Nerozumiem tomu, preco tie priecne "jamy" su pod urovnou komunikacie
Ak nieco prekryvaju, to by mohli aj keby boli v urovni, ma to nejake technologicke alebo rozumove zdovodnenie ?
Momentalne sa mi ponuka odpoved "nezohnali sme iny plech" :-)
28.09.2021 - 09:47:23
00
Marli napísal:
Nie je to take zle ako popisujes:
1. Polomer vnutornych zakrut smerom hore je aspon 2 m (odhadom, nemeral som...) Ano, mohlo by byt aj viac)lepsie), ale oproti Lanfranconi je toto lepsie.
2. Tie jarky, asi kovove prekrytie dilatacie?, som presiel 2, na cestaku, ziaden problem. Pri prejazde naspat som umyselne mrkol na tachac, 15 km)h, okolo 10 to musi byt nebadatelne. Ak by ma taketo nieco malo znechutit, tak to ani z domu nevyjdem. Stale mozes pred prekazkou zastat a preniesť, pardon za sarkazmus.


Chapem ked sa Lafranconi robil v rokoch kedy sa robil, ze ma najazdy ake ma. Tiez chapem, ze Pristavny most ma dilatacie ake ma. Ale v 2021 novy most ktory ma pocitat s integraciou alternativnej dopravy a nastupom velomobilov... ?
2m sa moze zdat OK, ak je to len na bicykle bez vozikov, ziadny cargobike, trojkolka, ci recumbent, ziaden velomobil. Tak isto nie vsetky "bicykle maju 28" kolesa recumbenty a velomobily maju 20" nevedia bunyhop, neda sa z nich zlozit noha a pridvihnut koleso. V rychlostiach chodze su niktore velmi tako ovladatelne. Taketo riesenie pre rok 1980 by to bolo super, Ale ako riesenie v 2021 podla mna smutne. Zvlast ked ta stavba ma slusit minimalne 50-100 rokov.
Na druhej strane, tie lavky tam tusim nemali byt povodne vobec, mozeme byt radi, ze ich tam vobec dali. :doh:
Tiez je mozne ze si nieco nechali na dalsie "lacne" PPP projekty, ako napriklad modernizacia cyklo infrastruktury Luzneho mosta po 3 rokoch prevadzky :lol:

llubik napísal:
Nerozumiem tomu, preco tie priecne "jamy" su pod urovnou komunikacie
Ak nieco prekryvaju, to by mohli aj keby boli v urovni, ma to nejake technologicke alebo rozumove zdovodnenie ?
Momentalne sa mi ponuka odpoved "nezohnali sme iny plech" :-)


Podla mna to nie je zlozene ako by malo byt. Je to dilatacny spoj a mal by byt bez toho jarku ako je z jednej strany tak aj z druhej. Z mne neznamych dodovodv je osadeny iba jeden plechovy profil na spoji s betonom a druhy chyba. Jedine ze by to malo dilatovat aj vertikalne...?
28.09.2021 - 12:01:09
00
user_id napísal:
Rajny Ak to bolo medzi Jurom a Racou, ani sa im nedivim. Po tychto dazdoch bude na Jurave naplaveneho bordelu este viac ako tam bolo doteraz, nehovoriac o tom dost rozbitom useku blizko nadjazdu.

To je stale a nie su to ziletkari ale hlavne taki old fasioned trailaci. To je velmi nebezpecne pri tych rannych pretekoch kto bude prvy v praci...
28.09.2021 - 13:03:45
00
nebudem tam ten jarok koli tomu ze sa to pohybuje?
28.09.2021 - 16:51:20
00
capulo napísal:
nebudem tam ten jarok koli tomu ze sa to pohybuje?

