Ze jaka diskusia sa tu zvrtla, normalne som sa zacital.? Dnes som sa tam bol zo zvedavosti pozriet. Aspon som po 10tich rokoch navstivil petrzalsku stranu hradze na bicykli. Ten vyjazd na tej Jaroveckej strane som dal bez ujmy. A to je uz co povedat, tolko zakrut a take prevysenie ako na tejto jazde dam kumulativne za cely rok?aspon som konecne zohrial kotuce a suchol platnicky. No na velobiky a bohuzial ani beerbike to nebude. A snad sa nenajde borec co tam spravi segment smerom dole. Uz to vidim ako tam bude niekto nahanat komy. Nikoho som nestretol na tej rampe v protismere, mozno aj preto som to dal v pohode aj ked skoro krokovou rychlostou?. Inak co sa mna tyka, ja som jednoznacne za buducnost s beerbikom. Ale iba v gravel verzii!!! No bude treba doriesit tlmeie kegu aby to nepenilo na rozbitych polnackach.
Gtoso isiel som z Rovinky od toho jazierka a asi aj po tej modrej co spominas. Mrkni potom v mojich vyjazdoch. Cesta bola dobra zjazdna aj na cestaku. Asi 500m ma to dalo po lesnej ceste ale aj to sa da asi obist. Naposledy som bol v tychto Slovnaftackych lesoch pred 10 rokmi tak som len mieril po cestach na zapad a vyplulo ma na hradzi pri bufete.
29.09.2021 - 16:50:41
01
Jano1987 napísal:
Kenai pozrel som či, čo je ten velomobil. Aspoň podľa Google obrázkov čo som videl, tak z toho akurát tak prd vidieť koľkokrát. Čo bráni výrobcom vyrobiť praktický velomobil na súčasné komunikácie? Ako som na ne pozeral, čo mi najčastejšie udrelo do očí, žiadne svetlá, nemožnosť dať znamenie o zmene smeru, veľmi obmedzený výhľad na bok a dozadu. Oni vlastne porušujú zákon. Toľko k tomu.


Ach jaj, to je taka polopravda az by som to nazval hoax. Prosim daj sem zdroj tychto informacii, alebo si to oprav. Nerad by som bol nuteny zahltit temu prtotiargumentami.
Recumbeny a velomobily su asi najlepsie vybavene vozidla z hladiska bezpecnosti na cestach. Uvedom si ze su to v majorite mestske dopravne prostriedky a expedicne bikepackingove vozidla. Svetla su na velomobiloch v drvivej vacsine integrovane v ratane smeroviek, spatne zrkadla pravidlom, brzdy na uplne inej urovni a brzdove svetla tiez nie su vinimocne. Svietiace smerovky vidno aj v noci, co sa neda povedat o siglnale rukou u bezneho cyklitu (ak ho vobec zvladne/je ochotny dat). Takmer vsetky maju este aj vystraznu vlajku vo vyraznej farbe. Tiez su kapotovane a tudiz je ich lepsie vidiet ako bike s cyklistom v modernom ciernom kite. To o vyhlade je sprostot na kvadrat. Jedine kam zle vidis je za seba, ale chcem vidiet ako vidis za seba z biku. Nehovorim za zadne koleso, ale za seba cize 4-5m za seba. Tiez by som rad videl ako sa bezny jazdec obzrie bez toho, aby zatiahol niekam riaditka. A vyhlad do predu ani porovnavat nejdem. Zatial co bezny cestny cyklista pozria tak 20m pred seba aby ho v krku neseklo, z recumbenu vidis nonstop horizont. Nevidis male veci 1.5m pred sebou to je pravda, ale to nevidis ani z auta a nikomu to nevadi. Ak je nieco male 1.5m pred tebou a hybes sa, uz je to aj tak jedno.

Velomobile Commute vyhlad posud sam. a ma to aj zrkadla ktre su mimo zaber aj svetla aj smerovky.
Ten zvuk 4:21 je smerovka :-D
6:27 cyklista na cervenu a ani to nie je v SR, celkom sranda pozerat.
Chodci zasadne po chodniku pre cyklistov a chodnik pre chodcov prazdny.Skoro ako u nas.
thumb_up0thumb_down
Tu vidis ako to vyzera
www.velomobiles.de

8,2km za 16:30min = to je cca 30km/h priemerka cez mesto zo zahrnutym statim na krizovatkach.
29.09.2021 - 16:56:43
00
Z luzneho po zjazde smerom na jegenes asfaltka, s jednou rampou obist po trave, inac cesta v podstate OK, az na priecne zvlnenia niekde dost vysoko neprijemne. Cesta po mozdrej od hradze je tiez celkom OK asfaltka az po Jegenes, potom pokracovanie modrej smer hamuliakovo by mala byt tiez asfaltka, ale pozor, iba po hradzu, potom je to polna cesta paralelna s hradzou, takze bud po nej, alebo vytlacit bike na hradzu, ale mal by tam byt mostik na hradzu . . .
29.09.2021 - 17:35:15
01
od krizovatky modra-cervena Gajc smer Luzny most

Prílohy:

20180809_183618.jpg
20180809_183618.jpg 649.16 KiB thumb_up0thumb_down

29.09.2021 - 18:19:00
01
Jano1987 napísal:
... cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel a ak si niekto kúpi niečo atypické, musí rátať s obmedzeniami.


