Jano1987 napísal:
V Londýne na cestu kde bolo od obrubníka po os cesty medzi pruhmi bolo 3,5m dokázali natlačiť 1 pruh pre autá a 1 pruh pre cyklistov a úspešne to funguje. Bol som tam aj osobne, aj som si to vyskúšal ako cyklista.


Kde? Daj link na mape alebo streetview.
13.10.2021 - 07:20:26
00
Keď sme tu teda v cyklolegislatíve, tak mi niekto vysvetlíte ako toto môže prejsť kolaudáciou. Magistrát zase úradoval a ako je známe čo realizácia zo strany jeho odborníkov to fail. Už už som ich za počin na Vajnorskej chcel pochváliť, ale opäť to zabili touto realizáciou. Šírka cyklopruhu nespĺňa ani ten tolerovaný meter, pričom by tam malo byť aspoň 1,25 m a najlepšie 1,5 m. Za to prídlažby tam nasekajú ako by bola zadarmo. Pritom ak to už takto dovrzali mohli posunúť tie parkovacie miesta o 0,5 m do vozovky a vec by bola vyriešená. Miesta v jazdnom pruhu je dosť. No my tu musíme ma jazdný pruh široký pomaly 4 m.
https://www.facebook.com/CykloBANM/photos/pcb.397864108624111/397864021957453/?type=3&theater
13.10.2021 - 08:44:21
00
Ja všetky tie uličky nepoznám, ani som nebehal s GPS po Londýne, že tu je práve taká ulička. Ale zjednodušený návod, šírka pruhu pre vozidlá sa zúžila na 2,5m, resp. 2,75m, a cyklisti mali pruh medzi chodníkom na pruhom pre vozidlá, šírka 0,75m, resp. 1.0m. Menili kvôli tomu dokonca zákon a normy. Samozrejme, cyklisti pindali, že oni sa nezmestia do 0,75/1,0m širokého pruhu. Odpoveď kompetentných a zodpovedných ľudí za dopravu. Ak sa musí šofér autobusu s šírkou 2,5m zmestiť do 2,5/2,75m pruhu, tak sa musia aj cyklisti zmestiť do svojho 0,75/1,0m širokého pruhu. Pokiaľ na to nemajú schopnosti, nemajú čo na cestách robiť. Platia pre nich rovnaké pravidlá, ako pre vodičov áut. A ešte taká drobnosť, často tam rušili stredové čiary, aby sa mohol ten autobus sa zmestiť do toho 2,5m širokého pruhu. Kedže sa jazdí po ľavej strane (Anglicko), tak do 5m širokej cesty sa pohodlne zmestí vedľa seba autobus aj auto. A keď šli 2 autobusy proti sebe? Tak spomalili a pomalšie sa obehli. Bolo to používané hlavné ma cestách 1 pruh v každom smere. Komu sa to nepáči, či už vodič motorového vozidla, alebo cyklista, alebo nemá na to schopnosti to dodržiavať, odporúčajú používať mestskú hromadnú dopravu. Mimochodom, rušenie stredovej čiary v britských mestách je už trend cez rokov, hlavne na užších cestách. A je jedno, či tam je cyklotrasy, alebo nie.
13.10.2021 - 08:50:05
00
Pýtam sa preto, lebo zrejme nepíšeš o cyklopruhu, ale o ochrannom pruhu pre cyklistov. Ten je možný aj u nás.
13.10.2021 - 08:59:44
00
JOLI naživo som to ešte nevidel. Ale čo som čítal cyklopruh má isto min. 1m šírku, vedľa je ešte 0,5 alebo 0,75m široký pás pre bezpečný odstup a až potom parkovacie miesta. Dá sa diskutovať o tom, že tá dlažba tam byť nemusela, alebo že kanály sa mohli zapustiť chodníka (niečo ako majú v USA). Ja osobne preferujem skôr variantu, ako je na Košickej, teda parkovacie miesto, cyklotrasa a pruh pre autá, lebo šofér je predsa len skôr zvyknutý pozerať sa, či môže otvoriť dvere, aby mu ich niekto neurazil, kým pri vystupovaní z auta na pravú stranu v drvivej väčšine ľudia nič neriešia, keďže zvyčajne vystupujú rovno na chodník, tak sa ani nepozrú, či môžu/nemôžu otvoriť dvere a koľkokrát tam stoja ako ovce. Tak ako sa budú musieť aj ľudia v aute naučiť pozerať sa, keď otvárajú dvere, aj cyklisti sa budú musieť naučiť sledovať, čo sa deje pred nimi. Otázkou je, či sa to aj bude využívať, keďže čo som si všimol, či už na Jiráskovej, Mamateyovej, či Košickej, obrovské množstvo cyklistov stále jazdí po chodníku

Jaroh nie, bola to cyklotrasa a bolo to oddelené od pruhu pre autá plnou čiarov a bola tam použitá značka C8 (v Británii číslo nepoznám), zvyčajne len ako vodorovné značenie.


