Len napríklad pri Cyklokoalícii ja vidím dosť zásadný problém. Uznávam stavebné projekty atď. Problém nastáva skôr v právnej oblasti, keď samotná Cyklokoalícia podporuje nedodržiavanie zákona a ak sa napríklad Polícia SR 2x do roka zamerá na to, že kontrola cyklistov, tak hneď vychádza tvrdá kritika, že ako si môžu dovoliť kontrolovať cyklistov.
15.10.2021 - 21:01:23
01
Jaroh napísal:
No, jednak sa natíska odpoveď, že na Slovensku je predsa len o trochu viac cyklistov, ako je Kenai, Scarinko či Jano1987 a tak, ako Cyklokoalícia svojim aktivitami či názormi vyvoláva u značnej skupiny ľudí pohoršenie, tak isto ju značná skupina ľudí podporuje. Netrúfam si povedať, ktorý tábor je väčší, ale je faktom, že Cyklokoalícia je schopná povinných 500 podpisov pod hromadné pripomienky zohnať večer doslova za 3-4 hodiny, čo dokáže iba máloktorý subjekt.

Lenže podstata je v inom. Združenie občanov môže existovať nielen preto, aby hájilo záujmy svojich členov alebo podporovateľov, ale aj preto, aby sa snažilo dosiahnuť veci, ktoré pokladá za dôležité. Ja vnímam Cyklokoalíciu práve v tej polohe - snažia sa, aby čo najviac ľudí začalo na dopravu používať bicykel. Nie ich členovia či podporovatelia, ale všeobecne populácia Slovenska. No a majú na toto azda nejaký plán či stratégiu, skrátka postup, ktorým idú. Patrí k tomu napríklad kampaň Do školy na bicykli či pripomienkovanie stavebných projektov, aby mysleli na nemotorových účastníkov premávky a patrí k tomu aj snaha o lepšiu legislatívu, ktorá bude tento cieľ umožňovať a podporovať.


Lol aj ja som ich podporoval ak neprisli s uplnou pixlovinou. Lebo som si naivne myslel, ze zastupuju aj moje potreby ako cyklistu. Ved co by cyklista ocakavl, predsa podporu cyklokoalicie ved nazov sam hovori, ze su koalicia cyklistov. A hlavne o nikom inom nevie. Cize samozrejme, ze podpori jedinu cyklisticku lobingovu organizaciu o ktorej vie. Sikovne zvoleny nazov, IMHO

Cize je to o imaginarnom motoristovy co odhodi kluce. Ale chapem, moja chyba, ze som sa nechal zmiast ich nazvomm. Celkom by ma zaujimalo kolko cyklistov si uvedomuje fakt, ze ak su sportovi/hobby cyklisti tak pre nich nie je cyklokolaicia viac uzitocmna, ako pre priemerneho motorkara, sofera auta, ci niekoho kto bicykel ani nema. Totiz modus operandi je, dostanme ludi na bike s cielom, aby na nom dochadzali. A to sa tyka vsetkych rovnako, bez ohladu na to kolko rocne najazdia na biku. Bolo by lahke vytknut im, ze dostatocne nekomunikuju nezaujem o sporovych/hobby cyklistov, ale treba uznat, ze taka komunikacia by bola pre nich kontraproduktivna. :?:
15.10.2021 - 22:34:45
00
Vie niekto o organizacii na ktoru sa obratit ohladom potreib cyklistov - amaterskych sportovcov a hooby jazdcov, ked cyklokoalicia sa ich zrieka ?
cervo Neprisli se do kontaktu s niekym ?
15.10.2021 - 22:43:48
00
Kenai napísal:
Cize je to o imaginarnom motoristovy co odhodi kluce.

Skúsme sa zdržať takýchto zjednodušení. Nie som členom Cyklokoalície, ale som si istý, že nikto z nich nechce, aby motorista odhodil klúče. Predpokladám, že im ide "iba" o to, aby auto nebolo prvou a automatickou voľnou vtedy a tam, keď a kde je možné použiť iný mód dopravy, v ich prípade bicykel a ešte dosť angažujú aj pešej doprave.
Len pripomeniem, že podľa dosť zjednodušenej, iba trošku upravenej :-), ale viac-menej platnej štatistiky 30% ciet v EÚ je kratších ako 3 km a 50% ciest je kratších ako 5 km.

Kenai napísal:
Totiz modus operandi je, dostanme ludi na bike s cielom, aby na nom dochadzali. A to sa tyka vsetkych rovnako, bez ohladu na to kolko rocne najazdia na biku.

Neviem, či chápem tú veru, ale nie je to tak. Ak ty najazdíš na bicykli tisíce kilometrov ročne, tak máš úplne iné vnímanie bezpečnosti na ceste, než človek, ktorý na bicykli nejazdí a chcel by, ale si myslí, že je to nebezpečné. A práve subjektívne vnímanie bezpečnosti sa ukazuje byť jedným z najrozhodujúcejších faktorov, prečo sa ľudia boja používať bicykel na bežnú dopravu, podľa mňa dokonca je dokonca najrozhodujúcejší.

