Na slovensku húkať musí a je to tak podľa mňa lepšie, lebo zvuk počuješ ešte predtým ako niečo vidíš, lebo keď už niečo vidíš, tak môže byť neskoro na zareagovanie.

Ja neriešim kto je vinný, či mohla alebo nemohla vidieť majáky, píšem iba z pohľadu zákona a skúsenosti. Ja som za húkajúcu aj v noci, hlavne v miestach kde je aj vtedy nezanedbateľná premávka, zas ich toľko nechodí…
25.09.2021 - 23:41:46
02
Rozhodnutie, že na vine je aj vodička môže nastať len v bananistane. Rovnako ako rozhodnutie, že vinníkom nehody napr. pri zrážke motocykla idúceho po hlavnej ceste rýchlosťou 150 km/h je vodič auta vychádzajúci z vedľajšej cesty. Vodič auta je vinníkom vtedy ak motocyklista neporuší predpis. V opačnom prípade vodič motocykla svojim porušením predpisu nedovolil dodržať predpis vodičovi auta. Pri rýchlosti motocyklistu 90 km/h ho vodič auta len obmedzí no pri rýchlosti motocyklistu 150 km/h ho už ohrozí. Vinou prekročenej povolenej rýchlosti - porušenia predpisu motocyklistu.


Naposledy upravil ivan dňa 26.09.2021 - 00:02:44, celkovo upravené 1 krát.

25.09.2021 - 23:57:55
01
ivan napísal:
Ako môžeš na začiatku svojho príspevku uviesť že som napísal nezmysel a potom napíšeš, že nevieš ako je to na Slovensku ? A ešte sa tu oháňaš nejakou logikou. :D Keby mal vodič sanitky zapnutú aj húkačku, neporušil zákon - mohol prežiť.

