam sa potom ponáhľal cyklista, keď kvôli pomalším prešiel na cestu z cyklotrasy.
2) Máš predsa brzdy, tak ich použi. - Tie má aj bicykel, podľa zákona by mali byť 2 navzájom od seba nezávislé. Tak kde je problém? Pomalý cyklista na cyklotrase? Tak spomalím, ak treba. Ostrá zákruta? Spomalím.
07.09.2021 - 15:52:41
12
Mas uplnu pravdu, nic z toho nerozporujem. A dokonca si myslim, ze je kludne mozne ze ide o toho isteho cloveka v iny den. Ked ide autom nadava na cyklistov, ked ide na biku na vodicov aut a chodcov, a ked ide peso opat na vsetkych ostatnych. A to plati aj opacne, su ludia co si ako cyklisti uvedomuju co to je byt vodicom auta a tusia ako irituju auto za sebou a snazia sa to minimalizovat. A ako chodci sa snazia chodot tak aby neblokovali cyklistov a ked na biku stretnu chodcu na chodniku, tak idu rychlostou chodze za nim az kym sa ho neda bezpecne predist bez zvonenia a vykrikovania aby uhol.
Tato tema ale nie je o nich, ti zakon nepotrebuju. Tato tema je o tom ako vpratat zakonom do koze ludi co sa tam nevedia upratat sami. Vidia len seba, neberu ohlad na inych morlaka a slusnost im nic nehovori. Tim bude bohuzial zmienovana pravna uprava len voda na mlyn a da im to moznost chovat sa este bezohladnejsie.
07.09.2021 - 16:15:15
02
Jano1987 napísal:
Kam sa potom ponáhľal cyklista, keď kvôli pomalším prešiel na cestu z cyklotrasy.

Pejko, musíš rozoznávať medzi cyklistom a bicyklistom... So svojím myslením patríš medzi bicyklistov... Ale skôr si motorista.

Myslíš si, že by sme mali Sagana, keby celý týždeň jazdil po cyklochodníkoch? Rýchlosťou 25 km/hod., pričom každú chvíľku by musel spomaľovať z dôvodu bicyklistov, korčuliarov,... ?

Na tréningoch sa bežne dohodobo jazdí cez 40 km/hod., rýchlostné tréningy za motorkou alebo autom aj cez 60 km/hod. Bez motorky alebo auta sa tiež trénujú intervaly, zrýchľovačky a nástupy s rovnakou maximálkou. Vieš si to predstaviť na cyklochodníku?

A bol si niekedy na cyklochodníku mimo bratislavskej hrádze? Na takom v kopcovitom teréne, kde nie sú kilometrové roviny, ale ostré zákruty, stúpania, klesania každých pár desiatok metrov?

Jazdil si niekedy na ceste po krajnici na cestnom bicykli? Na galuskách alebo tenkých plášťoch? Všimol si si ten bordel, čo je na krajniciach? Na tlstých gumách sa po krajnici dá jazdiť, ale na galuskách ťažko... A keď, tak autá majú značky po kamienkoch odstreľovaných nafúkanými gúmami...


Naposledy upravil JoKo dňa 07.09.2021 - 16:30:21, celkovo upravené 1 krát.

07.09.2021 - 16:25:47
14
Ako najpodstatnejsia vec by sa malo konecne zacal pouzivat slovo CykloCESTA na separovane cesty pre cyklistov.Pretoze CykloTRASA je obycajne C na mape,lampe,zvodidlach,stromoch na beznych komunikaciach,kde jazdia aj
busy a kamiony.Teda to oznacenie trasa je iba trasa.Potom su ludia
prekvapeni,ze cyklotras na papieri mame tisice km,no realne je tych separovanych zalostne malo.
Dalsia vec su tzv.cyklopruhy,kde vlastne iba namalovali bicykel na okraj cesty a uz sa ma cyklista citis asi bezpecne,lebo ma svoj pruh.Samozrejme s jamami a kanalmi.
Tiez su "dobre" cyklopruhy na ceste kde parkuju auta pozdlne,vedla cyklopruh a hned vedla iduce auto,ktore nemoze cyklistu obehnut,lebo on sa sam nema kde uhnut.Ale na papieri sa vedenie miest chvali kolko cyklotras a cyklopruhov maju v mestach.
Co sa tyka arogantneho jazdenia cyklistov napisem,ze aj ludia s vodicakom jazdia ako je.nuti,smerovky sa nepouzivaju,prednost sa nedava,zakrutu jedine rezat cez protismer,prekracovanie rychlosti atd.A to su ludia,ktori musia ovladat pravidla cestnej premavky a napriek tomu ich nedodrziavaju.Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali
nadludia v autach nehod.
Auto uz davno nesluzi ludom,ale
ludia autu.
Inak zaujimala by ma statistika,kolko cyklistov,ktori porusia predpisy a
teda dostanu pokutu vlastni vodicak.
07.09.2021 - 16:29:58
03
Kenai Tak by sa mohlo začať tým najjednoduchším. V sobotu som išiel z Devína po Devínskej ceste smer Vodárenské múzeum večer okolo 20tej (už ozaj celkom solídna tma). Stretol som asi 50 cyklistov z ktorých malo svetlo tak 6. Ostatný nič ani odrazku. Minula ma policajná hliadka a nevidel som, že by sa tým vôbec zaoberala. Prešiel som okolo ramena, hore Lanfranconi do Petržalky a potom po hrádzi až k Chorvátskemu pri tom vzdúvadle. Mohol som stretnúť ďalších zhruba 70-100 cyklistov. Svetlo mali tak 12. Ako ešte taký 3 mali tiež, ale to som si všimol až vtedy, keď som bol tak 2-3m od nich. Len to by sa zase písalo o tom, ako Polícia SR šikanuje cyklistov a radšej majú ísť merať rýchlosť, lebo ťa zabíja cyklistov.