Tak to je presne dovod preco sa taketo nieco robi - ale nezvolili najoptimaltenicu technologiu. Rovnako ako "pracuje" lavka je na tom aj samotna vozovka, a predpokladam, ze tam sa zvolila lepsia technologia spoja - co ma privadza k otazke, ci nahodou nema niekto fotku dilatacie na dialnici?
28.09.2021 - 18:28:44
00
Kenai napísal:
Chapem ked sa Lafranconi robil v rokoch kedy sa robil, ze ma najazdy ake ma. Tiez chapem, ze Pristavny most ma dilatacie ake ma. Ale v 2021 novy most ktory ma pocitat s integraciou alternativnej dopravy a nastupom velomobilov... ?
2m sa moze zdat OK, ak je to len na bicykle bez vozikov, ziadny cargobike, trojkolka, ci recumbent, ziaden velomobil. Tak isto nie vsetky "bicykle maju 28" kolesa recumbenty a velomobily maju 20" nevedia bunyhop, neda sa z nich zlozit noha a pridvihnut koleso. V rychlostiach chodze su niktore velmi tako ovladatelne. Taketo riesenie pre rok 1980 by to bolo super, Ale ako riesenie v 2021 podla mna smutne. Zvlast ked ta stavba ma slusit minimalne 50-100 rokov.


Ja som si prešiel v nedeľu Lužný most na trojkolke na obrázku (vpredu ako cestujúci dvaja rodičia). Trošku som sa bál nájazdov na most, ale tento stroj má malý polomer zatáčania, narozdiel od niektorých iných, tak to bolo bez problémov. Akurát stúpanie som nezvládol vyšľapať (hmotnosť bicykla + 2 cestujúci + náklad odhadom 190 kg), stúpanie bolo príliš strmé plus v zákrutách sa stráca rýchlosť. Pri rovnej rampe alebo slimáku by sa to asi s rozbehom dalo.

Horšie je to s tými dilatáciami. Jednak na akúkoľvek takúto jamu treba ísť s trojkolkou kolmo, inak to pekne hádže (najskôr zapadne do jamy jedno koleso, potom druhé), dokonca môže v extrémnom prípade prisť aj k prevrhnutiu (ale to skôr pri nenaloženom bicykli a na veľkých jamách). Pri prejazde som spomalil tak na 5 km/h, inak by to bolo dosť nepríjemné pre cestujúcich a aj kolesá by dosť trpeli.

Na Bromptone so 16 palcovými kolesami asi radšej skákať, prejazd normálnou rýchlosťou by bol tiež zaujímavý :)

Pritom dilatácia je bežnou súčasťou mostov a existujú riešenia, že si pri prejazde ani nevšimneme.

Prílohy:

IMG_2359.JPG
IMG_2359.JPG 771.03 KiB thumb_up0thumb_down

28.09.2021 - 19:22:32
10
no bol som to pozriet a teda tie dilatacie su pekne diletantsky urobene. Na graveli to bolo v poho ale na cestaku to bude blbe. Cim pomalsie sa pojde tym horsie. Navyse v strede je zelezny material cize ked bude mokro bude sa to smykat. no ved uvidime. Ale tak aspon je to skratka a netreba chodit cez pristav.
28.09.2021 - 19:31:08
00
Skákať asi ťažko... Medzi dvomi škárami je asi 1-1,5 m plechu. Neviem, či je medzi nami taký profík, aby skočil 1,5 metra... Lebo videl som pár pretekárov, ktorí skočili cez železničné priecestie (jednokoľajné) a to je cca 2 metre.

Dnes som sa previezol po chodeckej strane a tam na petržalskej strane som si pri napojení nájazdu na most všimol, že tam sú tiež škáry zakryté akýmsi gumovým pásom. Možno tie dilatácie sú nedorobok a ešte škáry budú dodatočne zakrývať.
28.09.2021 - 19:38:55
01
Ja mam asi 2 vytky k mostu. Chybaju tam vyhliadkove plosiny a zakruty v zjazde na petrzalskej strane by mohli byt doprava a nie dolava.
28.09.2021 - 20:25:31
02
Tie dilatacie su sice blbe, ale ked som na cestaku nadhodil predne koleso tak sa mi zadnym cez to podarilo prejst celkom jemne. Len je to otravne.
Divny sa mi ale vidi ten kilometer asfaltky, kym sa dostanes na hradzu na slovnaftskej strane. To je fakt uleteny dizajn. Ked lowcost, tak lowcost.
28.09.2021 - 20:33:37
00
user_id napísal:
Ja mam asi 2 vytky k mostu. Chybaju tam vyhliadkove plosiny a zakruty v zjazde na petrzalskej strane by mohli byt doprava a nie dolava.

a tobogán rovno z mostu do Dunaja... :lol:
28.09.2021 - 20:39:19
01
tr3mp napísal:
Ja som si prešiel v nedeľu Lužný most na trojkolke na obrázku (vpredu ako cestujúci dvaja rodičia). Trošku som sa bál nájazdov na most, ale tento stroj má malý polomer zatáčania, narozdiel od niektorých iných, tak to bolo bez problémov. Akurát stúpanie som nezvládol vyšľapať (hmotnosť bicykla + 2 cestujúci + náklad odhadom 190 kg), stúpanie bolo príliš strmé plus v zákrutách sa stráca rýchlosť. Pri rovnej rampe alebo slimáku by sa to asi s rozbehom dalo.

