luky64 napísal:
a tobogán rovno z mostu do Dunaja... :lol:


Len prosim ziaden zoskok na lane, lebo tam necham pripevnit zakazove tabule ako su na Lafranconi. :lol:
28.09.2021 - 23:03:02
01
Nerád by som sa dotkol niektorých diskutujúcich, ale keď už sa spomínali tie rampy a oblúky na tom Lužnom moste a zároveň sa tam spomínali rôzne cargo biky a podobne, že sa tam nebudú vedieť otočiť. Čo je reálne pravda, na druhú stranu taký bežný cargo bike má rázvor porovnateľný s rázvorom auta. Áno, nie je tak široký, ako auto, ale vnútorný polomer otáčania má podobný, možno dokonca väčší ako bežné osobné auto (aspoň čo som vypozoroval na videách alebo videl naživo, nejazdil som s tým, tak nemám osobnú skúsenosť). Teraz sa kvôli tomu budú navrhovať cesty pre bicykel ako keby to boli autá? Nieje to myslené ako hejt, len logické zamyslenie sa, keď sa dostávame k tomu, že cyklista pomaly potrebuje širšie pruhy, ako osobné vozidlo. To isté sa dá aplikovať aj na rôzne trojkolky, rikše a podobne.

To ma vracia späť k téme, čo sa tu riešila dávnejšie a to, že cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel a ak si niekto kúpi niečo atypické, musí rátať s obmedzeniami. Ak si kúpim bicykel, ktorého ekvivalent je auto - okruhový špeciál ale môže na cesty, tak nemôžem nadávať na, že ten retardér je vysoký, alebo nedokážem vojsť do garáže, lebo veľké sklony a nábehové uhly (určuje ich norma, výrobcovia vozidiel o nej vedia), keďže to je určené primárne na okruh a nie do bežnej premávky. Musím proste s tým rátať.

Ďalšou témou ohľadom zákrut a podobne je aj to, že infraštruktúra je navrhovaná aj so zreteľom na to, že cyklista by mal mať aspoň nejaké minimálne schopnosti ovládať bicykel. Nehovorím teraz, že každý má ovládať bunny hop, ale spomaliť, zdvihnúť predné koleso a vyliezť na obrubník, schopnosť brzdiť, vedieť zatočiť do zákruty (niektorý majú problém sa zmestiť do zákruty s 3m polomerom), vyhodnotiť situáciu, že toto nedám, lebo to je nad moje schopnosti, tak na tú chvíľu zosadnem a potlačím bicykel, správne vyhodnotiť situáciu, čo mám robiť (napríklad nájazd na Lafranconi, keď viem, že je mimo moje schopnosti dať to vnútorné otočenie a v protismere ide človek, tak sa tam nebudem tlačiť a zabiehať do protismeru a riskovať zrážku, ale spomalím a dám to potom. Viem, je to otravné, nepohodlné, ale patrí to k tomu).
29.09.2021 - 09:51:53
09
Jano1987 napísal:
Nerád by som sa dotkol niektorých diskutujúcich, ale keď už sa spomínali tie rampy a oblúky na tom Lužnom moste a zároveň sa tam spomínali rôzne cargo biky a podobne, že sa tam nebudú vedieť otočiť. Čo je reálne pravda, na druhú stranu taký bežný cargo bike má rázvor porovnateľný s rázvorom auta. Áno, nie je tak široký, ako auto, ale vnútorný polomer otáčania má podobný, možno dokonca väčší ako bežné osobné auto (aspoň čo som vypozoroval na videách alebo videl naživo, nejazdil som s tým, tak nemám osobnú skúsenosť). Teraz sa kvôli tomu budú navrhovať cesty pre bicykel ako keby to boli autá? Nieje to myslené ako hejt, len logické zamyslenie sa, keď sa dostávame k tomu, že cyklista pomaly potrebuje širšie pruhy, ako osobné vozidlo. To isté sa dá aplikovať aj na rôzne trojkolky, rikše a podobne.

To ma vracia späť k téme, čo sa tu riešila dávnejšie a to, že cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel a ak si niekto kúpi niečo atypické, musí rátať s obmedzeniami. Ak si kúpim bicykel, ktorého ekvivalent je auto - okruhový špeciál ale môže na cesty, tak nemôžem nadávať na, že ten retardér je vysoký, alebo nedokážem vojsť do garáže, lebo veľké sklony a nábehové uhly (určuje ich norma, výrobcovia vozidiel o nej vedia), keďže to je určené primárne na okruh a nie do bežnej premávky. Musím proste s tým rátať.