JoKo nie som profík, tak neviem aké to je trénovať. Na druhú stranu, na tréning sa dajú vybrať aj vhodnejšie trasy, ako hlavné ťahy ciest. Je plno ciest, kde prejde pár áut za hodinu. Dám aj tebe otázku. Čo sa stane, keď cyklista na cyklotrase prekročí 25km/h? Lebo aj ty si zase skončil na 25km/h. To sa na nej nedá ísť rýchlejšie?

RANDAL podľa Ministerstva vnútra vlastní vodičský preukaz na Slovensku 3,65 milióna ľudí. Teda na 1 čo vodičák nemá, pripadajú 2 čo vodičák majú. Máme cca 850 000 detí do 15 rokov (osoba mladšia ako 10 rokov môže na cestu len v sprievode osoby staršej ako 15 či 18 rokov, neviem teraz je, ale mala by ovládať pravidlá). Ak odrátame teda deti do 15 rokov a ľudí čo majú vodičák, zostáva nám z 5,5 milióna obyvateľov 1 milión ľudí bez vodičáku. Teda vo veku 15+ na 1 človeka čo vodičák nemá pripadá 3,65 človeka, čo vodičák má.

Mňa by napríklad zaujímali štatistiky, že koľko priestupkov riešila Polícia SR na cyklistoch. Neustále sme bombardovaní štatistikami o počte a výške pokút pre motoristov, ale o cyklistoch sa mlčí. Pritom je pomerne bežne vidno, ako chodci či cyklisti si chodia na červenú, nezastavia na STOPke a podobne priamo pred hliadkou a tá nič.
07.09.2021 - 17:08:28
03
RANDAL napísal:
Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali nadludia v autach nehod.

Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal. Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie. Tiez to nie su typicki prekracovatelia povolenej rychlosti, ale ludia ktori presne vedia, kde je ich limit a limit ich auta a hlvne su vybaveny schopnostami o ktorych sa 99% motoristov ani len nesniva. Ked niekto z nich ide 2x tolko ako je povolene este stale ma ovela vacsiu bezpecnostnu rezervu, ako bezny motorista iduci podla predpisu. Je to ako porovnavat Bruniho s beznym cyklistom iducim po cyklotrase.
O tejto skupine v radiu nepocujes, problem su ludia co nevedia vyuzit potencial svojho auta ani na 10% ich pozornost je venovana krmeniu deti, telefonovanoiu, pocuvaniu sprav v radiu, debate s posadkou. A ked zistia, ze niekam nestihaju, bezmysleinkovite pridaju plyn. 100km/h idu cez dedinu aj mimo, cez den, v noci, za dazda aj za sucha do prehladnej aj neprehladnej zakruty, cez horizont,... nerozmyslaju, kto dalsi je na ceste okrem nich.... To su ti o ktorych pocujes denne v radiu. Ako moj sused co uz rozmlatil 3 auta, ale on jazdi podla predpisov... obcas 10 nad. Co z toho ked jeho pozornost a schopnosti nestacia ani na to. Preco ma este vodicke opravnenie ? Lebo vzdy trafil len srnu, strom, alebo zvodidlo ? Caka sa az trafi cyklistu ? Minuly tyzdren zrazil dalsi sused stlp od plota tu v areali kde je povoelenych 30km/h a na kolko ho ten stlp zastavil, isiel fakt tych 30. Tolko k tomu ako obmedzenie rychlosti pomoze. Jedno auto na ceste 2 prudova komunikacia nikde nikto uzavrety areal jasny den, on zrazi plot. Vraj sa mu smykol volant v zakrute. :headbang:
07.09.2021 - 17:10:48
02
Kenai napísal:
"Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali nadludia v autach nehod."

Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal.Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie.

