je to moderná hliníková vidla, brzdy Claris. Tú skrutku mám, len predchádzajúci majiteľ strhol ten imbusový závit, čo je problém. Som myslel, že či v BA nebude nejaký obchod s tým.
04.09.2021 - 16:28:12
00
Tak toto je moj prvy cestak z roku 1987. Vymenene packy, presmyk, prehadzovac a pri kupe aj stred. Original diely odlozene okrem stredu.

Prílohy:

20200922_161748.jpg
20200922_161748.jpg 468.58 KiB thumb_up0thumb_down

20200523_121329.jpg
20200523_121329.jpg 209.34 KiB thumb_up0thumb_down

20200922_161820.jpg
20200922_161820.jpg 443.2 KiB thumb_up1thumb_down

20200922_161835.jpg
20200922_161835.jpg 353.49 KiB thumb_up0thumb_down

20200922_161753.jpg
20200922_161753.jpg 355.06 KiB thumb_up0thumb_down

07.09.2021 - 12:49:20
02
Tvoj bike z roku 1987 je z roku 1991 ?
07.09.2021 - 17:27:16
06
V tomto vlakne vzdy umieram🤣🤣🤣 Aspon na nieco su tie Fava dnes dobre😁
07.09.2021 - 19:10:39
00
Hold mas pravdu :-) nie 87 ale 91
08.09.2021 - 05:15:55
00
Ked niekto presiel z favorita na moderny cestny bicykel, tak ake mal pocity? Je aj vyrazny rozdiel v rychlosti alebo najmä v pohodli a tuhosti?
13.09.2021 - 18:48:00
00
staci ze na favorite vymenis kolesa za tuhsie a jazdis inu ligu.
13.09.2021 - 19:08:32
00
Ja som prešiel z Favorita na gravel Koyuk (používal som občas na ňom aj cestné plášte 28c) a bol to iný svet, späť sa nedá vrátiť.

Pri repase Favoritu som vymenil pôvodne kolesá za tieto https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/vypletene-kolesa/trekkingove-kolesa/kellys-zapletene-koleso-zadne-kls-event-v-brake-r-28-silver.html a už to bol obrovský skok vpred.

Za mňa osobne, Favorit už len tak do mesta ako commuter, čo ho budem niekde vonku nechávať, ak ukradnú, tak kúpim za 50€ druhý.
13.09.2021 - 19:22:41
00
Mna to celkom bavi na nom, striedam s HT, hlavne je jednoducho servisovatelny, mam tam koleso sirky 135 mm na 6-7 kolo a rozmyslam, ze vymenim za nove 125 mm, ake tam bolo aj povodne na 5 kolo, to stoji 50 €, este by som dokupil kluky 50×34 za 25 € a viacej uz do toho nevrazam. No najidealnejsi by bol asi gravel, ale to by som musel predat HT a keby som chcel ku HT moderny cestak tak to by zas vela stal servis a diely do 2 modernych bicyklov
13.09.2021 - 19:41:42
00
misko_hrasko Co je na tych 36/40 spicovych mlynskych kolesach malo tuhe?? Inak, co su "tuhe" kolesa? Karbony so 4mm aero spicami?
13.09.2021 - 22:00:11
00
Ono väčšina Favoritov už má 40+ rokov. Takže nejaké vrátenie tuhosti znamená spraviť nový výplet. Tak isto, samotný ráfik, ak sa bavíme o tej hladkej hliníkovej verzii, tak vplyvom brzdenia došiel o časť materiálu a navyše je to jednostenný ráfik, viac menej hliníkový plát, ktorý bol ohnutý do takého hranatého U.
13.09.2021 - 22:14:44
00
Kolesa uz boli vymenene, je tu aj foto v tomto vlakne
13.09.2021 - 22:22:09
00
Sobi_20 napísal:
Ked niekto presiel z favorita na moderny cestny bicykel, tak ake mal pocity? Je aj vyrazny rozdiel v rychlosti alebo najmä v pohodli a tuhosti?

Ja som najprv jazdil lacny hlinikovy cestak. Az potom som presiel na favority, ked som sa rozhodol, ze nebudem chodit do prace autom, ani MHD. Zaroven som si vravel, ze ved na tom favorite si mozem sem tam aj zasportovat. Odvtedy som bol vlastnik dvoch roznych favoritov, aj karbonoveho kvalitneho cestaku. A urcite je znatelny rozdiel medzi lacnym cestakom na nizkej rade Shimano a favoritom (nebavime sa F1 ale F8) v prospech cestaku. Urcite ten rozdiel je vacsi, ako medzi lacnym hlinikovym cestakom a vyssou radou karbonovych cestakov, hoci v cene su tie rozdiely naopak. Rozdiel je v tuhosti a pohodli a tym padom aj v rychlosti. Pri jazde do kopca ti favoritacke prevodniky a gang prilis rychlosti nedopraju (nehovoriac o tom, ako su favority neergonmicke oproti sucasnym cestakom) a pri jazde z kopca mas s favoritackymi brzdami trosku strach. A takto by sa dalo pokracovat. Teda favorit fajn pekny bicykel ked je zrenovovany, kopec nostalgie, ale sportovat sa na tom neda - jedine ze by si si ho fakt premakal, ale potom je uz otazna cena, cas a energia, ktoru do toho vynalozis.
P.S.: Servis cestaku nemusi byt vobec drahsi ako servis favoritu, urcite nie.
13.09.2021 - 22:36:10
02
Som zistil, ze do sucasnych bicyklov sa ani nevyplati investovat lebo napr. HT za 1000 eur, po 2-3 rokoch by stal upgrade/vymena vidlice(300€)+pohon(250€) a keby este kolesa(minimalne 300€). Takze mi vychadza, ze najlepsie je taky bicykel predat po 2-3 rokoch alebo po skonceni zaruky za polovicu ceny po skonceni zaruky a radsej kupit opat novy za 1000€. Je to dobry postup?
14.09.2021 - 08:29:10
00
Co ja viem? Zalezi na co ten bajk chces a kolko na nom chces najazdit? Vzhladom na to, ze sme v teme favorit, tak som predpokladal, ze len do prace a do krcmy ;). Ale beztak sme dost off-topic.
Mna svojho casu vysiel prvy cestak na 560 eur (v 2013 myslim). Isiel som na nom aj preteky, aj hakove, aj bezhakove triatlony. Menil som len 1krat plaste a kupil som trosku lepsie kolesa, ale urcite nie 300e, mozno za polovicu max. Ine komponenty som v zasade nemusel menit - na cestaku fakt ze upgrade ci vymenu vidlice riesit nemusis. Po par rokoch sa mozes rozhodnut - ja som napr po 3 rokoch predal a kupil novy. Ale nemusel som. Totiz chcel som si spravit radost a zaroven som si naivne po jednom uspechu na pretekoch okolo kopky hnoja myslel, ze mam trosku talentu a lepsi bicykel ma este viac zrychli - nie je tomu tak, ale aj tak som happy :)
14.09.2021 - 08:55:03
01
keyboard_arrow_up