Ďalšou témou ohľadom zákrut a podobne je aj to, že infraštruktúra je navrhovaná aj so zreteľom na to, že cyklista by mal mať aspoň nejaké minimálne schopnosti ovládať bicykel. Nehovorím teraz, že každý má ovládať bunny hop, ale spomaliť, zdvihnúť predné koleso a vyliezť na obrubník, schopnosť brzdiť, vedieť zatočiť do zákruty (niektorý majú problém sa zmestiť do zákruty s 3m polomerom), vyhodnotiť situáciu, že toto nedám, lebo to je nad moje schopnosti, tak na tú chvíľu zosadnem a potlačím bicykel, správne vyhodnotiť situáciu, čo mám robiť (napríklad nájazd na Lafranconi, keď viem, že je mimo moje schopnosti dať to vnútorné otočenie a v protismere ide človek, tak sa tam nebudem tlačiť a zabiehať do protismeru a riskovať zrážku, ale spomalím a dám to potom. Viem, je to otravné, nepohodlné, ale patrí to k tomu).

Bohuzial kolko typov ludi, tolko chuti - ale vidim to podobne. Mnohi prispievajuci snad ocakavaju, ze sa kvoli nim budu stavat velodromy v meste, aby mohli ist do prace 50kmh na svojich aero bikoch. Neviem ci je to prehnanou idealizaciou zapadnych krajin, alebo takym klasikym hatovnaim vsetkeho :)

Co sa tyka samotneho mostu, tiez si treba uvedomit, ze je to pravdepodobne jedna z najdlhsich cyklotras, ktore kedy na uzemi BA vznikli za tymto ucelom (neratam farbenie starych ciest a chodnikov, ale realne novu vystavbu dedikovanej cyklocesty).
29.09.2021 - 10:33:09
01
Jano1987 napísal:
Nerád by som sa dotkol niektorých diskutujúcich, ale keď už sa spomínali tie rampy a oblúky na tom Lužnom moste a zároveň sa tam spomínali rôzne cargo biky a podobne, že sa tam nebudú vedieť otočiť. Čo je reálne pravda, na druhú stranu taký bežný cargo bike má rázvor porovnateľný s rázvorom auta. Áno, nie je tak široký, ako auto, ale vnútorný polomer otáčania má podobný, možno dokonca väčší ako bežné osobné auto (aspoň čo som vypozoroval na videách alebo videl naživo, nejazdil som s tým, tak nemám osobnú skúsenosť). Teraz sa kvôli tomu budú navrhovať cesty pre bicykel ako keby to boli autá? Nieje to myslené ako hejt, len logické zamyslenie sa, keď sa dostávame k tomu, že cyklista pomaly potrebuje širšie pruhy, ako osobné vozidlo. To isté sa dá aplikovať aj na rôzne trojkolky, rikše a podobne.

To ma vracia späť k téme, čo sa tu riešila dávnejšie a to, že cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel a ak si niekto kúpi niečo atypické, musí rátať s obmedzeniami. Ak si kúpim bicykel, ktorého ekvivalent je auto - okruhový špeciál ale môže na cesty, tak nemôžem nadávať na, že ten retardér je vysoký, alebo nedokážem vojsť do garáže, lebo veľké sklony a nábehové uhly (určuje ich norma, výrobcovia vozidiel o nej vedia), keďže to je určené primárne na okruh a nie do bežnej premávky. Musím proste s tým rátať.

Ďalšou témou ohľadom zákrut a podobne je aj to, že infraštruktúra je navrhovaná aj so zreteľom na to, že cyklista by mal mať aspoň nejaké minimálne schopnosti ovládať bicykel. Nehovorím teraz, že každý má ovládať bunny hop, ale spomaliť, zdvihnúť predné koleso a vyliezť na obrubník, schopnosť brzdiť, vedieť zatočiť do zákruty (niektorý majú problém sa zmestiť do zákruty s 3m polomerom), vyhodnotiť situáciu, že toto nedám, lebo to je nad moje schopnosti, tak na tú chvíľu zosadnem a potlačím bicykel, správne vyhodnotiť situáciu, čo mám robiť (napríklad nájazd na Lafranconi, keď viem, že je mimo moje schopnosti dať to vnútorné otočenie a v protismere ide človek, tak sa tam nebudem tlačiť a zabiehať do protismeru a riskovať zrážku, ale spomalím a dám to potom. Viem, je to otravné, nepohodlné, ale patrí to k tomu).


