idealny nie je, ale je tam ten zubok, tak moze byt
19.11.2021 - 13:23:36
01
Nazdar páni, kúpil som bike z druhej ruky a sú tam plášte s kevlarovou pätkou ale bez označenia TLR. Jedná sa o Schwalbe nobby nic 2,35. Je možné prerobiť ich na bezduše? Alebo je to zbytočná robota a musím kúpiť nové s označením TLR? Taktiež ma zarazilo, že na ráfiku je nálepka TLR ready, ale je tam len klasická páska pod dušu. Je to answer atack 30. Stretol sa stým niekto?
28.11.2021 - 11:16:22
00
Pneu, ktorá nie označená ako bezdušová, sa dá použiť aj ako bezdušová ale spravidla sú s tým spojené určité problémy. Skrátka, nedoporučuje sa to robiť.
28.11.2021 - 11:59:51
00
obvzlast tenke plaste od Schwalbe neodporucam.
28.11.2021 - 13:24:03
00
Kym som sa nedozvedel ze NN sa robi v kevlare aj neTLR tak som ho normalne jazdil bez duse, ale hned ako so na to prisiel tak som ho hodil do kosa, lebo uz bol zjazdeny ... a k tej paske, to je tiez normalne ze vyrobcovia setria drobne a do TLR rafku davaju obyc dusovu vlozku ...
28.11.2021 - 15:19:43
00
Suhlasim s Bade,ak to nieje LiteSkin,tak by som to najprv fukol bez mlieka a zistil ci fucia.Na Hybridovi mam Maxxis 500g a s mliekom drzia dobre.Potom som kupil lahsie 300g s tenkou bocnicou a tie nesli ani nastrelit,hned to fucalo cez bocnice jak cez sito.
28.11.2021 - 15:40:02
00
Čaute, skúšal niekto použiť ráfiky KLS Valor Disc 584x23 ako bezdušové? Bude tento ráfik vhodný na bezdušový systém?
29.11.2021 - 20:29:40
00
"jaroslavf • 28. decembra 2020 o 6:38 replyivancikmarian
Dobrý deň,
Výrobca to nešpecifikuje takže skôr ich nebude možné použiť ako bezdušové."

ak som nasiel spravne a toto je jeho profil tak urcite nie
www.lkcyklo.sk
29.11.2021 - 20:39:17
01
Dik Gusto, je to ten profil a tiez som to podla toho odhadoval ze asi skor nie kedze nie je rovny. Tak, ale pytam sa ak by to niekto mal vyskusane.
29.11.2021 - 20:47:35
00
bujnoss napísal:
Čaute, skúšal niekto použiť ráfiky KLS Valor Disc 584x23 ako bezdušové? Bude tento ráfik vhodný na bezdušový systém?

Ja som mal na bezduše prerobené ráfiky od Kellys so šírkou 18mm a nahodené Schwalbe rocket Ron 2,25. Dalo sa na tom jazdiť ( výlety po okolí HC), ale tlaky vyššie aby sa to nežulo. Išlo mi hlavne o defekty, keďže u nás je kopa agačiny...
02.12.2021 - 16:34:50
00
Zeptám se tady, je tu někdo kdo se od bezdušáků vrátil na duše?
Bezdušáky jsem vozil před lety pak jsem jezdil žiletku s dušemi a teď zas mtb s bezdušemi.
Nicméně mě ten systém začíná štvát.

Jde o to, že musím neustále umejvat pláště a ráfky aby na nich mlíko nezatuhlo - je z toho bordel.
Chci měnit plášť na jiné podmínky - je z toho bordel.
Jedu nízké tlaky třeba 1,2 a 1,4 baru a pokud to ostřeji zalomím plášť nejen že se žvejkne což by mi nevadilo, ale hlavně si pšoukne takže dojde k úniku vzduchu a problém se pak zhoršuje a hrozí stáhnutí patky pláště a ten pak venku minipumpičkou nenahodím a sice mám i CO2 ale co mám zkušenosti s nahazováním, většinou to chce víc pokusů nebo se mi zhrne páska a pak to uchází, takže jedna bombička sebou můj problém moc nevyřeší.

Teď na zimu bych rád šel ještě na nižší tlaky ideálně tak na 1 bar kvůli lepšímu gripu na sněhu a hlavně ledu a to si už s bezdušemi nemohu dovolit už těch 1,2 a 1,4 jsou minimum které spíš zlobí - 1,4 a 1,6 už drží tlak i když se na plášť přitlačí.