Tak som to nemyslel,narazka bola vseobecne na tych vodicov,ktori nedodrziavaju predpisy.
07.09.2021 - 17:30:36
01
Ja som to pochopil tak ako pises. Nic v zlom, len som agresivny na to ked niekto pise = medzi nedodrzovanie predpisov a nehodovost. To je tak zjednodusene, ze je to viac chybne, ako spravne. A to iste ked niekde vidim pomaly=bezpecne. Ano, obvikle mensia rychlost = mensie nasledky nehody, ale casto tym neumerne narasta pravdepodobneost vzniku nehody. Ale koncim OT.
07.09.2021 - 17:35:17
02
Jano1987 napísal:
Čo sa stane, keď cyklista na cyklotrase prekročí 25km/h? Lebo aj ty si zase skončil na 25km/h. To sa na nej nedá ísť rýchlejšie?

Dá... 25 km/hod. je rýchlosť, na ktorú sú projektované cyklochodníky - šírka (nie každý vie jazdiť rovno) a najmä zákruty. Je to rýchlosť, pri ktorej je jazda relatívne bezpečná. Vyššou rýchlosťou sa zvyšuje nebezpečenstvo - aj pre toho, čo ide rýchlejšie, aj pre toho pomalšieho, ktorého predbieha rýchlejší, aj pre toho, čo ide oproti.

Ak jazdíš po bratislavskej hrádzi, tak to nepoznáš, ale v Rakúsku, v Nemecku a aj inde sú kľukaté cyklochodníky, v pohode ideš 50 - 100 aj viac m v klesaní a na konci je pravouhlá zákruta, pričom za roh nevidíš. Rýchlosť 25 km/hod. je pre cyklistu v pohode, dá sa to prejsť aj rýchlejšie, ale pre bicyklistu je aj tých 25 len tak-tak, opatrný alebo priposratý pribrzdí na 15. Rovnako je to aj na ceste - niekto ide autom na kľukatej ceste 80 a bezpečne, iný 50 a nebezpečne. Na ceste je pritom tabuľa s obmedzenou rýchlosťou 60 km/hod.

V Nemecku pred vyše 20 rokmi najvyšší súd, ak sa dobre pamätám tak v Hesensku, rozhodol, že cyklista, ktorý bežne jazdí 30 km/hod a viac, nemá čo robiť na cyklochodníku, lebo je nebezpečenstvom nielen pre seba, aj pre iných používateľov cyklochodníka. A polícia musela vrátiť pokutu 20 mariek, ktorú udelila cyklistovi, pretože ho chytili a pokutovali na ceste, aj keď kúsok vedľa bol cyklochodník. Jeho kamarát fiškál to dotiahol až na najvyšší súd Hesenska a samozrejme, že polícia vrátila nielen pokutu, ale aj trovy konania a zákonnú odmenu právnemu zástupcovi.... Čo bolo oveľa viac ako tá pokuta. A policajti na základe tohto rozhodnutia prestali pokutovať cestných cyklistov za nepoužívanie cyklochodníkov. V celom Nemecku.
07.09.2021 - 18:20:44
01
Jaj boze cyklista dzizs
07.09.2021 - 18:29:18
00
Vsetkym miestnym autickarom odporucam ist jazdit do Rakuska po ceste na biku aby zistili ako sa v civilizovanej krajine spravaju vodici k cyklistom. Odporucam aspon 30+ km od BA. Minimalizujete tak vplyv slovenskych polovodicov.
07.09.2021 - 18:38:26
01
Scarinko, staci ist smerom na lasse ... alebo hocde za caka norisa. Tam slovenske auta nejazdia. A inak je pravda, vcera domaci aj ked brutal rychlo ale obiehali ma pomalu lavym kolesom v garate ... a ked ma obehlo jedno auto tesnejsie bol to poliak
07.09.2021 - 19:03:50
00
No ano, ty mas z DNV tam blizsie. Ja skor juh jazdim. Ale to je jedno. Je to proste vidiet. Kolko krat uz mam aj nervy na tych rakusanov ze sa furt vezie za mnou a nechce predbiehat aj ked podla mna by uz mohol a ja koli tomu dupem ako kralik 😁
07.09.2021 - 19:46:40
00
JoKo takže keď si to zosumarizujem. Takže cyklista, čo nedokáže jazdiť rovno sa bude trepať na cestu. Cyklista, čo nedokáže ísť viac ako 25km/h po cyklotrase, lebo je úzka chce jazdiť po ceste a preto je pre neho bezpečnejšie riskovať zrážku s autom ako cyklistom? Takže pre koho sú vlastne tie cyklotrasy? Som zistil, že pre ľudí, čo dokážu jazdiť viac ako 25km/h nie sú, lebo ich neučili používať brzdu v prípade potreby, tak isto nie sú ani pre ľudí, ktorý nemajú dostatočné schopnosti ísť rovno.

A ja som bol vždy v tom, že jazdec/šofér je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
07.09.2021 - 20:26:53
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up