Prečítaj si čo si napísal. "Môžem jazdiť podľa zákona ožratý, pokiaľ ma nechytia" To je nezmysel. Buď musí alebo nemusí používať sirénu. A vodička sa musela pozrieť, či niečo nejde po hlavnej. Keď videla majáky a tie vidieť musela, mala ostať stáť. Že ich nepočula, to je irelevantné. Tým by mohla argumentovať, keby bola na hlavnej. Výrazná spoluvina tam je. Siréna by v tomto prípade samozrejme pomohla. Venovala by sa riadeniu a pozrela by sa na cestu pravdepodobne.
26.09.2021 - 00:02:10
01
Je nezmysel tvrdiť čo musela vodička vidieť, počuť, ... Siréna - dodržanie zákona vodičom mohla nehode zamedziť. Vodič sanitky svojim porušením zákona o nepovolenej rýchlosti v obci so súčasným použitím svetelného a zvukového výstražného znamenia nedovolil vodičke dodržať predpis o prednosti v jazde. Chapandos ? Ako mu mohla dať prednosť ked ho pre jeho veľkú rýchlosť zbadala neskoro. To že ho zbadala neskoro nebola jej chyba ale chyba vodiča sanitky. Ak chcel vodič sanitky pri vyššej rýchlosti eliminovať riziko zrážky mal použiť aj zvukové znamenie - neporušiť zákon. Nie je tam žiadna spoluvina vodičky. Podľa toho čo píšeš je potrebné upraviť zákon: ,,Vodič sanitky pri prekročení rýchlosti v obci nemusí použiť výstražné zvukové znamenie lebo vodič prichádzajúci z vedľajšej cesty ho musí aj tak vidieť.,,
26.09.2021 - 00:09:48
00
Takze som tu jediný z vás 👨‍⚕️ kto reálne už 16 rokov aktívne slúži v ambulancii záchrannej služby / v sanitke / , snáď budete akceptovať fakty … “sanitka “ pri výjazdoch na adresu musí používať svetelne aj zvukové znamenia súčasne !!! V lese v noci , na diaľnici v noci bez okolitych vozidiel si môže vodič dovoliť v rámci bezpečnosti zvukovú signalizáciu vypnúť . No akonáhle zbadáme v lese čo i len lesnú cestičku , odbočku , vchádzame do dediny zapínam aj zvukovú signalizáciu v stísenom mode ! Od 22:00-6:00 môže si dovoliť v takýchto ojedinelých prípadoch vypnúť zvukovú signalizáciu … u mna sa na výjazd stále húka a aj bliká . Keď vodič bez sirény spôsobí haváriu , “ ma problem “ . To neobháji nijako prečo nehúkal . Pri návrate pokial pacient je vhodne zalieceny , vedúci vozidla v RLP je to lekar a v RZP záchranár, môže nariadiť transport bez majákov a sirény . No akútne a život ohrozujúce stavy ideme stále v režime - blikam aj húkam . V tomto “ mode “ ma právo prednostnej jazdy . Keď nebliká a nehuka správa sa ako bežný účastník cestnej premávky na pozemných komunikáciách a dodržiava všetky pravidla cestnej premávky , bez výnimiek . U mna, pod mojim vedením , nakoľko som nekompromisný zástanca hlavne bezpečnej jazdy a šetrného transportu pacientov sa jazdi na 90% bez majákov z výjazdu . Zvlášť nevyhonení , adrenalínom vybudení mliečňáci nepoznajú mieru a spôsobujú svojou neprimerane rýchlou , neuváženou a riskantnou jazdou väčšinu dopravných nehôd . Pod mojim vedením chodia síce na majakoch a so zapnutou sirénou no len niekedy im ja dovolim prekročiť maximalne povolenú rýchlosť v daných úsekoch . Akceptovateľné prekročenie rýchlosti dovoľuje interným nariadením prevádzkovateľ záchrannej služby je do 20 km/hod v jednotlivých úsekoch komunikácie označených dopravnou značkou s maximalne povolenou rychlostou pre účastníkov premávky … pretože len živý lekar a záchranár vie zachrániť pacienta . Nikdy nie zranený a mŕtvy , pretože keď sa k pacientovi nedostaneme ani mu nepomôžeme .
26.09.2021 - 00:32:02
420
misoR napísal:
Vysvetli mi prosím niekto racionálny dôvod na to, že počas takmer jasnej noci, keď cestu osvetľuje ešte aj Mesiac, niekto zapne predné hmlovky? Súčasne so stretavacimi svetlami - obidvomi funkčnými. Včera som takých stretol furu, zato hmlu alebo inak zhorsene podmienky viditeľnosti som nikde nestretol :D


Tazko sudit ked som nevidel konkretnu situaciu. Ale napriklad tu u nas sa tak v noci bezne jezdi. Slusnejsi/sikovnejsi vodic vypne spolu s dlhymi aj hmlovky ale ked je niekto gramblavy a ma ich na palubke odruky tak sa stane, ze ich necha zapnute. Problem je, ze tu beha take mnozstvo zveri po ceste, ze uzky kuzel stretavacich/dialkovych svetiel neosvetluje dostatocne priestor mimo vozovky. Hmlovky svietia ovlea viac na boky. A pravdu poviediac uz som chcel montovat na auto rallye konzolu ked som dochadzal za tmy v zime do roboty a za tmy spat. Samozrejem napojenu na ovladanie dlhych svetiel aby vypla ked dam stretavacky. forums.pelicanparts.com

Tiez led svetla tomu vobec nepomahaju, Citatelnost terenu je pri tomto svetle nepomerne horsia, ako pri multipolarnom svetle z halogenu. Vykon nie je vsetko.
26.09.2021 - 00:42:11
00
Mne sa tiez stala podobna situacia ked mi z vedlajsej ulice vyleteli policajti iba so svetelnym znamenim. Bolo to pocas dna cize vobec som si nevsimol ze im svietia majaky, navyse vychadzali z pomerne neprehladnej vedlajsej cesty ktora je ciastocne zakryta stromami v parku(Moyzesova v KE pri policii). Len tak tak som zabrzdil na poslednu chvilu, inac by sme sa zrazili. Nastasie sa iba nase pohlady stretli a policajti sa ponahlali dalej.

