To ze po nabijani svieti 5 policok /100% , znamena ze bateria je plne nabita.
To ze ti apka ukazuje 82% kapacity, znamena ze uz nema kapacitu ako ked bola nova, apl. Algoritmy vyratali podla dodanej energie kolko kapacity ma oproti tomu ako bola nova.
Najjednoduchsie ako zistit aku orientacnu kapacitu ma bateia, je pri nabijani dat medzi batt a nabijacku merak, ktory ti ukaze kolko energie bolo realne dodane do batt.
A to ze ked jazdis do kopcov rychlo klesaju policka batt, moze znamenat, ze bateria uz nevie dodat tolko prudu do motora ako ked bola nova.
24.04.2021 - 10:32:15
11
V týchto dňoch som prekonal 20000km ,kapacita batérie 79%a260 nabíj.cyklov za 3roky.Teraz neviem či už mám zohnať novú baterku a na starej jazdiť do konca na úkor kilometrov.Teraz tak urobím od 50do70km v priemernom terére.
27.08.2021 - 13:20:08
00
To je na zvážení každého jedinca... Keď je dojazd 50 - 70km málo, tak treba ísť do novej baterky... Keď nie, tak treba dojazdiť starú... Ja osobne by som pri nájazde cez 20 tis. km išiel už rovno aj do nového ebajku...
27.08.2021 - 14:15:16
02
Pre Nazgula:myslíte že mám na to peniaze,veď som postarší dôchodca,a čo tak generálka elektromotora?
27.08.2021 - 15:16:32
00
U mňa v predajni ebajkov sú postarší dôchodcovia väčšinová klientela... :-) Trebárs 2 500,- Eur ebajk = 500,- akontácia a 20 mesiacov po stovke bez navýšenia - to nezabije nikoho... ;-) Ale OK, ku "generálke" motora: Na motore sa toho nagenerálkovať veľa nedá, maximálne ložiská... Meniť "rozvody", resp. polovicu motora (ak si odmyslím, že tieto komponenty je obrovský problém vôbec zohnať) sa neoplatí, to už rovno nový motor s plnou zárukou... No a keď k tomu pridáme potrebu novej batérie, tak to už sme na polovici nového ebajku... Ale zas - každý nech urobí podľa svojho uváženia, ja som len predostrel môj názor...
27.08.2021 - 15:49:15
01
pane ved to neni povinne si zaobstarat novy elektrobajk len preto ze to niekto odporuci. je to spotrebny tovar ako hocico ine.

na Vašom mieste by som teda bateriu a motor jazdil dalej - ak vam to staci. ak nestačí, tak treba hladat riešenie, ktore je pre Vás vhodné. Nazgul iba prezentoval názor, že generálka motora sa pri daných cenách neoplatí. tomu verím, lebo repas baterie a motora bude asi koštovať viac ako je zostatková cena bajku.
27.08.2021 - 16:13:34
00
Ahojte, kupil som jazdeny ebike s bosch bateriou. Mam moznost sam nejak overit, v akom stave je bateria? Dakujem.
08.09.2021 - 10:20:21
00
Ano, niektore servisy maju kapacitny merak ktory Ti presne napise aku mas kapacitu baterie, teda v akom je stave v porovnani s novou.
09.09.2021 - 20:32:31
00
Kapacita batérie sa správne meria pri vybíjaní, takže + - by to išlo na nejakom vybíjači, ktorý umožňuje vstupné napätie tých 42V, optimálne pri 200-250W záťaži.
Orientačne /keďže sú to LiIonky a tie majú iný priebeh nabíjania ako napr. NiMh/ sa to dá zistiť aj úplne jednoducho. Ak batériu vyjazdíš na nulu /samozrejme v nej ešte ostane bezpečná kapacita, ale displej ti už ukáže 0%/, tak to hodíš na nabíjanie a medzi zástrčku a nabíjač hodíš watt meter na 220V, a dáš plne nabiť.
Ten ti krásne ukáže "dodaný náboj", teda koľko Wh si nabil.
Stačí meráčik za 10 eur https://www.mavasat.sk/casove-spinace/solight-digitalny-merac-spotreby-energie-dt27
Ja mám na vybíjanie urobený takýto vybíjač, ale nepoužívam ho na účel odmerania kapacity, ale v zime, keď nejazdím, tak ju dám doplna nabiť a vybiť na cca 60%.
Hodím to vybíjať, zapnem stopky, zapnem voltmeter, kliešťový ampérmeter, papier a priebežne zapisujem čas a hodnoty, z toho sa dá potom všetko potrebné vyrátať.
Na obrázku je zobrazený vybíjač, voltmeter, ale ako píšem, ešte na plusový kábel od batérie dávam kliešťový ampérmeter.

Prílohy:

vybijac.jpg
vybijac.jpg 543.6 KiB thumb_up1thumb_down

24.09.2021 - 06:26:27
00
https://m.alza.sk/hobby/merace-spotreby/18855911.htm
24.09.2021 - 08:08:47
00
vieme na koľko desatiných miest kW ukazuje spotrebu tento Solight? podobný zásuvkový meráčik som skúšal a spotrebu ukazoval na jedno desatiné miesto v kW, nepoužiteľné pre presnejšie meranie
24.09.2021 - 08:35:09
00
Ja nemám presne henten, ale nejaký EMOS a ten ukazuje kWh na 3 desatinné miesta.
24.09.2021 - 10:52:05
00
pozrieš typ pls? mal som z Alzy Elektrobock EMF-1, ale bol iba na jedno desatiné miesto a tak išiel naspäť
25.09.2021 - 11:59:18
00
... som ho ledva našiel v skrini :-))
Je to EMOS P5801
Ak si dáš zobraziť "Total", tak kWh majú 3 des. miesta, teraz som to overoval.
Ja tam mám vybitú batériu, takže pri každom zapnutí do zástrčky je to všetko vynulované, nemusím resetovať /lebo "total" by sa ináč načítaval/.
Je to super vec do domácnosti, dá sa s tým pekne pomerať od mraziaku cez televízor, všetky spotrebiče.
25.09.2021 - 14:39:35
10
Pridám moju skúsenosť s Bosch Powerpack 400 Wh:
Na poslednom výjazde mi pravdepodobne BMS vypínala batériu po cca 40km 600m prevýšenia - na displeji svietili ešte 2 paličky z piatich...
Kedysi mi to robilo až pri jednej.
Hned ma napadlo že pravdepodobne jeden paralelný blok bude mať nižšie napätie a preto BMS vypne celú baterku.
Podozrenie sa naplnilo - jeden blok 18650-tok mal len 3,05V, ostatné cca 3,57V
Tak som ho dobil na cca 3,57V a dal baterku dobíjať normálnou nabíjačkou - nabíjanie neskončilo korektne - "ED-ky síce svietili ale posledná neblikala... Takže som znovu meral jednotlivé bloky a ten blok ktorý som dobíjal mal najvyššie napätie - cca 4,07V a ostatné bloky cca 3,88V.
Takže to vyzerá že články v jednom bloku majú už nižšiu kapacitu ako ostatné - síce sa prvé nabijú, ale aj prvé vybijú - čo je samozrejme nafigu...
Takže po tomto zistení nemám chuť dávať 800€ za novú batériu, ale potrebujem zohnať niekoho kto vie zrepasovať batériu...
v CZ je nejaký chlapík ktorý to robí, ale je niekto aj na SK kto to vie dobre spraviť a za normálnu cenu ???
28.09.2021 - 08:43:10
00
keyboard_arrow_up