Troska poopravim na kolko mam skusenost z prvej ruky. Recumbent ma polomer otacania velmi slusny. Trojkolka sa otoci na sirke hradze na jeden krat. To ma problem aj vela cyklistov na beznom biku lebo neudrzia rovnovahu. Cargobike neviem. Problem nie je ani tak polomer, ale kombinacia uzke + neprehladne + polomer. Ale ako som pisal na Luznom moste je to OK. Nie uzasne, ale OK. Problem tam zacne ked zena ide 6-7km/h hore na najazd lebo je strmy a nieje ju kadial obist lebo je to uzke. Take Lafko je pruser, lebo nevidis cez plne zabradlie (mur) a musis prejst do proetismeru, lebo uzke.
Na margo dimenzovania cyklotras. Je to podobne ako by si napisal ze kamion je iba kazde 10000 auto a preto budeme cesty dimenzovat len pre osobaky. Pripadne ze invalidny vozik je len kady 100 000 chodec a preto staci ked vchodove dvere budu 40 netreba 60-90 a ani najazdy na schody, kocik atd.... Pripadne ze cesta moze mat lom nad nejaky uhol, lebo sportovych aut je malo a co tam po tom ze si odtrhnu spoiler pri najazde do garaze. Proste raz je nejaky dopravny prostriedok schvaleny pre prevadzku na pozemnych komunikaciach, tak musia pri navrhu pozemnych komunikacii s nim pocitat. Vsade vytahujeme priklady zo zahranicia co sa cyklo infrastruktury tyka, ale v zahranici su velomobily a recumbenty ovela viac rozsirene ako u nas a v zahranici pri navrhu NOVYCH cyklocesticiek sa s tym pocita. Trocha mi to pripomina situaciu ked som v roku 1992 zacal snowbordovat. Snowbordy predaval jeden obchod, vleky boli skoro vsade pomy, ktre su na snowbord dost peklo.... nikto na tom nejazdil, lyziari ohrnali nos a hovorili nieco ako ty teraz. 20 rokov neskor je situacia ina. Zmenili sa podmienky, zmenil sa aj pocet snowbordov na horach. Ten most sa nestaval na nasledujuce 3-4 roky, dufajme.

A potom je tu otazka, kam chces poslat majitela tohto na cestu, alebo to zakazat?
thumb_up0thumb_down
29.09.2021 - 11:01:16
02
Podľa legislatívy je aj tzv beerbike bicykel (obrázok v prílohe). V zahraničí som videl nákladné vozíky za bicykel so šírkou cez 1,5m a dĺžkou až 5m. Zvyčajne boli ťahané e-bikom. Teda celá súprava mala aj 7-8m. Pre porovnanie VW Passat má na dĺžku okolo 4,8m
Podľa legislatívy, čo som našiel 134/2018 Z.z. § 30 Bicykel: (3) Za bicykel sa môže pripojiť prívesný vozík, ktorý nie je širší ako 1100 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. d) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 1 písm. g) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 2 písm. b). Prívesný vozík za bicykel musí spĺňať technické požiadavky pre bezpečnostné požiadavky na konštrukciu podľa technickej normy47) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami.
Ak som dobre pochopil, za bicykel si teda kľudne môžem zapriahnuť 6m príves a nikto mi nič nemôže, ak nie je širší ako 1100mm.

Tu už sa vyťahujú ťažké blbosti, len aby sa poukázalo na to, že ooo, aký sme zaostalý. Ak teraz postavím bicykel s 30cm kolesami v priemere s tým, že budem mať celokapotovanú škrupinu okolo s tým, že spodná časť bude 2cm od zeme, lebo aerodynamika a bude mať 60cm previsy dopredu a dozadu, tak budeme meniť kvôli tomu legislatívu? Legislatíva je daná. Výrobca má zabezpečiť dostatočný rozhľad a manévrovateľnosť (normy sú všeobecne známe a prístupné). To, že vyrobím 3 kolesovú srandu, kde nedokážem vidieť priamo pred seba, len po bokoch, alebo vidím len veci vyššie ako 1m nie je chyba legislatívy. Ľudia vyrobia kravinu, niekto tú kravinu kúpi a potom začne plakať, že to nemôže používať.

Mimochodom, cesty sú navrhované aj s tým, že tam budú jazdiť kamióny či autobusy. Ak nie, tak im je tam daný zákaz vjazdu.

