Jaiub Priamo od NFS alebo z Bananaslip uk shopu
02.11.2021 - 10:30:12
00
Jaiub ak mas cas a chut citat, tak tu je podrobna recenzia squirtu, kde je dobre vysvetlene spravanie squirtu na ceste v dlhodobom teste, aj s fotkami pohonu po 4k km https://zerofrictioncycling.com.au/wp-content/uploads/2017/12/Squirt.pdf
long story short:
It seems that with continuous use of Squirt on surfaced roads in certain conditions, there is a slight black colour that appears on the chain. Our assumption is that it is a result of rubber particles from car tyres that have worn off, which are picked up through a kind of static electricity generated by the bicycle tires, and sticks to the wax on the chain.

inak presne rovnaku dilemu riesim aj ja na cestaku, najradsej by som pouzival nieco, co zachova pohon cisty, bude to vediet zatiect dobre do clankov a nie je s tym tolko roboty ako s varenim vosku v hrnci, len neviem, co by to malo byt...
03.11.2021 - 11:39:54
10
JulloPresne ten Bananaslip co som pisal :), flattop retaz sa stale blisti s min. cistenim.
03.11.2021 - 11:48:04
11
Jullo Dakujem, uz som si pripadal ako jednorozec ked pisem, ze mi squirt na ceste robi problem.
03.11.2021 - 12:08:13
00
Kenai: Neboj je nás viac :) Tiež ho mám iba na MTB. Na cestu mám olej a všetko klasicky čierne :)
03.11.2021 - 12:34:18
10
Ten clanok od Jullo to vystihol perfektne, okrem ineho:
➢ Consider the apparent “convenience” of drip lubes vs “inconvenience” of waxing application. Drip lubes are easier to drip on but require a large amount of cleaning time and care to remain remotely near lab performance, and drive train parts wear will range from poor to good – typically 3000 to 6000km to reach 0.5mm for most road cyclists. Waxing takes a few minutes longer to apply at the front end, however the performance is always very close to lab performance for the lifespan of each treatment, and no cleaning maintenance is required of chain and drivetrain which remain exceptionally clean. Each re wax – being fully immersive in hot wax - resets any small amount of contamination gathered and ensures complete lubrication to all surfaces of the chain. It is the only time relubing properly cleans as lubes, your chain comes out like brand new every re-wax. Drive train parts longevity can reach simply must experience to believe levels. So for those who never ever clean drivetrain, then yes – waxing will add time. For those who try to stay on top of drip lube drivetrain, waxing usually saves a lot of time due to no cleaning of chain and drivetrain required, and it is always near lab test friction performance as long as kept within its treatment longevity limits.
https://zerofrictioncycling.com.au/wp-content/uploads/2017/12/Squirt.pdf
03.11.2021 - 12:39:46
04
Jullo V tom pripade by som sa rozhodol asi pre ten bananaslip, celkom ma tiez laka a asi ho niekedy skusim, popripade ak by sa dal niekde rozumnejsie kupit alebo vyskusat... No ja tentokrat vyzadujem nieco aj viac do necasu a preto ma viac oslovil ten muc-off hydro, ked miniem ten wet ceramic co mam tak pojdem asi don. No ked vidim kolko vydrzi tak to bude najskor asi az tak po zime :-D
Vcelku rozumne recenzie
https://road.cc/content/review/154663-muc-team-sky-hydrodynamic-lube
https://road.cc/content/review/tru-tension-bananaslip-tungsten-all-weather-lube-276861
03.11.2021 - 13:10:51
00
Ahojte, vidím že tiež sa trápite (niektorí) čím mazať, po vyše roku bikovania som na nič neprišiel. Skúšal som všelijaké suché mazania v lete, muc off, shimano a skončil som pri červenom finish line s ktorým som začínal. Pral som reťaz v benzíne po 200-300km ako bol čas, skúšal práčku na reťaz sušil na platničke :-D Po tom všetkom som zhodnotil že kašlem na to. Prídem z výjazdu, nastriekam reťaz čističom (muc off, weldtite volačo) oškrabem pastorky, rolničky a prevodníky kefkou cca 3min. utrem handrou, kým očistím tlmenie, nastriekam sprej na vidlu a tlmič, pekne uschne pohon a potom namažem a nechám tak. Toto robím po každom druhom až treťom výjazde prípadne ked už je to humus-brutus. Pred výjazdom utriem reťaz a idem het na bike. Neviem či to je dobre ale reťaz drží, radí necvrliká. Na gravel a 100km výjazdy sa mi osvedčilo len mokré mazanie a priebežne utierať reťaz, (to wet mazanie od weldtite vydrží aj 200-300km) alebo keď suché mazanie tak mazať počas výjazdu.
03.11.2021 - 14:37:13
02
peniakfoto No, ked si za rok na nic neprisiel, tak ta usetrim trapenia a ponukam ultimatne riesenie do kazdeho pocasia: https://www.alza.sk/auto/castrol-chain-spray-o-r-retazovy-sprej-400-ml-d5827053.htm
03.11.2021 - 14:59:22
03
peniakfoto Ale ved to je relativne bezny, standartny postup s ktorym tu ani nechod, ktory nikoho z nas nezaujma a radsej polemizujeme a furt nad niecim spekulujeme, jako taki... :-D Ale ked nas to bavi... :-)
03.11.2021 - 15:05:18
02
Idem teda objednat ten bananaslip, z nemeckeho amazonu za 12.60. ak by sa chcel niekto pridat a splitnut postovne, napiste mi spravu, idealne dnes/zajtra
03.11.2021 - 15:28:25
00
Jaiub napísal:
peniakfoto Ale ved to je relativne bezny, standartny postup s ktorym tu ani nechod, ktory nikoho z nas nezaujma a radsej polemizujeme a furt nad niecim spekulujeme, jako taki... :-D Ale ked nas to bavi... :-)