Horšie je to s tými dilatáciami. Jednak na akúkoľvek takúto jamu treba ísť s trojkolkou kolmo, inak to pekne hádže (najskôr zapadne do jamy jedno koleso, potom druhé), dokonca môže v extrémnom prípade prisť aj k prevrhnutiu (ale to skôr pri nenaloženom bicykli a na veľkých jamách). Pri prejazde som spomalil tak na 5 km/h, inak by to bolo dosť nepríjemné pre cestujúcich a aj kolesá by dosť trpeli.

Na Bromptone so 16 palcovými kolesami asi radšej skákať, prejazd normálnou rýchlosťou by bol tiež zaujímavý :)

Pritom dilatácia je bežnou súčasťou mostov a existujú riešenia, že si pri prejazde ani nevšimneme.


Prave som sa so zenou odtial vratil. Viac by vedela ona povedat ako jazdec na recumbent trojkolke, ale v kocke z mojho externeho pozorvania ako cyklistu na ziletke iduceho za nou.

Polomery najazdov a sirka v smere Slovnaft-Petrzalka su OK. Mozno bude problem naopak z petrzalky lebo je to vnutorny obluk ktory je vyrazne mensi. Zatial neviem. Problemom su ale tie dilatacie. Na prekotenie to nie je lebo ta trojkolka sedi naoazaj na zemi, ale rana je to riadna. Vytrhava to riaditka z ruk aj v rychlosti okolo 15km/h hrozi poskodenie nastavenia geometrie. Este aj to ze su dve za sebou je tragedia. To robi problem aj mne na cestaku. Skocil by som obe naraz, keby som isiel cez 30 ale na to by tam nesmela byt ziadna premavka. A v mensej rychlosti vzdy nejaku trafilm bud prednym alebo zadnym kolesom.

Suma sumarum, keby dali cez tie dilatacie este jeden extra plech tak by to bolo za mna OK.
Zena jazdi na tomto:
Len teraz tam ma 25mm plaste.
28.09.2021 - 21:00:58
03
Nuz holt, vyberiete ine trasy
28.09.2021 - 21:13:59
02
Co ma ale serie ovela viac a preto to pisem zvlast, je ze som na useku X-Bionic Luzny most napocital 16 zrazenych uzoviek. Podla ich stavu za velku majoritu mozu cyklisti. Neviem kam sa kto diva, ale ked sa tomu dokaze vyhnut manzelka s 3 stopou trojkolkou s ovela horsim vyhladom pod seba, tak nechapem preco to jazdec na beznom biku nedava. Ten predsa vie aj skakat, keby uz doslo na najhorsie. Jedneho tipka som videl ako jednu presiel iduc mi oproti ani sa na zem nepozrel.... Chapem vsetci sa radsej kochaju prirodou, ale ked uz vidia na asfalte zrazenu uzovku kazdych 100m tak by im malo docvaknut, ze trteba asi davat pozor. 1. je to zivy tvor ktorermu sa vozime cez obyvacku bez jeho zvolenia 2. vsetkyu druhy uzoviek su zakonom chranene a usmrtenie chranneho zivocicha v jeho prirodzenom habitate v chranenom uzemi je trestny cin.
28.09.2021 - 21:15:17
04
will: kilometer asfaltky na hradzu
tiez som tomu nerozumel, ale pozri mapu, najazdy na most na slovnaftarskej strane zacinaju v podstate hned za hranicou CHKO Dunajske luhy. Takze asi aby sa vyhli nejakemu povolovaniu, resp papierovaniu vystavby v CHKO.
28.09.2021 - 22:28:51
00
keyboard_arrow_up