Takze pomalicky sa zacinam rozhliadat po nejakej lepsej vidle na moju Meridu TFS 500-D http://www.merida.sk/prodej/matts-tfs-500-d-08 . Mam cca 90kg a par kileciek este planujem pribrat 8) takze z toho plynu prve dve podmienky a to vzduchove pruzenie a tuhost vidlice. Dalsou podmienkou je lockout (ked uz tak najlepsie z riaditok) a zdvih 100mm. Zatial je mojim favoritom RS Tora 302 Poploc http://www.kolokram.sk/product_info.php ... ts_id=2290 . Mate pre mna nejake dalsie typy? Cena je zatial druhorada ale nejake tazke prachy za vidlu davat nechcem.
mimochodom aky je rozdiel v pruzeni medzi Solo a Dual Air ?
05.05.2008 - 09:40:28
00
realne v z tych lacnejsich funkcnych vidiel existuje okrem tory asi len ladeny suntour epicon (www.tunning-test.cz).
pri soloair fukas len jednu vzduchovu komoru, pri dualair fukas pozitivnu aj negativnu, teda vies si vidlu naladit uplne podla tvojich poziadaviek
05.05.2008 - 12:30:43
00
negativnou si regulujem odskok predpokladam, pri solo air je negativna komora nahradena cim? pruzinou?
dufam ze na kvalitu vidlic RS sa mozem spolahnut aj pri tychto lowendovych modeloch
05.05.2008 - 12:44:05
00
regulovanie odskoku nema s negativnou pruzinou nic spolocne.

Prílohy:

untitled.PNG
untitled.PNG 117.74 KiB thumb_up0thumb_down

05.05.2008 - 15:15:45
00
aha, ok, z tohoto obrazku mi je to uz jasne, dik
05.05.2008 - 15:37:22
00
realne v z tych lacnejsich funkcnych vidiel existuje okrem tory asi len ladeny suntour epicon (www.tunning-test.cz)

a dodal by som aj Manitou Slate air ... to iste co Tora solo air.. ale Slate uz neni na Polovu vahu.
06.05.2008 - 07:52:02
00
Caute bikeri, celkom mi sekla tato tema /nechcem zakladat novu/. Mam otazku - moji dvaja kamosi chcu kupit nove biky a uvazuju o "Cannondale Headshock system" - pytam sa, nie je lepsie na XC, pripadne marathon /zjazdy z Magury, Chlebu .../ nieco s väcsim zdvihom?Nemame skusenost s Headshockom, ani nechcem nijako podcenovat tento system, ale zda sa mi to strasne maly zdvih a myslim si ze "viac nôh lepsie skace a dlhsie vydrzi"...
Budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
06.05.2008 - 08:30:51
00
mam podobnu vahu, poriešil som si rs rebu sl, super pomer cena-kvalita-vaha.zamykanie na riaditkach
26.06.2008 - 22:25:18
00
aha, ok, z tohoto obrazku mi je to uz jasne, dik


...no me to jasne nie je.
Zaujimali by ma hlavne vyhody dualair oproti soloair.
Co zabezpecuje negativna komora a aky je jej princip. :roll:
27.06.2008 - 23:54:15
00
negatívna komora ti zlepšuje odtrh (najnižšiu silu pri ktorej ide vidla do zdvihu), taká Reba vie zvládnuť neupravená okolo 10 kg, čo je celkom fajn hodnota - v podstate tým určuješ citlivosť vidly
princíp je, že tlačí oproti pozitívnej komore...
28.06.2008 - 00:09:39
00
...princíp je, že tlačí oproti pozitívnej komore...

pri vyšších tlakoch v negatívke sa však znižuje zdvih .. preto treba nájsť vhodnú kombináciu tlakov a negatívku fúkať podľa tlaku v pozitívnej komore 8)
28.06.2008 - 10:56:26
00
...teda negativna komora tlaci "vnutorne nohy" do dola a pozitivna do hora?
Z toho mi vyplyva ze negativna musi byt nad pozitivnou :roll:..no a ked stlacim vidlu, pozitivnej mi tlak narastie a v negativnej klesne? :roll:
28.06.2008 - 11:50:59
00
tak nejako, ale kde je ktorá, to je také zložitejšie :))
28.06.2008 - 12:10:30
00
predstav si valec ktory bude na spodnej strane uzavretý, okrem otvoru ktorým prechádza tyčka (tzv. kompresný prut)
Pokračovaním tyčky smerom ku korunke vidly je pružina a na jej konci je piestik. Na opačnú stanu prutu smerom dole sú uchytené vonkajšie nohy ....
samotný piestik je rozdelovník medzi pozitívnou a negatívnou časťou.
Nad piestikom z hora je vzduch a to je pozitívna komora. Aby sa zabránilo prechodu resp. úniku vzduchu cez piestik tak sa na piestik dáva hustý olej (RedRum) ktory súčastne zabezpečuje aj mazanie aby o-kružok, x-krúžok prípadne brit nechodili na sucho čo by viedlo k zničeniu tesnenia a úniku vzduchu. (nesprávna resp. žiadna údržba)
Negatívna pružina (kovová, alebo vzduchová) sa nachádza pod piestikom a u Reby sa dohustuje zo spodu. Jej hustením sa nastavuje citlivosť na drobné nerovnosti a celkový odtrh vidly. Stačí si predtaviť rovnoramennú váhu. pokial bude na jednom koci závažie 5kg tak druhý koniec bude potrebovať vyšší impulz k pohybu aby sa váha pohla. V prípade že bude na oboch koncoch rovnaké závažie, tak impulz na pohyb váhy bude minimálny. Na tento pohyb je potrebné prekonať len odpor samotnej vidly ako sú O-krúžky, stieraky, ložiská prípadne tlmič a kurvítka chodu (inteligentné systémy zabraňujúce pohupovaniu....)
Ked má negatívna komora vyšší tlak ako pozitívna, tak vyšší tlak spôsobý zdvihnutie piestika a nakolko je piestik spojený s vonkajšími nohami a ide hore tak zákonite sa tieto posunú a tým pádom sa zdvih zníži.

Duracer .... áno tlak pri stlačení v pozitívnej komore stúpa a v negatívnej klesá (komora sa rozpína)

Výhoda prevedenia DualAir je v tom, že si môžeš nastaviť vidlu presne podla požiadaviek (šport, pohodlie prípadne aj zdvih bez rozobratia)
SoloAir má ako negatívku použitú ocelovú pružinku, ktorá robí protiváku piestiku. Toto riešienie má zase výhodu v lepšom priebehu charakteristiky pruženia a menšej progresivite oproti DualAir, ktora sa dá upraviť na podobnú charakteristiku .....

Samozrejme existujú vidly kde je neg vs. pozitívna komora otočená, prípadne tých komôr je viacej .....XC Pro, Talas ... ale to už len na doplnenie ....

Prílohy:

Komentár súboru: modrá pozitívna, orange negatívna
nakres.jpg
nakres.jpg 39.78 KiB thumb_up0thumb_down

01.07.2008 - 23:15:12
00
Roman, tie "kurvítka chodu" nemaju chybu. :lol: Vystiznejsi vyraz si neviem predstavit. To si zapamatam. :lol:
02.07.2008 - 13:36:53
00
keyboard_arrow_up