Ved ja som ten môj príspevok ani nemyslel v zlom, tiež dumám jak mať čisté pastorky a tichu premazanú reťaz s minimom roboty, teraz jak bude často liať , tak bude aj čas vymýšľať :-D
03.11.2021 - 22:14:59
03
Kenai napísal:
Castrol som neskusal, ale od motorkarov mam poradeny a vyskusany Valvoline na motorku. https://oleje-pema.cz/zbozi/valvoline-white-synthetic-chain-lube-100ml_160262
Na moto to funguje paradne. Ale na bicykel by som to nedal ani keby bola jedina alternatiova brvcova slanina.
1. motorka ma zapuzdrenu retaz s mazivom vo vnutry, cize co sa skutocne maze su len platne retaze, valceky sa mazu same. 2. je to po zaschnuti polo suche a znacne lepkave, cize musi to zrat peknych par W. Na moto je to jedko 10W hore domu, ale na bicykli.... 3. nejde to dole nicim, prezije to aj burku, ale aj vapku a sampon. Jedine sa to da umyt odmastovacom retaze, alebo inym rozpustadlom....


20 rokov som na motokros pouzival bud Castrol alebo potom tento Valvoline synthetic White. Ziadne zapuzdrene retaze sa nekonali a biely Valvoline bolo to najlepsie, pretoze vydrzal, mazal a nerobil bordel na sebe ani okolo seba. Pekne sa dal odstranit kefou dole. Podobne ho pouzivam teraz na MTB, kedze vosky asi neviem pouzivat alebo na ne nemam dostatok trpezlivosti a obyc. olej len spini pohon a veci okolo seba. Valvoline treba naniest aspon 30 min pred jazdou s nejakym kusom papiera za retazou, aby ste si nezastriekali co netreba. Vydrzi dlho, retaz je ticha, nespini sa, dole ide kefou (na bici nemusi byt drotena).
08.11.2021 - 12:55:37
01
Bud mas iny valvoline alebo fakt neviem. Vzdy sme prstom testovali, kedy to prestane byt lepkave a potom bolo treba domazavat. Tak mi to vraveli aj v obchode, ked som to kupoval. Co je v navode si uz nepametam, nechce sa mi ist hladat do dielne. Kazdopadne to moje je lepkave aj po zaschnuti. A kefou to tak akurat rozotries.
08.11.2021 - 18:50:45
00
Ja za seba musim povedat, ze na cestaku voskujem uz pol roka, a nesiel by som uz spat ku klasickemu mazaniu. Najviac roboty bolo uplne na zaciatku - odmastit nove retaze a tak isto aj cely pohon ocistit od predchadzajuceho pouzivania. Mam dve retaze, na kazdej dam cca 500km a potom ich spolu povarim vo vosku. Je to pre mna omnoho jednoduchsie a hlavne cistejsia praca, ako ked som pouzival nanoprotech alebo nejaky iny dry-lube, ked som cistil retaz prackou, pastorky a kladky cele cierne, vsetko spinave a trvalo to neviem ako dlho. Je pravda, ze ten pohon je o nieco hlucnejsi ako mazanie olejom, ale na to som si uz zvykol a uz to ani nevnimam. Zaujimalo by ma ale, ci je tu niekto taky, co skusil voskovanie v hrnci a potom sa vratil ku klasickemu? :)
10.11.2021 - 14:51:14
30
keyboard_arrow_up