Naposledy upravil Jano1987 dňa 13.10.2021 - 09:21:18, celkovo upravené 1 krát.

13.10.2021 - 09:13:16
00
JOLI Ber to tak, ze ten uzky cyklo pruh je pre cyklistov motakov, ktori idu pomaly. V jazdom pruhu je zas dost miesta pre rychlych ziletkarov a aj pre auta na obiehanie. :-)
13.10.2021 - 09:21:10
00
Jano1987 napísal:
JOLI naživo som to ešte nevidel. Ale čo som čítal cyklopruh má isto min. 1m šírku, vedľa je ešte 0,5 alebo 0,75m široký pás pre bezpečný odstup a až potom parkovacie miesta.

Nie nemá šírku ani ten 1 m. Presne je to 86 cm medzi prídlažbou a čiarou vymedzujúcou zónu pre dvere. Takže podľa noriem má mať cyklopruh šírku aspoň 125 cm s prižmurenými očami 1 m a podľa doporučení 1,5 m. Tu to nie je ani ten meter.
Šírka prídlažby 51 cm
www.skyscrapercity.com
Šírka prídlažby + cyklopruhu 137 cm
www.skyscrapercity.com
Teda 137 - 51 = 86
Máš ešte nejaké pochybnosti o tom, že to nie je proste zvrzané ako všetko do čoho sa magistrát pusti?
Zdroj obrázkov: https://www.skyscrapercity.com/threads/bratislava-cyklistick%C3%A9-trasy-cycle-routes.877636/page-197
13.10.2021 - 10:31:23
00
preco sa dlazba nepocita do sirky?
13.10.2021 - 10:44:23
00
Kde je problém? Sám ste napísal šírka prídlažby + cyklopruhu je 137cm, čo je viac ako 125cm, ktoré sú v norme. Hľadá sa zase problém, ktorý neexistuje?
13.10.2021 - 10:45:37
00
Jano1987 napísal:
Kde je problém? Sám ste napísal šírka prídlažby + cyklopruhu je 137cm, čo je viac ako 125cm, ktoré sú v norme. Hľadá sa zase problém, ktorý neexistuje?

Iba taká drobnosť je problém.
4. 4.1
• • • • •

Návrhové parametre Šírkové usporiadanie
Minimálna šírka cyklistického pruhu alebo jednosmernej CYK je 1,25 m.
V stiesnených podmienkach sa môže použiť šírka 1,00 m.
Do šírky CYK sa nezarátava šírka prídlažby (betónové tvárnice, rigoly.....)
Odporúčaná šírka cyklistického pruhu alebo jednosmernej CYK je 1,50 m.
V prípade povolenia jazdy korčuliarom je minimálna šírka 1,50 m pre jeden jazdný pruh. V prípade jednosmernej cyklistickej cestičky sa odporúča minimálna šírka 2,50 m.
Pri návrhu treba pripočítavať k základnej šírke bezpečnostné odstupy (tabuľka 5 týchto TP). V prípade, ak je vozovka PK dostatočne široká, odporúča sa nerozširovať jazdné pruhy pre vozidlá, ale zväčšiť šírku cyklistického pruhu alebo bezpečnostného odstupu.
13.10.2021 - 10:49:22
05
joli áno, zvrzali, áno nemôžeš tam ísť na cesťáku s 300 eurovými karbonovými tretrami .... ale pre nás ostatných je to fajn pruh s relatívnym bezpečím pri zachovaní vlastnej zodpovednosti a ohľaduplnosti k ostatným
13.10.2021 - 10:53:05
01
lapaloma napísal:
joli áno, zvrzali, áno nemôžeš tam ísť na cesťáku s 300 eurovými karbonovými tretrami .... ale pre nás ostatných je to fajn pruh s relatívnym bezpečím pri zachovaní vlastnej zodpovednosti a ohľaduplnosti k ostatným

