Dakujem, za vycerpavajucu odpoved.
Len pripomeniem, že podľa dosť zjednodušenej, iba trošku upravenej
, ale viac-menej platnej štatistiky 30% ciet v EÚ je kratších ako 3 km a 50% ciest je kratších ako 5 km.
OK len ta statiskika mi akosi nesedi. Za 5km auto nedobyje ani akumulator nie to aby zohrialo motor, 3km je prakticky posuvanie sa po parkovisku. Troska sa mi tomu nechce verit. Mozno ak rataju kuriera ktory stoji pred kazdym vchodom a ani auto nevypne ze za den urobi 100 ciest kratsicha 3km tak potom ano.
Kenai napísal:
Totiz modus operandi je, dostanme ludi na bike s cielom, aby na nom dochadzali. A to sa tyka vsetkych rovnako, bez ohladu na to kolko rocne najazdia na biku.
Neviem, či chápem tú veru, ale nie je to tak. Ak ty najazdíš na
bicykli tisíce kilometrov ročne, tak máš úplne iné vnímanie bezpečnosti na ceste, než človek, ktorý na bicykli nejazdí a chcel by, ale si myslí, že je to nebezpečné. A práve subjektívne vnímanie bezpečnosti sa ukazuje byť jedným z najrozhodujúcejších faktorov, prečo sa ľudia boja používať
bicykel na bežnú dopravu, podľa mňa dokonca je dokonca najrozhodujúcejší.
Chcel som tym povedat, ze nie je cielom produkovat sportovcov, hobby cyklistov, vyletnikov na MTB jazdiacich po lese ktory privezu bike pod kopec autom, ale comuterov. A mozno mas pravdu, ze zacinajuci comuter nuteny chodit mestom sa najvoiac obava stretu s autom, ale podla mna by sa mal najviac obavat svojeje neschopnosti, ako zaciatocnika, dalej neshoponsti okoloiducich cyklistov, chodcov a az potom aut. Aspon tolko moja osobna statistika z okolia. Najviac padov je nevyprovokovanycha a sposobenych samotnym cyklistom, potom naseduju zrazky s chodcami a cyklistami a az niekde na konci je zrazka sa utom. Ruku na srdce kazdy jeden z nas, kolko krat sme boli na zemi za posledne roky ? A kolko krat za to mohlo auto ? ja 5x za tento rok som zral hlinu (vseto na treiloch, nieco som trocha prepalil). Zrazok s autom som mal za cely zivot bikovania 1. Trafil som zaparkovane autop po kolizi s cykistom iducim predomnov ked prudko zastavil z pre mna nepredvidatelnych dovodov.
Kenai napísal:
Bolo by lahke vytknut im, ze dostatocne nekomunikuju nezaujem o sporovych/hobby cyklistov, ale treba uznat, ze taka komunikacia by bola pre nich kontraproduktivna. Tiež to nie je celkom tak. Jednak som bol bol som v septembri na jednom podujatí na vysokej úrovni, kde Cyklokoalícia jednoznačne zahŕňala žiletkárov medzi skupiny, na ktoré treba myslieť a jednak ich presadzovanie zrušenia povinnosti jazdy po cyklochodníku má dve hlavné cieľové skupiny - ľudí, ktorí sa ponáhľajú a práve športových cyklistov.
No ja to vidim ako zniznenie premavky na cyklochodnikocha a ako snahu chranit comuterov pred "pretekarmi" co ich v baliku ohrozuju na hradzi. Ale motivaciu tazko niekomu dokazat. Ja sa povazujem za sportoveho cyklistu a zrusenie povinnosti jazdit po cyklochodniku mi je uplne ukradnute. Tam kde cyklochodnik je, rad po nom idem a tam kde nie je, to nie je problem. Koniec koncov v meste sa nepretaka a mimo su cyklochodniky prazdne, alebo nejestvujuce.