Kenai napísal:
Bolo by lahke vytknut im, ze dostatocne nekomunikuju nezaujem o sporovych/hobby cyklistov, ale treba uznat, ze taka komunikacia by bola pre nich kontraproduktivna. :?:

Tiež to nie je celkom tak. Jednak som bol bol som v septembri na jednom podujatí na vysokej úrovni, kde Cyklokoalícia jednoznačne zahŕňala žiletkárov medzi skupiny, na ktoré treba myslieť a jednak ich presadzovanie zrušenia povinnosti jazdy po cyklochodníku má dve hlavné cieľové skupiny - ľudí, ktorí sa ponáhľajú a práve športových cyklistov.
16.10.2021 - 07:20:13
02
Kenai napísal:
Vie niekto o organizacii na ktoru sa obratit ohladom potreib cyklistov - amaterskych sportovcov a hooby jazdcov, ked cyklokoalicia sa ich zrieka ?

Ak sa bavíme o cestných cyklistoch, tak osobne si myslím, že treba túto agendu presadzovať (aj) v SZC.
Pri horských bajkeroch na Slovensku nie je jednoznačný "garant. Do veľkej miery sa téme venuje Slovenský cykloklub, nie je to jeho úplne hlavná aktivita, ale robí veľa pre to, aby mali amatérski športoví bajkeri a hobíci kde jazdiť.
Ovšem musel by si aj lepšie definovať, čo sú "potreby cyklistov - amaterskych sportovcov a hooby jazdcov".
16.10.2021 - 07:25:27
11
Jaroh prosím tu štatistiku o dva príspevky hore, mozes dat link, zdroj?

mne osobne sa to zda nemozne, myslim si,ze to musi byt riadne skreslene
16.10.2021 - 19:39:14
01
Marli staci toto?: https://www.mtbiker.sk/forum/post1745572.html#p1745572
16.10.2021 - 20:05:37
10
Marli napísal:
Jaroh prosím tu štatistiku o dva príspevky hore, mozes dat link, zdroj?

mne osobne sa to zda nemozne, myslim si,ze to musi byt riadne skreslene


Už dávno k tomu nemám zdroj, je to všeobecne použivaný "fakt", Asi sa dá niekde vygúgliť. Je to viac-menej marketingová fráza, ale vychádza z reálnych čísiel, určite trochu upravených, aby to bolo viac sexi a lepšie sa to pamätalo (30-3, 50-5)
Treba asi vysvetliť, že pod "cestou" sa nemyslí iba cestovanie autom, ale de facto akékoľvek opustenie domu - teda aj ked idem na nákup a z neho, na návštevu a z nej, do práce a z nej, do školy a z nej, na kávu a z nej a pod. a to hocijakým dopravným módom. Keď si uvedomíš, že 75% obyvateľov únie býva v mestách a teda sa prepravuje väčšinou v rámci mesta (do práce) či dokonca svojej štvrte (nákupy, služby, školy), tak možno potom ten údaj nie je až taký nepravdepodobný.
16.10.2021 - 20:20:14
00
Cize do argumentu za bicykle (proti autam) v meste sa pouziva pesovanie do obchodu alebo na zmrzlinu … to je uzasne
16.10.2021 - 20:29:48
02
Samozrejme, vzhľadom na to, že značná časť ľudí chodí do obchodu alebo na zmrzlinu autami. A tej vypustenej molekule skleníkového plynu, emitovanej prachovej častici, zabratému metru štvorcovému či účastníkovi či dokonca obeti dopravnej nehody je úplne jedno, aký bol účel cesty - skrátka bol autom.
16.10.2021 - 20:34:44
00
Ja to chapem tak, ze sa argumentuje potrebou. To, ake dopravne prostriedky su pouzivane na jej naplnenie teraz je irelevantne, pretoze cielom je najst sposob, ako tuto potrebu uspokojit idealne.
V tych statistikach su napr. aj cesty vlakom a pri tych je priemerna dlzka cesty daleko najvyssia.
16.10.2021 - 20:36:34
00
Ajaj, je to ešte horšie, ako som uviedol. Mal som to zafixované tak, že ide o všetky módy dopravy, teda aj pešie (čo napadol Lapaloma) a čo by ešte nahrávalo autám. Našiel som zdroj a skutočnosti išlo o údaj iba o autách, nie o všetkých cestách. Takže to ešte viac zdôrazňuje, že značnú časť ciest autom je možné nahradiť iným módom, vrátane peši a bike:
Over 30% of car journeys in Europe cover distances of less than 3 km; 50% cover less than 5 km. Zdroj: WHO
16.10.2021 - 20:49:37
11
Cudujem sa tym ludom :) ale mal som suseda v BB, ktory este v hlbokom socializme chodil pre cigarety a noviny babetou … stanok bol tak 150 m od vchodu
16.10.2021 - 21:00:02
00
Ja mám kamaráta v BB, ktorý chodí do Tesca zásadne autom, aj keď od neho býva 650 metrov a ešte sa aj rozčuluje, že mu zatiaľ pred domom obsadia miesto na parkovanie :-) .
16.10.2021 - 21:04:10
00
Ja poznám človeka, čo jazdí do roboty bikom z Dunajskej Stredy do BA, cez 50km tam a cez 50km späť. Asi to nie je typický príklad.
16.10.2021 - 21:19:38
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up