Ahojte bikeri, problém je stručný.

Po páde v bikeparku a následnom letení bicykla niekoľko metrov dole kopcom, som si všimol, že sa predné koleso začalo hýbať do jednej strany s odchýlkou +- 0,7cm. Po príchode domov som sa s pohral s centrovacím klúčom, no neúspešne. Neskôr som dal bicykel do servisu, kde mi ho technik vycentroval celkom dobre s tým, že to vraj už nikdy nebude perfektné, keďže je ohnutý ráfik. Vravím si okej, ta odchýlka do strany po servise je zanedbateľná. No po pár desiatkach kilometrov bez štelovania špicov a kniplov sa pôvodná odchýlka objavila znova, dokonca taká veľká ako po páde. Hociaké veľké napäťie na špicoch nezaberá. Posielam video, ako to vyzerá:

https://www.youtube.com/watch?v=fx5yR2Qmf6Q

Keďže centrovanie v servise problém dlhodobo nevyriešilo a jazda na takto vychýlenom kolese dole kopcom je priam samovražda, myslíte, že by som mal kúpiť nový ráfik za 50€ a dať koleso prepliecť na nový ráfik s novými kniplami ?

Ráfik je WTB STi29, TCS, 29", 32H na náboji od šhimana MT400
Ďakujem
14.10.2021 - 12:29:45
00
Urcite
14.10.2021 - 12:48:37
10
v servise to odflákli/neoplatilo by sa im to opravovať, stálo by to viacej ako kúpiť nové koleso, no to záleží natom ako rýchlo vedia opravovať. Opravit sa to dá, ale pustiť sa do toho doma odporúčam len ak máš nástroj na meranie napnutia špicov a vieš ho používať. Niečo také https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/naradie/mierky-a-metre/super-b-tb-st12-tenzometer-pre-meranie-napnutia-vypletu.html

V skratke - uvolnia sa všetky špice aby sa náboj voľne hýbal, potom na správnom mieste a spôsobom ohnúť rafík tak, aby okno ideálneho napnutia špicov stačilo na zvyšné jemné vycentrovanie, inak budú niektoré špice príliž voľné, čo znamená že zvyšok špicov kolesa sa začne uvoľňovať tiež, to urobili v servise.

tu je viac info, no v angličtine https://youtu.be/f9f0SulxQdM

    15.10.2021 - 12:30:40
    00
    JozefSemanPO Ďakujem za video, moc si na to netrúfam premňa asi by bolo lepšie kúpiť nový rafik a niekam to odniesť do dobrého servisu
    15.10.2021 - 13:38:56
    00
    pri podobnych opravach, ako na pripnutom videu, je dobre si okrem ineho uvedomit, ze kov rafika presiel bodom elastickej deformacie a teda (za typickych podmienok) nastalo trvale a nevratne degradovanie jeho (mechanickych) vlastnosti --> inak povedane, rafik nebude tak pevny ako bol povodne, pretoze bol 2x elasticky deformovany (1.x pri demolacii, 2.x pri oprave). Niekedy to vadit nemusi, ale osobne by som taky rafik na moc ine ako na "po rozky" nepouzival.

    Vzhladom na to by som teda nepouzival spojenia typu "v servise to odflakli/neoplatilo by sa"...
    15.10.2021 - 20:30:28
    02
    MartinSidlik Urcite treba novy rafik, pozri si k tomu video od Sterba: https://www.youtube.com/watch?v=U6IbnOJvHpM
    15.10.2021 - 20:56:30
    00
    keyboard_arrow_up