Cize je to o imaginarnom motoristovy co odhodi kluce.
Skúsme sa zdržať takýchto zjednodušení. Nie som členom Cyklokoalície, ale som si istý, že nikto z nich nechce, aby motorista odhodil klúče. Predpokladám, že im ide "iba" o to, aby auto nebolo prvou a automatickou voľnou vtedy a tam, keď a kde je možné použiť iný mód dopravy, v ich prípade
bicykel a ešte dosť angažujú aj pešej doprave.
Len pripomeniem, že podľa dosť zjednodušenej, iba trošku upravenej
, ale viac-menej platnej štatistiky 30% ciet v EÚ je kratších ako 3 km a 50% ciest je kratších ako 5 km.
Totiz modus operandi je, dostanme ludi na
bike s cielom, aby na nom dochadzali. A to sa tyka vsetkych rovnako, bez ohladu na to kolko rocne najazdia na biku.
Neviem, či chápem tú veru, ale nie je to tak. Ak ty najazdíš na
bicykli tisíce kilometrov ročne, tak máš úplne iné vnímanie bezpečnosti na ceste, než človek, ktorý na bicykli nejazdí a chcel by, ale si myslí, že je to nebezpečné. A práve subjektívne vnímanie bezpečnosti sa ukazuje byť jedným z najrozhodujúcejších faktorov, prečo sa ľudia boja používať bicykel na bežnú dopravu, podľa mňa dokonca je dokonca najrozhodujúcejší.
Bolo by lahke vytknut im, ze dostatocne nekomunikuju nezaujem o sporovych/hobby cyklistov, ale treba uznat, ze taka komunikacia by bola pre nich kontraproduktivna.
Tiež to nie je celkom tak. Jednak som bol bol som v septembri na jednom podujatí na vysokej úrovni, kde Cyklokoalícia jednoznačne zahŕňala žiletkárov medzi skupiny, na ktoré treba myslieť a jednak ich presadzovanie zrušenia povinnosti jazdy po cyklochodníku má dve hlavné cieľové skupiny - ľudí, ktorí sa ponáhľajú a práve športových cyklistov.