Prílohy:

a3.jpg
a3.jpg 171.72 KiB thumb_up0thumb_down

29.09.2021 - 11:42:32
01
Kenai ides na to zle. Stavat sa ma tak, aby malo co NAJVIAC ludi zo stavby uzitok a zaroven to
bolo EKONOMICKY udrzatelne a realne. Projektovat mosty podla toho posledneho exota (ktory napr. chce pri jazde na 3m velocipede zonglovat s kolkami) nie je realne. Ked tvoja pani nevidi cez zabradlia musi sa prisposobit ona, nie cely svet jej.
Ale som za, aby boli v mestach cyklocesty naddimenzovane. Luzny most je vsak pre cyklo zase iba rekreacna zalezitost, takze zamienat to za cyklodialnicu pre 4 tisicrocie nema zmysel.
29.09.2021 - 11:48:51
27
Jano1987 napísal:
Podľa legislatívy je aj tzv beerbike bicykel (obrázok v prílohe). V zahraničí som videl nákladné vozíky za bicykel so šírkou cez 1,5m a dĺžkou až 5m. Zvyčajne boli ťahané e-bikom. Teda celá súprava mala aj 7-8m. Pre porovnanie VW Passat má na dĺžku okolo 4,8m
Podľa legislatívy, čo som našiel 134/2018 Z.z. § 30 Bicykel: (3) Za bicykel sa môže pripojiť prívesný vozík, ktorý nie je širší ako 1100 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. d) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 1 písm. g) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 2 písm. b). Prívesný vozík za bicykel musí spĺňať technické požiadavky pre bezpečnostné požiadavky na konštrukciu podľa technickej normy47) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami.
Ak som dobre pochopil, za bicykel si teda kľudne môžem zapriahnuť 6m príves a nikto mi nič nemôže, ak nie je širší ako 1100mm.

Tu už sa vyťahujú ťažké blbosti, len aby sa poukázalo na to, že ooo, aký sme zaostalý. Ak teraz postavím bicykel s 30cm kolesami v priemere s tým, že budem mať celokapotovanú škrupinu okolo s tým, že spodná časť bude 2cm od zeme, lebo aerodynamika a bude mať 60cm previsy dopredu a dozadu, tak budeme meniť kvôli tomu legislatívu? Legislatíva je daná. Výrobca má zabezpečiť dostatočný rozhľad a manévrovateľnosť (normy sú všeobecne známe a prístupné). To, že vyrobím 3 kolesovú srandu, kde nedokážem vidieť priamo pred seba, len po bokoch, alebo vidím len veci vyššie ako 1m nie je chyba legislatívy. Ľudia vyrobia kravinu, niekto tú kravinu kúpi a potom začne plakať, že to nemôže používať.

Mimochodom, cesty sú navrhované aj s tým, že tam budú jazdiť kamióny či autobusy. Ak nie, tak im je tam daný zákaz vjazdu.


K tomu len tolko. Ano mozes za bicykel pripnut aj 6m a je to legalne. jestvuju voziky na tahanie kanoe za bikom.
Aj na bicykel sa tiez kedisi pozeralo ako na sprostost ktoru niekto vyrobil, bola nevhodna na brodenie sa blatom nespevnenych ciest, nestabilna nebezpecna. Pozri sa kde sme o 150 rokov neskor. To iste plati o o aute. To iste platilo o lietadle. Aj nad ebikami sa ohrnali nosy. Si si isty ze o 10 rokov nebude velomobil v meste beznejsi ako auto zo spalovacim motorom ? Koniec koncov niektore nove e-auta su viac podobne tomu velomobilu ako autu :lol: beerbike asi nebude nikdy cesta do buducnosti. Ale velomobil s prichodom elektrickej asistencie je vo vsetkych parametroch lepsie vozidlo ako bicykel pre cloveka ktory sa che presuvat nie zabavat/pretekat.
nezmoknes, si rychlejsi, mas batozinovy priestor, pohodlnejsiu polohu. si chraneny lepsie pred narazmi, nemas problem so zastavenim a opatovnycm rozjazdom na krizovatke, brzdi nepomerne lepsie, nemusis drzat rovnovau (nevyzaduje sa ucit bicyklovat, vhodne aj pre ludi s problemami s rovnovahou, starsich ludi, pourazove stavy, ciastocne invalidyty...)

