Test vysiel v cisle 1/2021 bike-magazin
.de je tam aj meranie geometrie a test v labaku ako byva u nich zvykom. Link ti nemam ako dat lebo som to kupoval v tom ich web readeri. Najzaujimavejsie info je len ten o 1 cm kratsi zdvih a potom mozno vaha ramu 3420g a reach 465cm v L velkost. Daj email mozem ti poslat screenshot toho testu. Na forum to nemozem dat lebo by som porusoval pravidla. To ze velkost zdvihu trochu nesedi s tym co udava vyrobca nieje zriedkave. Ale povacsinou je to cca 5mm. Tuto pri tom swoope to bolo viac tych 1cm. Kazdopadne 160mm je stale vpohode na cokolvek. Ale swoop by dom neporovnaval s propain spindriftom, to je ozaj skvely freeride bajk
27.08.2021 - 18:39:54
00
Tak to robia celkom detailny test. A tiez sa mi to zdalo trochu porovnavanie toho spindriftu so swoopom take silene :). Spindrift bol este k tomu mulet a so zdvihmi 180/180 s pruzinou a factory vidlicou. No a proti nemu 29" swoop 10.0 170/160 vzduch a hlavne ich zaujimalo downhillove spravanie a agilita... Takze nebolo take tazke uhadnut co vyhra :D.
Mail som poslal v sprave, vdaka ;)
27.08.2021 - 19:43:52
00
Pre info RADON je značka výrobcu CUBE , zamenraná výlučne na internetový predaj jedine cez e-shop bike discount ( majú napr. rovnaké držiaky prehadzovačiek). Ja mám celoodpružený Radon skeen 120 7.0 , kúpený 2016 s 27,5 kolesami vel. rámu XL, vidlica RS Reba tlmič monarch, sada Shimano slx 3x10 , kolesáDT Swiss 1900, som s ním spokojný
31.08.2021 - 00:02:53
00
pat3, ak mas o tej podznacke nejake realne info, tak posli. Ale podla toho, co som ja nasiel, tak vobec nic nenasvedcuje tomu, ze by Radon patril pod Cube. Ako pisal matko001, oficialne je to znacka vytvorena spolocnostou, ktora ma velky e-shop bike-discount a maju aj velky kamenny obchod megastore. S Cube-om mozu nejako spolupracovat. No vobec nikde som nenasiel zmienku o tom, ze by Radon bol znackou Cube. A ani to nedava ziadny zmysel, pretoze maju odlisne modely, ktore si navzajom priamo konkuruju.
31.08.2021 - 07:07:06
00
To že je RADON značka CUBE mi povedal vedúci cyklopredajne v meste Eisenach, objednal som si Radon skeen s dodaním nie priamo na adresu, ale do zmluvnej cyklopredajne v meste Eisenach ( kde som 4 roky robil) , kde mi bicykel zmontovali a nastavili za 30 eur, bicykle Radon samozrejme nepredávajú ale sú tzv. zmluvný partner pre servis, doručenie a zmontovanie pre tých ktorí si nechcú alebo nevedia zmontovať a ponastavovať bicykel dodaný v krabici. Je to možné navoliť pri objednaní a dodaní do Nemecka a myslím že aj do Rakúska. To že si nikde nenašiel informáciu že RADON je značka CUBE znamená že to nechcú komunikovať , chcú aby to bola samostatná značka.
Napr. značky Cannondale, GT, Felt a menšinovú časť Giant-u vlastní investorská akciová spoločnosť z Kalifornie ktorá sa obchoduje na burze a všetko sú to samostatné značky.
Radon mal byť niečo ako konkurencia Canyonu v Nemecku, predaj len cez e-shop.
Medzičasom Canyon už poriadne globálne povyrástol , čítal som tento týždeň že Canyon za minulý rok mali ročný obrat 411 mil. EUR , ročný nárast o 30% .
31.08.2021 - 12:54:08
01
Aj tak ale myslim, ze Radon nepatri pod Cube. Iba, ze Cube poskytuje servis a nejake dalsie veci pre Radon, lebo ten nema siet predajni, servisov a podobne. Veduci cyklopredajne nemusia mat vzdy pravdu :D. Obzvlast v takomto pripade, kde to fakt nedava ziadny zmysel. Ktora znacka by za kazdu cenu tajila vytvorenie materskej znacky zameranej na online predaj a nechala by nejaky online shop, aby siril, ze to je jeho znacka? Navyse, ked modely tej "materskej" znacky su castokrat lepsie ako samotne modely Cube. Nedava to zmysel jednoducho.
31.08.2021 - 19:12:51
01
Pozeral som na nemeckých stránkach ako to vlastne je , a našiel som diskusiu : https://www.mtb-news.de/forum/t/radon-cube.657193/ , kde sa jeden pýta či sú bicykle Radon a Cube to isté lebo na kartóne od bicykla Radon je ako odosielateľ uvedená firma Pending System GmbH, Ludwig-Hüttner-Str. 5-7, 95679 Waldershof , čo je vlastník značky cube a aj adresa Cube.
Z celej diskusie vyplýva, že značka Radon je vlastnou značkou H&S Bike Discount GmbH a zmluvne sa bicykle montujú vo fabrike CUBE vo Waldershof, píše to niekto kto tam buď robí alebo to tam pozná. Rámy Radon sa dovážajú v samostatných kontajneroch z Taiwanu a bicykle sa montujú v samostatnej hale. Čiže pre CUBE je Radon cudzia značka, ktorú montujú vo vlastnej fabrike zmluvne pre H&S Bike Discount GmbH, čiže niečo ako OEM výroba.
31.08.2021 - 22:18:49
01
Ano, take nieco by som aj cakal. Pre relativne maloserioveho vyrobcu (Radon) s hlavnym zameranim na online predaj nema zmysel mat velke sklady, montazne dielne a pod. Kopa nakladov navyse a Cube je obrovska firma s komplet zazemim, tak sa to priam ponuka vyuzit ich sluzby.

