Marian-bike spomínali tu že sa može uvolniť horný držiak batérie a stráca kontakt treba ho dotiahnuť, skontroluj či sa v tom držiaku nehýbe, možno to je problém.
12.05.2021 - 23:01:38
00
výroba na zákazku lubo 990 https://www.nakole.cz/diskuse/25537-akumulator-na-mieru.html
13.05.2021 - 04:39:24
00
Ahojte, viete mi niekto dať kontakt na toho "Lubo 990" ??? emal, mobil... z toho nakole.cz mu neviem poslať správu...
Dík.
28.09.2021 - 08:51:27
00
Takže moja reálna skúsenosť s batériou Bosch Powerpack 400Wh:
Po problémoch ktoré začali cca pred 2 mesiacmi - vypínanie batérie aj ked displej ukazoval nejaké paličky kapacity batérie ako aj dojazd, chybové hlásenia 640 a iné som Powerpack po jednom takomto výjazde kde som musel došlapať domov bez baterky ju rozobral a meral som jednotlivé bloky paralelne zapojených článkov.
Jeden blok vykazoval nižšie U ako ostatné - napr. 2,9V oproti 3,5V ostatných.
Problém bol túto baterku aj dobiť - Bosch nabíjačka nechcela nabíjať - LEDky len svietili.
No aby som to nepreťahoval - ďalším meraním po dalšom neúspešnom výjazde kde mi displej ukazoval ešte polovicu kapacity, ale BMS už odpájala baterku som znovu Powerpack rozobral a problém bol znova na nízkom U problémového bloku - 2,7V oproti 3,7V ostatných blokov.
Takže bolo jasné že v tomto bloku je jeden alebo viac kusov bud vadných článkov, alebo s veľmi nízkou kapacitou.
Baterka teda putovalo na komplet výmenu článkov do čiech - repas na 500Wh a výmena za články Samsung 35E.
Pôvodné články zo starej baterky som si dal poslať späť - včera dorazili aj s repas baterkou. Všetky 4 články s problémového bloku som dal do nabíjačky s testerom - ukázalo sa že 2 články boli bez kapacity s nulovým U.
V mojej baterke s dátumom výroby koniec roku 2014 boli články LG DBMG11865 (INR18650MG1) - slabofialové, max.výstup prúd 10A, kapacita 2850 mAh.
Človek ktorý robí repasy mi potvrdil že s týmito článkami boli dosť veľké problémy a podľa neho sú "šrot".
Takže pokiaľ máte doma na ebajku takúto "kvalitu" od fi. Bosch s týmito článkami - asi sa pripravte na problémy.
Mne takáto baterka vydržala cca 7.800 km a podľa diagnostiky absolvovala len 90 plných cyklov čo je obrovské sklamanie z Bosch "kvality". A to som baterku ani nejak moc netrápil, kedže 90% jazdím na Eco režim (najslabší).
Tak len dúfam že s novými Samsung článkami mi baterka v budúcnosti vydrží podstatne viacej...
14.10.2021 - 09:18:18
02
len taka reakcia na toto... odidenu seriu v battery packu nema zmysel nejak velmi prezivat.
Chapem, ze je to mrzke a 7800Km neni nejak mnoho. Ze aj velky a zavedeny vyrobca clankov ako LG mal problemy s nejakym produktom neni nic vynimocne.

Mas stastie, ze tieto battery packy su este vyberatelne :). Pockaj ked sa toto zacne diat v full integrovanej baterii v elektromobile. Pri tom kolko tam bude clankov, su taketo problemy len otazka velkych cisel.
15.10.2021 - 09:25:51
00
V elektro autách je to robené spájaním blokov v ktorích sú väčšinou hranaté články... Problémový blok sa pomerne jednoducho vyberie a nahradí novým. Články z takéhoto bloku sa dajú použiť ešte napr. v domácich fotovoltaikách.
Čo sa týka bajkov, som rád že aj žena má bajk s polointegrovanou baterkou ktorá sa dá vybrať z bajku a teda prípadne aj repasovať. Plne integrovanú baterku čo sa nedá z bajku vybrať by som teda fakt nechcel.
Inak doma testujem tie staré články a tá kapacita je už dosť rozdielna - sú tam články čo majú už len cca 2000 mAh ale aj články s kapacitou 2700 mAh...
Ked pomeriam všetky, dám tu ešte report
15.10.2021 - 10:52:23
00
no taka Tesla teda prevazne pouzivala cylindricke 18650 s tym ze som cital clanky ze planuju prechod na 20700. A to nebolo tak davno.
15.10.2021 - 11:11:12
00
To asi áno, ale ostatní (mal som články z BMW i3) majú prizmatické články v hranatých obaloch.
vid napr. https://www.hybrid.cz/vyslouzile-baterie-z-elektroauta-bmw-poslouzi-v-energetice/
15.10.2021 - 13:00:20
00
Nyslíte že jazda na eco či turbo ovolyvní životnosť batérie ?
Možno tak počet vybití a dobíjaní áno.

Známy má doma solárny panel a ten vydrží 6000. nabíjacích cyklov ale samozrejme kapacita tiež klesá, no možno je tam iná technológia.

Teoreticky sa stále zdoko aluje systém batérií, tak možno za 3-4 roky prídu na lepší systém ??
12.12.2021 - 07:27:34
00
Máš to trošku pomýlene - solárny resp. fotovoltaický panel nie je batéria a teda nemá žiadne nabíjacie cykly
A ked už si myslel batériu vo FVE so 6000 cyklami tak to bude asi LiFePo batéria, len tá sa do bajkov moc nehodí lebo ma menšiu energetickú hustotu ako používane Li batérie v bajkoch a autách
12.12.2021 - 09:19:50
00
Zdravím, pozerám že ma tu niekto hľadal :-) Náhodou ma napadlo pozrieť o čom sa točí v sekcii elektro, moc sem nechodím... Mám aj odpovede na veci ktoré sa v tomto vlákne preberali ak by ešte niekoho zaujímalo... Kontakt na mňa je lubo990@azet.sk alebo 0907334337... Elektrike zdar!
26.02.2022 - 10:51:12
02
Vážení!Doplňam údaje z vlaňajška na mojom Kellyse Tygon 10 s motorom Shimano E7000 s baterkou 8010 s504wh:1sezona pokles kapacity na 93% pri60nab.cykloch a 6000km,2.sezona 87% -124cyklov a14000km,,3.sezona 79%-224cyklov a23000km a tohtoročná sezona 72%-273cyklov a 28700km.Čiže za 4sezony strata kapacity baterky o28%Teraz uvažujem čo ďalej, ale toje na druhom fóre.
22.12.2022 - 10:38:05
00
keyboard_arrow_up