Mas k tomu aj nejaku dokumentaciu (vykresy,nacrty) o ktoru by si sa vedel/chcel podelit?
18.11.2021 - 09:22:03
06
Výkresy nemám,náčrty som mal vždy čiastkové,ktoré som hned ako som tu časť vyrobil zahodil.
Základ je jakel 80x40x250mm.Postranné ramená su z jakla 60x40x440.Stlpik je pozváraný z dvoch jaklov tak aby vnutorná miera bola 61 mm.Výška stlpika 120mm.Ako prvé som si vyrobil kaliber,tj ocelový valec fí 55mm dlžka 140mm o ktorý som priskrutkoval postranné ramená v mieste kde sa upína koleso pri zváraní stlpikov o základový jakel.Najväščia trauma bol lavý závit na centrálnej skrutke ktorá ovláda lavé rameno.Musel som objednať metrovú závitovú tyč a z nej odrezať 50mm a privariť o skrutku.Pravé rameno ovláda pravý závit.Závity su M10.Postranné ramená su o stlpiky pripevnené pomocou imbusových skrutiek M10.Dlžka drieku 67mm.Dlžka spodného ramena je 300mm,.Inšpirácia tu:https://www.youtube.com/watch?v=FzPdbRXAaGY....a tu:https://www.youtube.com/watch?v=krG3Exvy2Pw&t=505s.Vratná pružina spodného ramena tu:https://www.automega.sk/Pruziny-strmena-lanka-paky-rucnej-brzdy-d34.htm.Čeluste su z plechu hrubka 3mm. Časti kde sa dotýkajú o ráfik som ponoril do zmesi Chemoprén+nitrofarba, tak sa vytvorila vrstva hmoty niečo medzi gumou a plastom hrubá od 0,5 do 1mm.Model čelustí bol najskôr z tvrdého papiera.Max. rozvor postranných ramien je 160mm.....aJON dakujem za nápad
18.11.2021 - 20:14:18
10
Mám originál PT, vymakali to do detailov.
Akurát, keď som ju kupoval ešte neboli 29"kolesá tak som potom dokupoval predlžovacie nástavce, keď chcem len koleso docentrovať aj s plášťom do vidly nevošlo.
A ak vymyslia nový mega boost rozmer, tak tiež už asi do vidly náboj nevôjde.......
18.11.2021 - 20:31:01
01
Súhlasím že PT je iný level, no na taky občasný domáci servis trochu uletená cena...
19.11.2021 - 08:48:20
01
Áno súhlaím.
Len som chcel povedať čo ma na origináli zaujalo a s čím treba rátať do budúcna.
Už keď založím adaptér pre uchytenie do 15mm náboja 110mm širokého, tak som na hranici možností, vidla aj adaptér boli konštuované v čase 100mm nábojov.
19.11.2021 - 09:22:16
00
Ahojte, (dufam, ze som dobre prehladal ine prispevky a vlakna, aby som neduplikoval otazky). Chcem sa opytat na skusenosti s momentakmi v domácej dielni bajkera. Aky je vas nazor / skusenost, ze co FAKT TREBA utahovat na moment, a kde je to, naoapak, celkom jedno. Priznam sa, ze ja momentak (zatial) nepouzivam a davam na svoj vlastny pocit - ale ako som sa docital v roznych inych prispevkoch, nie je to ideal a kopu ludom tu uz popraskali komponenty lebo to mali utiahnute jak fras. Stalo sa niekomu pri domackom servise, ze veci riadne utahoval podla momentov a spoje, matice, ... to aj tak nevydrzali ? (resp ze sa povolovali) Dikes.
25.11.2021 - 09:02:33
00
Mne sa roztrhla skrutka na predstavci RF Turbine prave pri utahovani momentakom- sranda je, ze dovtedy sa mi to nestalo ani bez momentaku. Momentak som kupil najma kvoli karbonu, ale momentujem poctivo vsetko.
25.11.2021 - 09:11:27
01
Ghost Lector FS Essential... Profi momenťák, nebol tam ešte ani stanovený moment 22Nm a skrutka "na padrť"...

Prílohy:

1 (002).jpg
1 (002).jpg 326.02 KiB thumb_up0thumb_down

25.11.2021 - 09:26:55
01
Nazgul ale to bude zrejme tou sucasnou technikou - sroby su ako z masla... ;)
25.11.2021 - 09:30:31
00
mam karbon cestak aj MTB a karbon komponenty a nikdy sa mi nic nestalo
25.11.2021 - 09:35:31
00
srekac napísal:
Nazgul ale to bude zrejme tou sucasnou technikou - sroby su ako z masla... ;)


Keď som komunikoval s reklamačným oddelením, tak mi odporučili, aby som uťahoval len momentom ako je na Lector FS UC - 17Nm... :-( Komedianti... Aspoň že do troch dní poslali novú sadu skrutiek...
25.11.2021 - 09:48:51
00
Teraz mám síce hliník, ale dlho som mal karbónový rám, kľuky aj riaditká a momenták som nikdy nepoužíval. Zvykol som si na všetky skrutky okrem osiek ktoré rozoberám častejšie používať Loctite a ani hliníkové komponenty nezvyknem doťahovať nejak na krv. Za ten čas čo jazdím sa mi nepodarilo zničiť žiadny komponent ani pretrhnúť skrutky. Iba vydrať pár blatových imbusov. Okrem centrovania kolies si servisujem bicykle komplet sám vrátane vidlice a tlmiča.
25.11.2021 - 09:52:37
07
Už som písala, ale opakovanie matka múdrosti. Uvedený moment na komponentoch je maximálny odporúčaný moment utiahnutia, ktorý sa nesmie presiahnuť. T.j. nemusí sa uťahovať na tak vysoký moment. Pokiaľ totiž nie je momenťák už po rokoch kalibrovaný tak tam môže byť rozdiel a môže sa stať, že sa uvedený maximálny moment preženie aj o viac ako 10%.
Stretla som sa s prípadmi strhnutia závitov na vidlici pri upevňovaní brzdičov alebo dokonca pevnej osy vidlice.
25.11.2021 - 09:58:57
23
srekac napísal:
Nazgul ale to bude zrejme tou sucasnou technikou - sroby su ako z masla... ;)

Problém býva aj v tom, že domáci majstri používajú imbusáky, ktoré im zostali z nábytku z Ikea :lol: Niektoré, lacné ázijské imbusy majú toleranciu od buka do buka.
25.11.2021 - 10:01:10
03
Este tie.kluce by sa mali kalibrovat,strojari zvykli stvrtrocne si dávať kontrolovat momentove kluce .
25.11.2021 - 11:06:20
00
keyboard_arrow_up