Teraz by som mimochodom pozrel tu krabicu, lebo prave dnes mi prisiel Swoop, ale uz ju nemam, lebo bola OBROVSKA a nevosla sa do vytahu :D. Bike bol komplet zmontovany, iba riaditka otocene o 90°, preto bola ta krabica taka velka a aj na vysku bola este vyrazna rezerva. Ale v dokumentoch, ktore mam, uz je vsade len bike discount.
31.08.2021 - 22:52:25
01
Lenže to bolo pred 8 rokmi. Keď si hľadal, tak si mohol nájsť aj toto z roku 2018
https://www.mtb-news.de/news/chris-stahl-interview/

Wie ist eigentlich euer Verhältnis zu Cube? Werden eure Bikes dort gebaut?

Nein, wir haben aber damals mit Cube angefangen. Marcus Pürner (Gründer von Cube, Anm. D. Red.) ist einer meiner ältesten Freunde und wir haben zu unseren Anfangszeiten auch das Geschäft so ein bisschen zusammen gemacht. Damals hießen sie noch Slickrock, dann Move und danach erst Cube. Das waren noch Marken, die wir über Annoncen verkauft haben. Cube hat uns dann auch mit der Fertigung von Radon unterstützt. Wir haben anfangs bei ihnen mit designen lassen und das Cube-Knowhow mitbenutzt – das machen wir jetzt jedoch komplett eigenständig. Wir sind eine eigene Marke mit eigenen Konstrukteuren, Designern und Technologien. Wir haben auch eine ganz andere Richtung, die wir verfolgen, und auch in Zukunft wird sich bei uns einiges drastisch verändern.

V skratke : začínali spolu, ale odkedy majú vlastného človeka zodpovedného za vývoj, tak si idú svojim smerom a dalej chcú tú značku ešte viac osamostatniť
31.08.2021 - 23:33:08
02
Ahoj, bicykle Radon sa stále aj v roku 2021 montujú - skladajú v Pending System GmbH. Koncovú montáž si robia sami.
V článku ktorý si uviedol sa nepíše nič o montáži resp. skladaní bicyklov.

Re: Frage zu Zusammenbau Radon Fahrräder

Str 1. 9. 2021 10:45
Guten Tag Patrik,

die Räder werden von Pending zusammengebaut, die Endmontage erfolgt aber bei uns.