Defekty jsem prakticky nikdy moc nemíval a stejně i teď vozím duši takže na tom by se nic nezměnilo.
Duše nelepím, měním je za nové což vypadá ekonomicky zle, ale mlíko a jeho neustálé výměny stojí v podstatě víc.
Vše dělám v bytě takže čistota výměny plášťů je pro mne velké lákadlo a hlavně je to rychlejší a snažší a nafouknu hned, klasickou pumpou nahrazovat bezdušáky je makačka, jde to ale člověk se zapotí.

Ve výsledku nějaký rozdíl v rychlosti prakticky nepozoruji, to že s bezdušáky člověk může vozit nižší tlaky dle mě platí jen pro takové ty běžné situace, ale né pro extrémně nízké tlaky kde už člověk počítá s tím, že může duši cvaknout, ale zas bezdušák by se na tom tlaku už provozovat ani nedal.

Zajímá mne tedy zda někdo přešel zas na duše z podobných důvodů nad kterými uvažuji.
04.12.2021 - 11:11:39
00
MI-KU napísal:
...Jedu nízké tlaky třeba 1,2 a 1,4 baru a pokud to ostřeji zalomím plášť nejen že se žvejkne což by mi nevadilo, ale hlavně si pšoukne ...

Aké máš ráfky/plášte? Vnútorná šírka ráfkov?
Na mojich ráfkoch môžem úplne vypustiť vzduch a mám problém stiahnuť plášť z patky ráfkov. Veľa krát musím vynaložiť celú silu a prípadne použiť montpáku, aby som patku plášta zhodila do stredu ráfku.
Široké ráfky umožňujú jazdiť nízky tlak a plášť sa nežul (nežvejkal). To sa deje hlavne na užších ráfkoch vs širokých plášťoch.
04.12.2021 - 11:29:20
01
Som si vedomý že to nie je uplne to co chceš počuť, ale... S prezuvanim pokiaľ som nevozil inserty nikdy nebol problém, Občas trochu mlieka vysplechlo ale ziadna tragédia, vždy nahodené veľkou pumpu bez vzdusnika, viac som zadrbany keď seknem plášť do takej miery ze to tmel nedokáže zalepit hneď. Potom som nahodil inserty a s týmy sa teda viem zababrať, tak som si zadovážiť druhý set kolies... Vybavene a zároveň mám kolesá do rezervy ak sa niečo pokasle. Ak vyzuvas pri tých tlakoch tak bude niekde chyba (nekompatibilita), na svoju váhu jazdíš nevhodné tlaky alebo jazdíš ozaj agresívne tým pádom moc nevidím dôvod jazdiť také nízke tlaky => pri vyšších tlakoch je podľa mňa úplne jedno ci tam máš dušu alebo nie, ak nechystáš defekty na trnoch. V zime jazdím bežne pod 1 bar ziadny problém... Ešte keď som nemal inserty tak som dokonca jednu RSku došiel s tlakom 0.8baru vzadu bez vyzutia a nejak extrémne som nespomaloval keď som si bol istý ze nejdem na uplne prázdnej gume... No ak to chceš mat bez investícií a nepociťujes nejaké vyrazne benefity bezdusi tak jasné nahodenie duší je overené riešenie.
04.12.2021 - 11:33:43
01
Kristina napísal:
Aké máš ráfky/plášte? Vnútorná šírka ráfkov?
Na mojich ráfkoch môžem úplne vypustiť vzduch a mám problém stiahnuť plášť z patky ráfkov. Veľa krát musím vynaložiť celú silu a prípadne použiť montpáku, aby som patku plášta zhodila do stredu ráfku.
Široké ráfky umožňujú jazdiť nízky tlak a plášť sa nežul (nežvejkal). To sa deje hlavne na užších ráfkoch vs širokých plášťoch.


