Ako najpodstatnejsia vec by sa malo konecne zacal pouzivat slovo CykloCESTA na separovane cesty pre cyklistov.Pretoze CykloTRASA je obycajne C na mape,lampe,zvodidlach,stromoch na beznych komunikaciach,kde jazdia aj
busy a kamiony.Teda to oznacenie trasa je iba trasa.Potom su ludia
prekvapeni,ze cyklotras na papieri mame tisice km,no realne je tych separovanych zalostne malo.
Dalsia vec su tzv.cyklopruhy,kde vlastne iba namalovali
bicykel na okraj cesty a uz sa ma cyklista citis asi bezpecne,lebo ma svoj pruh.Samozrejme s jamami a kanalmi.
Tiez su "dobre" cyklopruhy na ceste kde parkuju auta pozdlne,vedla cyklopruh a hned vedla iduce auto,ktore nemoze cyklistu obehnut,lebo on sa sam nema kde uhnut.Ale na papieri sa vedenie miest chvali kolko cyklotras a cyklopruhov maju v mestach.
Co sa tyka arogantneho jazdenia cyklistov napisem,ze aj ludia s vodicakom jazdia ako je.nuti,smerovky sa nepouzivaju,prednost sa nedava,zakrutu jedine rezat cez protismer,prekracovanie rychlosti atd.A to su ludia,ktori musia ovladat pravidla cestnej premavky a napriek tomu ich nedodrziavaju.Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali
nadludia v autach nehod.
Auto uz davno nesluzi ludom,ale
ludia autu.
Inak zaujimala by ma statistika,kolko cyklistov,ktori porusia predpisy a
teda dostanu pokutu vlastni vodicak.