Mit freundlichen Grüßen

Lukas Fielenbach

RADON BIKES
Mühlgrabenstraße 7-9
53340 Meckenheim
www.radon-bikes.com
01.09.2021 - 11:15:23
00
Myslim, ze mate skor obaja pravdu 😀. O uplne najhlbsie detaily ani nejde. Hlavne je, ze Radon nie je len nejaka odnoz Cube-u, ale samostatna znacka so svojim dizajnom ramov a celkovo filozofiou svojich modelov a aj ich predaja. A to, ze vyuziju aj nejake sluzby Cube nicomu neskodi, iba to ukazuje, ze Cube ma v Nemecku fakt obrovske zazemie a je aj sympaticke, ze takto vychadza s konkurenciou.
01.09.2021 - 16:31:10
01
Caute. Najskôr som chcel napísať niečo ohľadom môjho Swoopu až keď sa na ňom aspoň raz odveziem, ale napriek tomu, že ho mám cez týždeň už doma, tak som na ňom kvôli mixu rôznych okolností ešte nebol :(. Tak zatiaľ aspoň pre potenciálnych ďalších záujemcov o túto značku napíšem v akom stave bike prišiel. A samozrejme sa dá môj príspevok aj brať ako také to typické: "pozrite sa všetci a záviďte mi novú drahú hračku" :D.

Takže bike prišiel v obrovskej krabici kompletne zložený, iba s povoleným predstavcom a riadidlami natočenými o 90°. Samotnú krabicu som ku vchodu a k výťahu musel šúchať jednou hranou po zemi, pretože bola tak veľká, že som nemal šancu ju nejako chytiť a niesť vzduchom. Pri výťahu som si uvedomil, že kvôli tej veľkosti nie je žiadna šanca aby prešla dverami výťahu. No keďže bývam vysoko, tak som zo zúfalstva aj tak márne chvíľu s krabicou zápasil dúfajúc, že aspoň dočasne obídem kód Matrixu a tú obludnú krabicu tam nejako vopchám. Samozrejme zbytočne. Aby som ale pred susedmi čakajúcimi na uvoľnenie cesty k výťahu vyzeral ešte viac ako tupý neandrtálec, tak som sa pokúsil krabicu ťahať po úzkom schodisku. Hneď pri prvej schodiskovej zákrute mi ale došlo, že by som musel byť Copperfield a tak som zase zošuchol bike dole a rozbalil ho vo vestibule.

Keď som ho potom dostal domov, ako prvé ma trochu sklamalo, že bowdeny pri riadidlách nie sú vôbec tak pekne upravené zmršťovacou bužírkou ako na väčšine oficiálnych fotkách a vo video recenziách. Celkovo to v tomto smere odflákli a lanko k prehadzovačke je dosť krátke a hadička zadnej brzdy zase zbytočne dlhá, takže ani po snahe o korekciu nie je šanca, aby mali tieto dve veci rovnakú dĺžku. Predná brzda a bowden sedlovky je na tom podobne, takže kokpit nie je nič pre detailistov. Trošku ma pobúrili aj viditeľné zvyšky rôznych druhov vazelíny na rôznych miestach. Ale vždy radšej nech ostanú zvyšky ako by tam nemala byť žiadna. Ďalšie malé negatívum bol odtrhnutý kúsok okraja jedného gripu, čo sa predpokladám stalo pri preprave, pretože to bol grip trčiaci dopredu a krabica tam bola porušená. V kombinácii s tými bowdenmi a vazelínou to už ale na mňa bolo príliš a aby som sa vyhol OCD záchvatu, tak som hneď objednával nové gripy. Veď čo by si o mne ľudia pomysleli keby videli taký ošarpaný okraj rukoväte?

