JOLI hneď v prvých vetách ste ospravenili porušovanie predpisov, keď cyklista jazdí po chodníku.
Vyberiem vám pár hlavných bodov z diskusií, čo sa najčastejšie opakovali, prečo ľudia tade jazdiť nebudú a upozorňujem, nikto z nich sa nesťažoval na to, že tam je tá prídlažba a že kvôli tomu tade nevie jazdiť:
1) jazdím iba po chodníku, na ceste ma chcú zabiť. Kto sa bojí, nech nejde do lesa. Prečo ja ako chodec sa mám nechať ohrozovať cyklistom na chodníku?
2) chcem jazdiť 40km/h a budú tam pomalý cyklisti a budem musieť spomaľovať. Pôjdem po ceste/chodníku
3) chcem jazdiť 40km/h a ľudia budú vystupovať z áut rovno mne do cesty, volím cestu/chodník. Pre bod 2) a 3) platí to jazde primeranou rýchlosťou, predvídať atď
4) zle parkujúce autá (tak budem volať políciu, že zle parkujú), teda zase cesta/chodník
Aj keby to bolo podľa normy, 4/5 cyklistov to odmietajú používať. Zvyšok s tým nemá problém, ani za súčasného stavu. A ten zvyšok je ten, ktorý nemá problém dodržiavať pravidlá pri jazde na bicykli. Jedinou chybou je tá prídlažba, ale vôbec nikoho neohrozuje, ani neobmedzuje ani nebráni v užívaní.
Nevymýšľaj si a nevkladaj mi do úst niečo čo som nenapísal. Písal, som, že ľudia čo jazdia po chodníkoch tak budú jazdiť naďalej, lebo im nevyhovuje žiadne riešenie cyklopruhu na vozovke. Lebo oni proste po ceste nebudú jazdiť. To je všetko čo som k týmto ľuďom napísal a ešte som pridal, že cesta je pre nich ortieľ smrti. Už z toho ti mohlo dôjsť, že tých ľudí pokladám za totálnych sraľov a ignorantov. A že ja nejazdím vždy po cykloceste, alebo inom paškvile, ktorý tú samospráva vybudovala a buduje je môj problém. Radšej bude na tom
bicykli obmedzovať vodičov áut, ako chodcov. Ak by ten cyklopruh mal tých stanovených 1,2 m bez prídlažby tak sa dá hovoriť o bezpečnom cyklopruhu. Lebo ani ten ochranný pás pre dvere nemá dostatočnú šírku a dvere vozidla pri plnom otvorení ho presahujú. Takže na 120 cm cyklopruhu mám oveľa väčšie možnosti ísť viac vpravo aby mi ostal dostatočný bezpečnostný odstup od parkujúcich vozidiel a zároveň sa nedostanem na nerovný povrch dlažby, ktorý je pri jazde a vyššej rýchlosti dosť nekomfortný a dovolím si tvrdiť, že aj nebezpečný. Ak je to také funny, tak prečo rovno nerobia z kamenných kociek cyklopruhy. No asi preto, že je to dosť nekomfortné pre jazdu a to nehovorím o korčuliaroch a kolobečkároch, ktorý tú stabilitu majú ešte krehkejšiu. Mňa nezaujímajú názory, kto, čo, prečo a z akého iného dôvodu bude alebo nebude využívať cyklopruh. Túto tému som tu otvoril hlavne kvôli tomu, že pri budovaní cykloinfraštruktúry nie sú zodpovedné osoby ani natoľko skúsené, že si nevedia ustrážiť ani projekt a následnú realizáciu a tým pádom nedodržujú dané normy pre realizáciu cyklopruhov. A tu som akurát tak dostal odpoveď, že vlastne môžem byť rád, že sa tam niečo vybudovalo, čo tu otravujem s nejakým dodržiavaním noriem.