To ze je povinne svetelne aj zvukove znamenie je pre mna novnika, casto vidim v meste ako sanitka uhana ticho iba so zapnutym majakom, hlavne v noci pocas znizenej premavky.
26.09.2021 - 00:56:40
00
Podobne s vodičmi čo mali zapnuté majáky sa mne stalo v Long Beach v Kalifornii. Idem autom a počujem policajné húkačky. Reku asi dakoho naháňajú. Kuknem do speťáku - šak to mňa. :D Pomaly som v hustej premávke odbočil na parkovisko /neuvedomujúc si že pokračovanie v jazde bolo považované za útek/ - oni za mnou. Po zastavení vybehli s pištolami z auta, nechali vystúpiť aj mňa, ruky som musel dat na kapotu, nohy rozkročiť, oni pištole nemierené /ja som pri sebe nemal :D / , potom mi tri štvrte hodiny prekutrávali auto - možno hľadali drogy, ..., vysielačkami overovali kade tade moju totožnosť, register. Nakoniec nič nenašli a pošli het. :D Hej. Ešte asi polroka na to som pri schádzaní z päťky diaľnice exit Irvine pri čumení do mapy položenej na kolenách trocha ťukol do SUV-ečka čo spomalilo predo mnou pri odbočovaní. On odbočil na parkovisko, ja za ním že sa mu ospravedlním. Vystúpil z auta, kukol do zadu, nemal skoro nič - možno trocha škrabnuty nárazník, išiel sadnúť do auta a že ide dalej. Potom si ale uvedomil môj prízvuk, vytiahol telefón a zavolal policajtov. Asi za desať minút prišlo jedno policajné auto s majákmi, o chvíľu druhé, potom aj tretie. V jednom z nich - šerif tej oblasti - ked zistil že nie som američan sa ma spýtal odkiaľ som, ... potom prešiel okolo auta ,,poškodeného,, /ktorý vyzeral na naturalizovaného mexičana/, pokukal na jeho náraznik a hovorí zbohatnutému ,,mexonovi,, - ,,it is very minimal,, a že či to nemôže nechať tak. Ten kuká na neho, gúľa očami a že nech aspoň dodatočne nahlásim číslo svojej poistky. Potom mi dal šerif svoju vizitku a že šťastnú cestu. Všetkých päť áut sa v mieri rozišlo a rozpálené Kalifornské slnko dalej žhavilo čierny asfalt juhozápadnej časti USA. :D
26.09.2021 - 01:26:29
00
Ivan , pekná rozprávka … a čo nespis o pol druhej v noci ? Máš nočnú na záchranke ? Bo dnes budú waty malé , keď takto ponocuješ 🧐 …
26.09.2021 - 06:53:15
00
Palo TT: pozeral som to, ako tam vyzera, je to dost zle miesto, pri pozerani dolava je vidno asi tak do 50m, dalej to kusok zataca a potom je zas vidno. V tej zakrute mohli byt majaky chvilku skryte a odtial asi tak 2 sekundy casu do vyrutenia sa zo zakruty po stret. Sirena by asi pomohla, ale nie nutne. Najhorsia bola ta rychlost :/ .. vodic na to mal doslova par sekund, aby zaregistroval. A staci malo , drobna nepozornost ... no, Ramon1 to popisal dobre. Kto uz ale co spravil je jedno, znovu dalsia tragicka udalost :/

Joe70: zvlastne, ze napises, ze nevies ako je to na Slovensku, ale hned napises, ze je to blbost. Pricom v rozsudku bolo uvedene, ze vodic porusil zakon tym, ze nezapol sirenu. A na sude snad zakon ovladaju. Ak takto aplikujes premyslanie aj na ostatne aspekty v zivote, tak super. Skus sa nad tym zamysliet.