Žiadne iné poškodenia som nenašiel, takže som v priebehu nasledujúcich troch dní, vždy keď som mal čas, pripravoval bicykel na prvú jazdu. Z tejto vety už možno tušíte, že nie som tak úplne normálny človek, ktorý behom pol hodinky vyberie bike z krabice, natočí riadidlá a ide ho vyskúšať. Ako prvé som namontoval Race Face Turbine riadidlá a predstavec, ktoré som predtým mal na predšlom bikeu (striasa ma pri pomyslení, že by som sa musel pozerať na ten pôvodný AEffect predstavcový odliatok, fuj...). Potom už nasledovali veci, ktoré asi pri novom bikeu robí každý:
- Hrubé fólie na spodnú a sedlovú trubku, tenšie na ostatné. Farba rámu je matná, fólie lesklé, vraždil by som kvôli tomu, ale zatiaľ sa učím s tým žiť, kým kúpim nejaké drahé matné fólie.
- Odstránenie konzervačnej lepkavej vazelíny z reťaze.
- Kontrola uťahovacieho momentu z výroby na všetkých podstatných skrutkách. Samozrejme momentovým kľúčom som doťahoval aj všetky ostatné pridané veci, nie som barbar...
- Ochrana kľúk zo starej duše a naspodu plastový chránič proti odretiu.
- Odmontovanie pôvodného plastového vodítka reťaze a nasadenie krajšieho aj s bash-guardom, ktorý som mal tiež z predošlého bikeu.
- Nasadenie pedálov, ktoré som aj kompletne vyčistil a premazal (aj keď ani nebolo treba...).
- Nastavenie sedla.
- Podrobné štúdium návodu k vidlici a tlmiču a zdravá hodinka strávená nastavovaním.
- Výmena platničiek za metalické, ktoré som tiež už mal a nastavovanie strmeňov, aby kotúče nešúchali. Nastavenie strmeňov sa mi podarilo perfektne na prvý šup ako vždy (said no one ever).
- Pre istotu aj malé odvzdušnenie bŕzd.
- Nastavenie tlaku pneu. Toto bolo jednoduché, keďže som staromódny zástanca duší, ale chápem aj perverznú radosť bezdušiarov z toho sajrajtu, čo majú v kolesách.
- Nakoniec namontovanie doplnkov ako fľaša, cyklo PC, svetlá (aj keď nechodím veľmi po ceste, tak bike rád využívam ako zámienku na trochu nepríjemného blikania ľuďom do očí), atď.

Pri vymontovaní zadného kolesa som mimochodom zistil, že ako aj viacero iných výrobcov aj v Radone na utiahnutie zadnej osi kolesa zavolajú vždy miestneho kulturistu a do ruky mu dajú 25 kilový pneumatický rázový uťahovák používaný na montáž tankových podvozkov. Tá oska má byť utiahnutá na 12 Nm, ale pri kŕčovitej demontáži za zvukov trhajúceho sa kovu vychádzajúceho zo závitu, by som usudzoval, že bola zatiahnutá na minimálne trojnásobok. Závit aj samozrejme bol trochu poškodený, ale nie veľmi a tak som to tiež nakoniec rozdýchal.

Na záver pre istotu napíšem, že napriek môjmu občasnému drobnému preháňaniu, žiadne z negatív, ktoré som vymenoval nie sú vôbec vážne a celkový dojem je na jednotku. Radon bicykle sú aspoň čo sa týka viditeľnej kvality spracovania a montáže na vysokej úrovni a reálne prakticky nemám čo vytknúť a to som fakt detailista. Naozaj žiadne nedostatky laku, žiadne škrabance na skrutkách alebo iných častiach, žiadne suché spoje tam, kde má byť vazelína, všetky dôležité skrutky dotiahnuté minimálne na predpísaný moment. Páči sa mi aj použitie skrutiek s uvedeným správnym momentom na hlavičke všade na zadnej stavbe. Prehadzovačka tiež nastavená správne, brzda šúchala len predná a aj to veľmi jemne, ale chcel som strmene vycentrovať úplne na 100%, preto som sa s nimi hral viac, nie preto, že by to bolo vyslovene nutné. Čiže dojem zatiaľ veľmi dobrý. A čoskoro napíšem aj dojmy z jazdy, keďže rád sám pred sebou predstieram, že tieto moje literárne výplody všetkých strašne zaujímajú :).

Prílohy:

IMG_20210911_080204.jpg
IMG_20210911_080204.jpg 619.03 KiB thumb_up5thumb_down

12.09.2021 - 01:58:49
07
Slohova práca za jedna :D.
12.09.2021 - 06:30:42
04
Namiesto písania týchto ... si mal ísť radšej jazdiť!
12.09.2021 - 07:06:58
05
dwt-66 o druhej v noci? :D (vtedy som to písal) Dnes už ale zhodou okolností idem. Veľa ľudí to tu asi aj pobúri, ale pre mňa bike nie je zas až takou prioritou, preto si nevyčleňujem naňho čas na úkor iných vecí.
A aj som skôr ten typ, čo viac bike obzerá, čistí, postupom času montuje nové komponenty kvôli miernej zmene funkčnosti alebo farebnému zladeniu a robí preventívny servis vecí, ktoré ju nepotrebujú. A to ani nehovorím o hodinách strávených na nete, ktoré s tým súvisia. A samozrejme ma baví aj jazdiť, len to pre mňa je iba takých 50% potešenia z bikeu.
12.09.2021 - 08:34:04
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up