Hele mám Rovaly 25mm vnitřní rozměr a vozím na tom FastTrak 2,3.
Mám 90kg vozím Epica v XL.
To že jde plášť zout silou když ho vypustíš je pěkné, ale za jízdy na něj působí podstatně větší síly než jakou silou zatlačíš prsty a proto se to pak zdá obtížné.
04.12.2021 - 12:06:32
00
FiLus napísal:
Som si vedomý že to nie je uplne to co chceš počuť, ale... S prezuvanim pokiaľ som nevozil inserty nikdy nebol problém, Občas trochu mlieka vysplechlo ale ziadna tragédia, vždy nahodené veľkou pumpu bez vzdusnika, viac som zadrbany keď seknem plášť do takej miery ze to tmel nedokáže zalepit hneď. Potom som nahodil inserty a s týmy sa teda viem zababrať, tak som si zadovážiť druhý set kolies... Vybavene a zároveň mám kolesá do rezervy ak sa niečo pokasle. Ak vyzuvas pri tých tlakoch tak bude niekde chyba (nekompatibilita), na svoju váhu jazdíš nevhodné tlaky alebo jazdíš ozaj agresívne tým pádom moc nevidím dôvod jazdiť také nízke tlaky => pri vyšších tlakoch je podľa mňa úplne jedno ci tam máš dušu alebo nie, ak nechystáš defekty na trnoch. V zime jazdím bežne pod 1 bar ziadny problém... Ešte keď som nemal inserty tak som dokonca jednu RSku došiel s tlakom 0.8baru vzadu bez vyzutia a nejak extrémne som nespomaloval keď som si bol istý ze nejdem na uplne prázdnej gume... No ak to chceš mat bez investícií a nepociťujes nejaké vyrazne benefity bezdusi tak jasné nahodenie duší je overené riešenie.


Díky za odpověď.
Hele v podstatě ano taky bych dokázal jet na 1 baru, ale musel bych jet rovně a na pohodu, prostě nesměl bych se do toho opřít.
Já 90kg, kolo 10kg batoh co vozím s pitím a vercajkem dalších 5kg takže celková zátěž na pláště je cca 105kg.
Dalo by se to asi řešit tak že bych během jízdy přifukoval a upouštěl, ale do toho se mi málokdy chce.
Vložky vozit nechci i když je pravda, že by zas mohly vyřešit problém s ucházením kolem patky.
Pumpou to nahazuji - kompresor ani tlakovou nádobu nemám. Někdy to jde na poprvé bez mlíka to pak leju přes ventilek, někdy se s tím drbu půl hodiny a pořad to uchází a pak zjistím, že se posunula páska. Takže doma to cca jde i když plast s duši mám za 5 minut a komfortně. Ale venku pak s minipumpickou a jen dávat duši do pláště od mlíka v zimě bejt od toho celej…. No moc mě to nebere.
Vždy jsem viděl hlavní výhodu v řešení malých defektů, ale co mám nové kolo tak sem měl jeden velký a jak si sám psal mlíko sem měl až za ušima, no a od té doby já jeden malý trochu to cáklo a zalepilo se a jen jeden přítelkyně a hodně malý což sem zjistil až doma za čas při výměně mlíka tam mliko zafungovalo hned že to ani necákalo, neb nevšimla si. Tedy za 2 roky na 2 kolech 3 defekty. 2 mlíko pobralo jeden - říznutí ne.

Dá se spekulovat zda ty tlaky co vozim jsou ok nebo ne ale při těch 1,4 a 1,6 kdy už plášť nemá problém mi to přijde moc tvrdé a na suchém povrchu to trochu ujíždí a v mokru zas dost klouže přes kořeny, prostě ten nízký tlak mi dost vyhovuje ,,chováním vzorku” ale zas to občas ujde.

Jít s tím na 1 bar si opravdu moc nedovedu představit jak sem psal musel bych jet tak opatrně, že pak zas asi nemá moc smysl řešit nízký tlak aby to dobře drželo.

A pokud bych trochu experimentoval s dušemi, třeba na žiletce skvěle fungovaly latexové, myslím, že by to nemuselo jet nijak hůře.

Zajímalo mne hlavně zda se taky někdo vracel k duším eventuelně jiné postřehy.

Další sadu kol ne teď mám ty starší Rovaly 25mm a chtěl bych koupit nové Rovaly 29mm vnitřně a obouvat 2,35-2,4 a staré prodat. Kola mám v bytě takže ještě další sady zápletů to jednak není kam dávat a hlavně bych chtěl jezdit jen ty nové a kupovat jich víc je no…. Ty záplety vyjdou na cca 1400€
04.12.2021 - 12:39:55
00
keyboard_arrow_up