cokupit To je pragmaticky a prakticky postoj. Ci spravny je tazko posudit. Je to ako ked projektovali petrzalku na 1 auto pre 2.5 rodiny ak sa nemylim. Dnes nas tato chyba prenasleduje a este velmi dlho bude. Tato debata sa da zjednodusit na zakladny rozpor. Ty hovoris projektuj na sucastny stav tak aby to bolo ekonomicke (naklady by som z toho rad vynechal, lebo to je na samostatny debat, navratnost cykloinfrastruktury bola nx preukazana a neefektivnost SVK vyberovych konani tiez.) Ja hovorim projektuj s co najvacsou rezervou pre buducnost, bude to lacnejsie ako to prerabat a upravoat. Zonglovanie na vysokom biku asi nebude hlavny sposob dopravy v buducnosti, ale velomobil celkom dobre byt moze. Boli tu aj ked elektricka asistencia nejestvovala, teraz ked elektrina vykompenzovala ich jedinu zasadnu nevyhodu voci biku (hmotnost), nic nebrani ich rozmachu, A zacina ich pribudat. Zatial hlavne vo svete, pre nasinca je aj ebike drahy. Ale ceny pojdu dole, mozno budu aj dotacie na alternativnu prepravu.
A potom je tu aspekt, je skutocne betonova tvarnica miesto zabradlia lacnejsia, ako klasicke zabradlie ? Mnoho krat je to podla mna o ignorancii a nevedmosti, nie uspore.
29.09.2021 - 12:13:51
00
Kenai pozrel som či, čo je ten velomobil. Aspoň podľa Google obrázkov čo som videl, tak z toho akurát tak prd vidieť koľkokrát. Čo bráni výrobcom vyrobiť praktický velomobil na súčasné komunikácie? Ako som na ne pozeral, čo mi najčastejšie udrelo do očí, žiadne svetlá, nemožnosť dať znamenie o zmene smeru, veľmi obmedzený výhľad na bok a dozadu. Oni vlastne porušujú zákon. Toľko k tomu.
29.09.2021 - 13:25:59
00
Jano1987 napísal:
Kenai pozrel som či, čo je ten velomobil. Aspoň podľa Google obrázkov čo som videl, tak z toho akurát tak prd vidieť koľkokrát. Čo bráni výrobcom vyrobiť praktický velomobil na súčasné komunikácie? Ako som na ne pozeral, čo mi najčastejšie udrelo do očí, žiadne svetlá, nemožnosť dať znamenie o zmene smeru, veľmi obmedzený výhľad na bok a dozadu. Oni vlastne porušujú zákon. Toľko k tomu.


Mohol by si sa zamestnať ako člen multidisciplinárneho tímu na popdporu rozvoja cyklistickej infraštruktúry. Na každej cyklistickej téme dokážeš nájsť obrovské množstvo problémov, aj takých ktoré by iných nenapadli. Zvyšní členovia tímu by ich mali identifikované a mohli by navrhnúť ich riešenia (tie by následne prešli ďalším tvojím pripomienkovaním).
Výsledkom by bolo dokonalé riešenie :)
29.09.2021 - 13:59:39
01
Uz vidim ako nam EU odmietne preplatit projekty, lebo kvoli mnozstvu pripomienok nestihneme termin cerpania :-D.
29.09.2021 - 14:11:26
00
Ja som tu teraz našiel nejaký problém? To skôr ostatný mali.
29.09.2021 - 14:12:46
00
Nemusíš byť skromný. Naposledný si identifikoval problémy velomobilu a to, že porušujú zákon.
29.09.2021 - 14:15:41
00
Jaj zabudol som, bicykle nepotrebujú svetlá, aby videli. Netreba dávať znamenie o zmene smeru. Tak isto mu stačí sa pozerať len dopredu. To isté platí aj pre velomobil. Ospravedlňujem sa.

Týmto pozdravujem tak 60 cyklistov z Devínskej cesty, po trase okolo Karloveského ramena, hore Lanfranconi a po hrádzi až k čističke v Petržalke, ktorých som túto sobotu medzi 19:45-20:30 stretol. Je to zážitok za tmy stretávať neosvetlených cyklistov. Normálne som si to užil. Aj nabudúce.
29.09.2021 - 14:27:55
01
Zdravím, ako to je s jazdením v tomto území? Videl som, že niektorí po zjazde z Lužného mosta na Slovnaftskej strane idú na Cestu na Gajc a odtiaľ asi na Jegeneš. V akom stave sú tam cesty? Dá sa ísť aj od Jegeneša po modrej značke, ktorá nie je cyklocestou?
A kde si som aj čítal, že v tom území je dosť veľa diviakov, tak aj z tohto hľadiska či máte niekto info, vďaka za odpoveď :-D

Prílohy:

Lužný most.jpg
Lužný most.jpg 123.06 KiB thumb_up0thumb_down

29.09.2021 - 15:04:30
00
po Bajdel mas asfalt, dalej popri kanali sotolina
29.09.2021 - 15:32:02
00
keyboard_arrow_up