Nie.

1. To nie je o tom, že "si niekto kúpi niečo atypické", To je o tom, že cargo bike v značnej miere nahradzuje auto a my chceme, aby ľudia používali cargo bajky a preto im treba uľahčovať podmienky.

2. Z hľadiska projektovania cyklotrás cargo bajky nie sú atypické. Cyklotrasy sa navrhujú podľa TP085 Navrhovanie cyklistických komunikácií a tie s cargo bicyklami práveže počítajú.
29.09.2021 - 22:11:15
01
Jaroh
1. nenazval som cargo bike niečo atypické. Ani nespochybňujem ich prínos. MY CHCEME počúvam dosť často v poslednom čase. MY chceme elektromobily, MY chceme zakázať autá, MY sa nechceme očkovať. MY chceme prikázať povinné očkovanie. MY chceme svetový mier (preto ten najdemokratickejší štát sveta navštívil Kóreu, Vietnam, Kubu, Grenadu, Panamu, Irak, Afganistan, Líbia atď, tých štátov málo nie je. Spýtajte sa domácich, ako sa im páči NAŠA demokracia a NÁŠ svetový mier). Pár desaťročí dozadu tu bol tiež taký fúzkatý pánko v Nemecku s MY chceme (mimochodom nevyhral voľby, volila ho len 1/3 obyvateľov.). To len tak na okraj.
2. Pozrel som si TP085, cargo bike som tam nenašiel nikde vyslovene spomenutý (možno som zle hľadal). Ale je to technický predpis na navrhovanie cyklokomunikácií. Teda pointa ostáva. Treba jazdiť na takých strojoch (je mi jedno, či to bude velociped, šlapacie autíčko, trojkolka alebo aerosuperbike) ktoré majiteľ ovláda dostatočne na to, aby s nimi dokázal jazdiť na danej infraštruktúre, ktorá vyplýva aj z TP085 a spĺňa zákonom dané kritéria pre dané vozidlo. Nič komplikované. Keď to zvládajú automobilky, zvládnu do aj výrobcovia bicyklov. Nič viac, nič menej.
29.09.2021 - 23:41:20
04
Zle si hľadal.

A nevykrúcaj sa. Napísal si, že "... cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel" a ja som tvoj dríst iba upravil na pravú mieru. Tvoje ďalšie dedukcie a indukcie sú v tomto irelevantné.
30.09.2021 - 06:44:28
03
Jaroh napísal:
Zle si hľadal.

A nevykrúcaj sa. Napísal si, že "... cyklotrasy sú projektované na štandardný bicykel" a ja som tvoj dríst iba upravil na pravú mieru. Tvoje ďalšie dedukcie a indukcie sú v tomto irelevantné.


Samozrejme, klasika, nedozviem sa kde v TP085 sa spomína cargo bike.

Zvyšok je snaha len rýpnuť si do mňa. Aj tá sa cení. Asi vám spravila dobre.
30.09.2021 - 07:05:09
01
No pozrel som si TP085 a cargo bicykle, tandemy a bicykle s prívesnám vozíkom tam boli explicitne spomínané v dvoch prípadoch a to v prípade stojanov (str. 42) a v prípade profilových zábran (str. 53). Čo si myslím postačuje.
30.09.2021 - 07:43:26
01
Ďakujem, pozriem sa na to.

Edit: Pozrel som si to. Tak tandemové/cargo bicykle sa spomínajú len pri stojanoch na odstavenie bicykla (str. 42) a pri cyklistických spomalovačoch (str.53) ktoré sa na Slovensku používajú minimálne. Šírka komunikácie, polomery oblúkov atď stále platí ako aj pre bežný bicykel.
30.09.2021 - 08:39:13
01
možno lepšie do vtipkára, ale pre miestnych sem:
https://www.facebook.com/cyklokoalicia/posts/5293230350704161
30.09.2021 - 12:34:01
00
ao co si cakal :) ze dakto stava stanicu koli stanici?
30.09.2021 - 12:56:47
00
skor bych cakal lanovku nad Dunajom :)
30.09.2021 - 13:05:51
00
to by bola dobrá atrakcia :)

img.joj.sk
30.09.2021 - 13:10:51
00
Tie dilatacne skary su tragedia. Dufam, ze to nejako este upravia, lebo toto je na novom moste naozaj fail. A to ze su v paroch cca meter od seba situaciu este viac zhorsuje, lebo ich nie je mozne ani preskocit. Dnes do mna skoro zozadu vrazil asi kochajuci sa cyklista, lebo som musel pred jednou z nich pribrzdit. Okrem toho ze nie je nic prijemne cez ne prechadzat, tak si viem celkom predstavit aj prasknuty rafik pri pokuse o preskocenie prvej a nasledny naraz do hrany tej druhej a to riskovat nechcem. Samotnu sirku lavky komentovat nebudem, ale kedze most ponuka velmi pekne vyhlady, tak nudza o prekazky v podobe kochajucich sa amaterskych fotografov urcite nebude. A posledna vec, ktoru tu uz niekto spominal, ten najazd na petrzalskej strane na strane cyklocesty je aj podla mna toceny opacne. Do kopca sa ostrejsie zakruty vyberaju horsie, ako z kopca, pri hustejsej premavke tam bude asi viac koliznych situacii.
30.09.2021 - 20:07:42
02
keyboard_arrow_up