ivan: ano, mozes byt vinnik, ak vychadzas z vedlajsej cesty a do teba narazi niekto, co porusil MPR. Takych rozsudkov je vela, rovnako ako mozes byt vinny, ak si na hlavnej a do teba narazi ten z vedlajsej, ak aj neporusis MPR. Pretoze predpisy su jedna vec, ale sud riesi okolnosti, napr. ci si mohol zrazke zabranit. Je jedno, ci niekto porusil, neporusil, ak ty predpisy neporusis, druhy ano a ty si zrazke zabranil mohol, budes vinny. A tak je to spravne. Potom su tu aspekty, kde proste nemozes predvidat, ze niekto v meste ide 150, alebo proste nemas sancu reagovat (inak podla tohto pripadu s motocyklom , od prveho pozretia ci moze az po zrazku uplynulo 6-7 sekund, co je hodne vela). Preto su tu znalecke posudky, atd. A tam to uz ale casto byva tak, ze kto ma viac nervov, penazi a pravnikov, si zaplati viac znaleckych posudkov a vysledok moze byt podivuhodny. Zakony su jedna vec, ale okolnosti ine a preto zivot sa nezije zosroubovany vnutri predpisov, ale v nejakom ramci, aby nebol chaos. Tvrdo sa postihuju ti, ktori zanovito nechcu ramec vobec ani vidiet :lol:
26.09.2021 - 08:18:45
00
Bratranec co je hasic dostal vinu za nehodu ked siel po hlavnej, s majakmi a sirenou zapnutou-tiez mu panicka vosla do cesty avsak na prechode s kocarom. On sa im vyhol a samozrejme voda v cisterne urobila svoje a prevratil auto, plus zdemoloval zabradlie, semafor a skoncil v zaparkovanom aute. Panicka povedala ze sak ona mala zelenu. Odvtedy povedal ze sere nato a uz sa nikam zachranovat zivot ci majetok ponahlat nebude.
26.09.2021 - 08:25:15
00
Stále platí a všade , že život záchranárov / lekar , záchranár , hasič , policajt , bansky záchranár , HZS …atd / je prvoradý a nikdy sa neprekračuje akceptovateľné riziko pri záchrane zdravia a života ľudí a ochrane majetku .
26.09.2021 - 09:36:41
02
Ramon1 napísal:
Ivan , pekná rozprávka … a čo nespis o pol druhej v noci ? Máš nočnú na záchranke ? Bo dnes budú waty malé , keď takto ponocuješ 🧐 …


mám ešte dakde šerifovu vizitku ta ti ukažem :D víkend, som dal kávu, céčko, v sobotu poobede kus pospal, a watty budú ale až zajtra
26.09.2021 - 10:10:03
01
sanitka bez zvukovej signalizacie je pekne zlo - ok nech si to vypne cez den/ vnoci ale iba ak je pri zmysloch a reakciach schopny ju zapnut ked zbada v dialke auto alebo sa blizi ku krizovatke. uplny vrchol je ked ide aj bez svetla.
predomnou odstavene auto - pozriem do spataku - v obci - ja 50km/h - v dialke za mnou sanitka - neblika, nehuka - tak dam smerovku, tesne pred obiehanim este raz pozriem do spataku a sanitka uz tesne zamnou a zacina ma predbiehat - mi dobre zredlo lebo som to nemal kam poslat len skocit na brzdu a dufat. siel vyse 100
26.09.2021 - 10:41:43
01
Presne o týchto mliečnakoch som písal vyššie … a bez štipku súcitu tiež dodávam , že zopar takych záchranárov vodičov som ako vedúci “ neuschopnil “ a jazdia tak možno v kuriérskej službe alebo s pečivom . Treba takych vyselektovať a rozlúčiť sa s nimi … ja s tým problem nemám .
26.09.2021 - 15:57:53
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up