Toto ma byť obhajoba neschopnosti? Keď to takto vnímate viacerí a tolerujete nedivte sa, že na Slovensku veľa vecí nefunguje alebo sa odflákne. Ďakujem Vám za takýto prístup. Aj doma si necháte namontovať batériu od vodára tak, že keď otočíte kohútikom alebo páčkou na studenú vodu, tak potečie horúca a opačne? Však to funguje. Tečie to, čo tam potom, že to je opačne.
13.10.2021 - 10:58:51
03
Takže keď sa odstráni tá prídlažba (na fotkách nevyzerá nijak extra nezjazdne), dá sa tam asfalt, tak to bude OK? Pochopil by som to, keby sa sa dodržiavali pravidlá a jazdí sa vpravo, drvivá väčšina cyklistov jazdí v strede, alebo viac naľavo, teda v tomto prípade by ani neškrtli o tú prídlažbu.

Čo by som rád dodal, prečítal som si diskusiu na 4 rôznych stránkach k tomu. Cca polovica cyklistov sa vyjadrila, že tak či tak stále tam budú jazdiť po chodníku, lebo lebo vedľa je parkovisko a ľudia mu tam budú vstupovať do cyklotrasy, 2/3 zvyšku po ceste a vodič má byť ohľaduplný a predbiehať ho s 1,5m. Pritom zákon cyklistovi prikazuje použiť cyklotrasu, ak je k dispozícii.

A nie, neobhajujem, že to niekto trocha pokašľal, ale 4/5 ľudí, pre ktorých to bolo vybudované to nemienia používať. Za mňa, načo sa to teda budovalo?
13.10.2021 - 11:12:59
01
zacalo sa tu stym pohybom v lese - nieco som uz okrajom pocul - vedel by tu niekto zhrnut co sa to vlastne chysta?
13.10.2021 - 11:14:42
10
Jano1987 napísal:
Takže keď sa odstráni tá prídlažba (na fotkách nevyzerá nijak extra nezjazdne), dá sa tam asfalt, tak to bude OK? Pochopil by som to, keby sa sa dodržiavali pravidlá a jazdí sa vpravo, drvivá väčšina cyklistov jazdí v strede, alebo viac naľavo, teda v tomto prípade by ani neškrtli o tú prídlažbu.

Čo by som rád dodal, prečítal som si diskusiu na 4 rôznych stránkach k tomu. Cca polovica cyklistov sa vyjadrila, že tak či tak stále tam budú jazdiť po chodníku, lebo lebo vedľa je parkovisko a ľudia mu tam budú vstupovať do cyklotrasy, 2/3 zvyšku po ceste a vodič má byť ohľaduplný a predbiehať ho s 1,5m. Pritom zákon cyklistovi prikazuje použiť cyklotrasu, ak je k dispozícii.

A nie, neobhajujem, že to niekto trocha pokašľal, ale 4/5 ľudí, pre ktorých to bolo vybudované to nemienia používať. Za mňa, načo sa to teda budovalo?


Sto ľudí, sto názorov. Ten kto jazdí po chodníku, tak nebude jazdiť nikdy po určenom cyklopruhu, lebo je to človek, čo pokladá cyklopruh na ceste za ortieľ smrti. K veci. Ak sú dané normy, tak ich treba dodržiavať a nie ospravedlňovať. Áno, ak by sa vybrala tá prídlažba aspoň v 2 radoch tak sa to dá už pokladať za použiteľný cyklopruh. No tu by bolo jednoduchšie to vyznačiť tak, že sa 0,5 m uberie z 3,5 m širokého jazdného pruhu a bolo by to podstatne rýchlejšie a hlavne lacné riešenie toho paškvilu, ktorý tam vybudovali. Osobne preferujem tento druh cyklopruhov v rámci mesta a nie tie motanice, cez všetky krkaháje s vymetaním všetkých zákutí a semafórov ako sme svedkami toho čo postavili na Mlynských Nivách, kde boli pôvodne v projekte tiež vytýčené cyklopruhy na vozovke vedľa buspruhu. Len tú má stále niekto pocit, že cyklocesty sa v rámci mesta musia budovať nie na rýchlu prepravu cez mesto ako alternatíva pre mhd alebo auto, ale pre rekreačné rodinné výjazdy s detičkami s pomocnými kolieskami na bicyklíkoch.
13.10.2021 - 11:35:19
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up