Že sú "lepšie"
bicykle predražené je jedna vec. Dostatočne dobrý
bicykel kúpite za rozumnú cenu. Ale je to hobby a ľudia sú ochotní za kktiny ktoré nepotrebujú platiť nezmyselné pálky. Mne sa tiež rozum zastavuje koľko som minul posledný rok za bicykle a príslušenstvo. Tam proste rozum hľadať netreba.
Zaráža ma ale iná vec. Haibike dá prehadzovačky XT, lebo tie vidieť, ale náboje na kolesách dajú Acera. Lebo čierna ako čierna.
Na cesťáku od Trek som dostal kolesá, ktoré boli v podstate iba dojazdovky. Z predajne domov.
Keď už je niečo drahé, keby to aspoň malo vyváženú kvalitu. A nie že polovicu vecí vymeníte, lebo sú to úplné šunty.
Toto sa inak za 20 rokov nijak nezmenilo :- ). Este 5-6 rokov dozadu ked mali nemecke internetove znacky ceny radovo nizsie nez kamenaky tak clovek dostal celkom spickove kolesa aj v nizsej cenovej hladine (v 3K mal aj 800 eurovy DT Swiss wheelset (aftermarket cena samozrejme, ale hodnota je hodnota).
A potom som sledoval ako kazdy rok zacali nepatrne dvihat cenu, vzdy model tak o 100 euro viac, ale zaroven setrit na tom na com nebolo vidno, co su skoro vzdy kolesa a tie sli velmi rychlo dole k uplnym basicom aj pri 4000 eurovych bajkoch (kde ich hodnota je v sucasnosti tak max 400 euro).
V sucasnosti vdaka Covidu a pridruzenym veciam je urcite zdrazenie opodstatnene ale trend zacal skorsie.
Na druhu stranu, kym tie prehadzovacky boli a su saskaren, je dobre kym sa nesetri na tom najdolezitejsom, rame a odpruzeni. Lebo in-house kokpit, radenie a ba aj kolesa clovek lahsie vymeni casom a ak aj nevymeni, do jazdneho zazitku to zrovna prilis nehovori.
Zato Specialized co na 3tisicovy (a pri e-bike, 7tisicovy)
bajk hodi FOX RHYTM vidlicu, to uz je horsie.